Ateho  Elekma

Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)

  • 25 Vastauksia
  • 11190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« : 16.12.2014, 21:41:23 »
En tiijä onko tästä projektiksi.... ;) Mutta jos tästä sais jotai rustattuu.

Elikkä tuli hommattuu ihan perus turbo volle heinäkuussa jossa tietienkin katto roikku silmillä, pikkuse vesipumpun tiiviste vuoti ja ohjaustehostin ei oikeen pelitä (eikyl vieläkää kunnolla) se sitte tuli laitettuu kuntoon ja kortti tuli 29.10. Ja sitte vollen speiksit eli perus Volvo 740 sedan moottorina toimii tällähetkellä vakio B230FT. Tarkotuksen ois saaha ens kesäks hiukan voimaa lisää ::) elikkä näilä näkymin enskesänä mennään 1 baarin paineilla, noin 400cc suuttimilla (ei vielä mitään varmuutta koosta), lastuilla ja tietennii ihan perus 13c mitsulla (otetaan paskasta turbosta kaikki irti *taavih-> ) ja laatikkona saa mennä vielä ens kesän m46 ja jos vaikka räikän sais perään siitä nyt ei oo mitää varmuutta saako sitä sinne...... opiskelia budjetilla tuskin :idiot2:

Osalistaa enskesälle, joka ois kiva saaha tyhjäks... tuskin :2funny:

-suuttimet
-lastut
-1 bar kello
-012 IMMu (ehkä)
-seiskan oma spoikka takaluukunpäälle
-17" valssit ois kivat 16":kin menee
-räikkälukko


Ostokunto



Ja jos kuvat ei näy (niinku epäilen ;D ) ni tuolla -----> http://s1369.photobucket.com/user/VolvenoX/media/740/20140708_215448_zpsc2a58c9c.jpg.html?sort=3&o=0

Tällä hetkellä vollelle ei o tapahtunna muuta ku maski dipattu, ruma lambada sond merkki poistettu, puskurit höngitty uuvestaa mustiks, otettu umpion pyyhkijät pois ja laitettu reijjättömät listat, konttiin tullu 2 kpl Rainbow SL-S12 bassoelementtiä ja Dragster DAD-951 lankku.

Edit: Ja onhan se mehupilli korvattu 3" rosteri rännillä turbolta -----> loppuun mutta harmi ku tääki auto on mallia vähäpäästöinen  :(
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 23:11:24 kirjoittanut JuHaU »

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #1 : 16.02.2015, 00:18:02 »
Elikkä eipä oo vielä rahaa taivaalta tullu ni ei oo seiskaan muuta saanu tehtyy kun sisätilalämmittimen puhaltimen sain vaihettuu :-\ Mutta sitten semmonen kysymys kun ajattelin tuossa että laitan tohon seiskaan Split-R by-pass venttiilin 8) Niin onko ihmiset tulpannu sen pikkumitsun pässin ihan vaan ottamalla sen pois ja tilalle peltinen lätkä ??? Enskuussa jos viimmennii pääsis jotain vollelle tekeenki ::) mutta ainakin toi pässi tulee ja mietin että onko mitään järenhiventä laittaa turbo ruuvvia esim turbosmart? Kun oon kuullu että ei niillä halvoilla ainakaan ahot pysy siinä missä niitten haluttas pysyvän ???

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #2 : 05.03.2015, 14:56:15 »
Tuli viimmeenni suuttimet 8) elikkä suuttimiks tuli Bosch EV6 443cc. Enää puuttuu ne lastut ni pääsis hajottaa kytkimen :2funny:

http://s1369.photobucket.com/user/VolvenoX/media/740/20150305_140151_zpsavhdqth7.jpg.html

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #3 : 05.03.2015, 17:26:34 »
Niin onko ihmiset tulpannu sen pikkumitsun pässin ihan vaan ottamalla sen pois ja tilalle peltinen lätkä ???
Tuon tyyppisellä ratkaisulla onnistuu alkuperäisen by-passin tulppaaminen jos sitä ei jostain syystä halua käyttää.
http://www.ipdusa.com/products/10007/121388-compressor-bypass-valve-cbv-block-off-plate
mutta ainakin toi pässi tulee ja mietin että onko mitään järenhiventä laittaa turbo ruuvvia esim turbosmart? Kun oon kuullu että ei niillä halvoilla ainakaan ahot pysy siinä missä niitten haluttas pysyvän ???
Itsellä ollut esim. KKD:n myymä turbosmartin kopio ja toimi ihan täysin. Hintaa neljänkympin kantturoissa. Toki oikeakin BoosTee on varmasti toimiva ratkaisu. Kannattaa joka tapauksessa kirrata kelloa vaikka lisäjousella ensin ja sitten vasta ruuvilla. 0,5bar kellokin saattaa muuten lähteä aukeamaan kierroksilla itsekseen.

