Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Exhaust cutout

  • 8 Vastauksia
  • 6188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Exhaust cutout
« : 02.03.2012, 10:29:55 »
Onkos kukaan tuollasta laittanut rööriin? mielipiteitä olis kiva kuulla mutta myös hyötyjä/haittoja. Mitä sanotaan katsastuksessa tuollaisesta vempeleestä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #1 : 07.03.2012, 07:43:39 »
Herättäisi varmaan aika paljon enemmän keskustelua, jos vähän selventäisit, että mistä vempeleestä on kyse. Joku linkki tjms. voisi olla aika kiva.

Ensivaikutelma kuitenkin on, että ei mitään hyötyä ;D

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #2 : 07.03.2012, 07:51:33 »
Meinasin kyllä laittaa mutta jäi. Tämä laite siis kyseessä :) eli sijoitus putkiston alkupäähän esim sitten saa sähköisesti läpän auki niin pakokaasu pääsee heti pihalle eikä mene putkiston läpi.. onkohan tuollaisesta sitten hyötyä vai ei :) tuola sivullahan kyllä lukee yhtäsuntoista tietoa.. Mutta onko kukaan ikinään tuollaista laittanu autoonsa ja huomannut mitään eroa? :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #3 : 07.03.2012, 08:15:22 »
Meinasin kyllä laittaa mutta jäi. Tämä laite siis kyseessä :) eli sijoitus putkiston alkupäähän esim sitten saa sähköisesti läpän auki niin pakokaasu pääsee heti pihalle eikä mene putkiston läpi.. onkohan tuollaisesta sitten hyötyä vai ei :) tuola sivullahan kyllä lukee yhtäsuntoista tietoa.. Mutta onko kukaan ikinään tuollaista laittanu autoonsa ja huomannut mitään eroa? :D

Jos tuo vempele olisi välittömästi turbon jälkeen niin voisi kuvitella siitä jotain hyötyä olevan.
citikka

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #4 : 07.03.2012, 08:19:21 »
Jos tuo vempele olisi välittömästi turbon jälkeen niin voisi kuvitella siitä jotain hyötyä olevan.

Tätä mietin.. kun eikös se näissä ahdetuissa ole niin että sitä parempi mitä nopeempaa se pakokaasu pois pääsee? mutta onko kukaan suomenmaalla kokeillut ja testannut? tuntuu vaan että näitä käytetään tuola ameriikassa vain, ja vielä oikein kalliissa autoissa.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #5 : 07.03.2012, 09:59:47 »
Jep,
on siitä hyötyä jos putkisto ahdistaa. Siihen saa selvyyden mittaamalla vastapaineen putkesta. Ja vain ahdetussa hyödyttää ja tosiaan vain siinä tapauksessa, että putkessa on vastapainetta "paljon". Vaparissa tuskin saa muuta kuin heikennystä aikaiseksi.

Mitä tehokkaampi auto ja mitä enemmän vastapainetta sitä suurempi hyöty. Karrikoidusti voisi varmaan heittää, että jos autossa 1kpl 3"putki niin alta 500hp turha kapistus tai jos alle mahtuu vaikka 4" rööri niin sitten varmaan alta 1000hp hyödytön. Tähän tosin vaikuttaa sen miljoona asiaa, mutta mittaamalla siis saa selvyyden.

Mulla ei itellä ole sähkökäyttöistä, mutta 4"dp:n jälkeen y-haaralla 2x 3" joista toinen 3" menee ihan normi catbackkiä pitkin ja toinen 3" on tulpattuna normikäytössä. Sitten kun on tarvis ajaa "lujaa" niin sitten tuo toinen 3" avataan ja ampuu siitä suoraan ulos auton alle.

Perus virivehkeissä en näe mitään järkeä/ hyötyä tuosta, tulee vaan hemmetin rumat saundit.
raw d

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #6 : 07.03.2012, 10:23:06 »
Jep,
on siitä hyötyä jos putkisto ahdistaa. Siihen saa selvyyden mittaamalla vastapaineen putkesta. Ja vain ahdetussa hyödyttää ja tosiaan vain siinä tapauksessa, että putkessa on vastapainetta "paljon". Vaparissa tuskin saa muuta kuin heikennystä aikaiseksi.

Mitä tehokkaampi auto ja mitä enemmän vastapainetta sitä suurempi hyöty. Karrikoidusti voisi varmaan heittää, että jos autossa 1kpl 3"putki niin alta 500hp turha kapistus tai jos alle mahtuu vaikka 4" rööri niin sitten varmaan alta 1000hp hyödytön. Tähän tosin vaikuttaa sen miljoona asiaa, mutta mittaamalla siis saa selvyyden.

Mulla ei itellä ole sähkökäyttöistä, mutta 4"dp:n jälkeen y-haaralla 2x 3" joista toinen 3" menee ihan normi catbackkiä pitkin ja toinen 3" on tulpattuna normikäytössä. Sitten kun on tarvis ajaa "lujaa" niin sitten tuo toinen 3" avataan ja ampuu siitä suoraan ulos auton alle.

Perus virivehkeissä en näe mitään järkeä/ hyötyä tuosta, tulee vaan hemmetin rumat saundit.
Miten nuo teho/putki " -suhteet vaikuttaa dieselissä? Mietin vaan et laitanko meikäläisen d24ticiin (12mm nestepää) 2,5" vai 3" putken? Onko sillä dieselissä suurta merkitystä? Dp tulee 3" joka tapauksessa. 2,5" simonsin putkisto ois valmiina, mut eipä tuo 3 tuuman pakoputki paljoo maksa. Vaimentimia laitan yhden, läpivirtaavan. Joku vain joskus mainitsi, että pakoputkessa ei saisi olla yli 0,2bar painetta.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 10:24:38 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #7 : 08.03.2012, 07:48:15 »
Eikai sitä alle 3" kannata laittaa jos virittänyt on =] skebazun d24 +260hp ja 3" putki ja hyvin näyttää toimivan.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Julli-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • ei ole volvoa voittanutta!
Vs: Exhaust cutout
« Vastaus #8 : 27.05.2012, 23:31:03 »
 ::)
Volvo s70 2.5T -98

 

Futurez  Kulkukoira