Elekma  Autoracing

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 131974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #165 : 18.02.2012, 11:49:41 »
Eikö jarruputket tehdä yleensä aika paljon pienemmästä putkesta? Siis luokkaa 5mm... ;D

Juu kyllä, tuli vähän väsyneenä kirjoiteltua :) Eli jarrulinjoissa käytin toki valmiita putkia ja letkuja... Pakoputkisto on sitten sellainen 4" halkaisijaltaan oleva kötöstys yhdellä vaimentimella.  :2funny:
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #166 : 24.02.2012, 13:55:54 »
Nyt tarttis sitten 30mm rosterikäyrän tai 30mm rosteriputkea vesipumpulle. Ei kärsi pelkkää letkua laittaa nestekierrolle, kun tulee niin lähelle pakosarjaa... Vesikierron kun ratkaisee niin vielä ois vähän johdottamasti ja sitten sais kääntää avaimesta :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #167 : 24.02.2012, 17:06:06 »
Nyt tarttis sitten 30mm rosterikäyrän tai 30mm rosteriputkea vesipumpulle. Ei kärsi pelkkää letkua laittaa nestekierrolle, kun tulee niin lähelle pakosarjaa... Vesikierron kun ratkaisee niin vielä ois vähän johdottamasti ja sitten sais kääntää avaimesta :)

Lämmönsuojapelti ei ole vaihtoehto pakosarjan ja vesiletkun väliin?  ???


EDIT: Tässä kuvassa näkyy vesipumppua ja laturia suojaavasta pellistä hitusen...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 17:55:15 kirjoittanut Turbo 242 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #168 : 24.02.2012, 17:25:23 »
Mikä idea on 4" röörissä?
V70 TDI

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #169 : 24.02.2012, 17:40:07 »
Mikä idea on 4" röörissä?

Se on isompi, kuin 3"
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #170 : 24.02.2012, 21:25:12 »
Se on isompi, kuin 3"

Niimpäs onkin  ;D

Voihan sitä laittaa vaikka 40" putken mut ihmettelen tota halkasijaa ja hyötysuhdetta....
V70 TDI

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #171 : 24.02.2012, 21:44:44 »
Niimpäs onkin  ;D

Voihan sitä laittaa vaikka 40" putken mut ihmettelen tota halkasijaa ja hyötysuhdetta....

Eikös Morjentz ostanut sen joltain valmiina tähän.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #172 : 25.02.2012, 12:15:27 »
Kyllä vain, putkisto on Kilpeläisen Harrin tuotantoa, tosin nyt vähän muokattuna, kiinnikkeet tuli uutta ja Downpipea joutui lyhentämään.

Onhan lämpöpeltikin vaihtoehto, mutta ajattelin, että rosteriputkenpätkällä siitä saa fiksumman...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #173 : 25.02.2012, 12:29:39 »
Lämpöpelti kuitenkin vähentäisi turhaa lämpösäteilyä putkeen.
Ekös näissä muutenkin tuppaa liiat lämmöt olla ongelma?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #174 : 26.02.2012, 11:54:48 »
Tuosta lämpöpelti-asiasta vielä omasta autosta sen verran että siihen se laitettiin laturin takia kun B23ET-moottorissa laturi on pakosarjan puolella. Sivutuotteena se suojaa edes hivenen vesiletkua.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #175 : 26.02.2012, 17:49:58 »
Tänään puuhastelin senverran, että screameri löysi paikkansa ja pakoputki sai väriä niskaansa. Syyläriä sovittelin paikalleen ja voipi olla, että lämpöpellin avulla letkuviritykset toimivat ilman rosterimutkia, virtaahan letkussa kokoajan myös neste... Kuumat paikat sinne jokatapauksessa tulee :)

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #176 : 26.02.2012, 18:04:37 »
Tänään puuhastelin senverran, että screameri löysi paikkansa ja pakoputki sai väriä niskaansa. Syyläriä sovittelin paikalleen ja voipi olla, että lämpöpellin avulla letkuviritykset toimivat ilman rosterimutkia, virtaahan letkussa kokoajan myös neste... Kuumat paikat sinne jokatapauksessa tulee :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Suosittelen sitä lämpöpeltiä ihan jo tuon laturinkin takia. Näyttää olevan samassa paikassa kun mullakin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #178 : 15.03.2012, 20:01:14 »
Meinaat sitten ahtaa konetta oikein kunnolla?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #179 : 16.03.2012, 11:08:28 »
Meinaat sitten ahtaa konetta oikein kunnolla?

Kyllä tarkoitus olisi. Katsotaan kuinka suuria ahtopaineita uskaltaa tuolla #14 kotelolla käyttää. Oma veikkaus, että pakopaineet lähtee nousemaan 1,5 barin ahtopaineittein jälkeen ja tehontuotto heikkenee.

Jarrutetaan eka tuolla #14 kotelolla ja myöhemmin tuolla #18 kotelolla.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Elekma  Autoracing