Proturbo  Autodiagnoosi

Helicoil + lohko

  • 12 Vastauksia
  • 7487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Helicoil + lohko
« : 12.02.2012, 14:16:39 »
Varmasti tullut jollain vastaan, kokemuksia?
B20 lohko, vasen taka kannenpultin kierteet, siinä joskus oli kierteet? Just huomasin
ku kävin kierteitä läpi.

Periaatteessahan helicoil on kestävämpi kuin valurautaan tehty kierre,
kun sen oikein tekee.

Mutta joillainhan näistäkin on pahaa sanottavaa ettei kestä muka.
Yksi vaihtoehtohan on ostaa B20 missä on vielä ehjät kierteet,
mutta siinäkin voi olla jo aika heikossa hapessa.

Kokemuksia? Tietääkö kukaan paljon koneistamo ottaisi hintaa 10 kannenpultin
helicoilien asennuksesta? Menisi samalla vaivalla kun menee koneistamoon.
Holkitus ei oikein vaihtoehto ole, keskimmäisten kannenpulttien
kohdalla toisen vierestä menee vissiinkin öljylinja.

E: Ja kansi tulee ARP:illä kiinni

Helicoil vai toinen lohko?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012, 14:42:16 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #1 : 12.02.2012, 15:45:51 »
Jonkun verran tullut noita helicoileja töissä laitettua ja korjaisin kyllä sen rikkinäisen kierteen sillä mutta en kyllä jokaiseen pulttiin laittaisi, pelkästään rikkinäiseen. Ja tuo asennus ei mitään rakettitiedettä ole ja valurauta on sen verran pehmeää että jos vain on pylväsporakone käytettävissä niin helppo laittaa itse :)
Totta kai käsiporalla joku näitä on sepitellyt mutta kyllä se sen verran aina vippaa että paras tehdä pylväsporakoneella.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #2 : 12.02.2012, 15:48:55 »
Jonkun verran tullut noita helicoileja töissä laitettua ja korjaisin kyllä sen rikkinäisen kierteen sillä mutta en kyllä jokaiseen pulttiin laittaisi, pelkästään rikkinäiseen. Ja tuo asennus ei mitään rakettitiedettä ole ja valurauta on sen verran pehmeää että jos vain on pylväsporakone käytettävissä niin helppo laittaa itse :)
Totta kai käsiporalla joku näitä on sepitellyt mutta kyllä se sen verran aina vippaa että paras tehdä pylväsporakoneella.

Okei.

Duunista löytyis kyllä pylväsporakone, tosin mallia sellanen
että sen pöytä ei kyllä lohkon painoa kestä, ja käsin en
kyllä suurin surminkaan lähtis tekemään moista työtä.

Onko siihen jotain varsinaista syytä miksei kannattaisi laittaa
kaikkiin kerralla? Ketuttaa vaan sitten kiristellessä jos jostain
noista tulee kierteet ylös, kiikuttaa sitä taas helicoilien laittoon.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #3 : 12.02.2012, 15:52:19 »
Ei niistä muista tule niitä kierteitä irti jos pistät tipan jotain grafiittirasvaa tmv kierteisiin.
Yhteen toyota avensikseen sai laittaa helicoileja heti viisi kerralla. Kiristettäessä kantta korkkas kierteet lohkosta. Alle kympin kappale maksaa helicoilin teko yleensä.

Koneistamolle vaan jossa kunnon pylväspora ja siihen yhteen helicoil.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #4 : 12.02.2012, 16:25:17 »
Grafiittirasvat on niin paljon "liukkaampia" että  normaalit momenttiarvot ei päde .(testattu käytännössä)
Normaali moottoriöljy kierteeseen ja pultin kannan alle , toimii varmimmin  , "terve " kierre lohkossa ja pultti kestää ,eikä tarvi miettiä uusia momenttiarvoja.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #5 : 12.02.2012, 16:34:08 »
Grafiittirasvat on niin paljon "liukkaampia" että  normaalit momenttiarvot ei päde .(testattu käytännössä)
Normaali moottoriöljy kierteeseen ja pultin kannan alle , toimii varmimmin  , "terve " kierre lohkossa ja pultti kestää ,eikä tarvi miettiä uusia momenttiarvoja.

