Carcom Oy  Ateho

volvon paineensietokyky ;)

  • 30 Vastauksia
  • 17279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: volvon paineensietokyky ;)
« Vastaus #30 : 09.08.2011, 23:35:47 »
mitäs sillä kontilla sitten enää tekee kun se on täynnä koteloa , eikös siitä silloin katoa se pointti miksi se hotlari on olemassa  ;)

sen saa poiski, kaks kaapelia menee kontissa varapenkkien laatikkoon, sieltä ruuvit auki ja 2-3 jamppaa nostamaan järkäle ulos, niin taas on tilaa hakea 70 keissiä giniä tallinnasta, nimimerkillä kokemusta on!

Käytännöllinen tavaratila on niin last season :D
NÄI O!  ;D

Joka 3 dB:n nousu kaksinkertaistaa vaadittavan energiamäärän. Jos saat 147 dB 2 kW:n tehoilla, 156 dB vaatii 8 kW ja 159 dB 16 kW.
teoriassa kyllä, käytännössä ei.

3000w mitä nyt on tuottaa noin 162dB kotelon sisälle, se kuinkapaljon tästä saadaan tuulilasille on aivan eri.
600w:lla saadaan jo 156dB muistaakseni kotelon sisälle joten tämä laji perustuu siihen, kuinka häviöttömästi saadaan kotelon sisällä oleva mökä ~3m tai volvossa 6m päähän tuulilasille. ekaksi refleksiputki vaimentaa aika paljon, sitten elementin ja refleksin vaihe-ero hukkaa heti depoja, eka kimmoke paksin ovesta pirstaloi aallot ja tuurilla ne osuu tuulilasille samanvaiheisena korostaen toisiaan, mutta tietyllä etäisyydellä takaluukusta sijoitettu kotelo ja aallot negatoivat toisensa tuulilasilla aiheuttaen huomattavasti pienemmän tuloksen.

esim kun hain kotelolle paikkaa kontissa. optimaalinen on noin 20cm takaseinästä.
tästä jos koteloa tuuppaa 5cm lähemmäksi takaovea tippuu 3dB tulos, jos taasen 5cm kauemmaksi tippuu 0.2dB.

kotelon optimaalisen sijainnin ja paskimman sijainnin ero oli noin 1m, depoissa ero oli 8-9dB vaikka volume pysyi samana.

lisäksi esimerkiksi 44Hz:n taajuudella tulee 0,5dB lisää kun muistaa sulkea tuuletusaukot.


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy