KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>) alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 175 Vastauksia
  • 121073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Brakatonoff

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Ajattelin laittaa omaan 2015 V70:n uudempaa iskaria joka nurkkaan ja vaihtoehtoina joko Koni tai Bilstein. Jousia en ajatellut vaihtaa sillä minulla on jo Volvon oma sport alusta (R-Design) joka tottelee koodia RA02 Vidalla. Kyseinen alusta on minulle tarpeeksi matala enkä halua laskea autoa yhtään enempää tonttiin. Konin vaihtoehtona olisi oikeastaan Special Activet sillä Konin Sportit ovat tarkoitettu pikemminkin madallusjousten kanssa käytettäväksi eikä vakiojousten.
Bilsteinilla olisi sitten joko B6 tai B8 mutta tässä herääkin sitten kysymys että kumpi vaihtoehto kuuluisi valita nykyisten Volvon vakiojousten kanssa. Bilsteinin sivuilla B8 on tarkoitettu sport alustalle mutta tarkoittaako se Volvon omaa Sport alustaa vaiko viritysmadallusjousia? B6:n kohdalla lukeekin että kuuluvat käytettäväksi vakioalustan kanssa. 

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
B6 = sport iskari ja B8 = sprint joka on lyhyempi. Mä laittaisin sportit tuossa tapauksessa, sprint sit jonkun yli 40mm madalluksen kanssa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa weeepeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Olikos näin että v60 passasi alusta v70?

Poissa jussi.sipila@gmail.com

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Noniin nyt täyty sitten rekisteröityä ja kysyä täältä neuvoa.
Pitäisi saada eibachin kaveriksi bilstein b6 tai b8 iskarit autoon v70 2015 D4 AWD. Ilmeisesti hyväksi havaittu yhdistelmä?
Ongelma tulee siinä kun kaikki katalogit näyttää sopivuutta D4 mallille, mutta AWD mallille ei löydy yhen yhtä iskaria.
Onko muka niin että kyseisen vuoden fwd ja awd iskarit on erilaiset? Jotenkin kuulostaa omituiselle. Luulisi käyvän molempiin..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Noniin nyt täyty sitten rekisteröityä ja kysyä täältä neuvoa.
Pitäisi saada eibachin kaveriksi bilstein b6 tai b8 iskarit autoon v70 2015 D4 AWD. Ilmeisesti hyväksi havaittu yhdistelmä?
Ongelma tulee siinä kun kaikki katalogit näyttää sopivuutta D4 mallille, mutta AWD mallille ei löydy yhen yhtä iskaria.
Onko muka niin että kyseisen vuoden fwd ja awd iskarit on erilaiset? Jotenkin kuulostaa omituiselle. Luulisi käyvän molempiin..
Kannattaa katsoa D5 AWD mallejakin. Se on sama kuin sinun auto.

Esim. tässä lukee pitkässä listassa että V70 AWD mallit https://www.autotex.fi/bilstein/varaosat-1044044
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jussi.sipila@gmail.com

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Kannattaa katsoa D5 AWD mallejakin. Se on sama kuin sinun auto.

Esim. tässä lukee pitkässä listassa että V70 AWD mallit https://www.autotex.fi/bilstein/varaosat-1044044

Kiitoksia.

Sitä mä mietinkin, että jos se käy D3 ja D5 fwd malleihin ni kaiken jären mukaa pitäs käydä myös awd.

Kai mä oon sokea mutta tossa listassa minkä linkitit en edelleenkään näe awd merkintää muiden kuin xc70 mallien perässä..

Edit. Nyt tuli sitten valtuutetulta asiantuntijalta varmistus, että varaosaohjelmassa vaan bugi ja kyllä ne sopii.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2021, 11:16:46 kirjoittanut jussi.sipila@gmail.com »

Poissa jussi.sipila@gmail.com

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia.

Sitä mä mietinkin, että jos se käy D3 ja D5 fwd malleihin ni kaiken jären mukaa pitäs käydä myös awd.

Kai mä oon sokea mutta tossa listassa minkä linkitit en edelleenkään näe awd merkintää muiden kuin xc70 mallien perässä..

Edit. Nyt tuli sitten valtuutetulta asiantuntijalta varmistus, että varaosaohjelmassa vaan bugi ja kyllä ne sopii.

Edit2. Tuli lisää tietoa sähköpostiin. Menee mielenkiintoiseksi tosiaan :D

"Miksi Bilstein ei ole tätä linkittänyt nelivetoon, johtuu varmaan tiedon puutteesta.
Etumainen iskunvaimentajakin on varmaan ulkoisesti sama nelikossa, kuin kaksivetoisessa. Vaimennustehot eivät vain ole todennäköisesti samat.
Mahdollisessa takuutapauksessa Bilstein varmastikin pesee kätensä, koska eivät ole moisia tähän autoon linkittänyt."

Eli tuon takuujutun takia suosittelisin Konin iskareita. Siellähän olis STRT tai vaimennussäädettävää Sport-mallia."

Huoh.. taidan kallistua Konin sportteihin. Menee niin hankalaksi ton bilsteinin kanssa..

