Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: Wallde - 09.11.2019, 13:01:56

Otsikko: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: Wallde - 09.11.2019, 13:01:56
Noniin suoraa vastausta aiheeseen liittyen en löytänyt niin tehdään uusi
Eli tuossa tuli hommattua 940 d24tic ja se tarvis saada vähän kulkemaan paremmin 
Perus syöttö on n.kierrosta vajaa täysillä ja kara käännetty
Kysymyksethän kuuluu että miten tuosta nostetaan ahtoja ja ketä/mikä firma myisi mahdollisesti hyviä karoja vai saako vakiosta muokkailtua hyvän
Sen tiedän että bleedillä/rajapaine venttiilillä saa ahtoja kyllä mutta lähinnä tarkoitan että onko näissä joku helpompi kikka? (Bleedii kun on paska systeemi
Otsikko: Vs: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: janne81 - 09.11.2019, 15:16:44
Bleedi, rajapainevena tai lisäjousi hukkaportinkelloon.
Ite laittasin rajapainevenan.
Otsikko: Vs: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.11.2019, 22:48:46
Otat kuparisen jarruputken pätkän, poraa siihen peräkkäin 1-2mm reikiä ja laitat sen hukkaportinletkuun ahtimen ja kellon väliin. Muistaakseni muutamalla, 1-2mm reiällä ahtaa 1bar luokkaa, selviää hyvin kokeilemalla miten paljon ahtaa. Ahtokaraa voi rälläkällä ajaa viistoon toiselta puolelta jyrkemmäksi. Paljoa ei kannata yli 1bar vakioturbolla ahtaa. Poraa reikiä peräkkäin ja "avaamalla", niitä selviää paljonko ahtaa. Eli vetää letkua niin että näkyy vaikka 2 reikää ja kokeilee.

Täällä on hyvin juttua VE-pumpun perusteista. Sekä ahtokarasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Otsikko: Vs: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: janne81 - 12.11.2019, 20:31:47
Otat kuparisen jarruputken pätkän, poraa siihen peräkkäin 1-2mm reikiä ja laitat sen hukkaportinletkuun ahtimen ja kellon väliin. Muistaakseni muutamalla, 1-2mm reiällä ahtaa 1bar luokkaa, selviää hyvin kokeilemalla miten paljon ahtaa. Ahtokaraa voi rälläkällä ajaa viistoon toiselta puolelta jyrkemmäksi. Paljoa ei kannata yli 1bar vakioturbolla ahtaa. Poraa reikiä peräkkäin ja "avaamalla", niitä selviää paljonko ahtaa. Eli vetää letkua niin että näkyy vaikka 2 reikää ja kokeilee.

Täällä on hyvin juttua VE-pumpun perusteista. Sekä ahtokarasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Hei, toihan on yksinkertasen nerokas kikka! Kiitokset siitä.
Otsikko: Vs: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 12.11.2019, 23:14:48
Tuollainen jarruputki ja muutama porattu reikä, peräkkäin oli joskus T3 garretin hukkaportin letkussa D24TIC ja kyllä se toimi ihan oikeasti. On myös helppo "säätää" ahtoja.

Siihen kyllä kannattaa laittaa klemmarit kanssa että ei lähde irti.
Otsikko: Vs: D24 syöttöä ja paineita
Kirjoitti: jake74 - 13.11.2019, 11:38:49
.

Siihen kyllä kannattaa laittaa klemmarit kanssa että ei lähde irti.

jarruputki työkalulla tekee viellä turvotukset päihin ni ei varmasti luista pois