Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo on call ongelma

  • 6 Vastauksia
  • 6137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa poncco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Volvo on call ongelma
« : 07.09.2019, 11:25:25 »
Morjens,

Yritän ruotsin tuontiautoon (v60 t5 bi-fuel 2016) saada on callia toimimaan.

Autossa on ruotsissa ollut on call tilaus joka loppunut heinäkuussa. Kävin wetterillä tekemässä oman tilauksen ja tein volvo id:n. Sain sähköpostiin pin-koodin. Latasin puhelimeen sovelluksen ja laitoin auton tiedot ym.

Nyt kun yritän yhdistää autoon sovellus jää yhdistetään- tilaan muutamaksi minuutiksi eikä saa yhteyttä.

On call-sovelluksessa oman auton kohdalla lukee: puutteellinen rekisteröinti havaittu. Mikäköhän tämä on. Onko vin koodi väärin vai eikö vielä tunnista autoa suomen kilvillä?

On call- ja SOS-napeista ei tapahdu mitään. Valikossa volvo on call kaikki on harmaana paitsi aktivoi tilaus. Sitä kun painaa niin kysyy tilauksen aktivointikoodia. Pin-koodi ei kelpaa tähän. Mikäköhän koodi tähän tulee?

Omasta mielestä ohjeen mukaan olen tehnyt. Auto virrat päällä, ei käynnissä. Puhelimesta yrittänyt mobiilinetillä ja wifillä. Auton olen yhdistänyt bluetoothilla ja wifi-tukiasemana.

Neuvoja otetaan vastaan vai vienkö suoraan wetterille?


Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #1 : 07.09.2019, 11:40:39 »
No voi rähämä! Kuulostaa kyllä hankalalta. Minä kävin Wetterillä omamekaanikolla ja hän laittoi ne heidän omat systeemit. Sähköpostiin tuli vahvistus jne. PIN koodia ei tarvinnut edes syöttää ja meni heittämällä läpi. En käyttänyt jaettua nettiä ollenkaan eli autossahan on joku ihmeen systeemi, millä se tekee ne internetjutut. Tuli "vahingossa" kokeiltua se Volvo on call -nappula ja se toimi, meni ruoåttintytölle suoraan  :2funny: Luulisin, että tuo voisi liittyä siihen ettei edellinen omistaja välttämättä ole poistanut sitä oman aiemman Volvonsa paritusta tuohon softaan? Voisiko sen jostain pakottaa loppumaan sillä auton omalla VIN koodilla? Luulisin, että Wetterillä tietävät parhaiten. Ei kait tuo paljoa maksa ja sehän pitää vissiin uudelleen aktivoida se käyttö ja oliko jotain 40e vuodessa? Näin ainakin minulle kertoivat. 4 tai 5 eka vuotta rekisteröity ilmaiseksi ja sen jälkeen menee jotain nimellistä maksua muutama euro kuussa.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #2 : 07.09.2019, 13:02:19 »
Vie Wetterille, kuulostaa siltä, ettei tuohon ilman heidän tai Volvon apuja pysty tekemään mitään.
V60 T8 Inscription

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #3 : 09.09.2019, 13:33:58 »
"Auton olen yhdistänyt bluetoothilla ja wifi-tukiasemana."
Onko sinulla autossa aktiivinen SIM-kortti..?

Poissa poncco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #4 : 09.09.2019, 20:24:25 »
"Auton olen yhdistänyt bluetoothilla ja wifi-tukiasemana."
Onko sinulla autossa aktiivinen SIM-kortti..?
Ei ole siellä hanskalokerossa. Tarkoitin siis tuolla että laitoin puhelimen wifi-tukiasemaksi ja yhdistin auton wifillä siihen.

Täytyy loppuviikosta viedä wetterille kunhan ehtii. Kai ne siellä saa tuon toimimaan.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #5 : 10.09.2019, 08:36:13 »
"Autoissa, joissa on Volvo On Call, internet-yhteys voidaan muodostaa automodeemin ja henkilökohtaisen SIM-kortin (P-SIM) kautta. Kytkettäessä automodeemilla Volvo On Call -palvelut käyttävät yhteyttä" tiesi Volvon ohjekirja.

Minulle myyjä antoi ymmärtää, että SIM-kortti pitäisi ottaa käyttöön, jotta VOC toimisi luotettavasti. Omassa ei palvelua ole, joten käytännön kokemuksetkin asiasta puuttuvat.

Poissa poncco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo on call ongelma
« Vastaus #6 : 10.09.2019, 16:30:20 »
Asia ratkesi soittamalla wetterin omamekaanikolle. Häneltä sain aktivointikoodin on call-valikkoon.

 

Ateho  Elekma