Futurez  Kulkukoira

D24 syöttöä ja paineita

  • 5 Vastauksia
  • 2924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wallde

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
D24 syöttöä ja paineita
« : 09.11.2019, 13:01:56 »
Noniin suoraa vastausta aiheeseen liittyen en löytänyt niin tehdään uusi
Eli tuossa tuli hommattua 940 d24tic ja se tarvis saada vähän kulkemaan paremmin 
Perus syöttö on n.kierrosta vajaa täysillä ja kara käännetty
Kysymyksethän kuuluu että miten tuosta nostetaan ahtoja ja ketä/mikä firma myisi mahdollisesti hyviä karoja vai saako vakiosta muokkailtua hyvän
Sen tiedän että bleedillä/rajapaine venttiilillä saa ahtoja kyllä mutta lähinnä tarkoitan että onko näissä joku helpompi kikka? (Bleedii kun on paska systeemi

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: D24 syöttöä ja paineita
« Vastaus #1 : 09.11.2019, 15:16:44 »
Bleedi, rajapainevena tai lisäjousi hukkaportinkelloon.
Ite laittasin rajapainevenan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 syöttöä ja paineita
« Vastaus #2 : 09.11.2019, 22:48:46 »
Otat kuparisen jarruputken pätkän, poraa siihen peräkkäin 1-2mm reikiä ja laitat sen hukkaportinletkuun ahtimen ja kellon väliin. Muistaakseni muutamalla, 1-2mm reiällä ahtaa 1bar luokkaa, selviää hyvin kokeilemalla miten paljon ahtaa. Ahtokaraa voi rälläkällä ajaa viistoon toiselta puolelta jyrkemmäksi. Paljoa ei kannata yli 1bar vakioturbolla ahtaa. Poraa reikiä peräkkäin ja "avaamalla", niitä selviää paljonko ahtaa. Eli vetää letkua niin että näkyy vaikka 2 reikää ja kokeilee.

Täällä on hyvin juttua VE-pumpun perusteista. Sekä ahtokarasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
« Viimeksi muokattu: 10.11.2019, 01:05:20 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: D24 syöttöä ja paineita
« Vastaus #3 : 12.11.2019, 20:31:47 »
Otat kuparisen jarruputken pätkän, poraa siihen peräkkäin 1-2mm reikiä ja laitat sen hukkaportinletkuun ahtimen ja kellon väliin. Muistaakseni muutamalla, 1-2mm reiällä ahtaa 1bar luokkaa, selviää hyvin kokeilemalla miten paljon ahtaa. Ahtokaraa voi rälläkällä ajaa viistoon toiselta puolelta jyrkemmäksi. Paljoa ei kannata yli 1bar vakioturbolla ahtaa. Poraa reikiä peräkkäin ja "avaamalla", niitä selviää paljonko ahtaa. Eli vetää letkua niin että näkyy vaikka 2 reikää ja kokeilee.

Täällä on hyvin juttua VE-pumpun perusteista. Sekä ahtokarasta.

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Hei, toihan on yksinkertasen nerokas kikka! Kiitokset siitä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 syöttöä ja paineita
« Vastaus #4 : 12.11.2019, 23:14:48 »
Tuollainen jarruputki ja muutama porattu reikä, peräkkäin oli joskus T3 garretin hukkaportin letkussa D24TIC ja kyllä se toimi ihan oikeasti. On myös helppo "säätää" ahtoja.

Siihen kyllä kannattaa laittaa klemmarit kanssa että ei lähde irti.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2019, 23:16:20 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 syöttöä ja paineita
« Vastaus #5 : 13.11.2019, 11:38:49 »
.

Siihen kyllä kannattaa laittaa klemmarit kanssa että ei lähde irti.

jarruputki työkalulla tekee viellä turvotukset päihin ni ei varmasti luista pois

 

Elekma  Autoracing