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Alkaa olla volvossa iskarit takana loppu, eikä tuo nyt mikään ihme kun alkuperäiset ja 460tkm jo takana.

Miettinyt että uusisiko kaikki kerralla, jouset ja iskarit ympäri auton. Mulla on tuo volvon "sport" alusta joka on ilmeisesti noin 20mm edessä ja 15mm takana matalampi kuin vakio. Se on ihan ok, ylemmäs en halua eikä lisä madalluksellekaan tarvetta. Paristakin paikkaa löytynyt eibachin pro kit yksittäisjousia, joissa erityismaininta että autoihn joissa sport alusta ja madalluksen määrää noissa ei mainita. Sitten taas settinä myytävät pro kitit on -30mm vakiosta eikä niissä mainita tuota sport alustaa.

Voikohan tosiaan olla että nuo yksittäiset eibachit olisi eri jousia kuin sarjassa myytävät ja tarkoitettu tosiaan tuohon sport alustaan orkkiksen tilalle? Jos noin niin ratkeaisi helposti!

Iskariksi varmaan Bilsteinin B4 tai kybin excel g, hinta about sama.
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Kertokaa mikä meni noviisilla pieleen.
Auto V70 D5 awd 205hv.
Hankin Eibachin madallussarja -30mm Autodocista (tarkistettu, että malli on ok) ja uudet normi KYB iskarit.
Asennus onnistui hyvin.

Pohjaanlyöntikumit unohdin sitten lyhentää asennusvaiheessa. Takapään kumia lyhensin n.40mm jälkikäteen.

Yhden kärryn vetoreissun jälkeen perä muuttui löysäksi ja vähän isompi töyssy niin taka jouset pohjaa ja pohjaanlyöntikumi ottaa vastaan. Eli iskarit ilmeisesti jo loppu.

Kylien hankinta oli virhe, ois pitäny laittaa vaikka vanhoille iskareille jouset eka. Taakse vaihdan bilstein b6 heti kun mahdollista.
Korjaantuuko pohjaanlyöminen bilsteinillä vai onko jotain muutakin pielessä?
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Kertokaa mikä meni noviisilla pieleen.
Auto V70 D5 awd 205hv.
Hankin Eibachin madallussarja -30mm Autodocista (tarkistettu, että malli on ok) ja uudet normi KYB iskarit.
Asennus onnistui hyvin.

Pohjaanlyöntikumit unohdin sitten lyhentää asennusvaiheessa. Takapään kumia lyhensin n.40mm jälkikäteen.

Yhden kärryn vetoreissun jälkeen perä muuttui löysäksi ja vähän isompi töyssy niin taka jouset pohjaa ja pohjaanlyöntikumi ottaa vastaan. Eli iskarit ilmeisesti jo loppu.

Kylien hankinta oli virhe, ois pitäny laittaa vaikka vanhoille iskareille jouset eka. Taakse vaihdan bilstein b6 heti kun mahdollista.
Korjaantuuko pohjaanlyöminen bilsteinillä vai onko jotain muutakin pielessä?

Omaan Romuun kun yli 10 vuotta sitten laitettiin Heicon (Eibachin tekemä, väri eri, hinta ++    :D )  jousisarja+B6:t, niin TÜV:n papereissa käsketään jättää ne pohjaanlyöntikumit paikalleen ilman mainintaa lyhentämisestä. Eikä asennusohjeissakaan ollut mainintaa moisesta.
https://media.carparts-cat.com/webdata2/ImageData/ArtBild/310484/112/E10-84-012-01-22.PDF   kohdat II lopussa ja III/1 alussa.

Hyvin on toiminut tähän asti, nyt on toinen jousi mennyt poikki.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2022, 22:26:17 kirjoittanut -jadi- »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Kertokaa mikä meni noviisilla pieleen.
Auto V70 D5 awd 205hv.
Hankin Eibachin madallussarja -30mm Autodocista (tarkistettu, että malli on ok) ja uudet normi KYB iskarit.
Asennus onnistui hyvin.

Pohjaanlyöntikumit unohdin sitten lyhentää asennusvaiheessa. Takapään kumia lyhensin n.40mm jälkikäteen.

Yhden kärryn vetoreissun jälkeen perä muuttui löysäksi ja vähän isompi töyssy niin taka jouset pohjaa ja pohjaanlyöntikumi ottaa vastaan. Eli iskarit ilmeisesti jo loppu.

Kylien hankinta oli virhe, ois pitäny laittaa vaikka vanhoille iskareille jouset eka. Taakse vaihdan bilstein b6 heti kun mahdollista.
Korjaantuuko pohjaanlyöminen bilsteinillä vai onko jotain muutakin pielessä?
Tänään tarkistin, että jousi on pysynyt jousikupissa eli sekään ei aiheuta tätä ongelmaa.
Sen laitoin huomiolle, että renkaat maassa tiheän kierroksen kohdalta jousi menee täysin nippuun. Sitten ei jääkään montaa senttiä lautasen ja pohjaanlyöntikumin väliin.
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

 

Ateho  Elekma