Juuh, nimenomaan moottoriöljy - ja sitäkin sitten niin maltilla, jottei lopputuloksena ole halki kajahtava lohko - sehän taatusti hajoaa, jos pultinreiän pohjalle valuu tulpaksi öljyä, samoin kuin jos siellä olisi p***aa...
Kierteethän saa yksinkertasesti puhtaaksi, kun uhraa yhden vanhan kansipultin, ja tekee siihen pitkittäissuuntaan viillon mirkelin kivellä.
Eipä ole vielä tullut vastaan ainootakaan lohkoa, josta olisi kierteet kadonnut, parinsadan avatun koneen seasta, mut jos tulee, niin en kyllä ehjiä kierteitä alkaisi uusimaan .....
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #6 : 12.02.2012, 16:37:51 »
Okei.
Vaikuttaako helicoil muuten momenttiin, tarvitseeko siihen erilaisen
kiristyksen kun muihin?
Kokeilin vielä ne muutkin läpi, epämääräisesti n. puolessa kaikista
kierteistä se pultti ei ole tiukka siellä kierteessä, vaan heiluu ylös alas
sormin nyppimällä, ja tuosta yhdestä se tosiaan tulee sormin vetämällä ylös  :-\
Ja on oikea pultti, joka on ehjä.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

The moose

  • Vieras
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #7 : 12.02.2012, 16:46:52 »
omissa työhommissa vaikuttaa sen verran että momenttiin vedetään pienemmillä asteilla mitä ohjeissa mutta momentti on loppujen lopuks sama.

The moose

  • Vieras
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #8 : 12.02.2012, 16:52:23 »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #9 : 12.02.2012, 16:57:45 »
Kierteet kannattais putsata oikeella kierretapilla ,joissain tapauksissa vanha loppukirre on tosi tukossa .
Sitä "loppukierrettä" tarvitaan tässäkin tapauksessa kun tulee matalempi kansi .Joissain tapauksissa käytetään vielä kovaa teräsprikkaa pultin kannan alla ettei kierre vaan pohjaa .(kannattaa toki mitata ennen kannen asennusta)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #10 : 12.02.2012, 18:25:13 »
Onko tolle sun lohkolle tehty jo jotain koneistuksia ? Ajattelin vaan että jos meinaat tehdä sen koneen kunnolla (kuten ilmeisesti on tarkoitus) hanki ehjä lohko  :o Ei sitten jää kaivamaan mieltä , ja on kunnollinen kaikilta osin . Hyviä aihioita
mullakin on pari , ja kaimalta kanssa löytyy noita . Mille poraukselle oli tarkoitus ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #11 : 12.02.2012, 18:38:58 »
Ei o vielä koneistuksia tehty kun ei o mäntiä vielä.
92.00 poraus. Oisko jommalla kummalla miljoonalohkoa?
En tarvis muutakun lohkon jossa runkolaakeripukit, kaikki muut
osat mulla on jo apulaitteita lukuunottamatta. Löytyy
kaikki pultit, stefakopat, huohottimet ym ym.

Jaa no toisessa topic sanoitkin että sul on pari, tiä sit luovutko mistään,
mut pistin yv  :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012, 18:40:35 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Helicoil + lohko
« Vastaus #12 : 12.02.2012, 19:48:44 »
Tässä nyt tuli jonkun verran tietoa, eli hyvä jos joku jatkossa
etsii moisesta asiasta. Mutta omassa tapauksessa
lopputulos oli ja on se että tulee ehjä lohko tilalle
niin ei ole sitten mikään palapeli.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Carcom Oy  Ateho