Futurez  Kulkukoira

945 drifteri

  • 95 Vastauksia
  • 28008 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #90 : 08.11.2021, 11:51:58 »
Mulla on aina ollut vinokoneissa huohotinsäiliön pohjasta paluu joko bensapumpun tilalle tehtyyn letkulähtöön tai suoraan öljypohjaan.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #91 : 14.11.2021, 11:56:45 »
Mulla on tuossa viimeisessä T6 koneessa nro 1 ja 3 lähtöihin hitsattu an12 nipat mutta kyseinen systeemi on kuivasumpulle.  Ja ei se ainakaan puske öljyä.

Olen sitä mieltä että vakio pönttö on hyvä mutta liian ahdas. Eli joku voisi kokeilla tehdä kokonaan ulkoisen pöntön niin että lohkoon hitsaa nipat ja erilliseen säiliöön letkut ja sieltä paluu pohjasta esim. siihen öljypohjan nippaan tai senkin yrittäisi laittaa öljypinnan yläpuolelle eli lohkoon.

Lähtökohtaisesta öljyä väkisinkin kerääntyy huohotin pönttöön mutta se pitäsisi jotenkin saada automaattisesti palaamaan koneeseen.

Ralli mallin koneissa tuo systeemi toimii mutta katu käytössä ongelmaksi tulee kondensi vesi Re-85 koneissa eli öljyt alkaa muuttumaan valkoiseksi.  Tuo vakio pönttö toimii koska se on lohko kyljessä ja koko ajan kuuma. Ulkoiset pöntöt kerää vettä koska on kylmässä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #92 : 14.11.2021, 12:15:23 »
nro 2 lähtö olisi hyvä paluulle mutta riittääkö se niin en tiedä , on aika pieni.

Öljypohjasta en suosittele ottamaan rata tai drifting autoille huohotusta kun se puskee väkisinkin öljyä ylös kun se lähtö ui öljystä kun kääntää oikealle.

Lisänippoja ei myöskään pidä ottaa lohkon kyljestä uusilla paikoilla, jos linjassa on kampiakselin limppu, se linkoo öljyä reilusti.

Yksi vaihtoehto olisi olemassa olevat nipat portata isommiksi ja kierteellä tai hitsaamalla isot nipat paikoilleen ja kooksi 12 tai 16an ja pönttö lohkon kylkeen kiinni niin että on suoraan yhteydessä lohkoon, jotta lämpö siirtyy...

Joku saisi tämän ongelman selvittää...

Mulla on Amazonissa koneen takana tuollainen kiertävä öljy säiliö jossa yksi letku menee takaisin öljypohjan alimmasta kohdasta. Tuo kerää vettä öljyn sekaan keväällä ja syksyllä kun on kylmät kelit ajaa.  Siinä ei ole minkäänlaista huohotus ongelmaa. Pyöritän konetta hieman yli 8000rpm.


1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #93 : 07.03.2022, 23:58:53 »
Jos jotain kiinnostaa? ;D ;D  vähän auton parantua tallis ja tulevia kisa juttuja
https://youtu.be/_42RNGNygNM
« Viimeksi muokattu: 15.03.2022, 11:03:43 kirjoittanut volgaman »
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #94 : 22.03.2022, 07:39:51 »
https://youtu.be/MnyR1l_Gkwk
Siinä ois osa 2.  :D
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: 945 drifteri
« Vastaus #95 : 23.03.2022, 21:40:34 »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

KL-varaosat  Race.fi