Mutta lastut ehdottomasti ennen paineen nostoa! ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #4 : 05.03.2015, 17:47:38 »
Juu itekki eilettäi hokasin että joku keksiny ihan valmistaa noita lätkii pässin paikalle (mutta metallimiehenä teen ite) :D Ja se ruuvin laitto jää ku tuli jo toi baarin kello 8) Ja tota pässi hommaa siks kyselin kun toi Split-R on siis duali että saa sen teinimäisen mitättömän suhahuksen ;D

Ja sit iha mielenkiinnosta että millasta käyttöö toi m46 kestää sit, ku oon ymmärtäny että pitäs olla hepat sit 200 paikkeilla?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2015, 17:49:56 kirjoittanut Seiskanttiii!!!! »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #5 : 05.03.2015, 17:52:10 »
Juu itekki eilettäi hokasin että joku keksiny ihan valmistaa noita lätkii pässin paikalle (mutta metallimiehenä teen ite) :D Ja se ruuvin laitto jää ku tuli jo toi baarin kello 8)

Ja sit iha mielenkiinnosta että millasta käyttöö toi m46 kestää sit, ku oon ymmärtäny että pitäs olla hepat sit 200 paikkeilla?

M46 pitäisi vakiopalikoilla kyllä pysyä järkevällä käytöllä nipussa. Itsellä ei perus lastuviri B230ET-seiskassa ainakaan ollut moksiskaan ja olihan mulla sellainen myös tuon about 200 hevosvoimaisen 16v turbon perässäkin hetken aikaa. Kolmosella kun ei turhan alhaalta vedätä ahdoille eikä nyt järjettömästi kytkimellä revi niin en odottaisi mitään ongelmia. Ainahan niitä tietäjiä riittää puhumaan miten mikään ei kestä mutta taitaa kuitenkin totuus olla se, että varsinkin jonkun verran ajettu vakiokytkin lipeää ennen kuin M46 antautuu.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2015, 17:53:50 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #6 : 05.03.2015, 18:02:35 »
Kiitoksia tiedosta, osasinkin jo odottaa tuota että kytkin antaa myöte ennenku laatikko kun tuolla kytkimellä on ajettu ainakin 200 000 entisen omistajan puheitten mukaan. Ja saapi nuilla vakiotehoillakin haistella vehkeen käryä kun ei oikee taho pitää kun oikeen rykäsee valoista lähtiissä 2 vaihteel :2funny: Mutta kytkinkin on siis menossa vaihtoon kuhan köyhä saa rahaa jostain ni tarkotus ois laittaa SRE ::) Ja sitte miten tosta M46 vaihetaan öljyt :2funny: Tiijjän että jollaki kasvaa nyt tatti ohtaan mutta ihan sama :P

Poissa Rokkendaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #7 : 05.03.2015, 22:57:17 »
Ja sitte miten tosta M46 vaihetaan öljyt :2funny: Tiijjän että jollaki kasvaa nyt tatti ohtaan mutta ihan sama :P
Laatikon vasemmassa kyljessä (takaapäin katsoessa) on täyttö- ja tyhjennysproppu, öljyä lisätään sen verran että öljyä on täyttöpropun tasoon asti.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #8 : 06.03.2015, 12:52:41 »
Vakiokytkin olis hyvä sulake m4x lootan kanssa, sre kytkimellä pääset varmaan aika äkkiä lootan vaihtoon, se kolmonen ei kestä ihan kauheeta rykimistä, eikä muutkaan vaihteet, toki kun jättää kytkinpommit pois ja suorittaa vaihdot rauhallisesti ja kunnolla niin kestää sen tehon mitä tuo sun settis tulee antamaan.

Niin, ja nuo suuttimet, isompi IMM yms on turhia hankintoja jos meinaat vakioahtimella ja bensalla jatkaa :P 13c mitsu ei enää kilon paineita isommilla tuota kuin lämpöä, siihen rajaan piisaa myös vakiosuuttimet ja imm.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #9 : 06.03.2015, 17:24:44 »
Vakiokytkin olis hyvä sulake m4x lootan kanssa, sre kytkimellä pääset varmaan aika äkkiä lootan vaihtoon, se kolmonen ei kestä ihan kauheeta rykimistä, eikä muutkaan vaihteet, toki kun jättää kytkinpommit pois ja suorittaa vaihdot rauhallisesti ja kunnolla niin kestää sen tehon mitä tuo sun settis tulee antamaan.
Nii eli siis kytkin tulee vasta ens talvena kun koneen perään tulee todennäkösesti M90 tai ZF ja puhallin vaihtuu kansa ens talvena ::)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 17:31:58 kirjoittanut Seiskanttiii!!!! »

