Proturbo  Autodiagnoosi

volvon paineensietokyky ;)

  • 30 Vastauksia
  • 17279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #15 : 23.04.2011, 20:28:17 »
Itsellä 240 farkussa pitää ääntä...
1. rekisterikilpi paksin luukussa
2. bensakorkin luukku
3. takaluukku kilven vierestä molemmin puolin.
4. vararengaskotelon pelti (takapyörän ja valon välistä)
5. repsikan puolelta vastaavasti kuin kuskin puolelta tuo 4 kohta, elikkäs ilmareijästä 20cm suoraan alas päin, niin pelti eli siintä ja piti ääntä.

Näistä itse päässyt jonkin verran eroon levittelemällä etu sekä takaoviin 10mm paksua äänieristemattoa. 3.kohtaan samaa tavaraa. 4 ja 5 kohtiin 35mm paksua eristemattoa.




Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #16 : 23.04.2011, 21:47:07 »
Eiks muuten 245 takakontissa ollu enemmän tilavuutta? Vai onko väärä muistikuva?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #17 : 24.04.2011, 00:05:16 »
ääntähän se tulee pitämään, pärinästä ei pääse koskaan eroon.

mutta mitä uudempi auto sitä herkemmin esim etuovet, ikkunat, katto tai ihan takaluukku alkaa pitämään niin suurta liikerataa, että alkaa falskaamaan.
oon kuullut että juurikin tolla 240 farkussa tuulilasi ei juurikaan liikkunut 155dB musiikilla 160+ piikkinä, ja vertailun vuoksi  147dB rikkoi kolmos koppasen golffin tuulilasin keskeltä pitkittäin säpäleiks.

147dB:n saa jollain 1-2kW:lla mutta 155-160 puhutaan jo 7-14kW nuo desibelit, kun ei nouse lineaarisesti vaan yhden depan nousu vaatii ihan törkeästi vahvistintehoa tasolla 150, kuin esim 130dB kohilla.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #18 : 24.04.2011, 00:21:01 »
Jos 245:sesta rakentelee niin kannattasko suoraan lykätä akku(akut) vararengaskoteloihin, sopii nätisti, eikä tarvii niitä piuhoja vetää keulalta asti sinne perälle ;)

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #19 : 24.04.2011, 03:52:06 »
jep juuri näin.

tässä esimerkki nykyisestä autostani:



etupäässä, tuo lenkki on poissa nykyään ja laitettu yksi piuha isosta sulakkeesta auton plusnavan paikkeilla olleeseen sulakepesään(näkyy kuvassa)
tällöin akulta on suora 50neliöinen kaapeli taka-akulta auton sähköihin ja laturilta menee 50 neliöinen kaapeli suoraan akulle. välissä tuo 200A sulake.
80A paukku poikki viimetalven pakkasilla.


ja takapäähän näin, etupäästä laturilta/auton sähköistä tulee 50 neliöinen kaapeli plusnapaan joka lataa akkua ja 12 50neliöistä kaapelia vahvistimelle.

ja sitkun joku kysyy että kui mä laitoin noi monta johtoa vahvistimelle, ni siks ku ei mahtunu enempää  :-\





 :D

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #20 : 04.05.2011, 16:27:57 »
Juu en tiedä Volvon paineensietokykyä, mutta Citroen:ssa se ei ainakaan ole paras mahdollinen :2funny:
http://www.youtube.com/watch?v=Ujbpi7mcUAU

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #21 : 05.05.2011, 23:48:09 »
Juu en tiedä Volvon paineensietokykyä, mutta Citroen:ssa se ei ainakaan ole paras mahdollinen :2funny:
http://www.youtube.com/watch?v=Ujbpi7mcUAU

oon tän nähnyt livenä, 141+ dB 800w:lla muistaakseni, eli hyvin soi sitikka, kuten mainittu värinä voi jopa lisätä lukua.
katto kyllä veti melkosta sambaa että oikee nauratti.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #22 : 16.06.2011, 15:44:41 »
moi. itselläni on 965 -97 josta heitin vara pyörän menemään kontista ja istutin sinne lisä akun sekä 2 kpl 1 faraatin konkkia  ja kaikki vahvistimet sekä taajuus korjaimen myös . minulla on pelkästään subeille 1500 w jatkuvaa tehoa takana ilman ongelmia ,taka akun virtaa ohjaa konehuoneessa oleva virtarele eli auton oma akku ei mene koskaan tyhjäksi vaikka rokittaisit muusiikin sammuksiin asti, autoa ei ole lisä eristetty mitenkään tosin voisi olla pientä tarvetta max tehoilla . kontissa rymistelee 2 kpl jbl 12 " refleksi kotelossa joten ruutia riittää minusta riittävästi . istutin volvoon eteen focalin 3-tie kilpa sarjan jotka ovat suoraan vakio paikoilla niin että kukaan ei huomaa eroa muuten kuin että koetaulun päällä on nurkissa nyt diskantit . takaoviin laitettiin samaa sarjaa olevat 2-tie kajarit joiden diskantit upotettiin nätisti oveen . kukaan ei ole huomannut mitään ennen kuin olen sanonut että huomasitkos eroa . meinaan tehdä tulevaisuudessa kotelot takaluukun molempiin kylkiin , istutan koteloihin matalat 12" pioneerin subit . koteloista tulee todennäköisesti suljetut tekemisen helppouden vuoksi , vaikka nykyiset ovatkin refleksi kotelossa . itselleni kun on tärkeää että laitteisto soi äänen laadullisesti oikein mutta tarvittaessa myös kovaa :) volvon vakio radiota voi hyvin käyttää kunhan asentaa kaijutin linjoihin rca-muuntimet ja homma toimii . volvon paras radio on premium malli jossa on cd ja kasetti yhdistelmä . alku peräis ilme siis säilyy mutta auto huppaa ja rokkaa todella tykisti jos korvat vaan kestävät nuppia kääntää (itsellä ei korvat kestä) :) suurimman osan asennus työstä suoritti turkulainen car-radio ky jolla onkin asentamisesta ja kilpailemisesta pitkä kokemus , suosittelen lämpimästi turvautumaan jos olet vähänkään epävarma mitä olet tekemässä tai kuten minä  laiska asentamaan mitään tällä kertaa .
« Viimeksi muokattu: 16.06.2011, 15:51:08 kirjoittanut mauri78 »

