Kulkukoira  Proturbo

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #525 : 31.05.2020, 12:43:34 »
Hyvähyvä! Kyl se siitä :)

Liian aikainen sytytysennakkokin nostaa tyhjäkäyntikierroksia.

Tuo imusarja voi aiheuttaa sen, että männännostotesti ei toimi toivotulla tavalla, kun siinä on tuo yhdyskanava :(

Poissa Vanhavolvo144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #526 : 31.05.2020, 18:11:36 »
Se verta tätä sekoilua mielenkiinnosta seuranneena ja nuita korjanneena voisin antaa pikku vinkin, että niitten mäntien putoomisajatkin pitää kohdistaa keskenään, ja niille on olemassa tehtaan arvo missä ajassa niitten pitää laskea.
Vika ei taida olla siinä, mutta näin niinko tekemisen ilosta ja tutkimisen ilosta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #527 : 31.05.2020, 18:40:41 »
Se verta tätä sekoilua mielenkiinnosta seuranneena ja nuita korjanneena voisin antaa pikku vinkin, että niitten mäntien putoomisajatkin pitää kohdistaa keskenään, ja niille on olemassa tehtaan arvo missä ajassa niitten pitää laskea.
Vika ei taida olla siinä, mutta näin niinko tekemisen ilosta ja tutkimisen ilosta.
Milläs niiden putoamis aikoja säädetään?
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #528 : 31.05.2020, 23:07:16 »
tää on just tätä,yhteenlaiton tuplat ja oli 2mm kannesta pois ja k-nokka,meni vaan aika kauan et sain sen toimii niinku halusin,ajettiin ja säädettiin ja päinvastoin,sitten ku ne sai kohilleen niin oli ihan ..tun tehokas verrattuna lähtökohtaan,   itse moottori oli täysin loppu ja vei öljyy paljon ja pölläytteli ja teki kaikki temput,vuosikin öljyy kun seula mutta aina toimi,simonssin putkistonkin siihen laitoin silläkin autolla mentiin 3 vuotta ja joka kesä tehtiin pitkiä retkiä ison vaunun kanssa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #529 : 01.06.2020, 15:33:54 »
Tossa vaihtelin jousta tohon läpän akseliin niin huomasin että se "vipu" mikä sitä akselia kääntää on todella väljä siihe akseliin. Vaihdoin varaosa kaasarista vähä tiukemnan. Sit kun kasasin kaasaria autoon huomasin kaasarin päällä ihan pienen reiän, no auto käyntii ja brake cleaneria reikään niin johan pomppas kierrokset. Tsekkasin varaosa kaasareista niin toisessa niissäkin oli reikä ja se oli tukittu. Eli löyty sit viel yksi reikä mikä tukittava   :buck2:


Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #530 : 01.06.2020, 17:35:14 »
Tuossa lienee ollut alipainenatsa virranjakajalle.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #531 : 01.06.2020, 18:27:34 »
Tuossa lienee ollut alipainenatsa virranjakajalle.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Nojuu, siltä näyttäs.

Mites muuten kun tossa orkkis strömbässä oli nippa missä oli kiinni letku joka meni tohon 123 ignition jakajaan. Tarviiko sen olla kiinni ja jos pitää niin mihkäs se nyt sit tökätää  ???
Ja mikä sen letkun tarkoitus on?
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #532 : 01.06.2020, 20:36:00 »
Pakko sanoo et nää kaasarit on oudompia ku naiset sielun elämältään.

Löytyy "vika" ja löydät siihen syyn. Korjaat sen ja vika poistuu. Tulee uusi vika ja taas korjaat sen. Sitten eka vika ilmestyy uudelleen mutta korjaus siihen on eri kuin ekalla kerralla koska korjasit jo sen ekan vian  :idiot2: :idiot2: :buck2:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #533 : 01.06.2020, 22:46:25 »
123ignition ei välttämättä tarvitse alipainetietoa, koska osaa säätää ennakkoa myös ilman sitä, kierroksien mukaan. Et siis välttämättä tarvi alipaine letkua kaasarin ja jakajan väliin. Muuten tosta sun kaasariprokkiksesta tulee mieleen, että siinä on nyt vähän liikaa muuttujia, kaasarit kasattu monen kaasarin osista, itsetehty vivusto yms..
Kun kaikki on kunnossa, oikeet vivustot, ehjät osat, ja kaikki sopii varmasti yhteen, niin noi SU:t on ihan toimiva ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2020, 22:48:44 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #534 : 01.06.2020, 23:46:30 »
Oli se jakaja mikä tahansa, niin jos meinaa minkäänlaisen taloudellisuuden saavuttaa, niin kyllä sytkän ajoitus tarvii myös kuormitustiedon, ei pelkkää kierrostietoa. Suomeksi: kyllä haluat sen alipaineen jakajalle. Ihan vaan näin ruiskusäätäjän näkökulmasta heittelen  :)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #535 : 01.06.2020, 23:58:09 »
No, eihän esimerkiks B18D jakajassa alunperin ole kuin keskipakosäätö, ei alipainesäätöä ollenkaan. Ja omat kokemukset noista 123-jakajista on, että kulutus tippuu orkkisjakajaan verrattuna aika paljon, oli alipaine kytkettynä tai ei. Mutta jokainen saa tehdä niinkuin tykkää. Tossahan alipaine ei suoraan säädä jakajaa, vaan siellä on anturi, joka tunnistaa alipaineen, ja ilmeisesti vertaa sitä kierroslukutietoon, ja päättää sen mukaan miten säätää ennakkoa. Mutta toimii ihan samalla lailla myös ilman sitä kytkettyä alipainetta, en ainakaan itse ole huomannut mitään eroa oli alipaine kytkettynä tai ei. Ja oon asentanut noita 123 jakajia omiin ja kavereiden/ja jopa tuntemattomien autoihin varmaan 15-20, eri kaasari- ja nokka/kansi setupeilla ja useimpia myös koeajanut, joten väitän että jonkinlainen tuntuma on noista.
Volvo PV&Duett