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #10 : 07.05.2015, 22:51:57 »
Eipähän tuolle seiskalle ole vieläkään hirveitä saanu tehtyy muutaku kumia koitettu käryyttää van voi hevon PRSE ku toi ei piirrä kahta >:( , mutta tuli tuossa eräänä rattoisana vappuiltana ostettua toinen volvo 8) mutta eihänse hieno ole mutta menee kyllä käyttöautona :D eli se ois niinku mallia 940 ja moottorina D24TIC :idiot2:

Ja ohan siinä laitettavaaki:

- kannentiiviste menee vaihtoon
- kaikki öljyt ja jäähytin nesteet
- EGR tukkia
- jarruja laitella ku kitisee ku postiauto ;D
- sitte ois jarrutuntuma melko kehno (en tiiä vielä onko vika ite tehostimessa vai eikö saa alipainetta)
- käsijarru
- ilmastointi huollattaa
- yks reikä helmasta korjata
- molemmat kuskin puolen ovet kunnostella toisessa lommo ja toisessa lommo seikä reikä
- kaarista ja listojen alta poistella ihottuma
- hommata rypyttömät ovipahvit
- kaiuttimet ja niille lankku
- GZ radioactive ja sille joku lankku
- Alpine mankka
- heiman madaltaa
- 16" valssit

Ohan siinä kesäksi hommaa varsinnii ku auto tulee oleen kesän reilu 100 kilometrin päässä asuinpaikasta :-\ mutta pikkuhiljaa 8) kyyyllä sittä auto tehään S*

Kuvia laittelen molemmista kuhan saan ysinki perukkaan.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2015, 23:45:54 kirjoittanut Seiskanttiii!!!! »

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #11 : 08.05.2015, 00:05:16 »
Eipähän tuolle seiskalle ole vieläkään hirveitä saanu tehtyy muutaku kumia koitettu käryyttää van voi hevon PRSE ku toi ei piirrä kahta >:( , mutta tuli tuossa eräänä rattoisana vappuiltana ostettua toinen volvo 8) mutta eihänse hieno ole mutta menee kyllä käyttöautona :D eli se ois niinku mallia 940 ja moottorina D24TIC :idiot2:

Ja ohan siinä laitettavaaki:

- kannentiiviste menee vaihtoon
- kaikki öljyt ja jäähytin nesteet
- EGR tukkia
- jarruja laitella ku kitisee ku postiauto ;D
- sitte ois jarrutuntuma melko kehno (en tiiä vielä onko vika ite tehostimessa vai eikö saa alipainetta)
- käsijarru
- ilmastointi huollattaa
- yks reikä helmasta korjata
- molemmat kuskin puolen ovet kunnostella toisessa lommo ja toisessa lommo seikä reikä
- kaarista ja listojen alta poistella ihottuma
- hommata rypyttömät ovipahvit
- kaiuttimet ja niille lankku
- GZ radioactive ja sille joku lankku
- Alpine mankka
- heiman madaltaa
- 16" valssi

Ohan siinä kesäksi hommaa varsinnii ku auto tulee oleen kesän reilu 100 kilometrin päässä asuinpaikasta :-\ mutta pikkuhiljaa 8) kyyyllä sittä auto tehään S*

Kuvia laittelen molemmista kuhan saan ysinki perukkaan.
Ei kannata kauheana jauhattaa kumia yhellä rattaalla. Sinne vaikka räikkälukko. Nimimerkillä omasta meni pinjoni, perävälitys ja ristitappi keskeltä poikki  :2funny:
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #12 : 08.05.2015, 15:54:14 »
Ei kannata kauheana jauhattaa kumia yhellä rattaalla. Sinne vaikka räikkälukko. Nimimerkillä omasta meni pinjoni, perävälitys ja ristitappi keskeltä poikki  :2funny:
No sehän on menny jo sitte iha mallikkaasti  -H-

Seiskanttiii!!!!

  • Vieras
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #13 : 28.06.2015, 20:44:34 »
Nyt on viimennii saatu koneeseen painetta van hetipä hoksasin testilenkillä kun rupes polkemaan laitosta ni ku kaasun löysää ja painaa kytkimen pohjaan ni alipanietta on -0.9 ja -1.0 baarin välillä :o tuumailtin vaan kaverin kansa että liekköhän hiukan liikaa? Vai mitä lukemia muilla on ollu? Mietin tuossa että johtuuneeko vähäisestä hukkaportin kellon "esijännityksestä"? Ja paine ei nouse yhteen baarin mihin sen pitäs ku kello on juurikin tuolle yhdellebaarille tarkotettu.


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Turbo seiska (tuleva kesäkiesi)
« Vastaus #14 : 29.06.2015, 08:17:19 »
Vaihda se ahtopainemittari. Toki siellä koneessa pitää alipainetta kaasuläpän kiinniollessa ollakin, mutta ei ottomoottori mikään tyhjiöpumppu sentään ole.
Jäitä housuun!

 

Ateho  Elekma