Poissa S.M.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #23 : 17.06.2011, 00:06:28 »
suurimman osan asennus työstä suoritti turkulainen car-radio ky jolla onkin asentamisesta ja kilpailemisesta pitkä kokemus , suosittelen lämpimästi turvautumaan jos olet vähänkään epävarma mitä olet tekemässä tai kuten minä  laiska asentamaan mitään tällä kertaa .

Kerrotko martsa milasessa hintaluokassa liikutaan, kun teettää asennuksen autoon ulkopuolisella firmalla?

Olisi ihan mielenkiintoista saada vertailupohjaa omalle työlle/jonkun muun tekemälle.
-Kyllä vanhat VolVot kestää-
-Etuveto, veikkauksen uus peli?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #24 : 17.06.2011, 01:11:23 »
jos olet vähänkään epävarma mitä olet tekemässä tai kuten minä  laiska asentamaan mitään tällä kertaa .

mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma.

mielenkiintoisesti toteutettu järjestelmäsi, itse en kondensaattoreihin koskisi ja voin lämpimästi suositella pioneerin kaikuttimia, pieneen suljettuun tulee tasainen toistokäyrä, painetta ei tuu niin paljoa, mutta laadukkaampi soundi.

itse taasen tuuppaan kontin täyteen koteloa ja 18" kummittelemaan, tarkoituksena saada lahkeet lepattamaan etupenkillä. ;)
volvoa on jo melkopaljon asenneltu, enään elementti ja kotelo ni alkais olemaan soittokunnossa, jälkikirjoituksen linkistä kuvia kättenjäljestäni.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #25 : 05.08.2011, 19:22:35 »
Kerrotko martsa milasessa hintaluokassa liikutaan, kun teettää asennuksen autoon ulkopuolisella firmalla?

Olisi ihan mielenkiintoista saada vertailupohjaa omalle työlle/jonkun muun tekemälle.
muistaakseni maksoi n. 2000-2500 laitteistoineen ja asennuksineen . itse ryystin vain kahvia vieressä . ;D

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #26 : 05.08.2011, 19:30:59 »
mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma.

mielenkiintoisesti toteutettu järjestelmäsi, itse en kondensaattoreihin koskisi ja voin lämpimästi suositella pioneerin kaikuttimia, pieneen suljettuun tulee tasainen toistokäyrä, painetta ei tuu niin paljoa, mutta laadukkaampi soundi.

itse taasen tuuppaan kontin täyteen koteloa ja 18" kummittelemaan, tarkoituksena saada lahkeet lepattamaan etupenkillä. ;)
volvoa on jo melkopaljon asenneltu, enään elementti ja kotelo ni alkais olemaan soittokunnossa, jälkikirjoituksen linkistä kuvia kättenjäljestäni.
mitäs sillä kontilla sitten enää tekee kun se on täynnä koteloa , eikös siitä silloin katoa se pointti miksi se hotlari on olemassa  ;)

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #27 : 05.08.2011, 19:34:56 »
mitäs sillä kontilla sitten enää tekee kun se on täynnä koteloa , eikös siitä silloin katoa se pointti miksi se hotlari on olemassa  ;)
No eikös se ole olemassa sen takia, että sen voi täyttää kotelolla ja muulla hifistelyllä?
Käytännöllinen tavaratila on niin last season :D
BMW M5
Volvo 740

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #28 : 05.08.2011, 20:07:59 »
147dB:n saa jollain 1-2kW:lla mutta 155-160 puhutaan jo 7-14kW nuo desibelit, kun ei nouse lineaarisesti vaan yhden depan nousu vaatii ihan törkeästi vahvistintehoa tasolla 150, kuin esim 130dB kohilla.
Joka 3 dB:n nousu kaksinkertaistaa vaadittavan energiamäärän. Jos saat 147 dB 2 kW:n tehoilla, 156 dB vaatii 8 kW ja 159 dB 16 kW.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2546
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #29 : 07.08.2011, 12:48:45 »
Itellä tuo tavaratila tuossa on aika hyvin käytössä, ennen hifistelyä haettiin kaverin autoihin tuolla korisarjoja mutta nykyään on tuo kotelo edessä vaikkei se vielä koko luukkua täytäkkään. Mutta eiköhän tuokin pönttö vaihdu isompaan jossain vaiheessa. Äänenpaine kisoissa en pyöri mutta ollaan kaverin kanssa sen verran hulluja että istutaan ihan vapaaehtoisesti tuollaisessa painekamiossa  :idiot2:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

Elekma  Autoracing