Proturbo  Autodiagnoosi

Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 57 Vastauksia
  • 80195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #15 : 28.08.2019, 00:31:46 »
Muutaman päivityksen kautta saatu nykyinen versio:

- B6284T lohko
- T6 männät
- ACM H-veivit
- Vakio vaparietuvedon kansi nokkineen

- Vakio imusarja mekaanisella kaasuläpällä
- Itsetehty pakosarja
- Biltema välijäähdytin
- HKS-style dump valve

- Holset HX42 62.45/64 #18 pakopesällä
- 3' putki kahdella läpivirtaavalla änkälla ja magnaflown katilla
- KKD 60mm hukkaportti
- EV14 870cc suuttimet
- Vakio 960 3 bar paineensäädin
- Biltema walbro-kopio, keruusäiliö ja biltema 044
- Polttoaineena 98e

- MS3x
- T6 puolat
- Vakio T6 Denson tulpat

- Moottorilta 545 hp ja 515 nm @ 1.8 bar. Herää myöhähköön, johtuen varmaankin huonon pakosarjan virtaamattomuudesta -> pakopaineen kasvusta ja hukkaportin virumisesta auki ennen tavoitepainetta.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 00:34:34 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #16 : 11.10.2019, 14:02:53 »
B5244S vapari

-02 kiinteillä nostimilla
turbon imunokka, VTT poistettu
Kannesta pois 0,5 mm siivu.
Kanavat siistitty
Imu 1/45 kolmikulma ja pako 1,5/45 kolmikulma seetit
kireämmät venttiilinjouset
hiotut nokat, asteet 276 imu ja pako, lashcapit
B5254t suuttimet
"polven päällä" väsätyt pako- ja imusarjat, 960 kaasuläppä
MS 2

228hp/7835 rpm
228nm/4005 rpm
No Problem Racing/Sami Vatanen



« Viimeksi muokattu: 11.10.2019, 15:35:55 kirjoittanut Volvo Setämies »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #17 : 19.08.2020, 12:27:38 »
Perus vaparipohjainen kutoskonesetuppi:

- B6254 lohko shimmit pyttyjen välissä
- B6304 kampiakseli
- T6 männät
- Kiina H-profiilit
- B6304 imupuolelta porttailtu kansi ja monikulmaseetit
- B6304 9mm nokat
- Pyörivät osat tasapainotettu
- Omavalmiste pakosarja 38 mm putkesta
- Biltema 50mm hukkis
- HX40 60/64 #12
- 3,5" DP + cutout + 3" loppuputkisto
- Vakio vaparin imusarja
- 60mm ahtoputkisto
- Biltsun Walbro kopio tankissa ja -044 kopio linjassa
- 1100cc EV14
- E85
- 600x300x76 IC
- T6 puolat
- MS3Pro

1,6 bar ahtopaineella inertiadynossa:

474 whp @ 5636 RPM
659 wNm @ 4964 RPM

Varsin miellyttävän tuntuinen paketti katukäytössä. Ahdin lähtee kadulla mukaan noin 3krpm kohdilla.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #18 : 19.08.2020, 14:09:35 »
Onko kantta madallettu vai T6 puristussuhde?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #19 : 19.08.2020, 15:48:05 »
Onko kantta madallettu vai T6 puristussuhde?

Tämä versio on madaltamattomalla kannella, eli vakio T6 puristukset.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #20 : 31.08.2020, 15:53:01 »


2.3L RN mallin lohko
Imupuolen VVT käytössä
H-profiilit
Vakio männät
Nokat hitsattu ja hiottu
Kannesta 1.5mm pois
HX55 71/77 siivillä #22 & Eaton M112 @2.5bar 707hv ja 740nm moottorilta.

« Viimeksi muokattu: 05.09.2020, 10:28:11 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #21 : 23.09.2020, 20:05:42 »
B5234T
Rempattu moottori
Vakio turbon nokat
Precision 6062 gen2 T4 single
4/3,5" pakoputki
2200cc suuttimet

Noi vahvemmat viivat

503/618 pyörältä, 2.7 bar



Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #22 : 18.06.2021, 06:16:58 »
B6254 lohko
3l kampura ja nokat
H-profiili veivit
Wiseco männät
B6304 kansi itse portattuna ja r seetit
Takavedon pallo imusarja
6-1 pulssisarja 38mm pukesta tehty
Turbosmart hybergate 45
Hx 40 18" pesällä 60/67 siivillä
Ev14 1300 suuttimet
E85
Maxxecu ohjaus
3"ahtoputket
3.5 rst putkisto ilman vaimentimia

570whp/754wnm
1.8bar ahdot
1.5bar pakopaineet

740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa aapeli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #23 : 30.07.2021, 20:28:40 »
Sain vihdoinkin viime talvena rakentamani moottorin ajettua dynossa. 676hp & 858nm 1.8bar ahtopaineella.