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #536 : 02.06.2020, 05:20:41 »
Voihan se olla että kun otettu neulat ja mäntä eri kaasareista voi se vaikutttaa tähän. Eniten varmaan korjaajan tietämättömyys ja taitamattomus on syy ettei saa säätöihin.

Noi vivustot ei ole se ongelma nyt. Kun kaasarit oireilee ilman niitäkin ihan samalla lailla. Tyhjakäynti siis se ongelma, käynnistäesssä jää alas. Kun kaasua painaa kerra (suoraan kaasarista) niin sen jälkeen ei meinaa laskea alas. Voi olla että kasattu vääri, toki ei tossa paljoa voi mennä pieleen  ;D

Noh yritetään vielä, kun saa sen synkro työkalun että mitä tästä tulee. Jos ei muu auta niin kerran vielä kaikki auki ja alottaa alusta


Edit: tässä muistelin eloa ennen näitä tuplia niin myös silloin oli tolla yksinäisellä strömbällä tyhjäkäynti normaalia kovempaa. Muistan kun kiekka mittarin sain kiinni niin epäilin sen toimivuutta kun tyhjä käynti näytti normaala kovemmalta   ???
« Viimeksi muokattu: 02.06.2020, 06:41:14 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #537 : 02.06.2020, 09:14:47 »
Woimia vaan taisteluun. Nämä kierrosten päälle jäämiset ja vastaavat ongelmat ovat kyllä raivostuttavia välillä, erityisesti jos käy niinkuin kuvailit "nyt se toimii, eiku ei toimikkaan".
Mites näissä kaasareissa, kuinka herkkiä ne oli ilmanputsarimuutoksille? Mulla on sellainen tunne että "vääränlainen", erityisesti liian hyvin virtaava suodatin voi sotkea näiden muuttuvakurkkuisten toimintaa?

Takavuosina mulla oli eräässä vehkeessä tupla Weberit ja niiden saaminen oikeisiin, tai ainakin toimiviin, säätöihin vei aikaa. Rahaakin olisi mennyt mutta rahattomalla nuorella miehellä ei ollut varaa ostella neuloja ja suuttimia määrättömästi. Kaverin faijan jenkki Edelbrock on kans semmoinen kummitus, ollut ihan paketista asti sellainen että joku päivä tyhjäkäynti vaan pysyy korkealla vaikka mitä tekis, sit seuraavana päivänä käy esim. koko cruising-illan kuin kello.

Hulluinta näissä on se että voi olla joku ihan mitätön säätö tai vuoto joka pilaa kaiken.

Tossa tuli jo tekstiä 123 ignitionin jakajasta, en osaa luennoida siitä sen kummemmin mutta yhden siihen näkemykseen että melkein bolt-on tyylisesti moisella saa vanhan auton kuin uudeksi sytkän osalta. Mulla oli ko. jakaja B30A:n kyljessä, heitin vanhan kärkijakajan varastoon ja iskin ton 123:n tilalle niin auto muuttui kuin yöstä päiväksi. Tommonen yhdistelmä, 2 x Strömbergit + 3.0 kutonen + painava kantikas isorenkainen maasturi oli varsin perso bensalle, pelkkä jakajapäivitys pudotti kulutusta litroilla ja auton käytöskin muuttui valovuosia paremmaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2020, 09:19:43 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #538 : 02.06.2020, 10:13:22 »
Olet varmaan tarkistanut moneen kertaan, mutta eihän ryyppyvivusto tai kylmäkäyntipiiri takertele eli jää "päälle".
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #539 : 02.06.2020, 10:49:26 »
Edit: tässä muistelin eloa ennen näitä tuplia niin myös silloin oli tolla yksinäisellä strömbällä tyhjäkäynti normaalia kovempaa. Muistan kun kiekka mittarin sain kiinni niin epäilin sen toimivuutta kun tyhjä käynti näytti normaala kovemmalta   ???

Sytytysennakko?

 

Proturbo  Autodiagnoosi