Futurez  Kulkukoira

Tee-Se-Itse; pakoputken loppuosa 850TDI

  • 3 Vastauksia
  • 3094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo745D

  • Vieras
Tee-Se-Itse; pakoputken loppuosa 850TDI
« : 21.11.2011, 22:05:20 »
Elikkäs suunnitelmissa olis tehä itse näistä mallia tarvikepätkistä(käyristä) loppuosa putkelle katilta taakse asti. Eli toisin sanoen sellainen ns. suora putki taakse ilman sitä painavaa polttoainetankin näköistä vaimenninta välissä, ehkä joku vapaavirtausvaimennin perssiiseen kuitenkin.  :pomo: Noh. Onkos kukaan kerennyt tehä omaansa tai tietoa onnistuuko, tuleeko sutta jos tekee pätkistä vai miten kannattas totteuttaa?  :o Kokemuksia kuunneltaisiin!
Melu tuskin kasvaa yli rajojen, kun ja jos samaan syssyyn tyhjentellöö katalysaattorin, kun turbiini kuitenki vaimentaa jonkun verran?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Tee-Se-Itse; pakoputken loppuosa 850TDI
« Vastaus #1 : 21.11.2011, 22:23:21 »
Helppohan se on hitsailla katilta taakse päin. säästää sitäkin enempi. Maksaa kuitenkin valmis rööri 300-600mammonan hujakoilla

tässä pari linkkiä näät vähä muotoja/ratkaisuja:
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=12&sbrand=14&smodel=146&sengine=0

http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLVO_850_Turbo_S70_V70_C70.htm

mitenkä kokoista rööriä oot aatellut?
laita kuitenkin yksi vaimennin sinne ellet ihan halua rattori tunnelmaa  ;D
dieselissähän sitä ei merkitystä ole vaikka katin tyhjentääpi?


voisi olla varmaan viritys osiossa tämä keskustelu...
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Volvo745D

  • Vieras
Vs: Tee-Se-Itse; pakoputken loppuosa 850TDI
« Vastaus #2 : 22.11.2011, 20:40:32 »
Jees, kiitoksia linkeistä :)
Juu, diiselissä ei ole merkitystä, kuuleman mukaan. Kun päästöihin ei vaikuta tahi leimalla mitataan vaan savutusarvot...
Suattashan se voijja ollakkii viritysosiossa, en vaan ite nähny tätä mitenkää virityskeinoksi :D Koo'oksi ajattelin jotain 2,0-2,5" tuumaista, pitäähän se toki joku vaimennin tyrkätä loppuun , mutta jää nähtäväksi kunhan saa aikaiseksi ruveta suunnittelee :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tee-Se-Itse; pakoputken loppuosa 850TDI
« Vastaus #3 : 23.11.2011, 05:05:50 »
Ite tein vanhaan V70 tdi:hin ensin 3" katilta taakse, jolloin meteli ei muuttunut alkuperäisestä juuri mihinkään. Jälkeen päin tehtiin sitten turbolta asti 3" (ilman kattia) jolloin meteli oli ku jostain työkoneesta  :D

Taakse laitettiin Marteliuksen 3" vapaasti virtaava vaimennin 4" ulostulolla ( :buck2:), jolloin aika sopivat murinat, sisälle autoon ei kuulunut kuitenkaan häiritsevästi.

Mistään 2" pillistä turha mennä tekemään, muistaakseni alkuperäinenkin on jo 2,25". Ja tosiaan jos katin tyhjennät, niin vaimennin on jo pakollinen.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 05:15:19 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Samppasport  Futurez