-B6284t lohko ja kansi
(kansi itse portattu, vakio venttiilit ja jouset)
-H-profiili veivit
-1100cc suuttimet, re85 polttoaineena
-Omavalmiste imusarja 70mm kaasuläpällä
-Turbosystems Htx4064 turbo
-Omavalmiste pulssisarja 6-1, kahdella hukkaportilla
-3,5" putki


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #24 : 30.07.2021, 22:55:02 »
Sain vihdoinkin viime talvena rakentamani moottorin ajettua dynossa. 676hp & 858nm 1.8bar ahtopaineella.
Onko pyörä- vai moottoritehoa?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa aapeli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #25 : 31.07.2021, 10:25:31 »
Onko pyörä- vai moottoritehoa?

Moottoriteho

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #26 : 19.09.2021, 17:59:37 »
B6284T

-82mm Wisecot+ Trend männäntapit 6.3mm seinällä
-H-veivit Po-Metal (pyydetyillä lisävahvistuksilla)
-Cat Cams Custom Nokat
-Cat Cams Jouset
-Cat Cams Retainerit
-Vakio venttiilit
-Kannen porttaus SK Autoengineering
-Venttiilityöt kasaukset (LPS)
-KL Racing Pinnapultit kannessa
-XC90 T6 monikerros kansi peltitiiviste
-Vakio alakerran pultit
-Lohkon vesitila 2/3  Hard Block Filler
-Ati Damper (LPS sovitteet)
-Verdi 6 stage kuivasumppu
-M&W CDI sytytys + cop puolat+ Denso IK31
-MS3 Pro Ultimate moottorin ohjaus
-T6 vakio suuttimet + 2200cc ev14 (yht. 12 suutinta)
-Clyco runkolaakerit STD
-ACL HX veivinlaakerit
-HX-60 LPS Pro ahdin 92/85.7mm siivillä
-42mm pakosarja (LPS tekele)
-Imusarja 75mm läpällä + räjähdyspanelilla (LPS tekele)

1417hv   1350nm   3.6bar   Kaasuläppä oli vain osittain auki.
Super Flow Moottoridynossa ajettu.
Lisää on tulossa ja evo 3 moottorin teko osittain aloitettu.

 






« Viimeksi muokattu: 20.09.2021, 07:22:59 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #27 : 08.08.2022, 10:29:29 »
B5234T N-moottori

-rakotulkit yläpäässä
-Wiseco männät
-Maxpeedingrods veivit
-GLT-nokat
-omatekonen pakosarja
-Holset HX40 super #14 pakopesällä
-RN imusarja
-MS3X
-1300cc suuttimet
-E85
-ahtopaine n. 2,05bar

507hv/629Nm

Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa Santtuboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #28 : 06.04.2023, 07:46:29 »

Volvo 960 sedan

Moottori:
-00 B6284t 90tkm ajettu
-vakio männät+uudet renkaat
-Lensulta teräsveivit
-rakotulkit
-omaa designia oleva imusarja isolla tilavuudella ja billet-imusuppiloilla, 82mm Bosch sähkökaasu
-1300cc suuttimet vakio kiskossa sekä AEM-paineensäädin+flexfuel
-omaa designia oleva 6-2-1 pakosarja
-HX40 billet imusiipi, Turbolab of America single 67mm
-Noin metri 3.5" pakoputkea, jonka jälkeen 3" taakse asti. 2 vaimenninta sekä Helmholz-resonaattori

Maxxecu Race
360tkm ajettu 4vaihteinen automaatti. Maxxecu ohjaa kaiken. Mekaanisesti nostettu painetta sekä poistettu accumularaattorit.
Voidaan ajaa automaattina tai rattivaihteilla manuaalina. Vaihdenäyttöä ja vaihdeviiksiä varten itse tehty can-väylä laajennin koska maxxecusta loppuu tulot kesken.
4.1 G80 vakio perä







Tulokset takarenkaalta 3. vaihteella. 98E5, 1.45bar max paine sekä ennakko noin 4 asteen päässä nakutuksesta.
Samat säädöt jäivät tielle käyttöön, paineet tiellä 1.4-1.7.

V40 2017
960 -95 2.8 Turbo 455whp/720wnm

Poissa 740 t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #29 : 06.05.2023, 21:40:40 »
Volvo 740 B5254f

H-profiili veivit
Rakotulkit + tapit
omatekele pakosarja ja imusarja
Holset hx40 super #14
Turbosmart kopio hukkaportti
3.5"/3" putkisto
Maxxecu sport
70mm kaasuläppä
1200cc suuttimet
1/2 teflon bensalinjat
Kkd bensapaineen säädin
Aem 400lbh bensapumppu
E85
765 asetelma 6 lapainen sintteri
Zf 310 loota

605hp/710nm 1.8bar rajoitin 7000rpm


« Viimeksi muokattu: 07.05.2023, 00:07:14 kirjoittanut 740 t5 »

 

Autoracing  KL-varaosat