RallyBaron  Samppasport

240 b230f-->b230fk päivitystä

  • 55 Vastauksia
  • 23135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #30 : 18.05.2012, 23:10:38 »
Mahdollisia etuvatuksia ei ole näissähän on korkea ohmiset suuttimet vakiona. Paikallaan on volvon orkkikset turbon suuttimet eli ne "vihreät". Ja nyt minullekin tuli mieleen että, senkö takia se sitä bensaa kusee. Koska jos laitetaan tuo turbon bensaboksi täytyisi myös olla etuvastukset :P Eikö se tietysti näin ole  :o ;D
Ne turbon vihreät orkkis suuttimethan on matala ohmiset, ja tarvitset etuvastukset väliin. Ja molemmilla ohjain bokseillahan sulla pitäs olla etuvastukset paikallaan. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #31 : 19.05.2012, 00:28:54 »
940 turbon vihreät suuttimet? 804 loppuiset? Ne tarvii etuvastuksen, muuten poksi sanoo poks. Ja saa kolvata uudet transistorit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #32 : 19.05.2012, 09:32:53 »
Joo päivänselvä juttuhan tuo on! Ei vaan kyllä käyny sitten pienessä mielessänikään :-[ Ja boksi on varmaan sanonu jo poks

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #33 : 19.05.2012, 10:11:12 »
Nämä f-sarjalaiset voi olla herkempiä mutta motronic toimi hyvin ilman etuvastuksiakin. Oli ihan ammattivirittäjän patentti, toimisko nuo sitten jotenkin äkäsemmin ilman vastuksia? Anyone? :)

Nimenomaan matalaohmisilla alkuperäissuuttimilla.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012, 10:14:43 kirjoittanut hevonen »

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #34 : 19.05.2012, 14:26:17 »
-
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012, 14:27:49 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #35 : 19.05.2012, 21:00:44 »
Joo päivänselvä juttuhan tuo on! Ei vaan kyllä käyny sitten pienessä mielessänikään :-[ Ja boksi on varmaan sanonu jo poks

Turha nolostella, näin on käynyt kokeneemillekkin, kuulemma. Vai mitä, Xxxx?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #36 : 03.06.2012, 23:30:10 »
Kysytään taas välillä tyhmiä, että miten tuon perän välityksen voi laskea!? Mietin tuossa räikkälukon hankkimista niin tarvihtis saada tietää? :hello: :idiot2:

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #37 : 03.06.2012, 23:54:29 »
Toinen rengas ilmaan. Merkit kardaaniin ja renkaaseen. Kun pyöräyttää rengasta 10 kierrosta ja jos kardaani pyörähtää 5, niin välitys on 2*10/5=4.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #38 : 04.06.2012, 08:42:51 »
Kysytään taas välillä tyhmiä, että miten tuon perän välityksen voi laskea!? Mietin tuossa räikkälukon hankkimista niin tarvihtis saada tietää? :hello: :idiot2:

Avaa kopan ja siihen lautaspyörää ion stanssattu hammasluvut. Esim 44/10.

Volvon perissä välityksellä ei ole merkitystä lukon sopivuuteen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo "alustan päivitystä"
« Vastaus #39 : 08.03.2013, 04:07:34 »
Päivitetään tännekki nyt ku jotain saatu aikaan.
Oli tuossa kaamoksen aikaan niin tylsää, että päätin alustalle jotain tehdä. Yksi koneistaja kaveri on perehtynyt tuohon iskunvaimennukseen sen verran, että ihan alusta loppuun muutamaan autoon iskarit tehnyt. Aiko hän sitten tehdä volvoonikin  :) ajettavuuden kannaltahan etuiskunvaimennus on tärkeämpi joten tyydyimme vain etupään iskareiden vaihtoon. Taakse sitten pitää keksiä jotain muuta.

Tuossa viime viikolla sain etupään purettua. Näitä autojahan ei ole tehty matalaksi joten lyhensimme tolppia 4cm, koska iskaritkin oli tehty lyhyemmiksi. Ennen iskarien tekoa mittailin alustaa ilman jousta. Iskari läjässä rungn ja etutukivarren väliin jää se 4cm.



Tuossa näkyy tuo ero kun lyhyempi



Tuossa iskarit purettuna. Nuohan toimii öljyllä ja ilmalla.  :P ja niinku sanotaan "simmittää" voi niinku parhaaksi näkee



Jottain asennus kuvaa  :D

Nyt kun tuossa ajeltu ollaan niin tunnostas vähän, että sisäänpäin jousto vois olla hieman löysempi ja ulospäin vähän jämäkämpi. Ainaki pitoja tuntus olevan enemmän ja niin se varmaan onkin kun ei niijaa enää niin paljon :pomo: :pomo: Vois tuossa viikonlopun aikaan ottaa muutakin kun kaljaa ja simmitellä nuita iskareita  ;D ;D
Vaikka pitäishän se takapääkin olla laitettuna, että oikeesti tietäs että miten simmittää!
Jos joku luki tätä niin voi ehdottaa takapäähän ratkaisuja?!  :)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #40 : 08.03.2013, 11:23:10 »
Kyllä se peränkin iskunvaimennus on tärkeässä osassa ;) Takavetoisessa varsinkin perän toimivuudella on suuri merkitys. Mutta jotta ei mene ihan vain höpinäksi niin laita vaikka Konin keltaiset taakse ja Vallilan jouset siihen niin tulee ihan hyvä jo.

Poissa Jonte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #41 : 08.03.2013, 17:42:39 »
Ettei vaan P0UT14IN3N olisi kajaanista päin, ihan kuin oisin volvon pari kertaa kajaanissa nähnyt ? :)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #42 : 08.03.2013, 17:53:32 »
Kyllä se peränkin iskunvaimennus on tärkeässä osassa ;) Takavetoisessa varsinkin perän toimivuudella on suuri merkitys. Mutta jotta ei mene ihan vain höpinäksi niin laita vaikka Konin keltaiset taakse ja Vallilan jouset siihen niin tulee ihan hyvä jo.

Mieluummin rallyracelta gazit taakse. Säätyymolempiin suuntiin ja hintaa noin satku kappaleelta.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #43 : 10.03.2013, 17:03:19 »
Oon minä kajaanista. Niin pitää katella mitä tuonne taakse laittaa budjetti ei ole ainakaan kovin suuri ;D

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #44 : 10.03.2013, 17:06:41 »
Tuossa kuva kun tein sääjettävän panhardin traktorin työntövarresta ;D Pitää tarkasti vaan mitata, että saa säädettyä.


 

Carcom Oy  Ateho