Samppasport  Futurez

Ahtopainemittarin ja muiden mittareiden asennus-topic. Koskee kaikkia malleja.

  • 290 Vastauksia
  • 165283 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
kaikkihan tekee omat sähköliitokset miten haluaa mutta en suosittele käyttämään rosvoliittimiä. ehkä nopeampi asentaa mutta haitat tulee jonku ajan kuluttua.

itse ainakin laitan kaikki liitokset tinaamalla tai kunnon abiko liittimillä. ja kunnon suojaukset kutistesukalla.

ok, kiitos vinkistä. Eihän tuokaan nyt loppupeleissä vaikuta hintaan taikka ajankuluun niin tehdään siis noin!
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Itse tein rosvoilla vain siksi, etten viitsi katkoa auton omia johtoja.
Ja kyllä ne rosvoliittimet toimii aivan moitteetta kun ovat autossa sisällä kuivassa, rosvoja myös on monia erilaisia, on niitä hyviä ja sitten niitä vähemmän hyviä...

Mutta tosiaan, tekee niinkuin itse näkee parhaimmaksi... ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Itse tein rosvoilla vain siksi, etten viitsi katkoa auton omia johtoja.
Ja kyllä ne rosvoliittimet toimii aivan moitteetta kun ovat autossa sisällä kuivassa, rosvoja myös on monia erilaisia, on niitä hyviä ja sitten niitä vähemmän hyviä...

Mutta tosiaan, tekee niinkuin itse näkee parhaimmaksi... ;)
Ite en viitti rosvota muutakun maata joskus. Liittimiä löytyy kaiken näköisiä kun isäukko on sähkömies  ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Noniin nyt on puuhasteltu.... Mittaria nyt ei mukana ollut niin kokeilin vähän eri lähtöja himmentimestä ja löyty semmoinen jossa valo syttyi mutta vain viisarissa elikkä toinen piuha sitten akkuun ja vola toimi niinkuin pitikin 8)

Seuraavaksi otin "paineletkun" ja liitin sen kaasuläppäkotelon ns jakotukkiin ja kaikki nippuun siististi. Nooooh eiköhän sitten virrat päälle ja EI MITÄÄN ei yhtään mitään ei valoa missään koko mittarissa. Rupesi ettimään vikaa mutta ei löydy ??? katsoin liitännät uusiksi ja maadoituksen akku liitoksen mitta ei vikaa missään. Luovutan. Mekaaninen puoli kyllä toimi, tyhjäkäynillä 0,8 alipainetta ja kaasu tiskissä 0,6bar(matalalla???)

Voisko joku nyt vähän valaista  :'( :'(
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
annetaan makaanikon kattoa liitoksia tänään että missä kusee sivutuuleen  :hello:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Itse tein rosvoilla vain siksi, etten viitsi katkoa auton omia johtoja.
Ja kyllä ne rosvoliittimet toimii aivan moitteetta kun ovat autossa sisällä kuivassa, rosvoja myös on monia erilaisia, on niitä hyviä ja sitten niitä vähemmän hyviä...

Mutta tosiaan, tekee niinkuin itse näkee parhaimmaksi... ;)

ite olen nähny niitä rosvoliittimiä vähän jokapuolella autossa. niin sisällä kuin moottori tilassa ym.. eikä ne oikeen ole pelannu.
no onhan sitä tietty tuo koulutus tuolla taustalla joka saattaa vaikuttaa omiin tekemisiin autojen kans  ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
ite olen nähny niitä rosvoliittimiä vähän jokapuolella autossa. niin sisällä kuin moottori tilassa ym.. eikä ne oikeen ole pelannu.
no onhan sitä tietty tuo koulutus tuolla taustalla joka saattaa vaikuttaa omiin tekemisiin autojen kans  ;)
Mulla ei ole ollu mitään ongelmia noiden rosvojen kanssa. Tärkeintähän on käyttää oikealle johdonpaksuudelle tarkoitettua rosvoliitintä ja puristaa se kunnolla kiinni...

Minnekään tärkeään paikkaan en rosvoja laittaisi, enkä todellakaan moottoritilaan.

Sitä en ymmärrä, että miten koulutus tähän liittyy...
Mutta kyllä, on mullakin autoalan koulutus :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Tää rosvojuttu  :buck2:

Oisko kellään antaa vinkkiä? Maadoitus vedetään tänään vaikka akulle että vika ei ole siinä (prkl mekaanikko ei kerinny kattoo) ja liitokset uusiksi. Nyt sais luvan fungeeraa! :pomo:
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Yleismittari käteen ja jännitteitä mittaamaan.

Rosvoliittimen käyttöä ei kannata harrastaa kyllä. Samalla tavalla se rosvoliitin katkaisee sen johtimen kuoren ja johdon katkaisu on edessä, jos rosvon joskus poistaa ja haluaa tehdä liitoksen uudestaan ilman teippivirityksiä. Kunnon liittimillä olevan pystyy aina kytkemään irti.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Komppaan Fusea. Rosvoliittimet ovat pannassa autokäytössä.
Katkaistaan johto ja liitetään kosteussuojatulla kutistettavalla putkiliittimellä johdot.
Tehdään väliin ihan oikea liitettävä liitin, sekin toki kosteussuojattu.

Siinä kaksi vaihtoehtoa. Normaaleita apikoita tai sokeripaloja yms. ei autossa pidä käyttää, ne tuottaa vain ongelmia.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
ok asia selvä. Mittarin kanssa katoin(olitte oikeassa KANNATTAA ELK) Ja nyt kaikki kytkökset pelaa, ainakin melkein ;)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Mulla ei ole ollu mitään ongelmia noiden rosvojen kanssa. Tärkeintähän on käyttää oikealle johdonpaksuudelle tarkoitettua rosvoliitintä ja puristaa se kunnolla kiinni...

Minnekään tärkeään paikkaan en rosvoja laittaisi, enkä todellakaan moottoritilaan.

Sitä en ymmärrä, että miten koulutus tähän liittyy...
Mutta kyllä, on mullakin autoalan koulutus :P

tarkotin sillä koulutus hommalla että autopuolen ku on käyny ja siellä oli että niitä ei kannate käyttää.
ja on se kyllä oma periaatekki ettö en käytä. mutta kuten sanoin jo aikasemmin että jokanen tekee niinku haluaa, mutta itse en suosittele rosvoja.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Eipä taida juupas eipäs keskutelu rosvoista kuulua ahtopaine keskusteluun... ::) En halua leikkiä mitään modee mut on niille jotka koittavat ettiä vinkkejä täältä niin kiva lukee pari sivua rosvoista kun tarvis ahtomittaria asennella.

Ps;Ei herneitä nenään ;)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 18:42:18 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Homma oli itseasiassa hyvin simppeli mutta ensimmäienä autosähkö asennuksena niin ehkä hieman hämmentävä aluksi  ;)

Oma vinkki: YLEISMITTARI on asennuksessa kuin bensa autossa.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8857
  • Teiden tukko
Oma vinkki: YLEISMITTARI on asennuksessa kuin bensa autossa.

O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat