Ateho  Elekma

Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)

  • 25 Vastauksia
  • 11165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #15 : 29.06.2015, 16:39:29 »
Vaihda se ahtopainemittari. Toki siellä koneessa pitää alipainetta kaasuläpän kiinniollessa ollakin, mutta ei ottomoottori mikään tyhjiöpumppu sentään ole.
Ahtopainemittari on vaihettu jos meinaat että saisin muka noi lukemat siitä volvon omasta ahtopaine"mittarista" :D eihän siitä saa selvää ees kaatokännissä ;) mutta ei se uuskaa mittari mikää maaliman kallein ja tarkin oo ::) Jos vaan ois rahaa ni ostasin nestevaimenteisen ahtopainemittarin.....

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #16 : 29.06.2015, 17:09:16 »
Tais meinata että heitä sillä chinavitkuttimella vaikka  ELK

 ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #17 : 29.06.2015, 20:03:22 »
Mistäs te tiiätte että mulla kiima... siis kiinaihme mittarari on ;) mutta joo siis se kyllä mahollisesti heittää se mittariki ku kyseessä autogaugen kopio van seki mietityttää että laitoinkohan oikeesti liian vähän hukkaporttia auki kun yhden kierroksen sen jälkeen kun tanko passasi siihe tappiin? Meinaan että minkähän verran sitä kannattas laittaa auki kun epäilen että ku se jää siihen 0.8 baariin(sen kysesien maanmahtavan kopio mittarin mukaan)? Ku nyt mahtaa olla siitä kii että se kello aukee maksimiin niin nopeesti kun hukkaportti on melkeempä kiinni auton ollessa sammuksissa ja entisellä kellolla se oli hieman auki auton ollessa sammuksiss, kun otin tangon irti tapista niin se ihme hilavitkutin missä se tappi on kiinni mihin tulee kellon tanko ni se tuli vielä jonnii verran eteenpäin ??? . Ei lyhyesti eikä ytimekkäästi ja kukaan tuskin ymmärsi :2funny:

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #18 : 29.06.2015, 20:47:15 »
Eihä se hukkis ny vaikuta tyhjäkäynnin alipaineeseen mitenkään  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #19 : 29.06.2015, 20:48:04 »
Eikö tuo ole vakio moottorissa vakio nokalla sitä luokkaa tuo alipaine. H nokalla mulla huilii 0.5 tyhjäkäynnillä. Ja ottaen huomioon pienen toleranssin mittarissa
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #20 : 29.06.2015, 23:03:08 »
Hukkiksen säädöllä ja mittarin näyttämällä alipaineella ei ole kyllä mitään tekemistä keskenään.

Itse olen säätänyt kellon tangon yleensä niin, että sen tapin paksuuden verran joutuu vetämään esijännitystä tankoon että se muljahtaa paikalleen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #21 : 29.06.2015, 23:33:17 »
Eikä se nestevaimennettu painemittari maksa mitään mansikoista kun haet paikallisesta/lähimmästä hydrauliikkaliikkeestä etkä tuning-kaupan hyllyltä.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #22 : 30.06.2015, 16:55:00 »
Oma nestevaimennettu -1bar - 1.5bar asteikolla makso jopa 14€ :D hydrauliliikkeestä, tekevät letkun vielä kun pyydät

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #23 : 30.06.2015, 17:43:18 »
No perkl mua on kusetettu >:( mulle on sanottu että toi hukkaportin kellon esijännitys muka vaikuttas alipaineisiin ;D mutta no kaippa se sit varmaan on suunnileen paineet siinä yhessä baarissa ::) mutta sanoinko että ne mittarit on kalliita..... en :D se on vaan mun pussille liikaa ku toi volvon rohjake syö nyt vaan ylenpalttisen paljon :-\ ja palkka ei paljo päätä huimaa...... Ja sit kulutus on matkassa siinä 10 litran paikkeilla ja kaupungissa ei näköjää mikää riitä tolle enää :2funny:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #24 : 30.06.2015, 17:49:25 »
Mitenkään menemättä henkilökohtaisuuksin mutta neuvoisin unohtamaan turbovolvolla ajamisen jos 14e ahtopainemittari on pussille liikaa. Vakiomittarikin on yllättävän tarkka tosin. Ainakin järjestään mitä mulla on ollut etu ja takavedoissa niin vakiomittarin asteikko pohjassa = 1bar ahtopainetta.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #25 : 30.06.2015, 18:59:18 »
Mitenkään menemättä henkilökohtaisuuksin mutta neuvoisin unohtamaan turbovolvolla ajamisen jos 14e ahtopainemittari on pussille liikaa. Vakiomittarikin on yllättävän tarkka tosin. Ainakin järjestään mitä mulla on ollut etu ja takavedoissa niin vakiomittarin asteikko pohjassa = 1bar ahtopainetta.

Ja turbo tekstin alapuolella 1.5 bar  :D

 

KL-varaosat  Race.fi