Autoracing  KL-varaosat

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kjetpower

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2535 : 11.06.2018, 11:25:11 »
Itse ostin coiloverit eteen classicswede nimiseltä sivulta. Eivät olleet järisyttävän kalliit täysin säädettäviksi (korkeus, jousen esijännitys ja iskarin jäykkyys). Maksoi noin 400 euroa ja todella hyvän tuntuiset ainakin toistaiseksi 8).
Ainoa moka mikä kävi, niin vähän turhan matalalle menee omaa ajotarkoitusta ajatellen. Ens talvena tarkoitus tehdä pidemmät putket jotta saa tolpan vähän edes syvemmälle.

Poissa janezki_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2536 : 03.07.2018, 13:23:17 »
Etujousista laikattu noin kierros pois mutta ilmeisesti edellinen omistaja laikannut jo jonkun verran kun nyt tunkatessa jousi heiluu  aika reilusti... Onko mitään tehtävissä vai joutuuko lähteä ostamaan uudet jouset :-[

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2537 : 03.07.2018, 13:30:07 »
Etujousista laikattu noin kierros pois mutta ilmeisesti edellinen omistaja laikannut jo jonkun verran kun nyt tunkatessa jousi heiluu  aika reilusti... Onko mitään tehtävissä vai joutuuko lähteä ostamaan uudet jouset :-[

Iskaria voi yläpäästään lyhentää tai vaihtaa 240:n iskarit mutta helpommalla pääset kun haet uudet jouset...

Itse ostin coiloverit eteen classicswede nimiseltä sivulta. Eivät olleet järisyttävän kalliit täysin säädettäviksi (korkeus, jousen esijännitys ja iskarin jäykkyys). Maksoi noin 400 euroa ja todella hyvän tuntuiset ainakin toistaiseksi 8).
Ainoa moka mikä kävi, niin vähän turhan matalalle menee omaa ajotarkoitusta ajatellen. Ens talvena tarkoitus tehdä pidemmät putket jotta saa tolpan vähän edes syvemmälle.

Tuliko noitten mukana laput leimalle  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa janezki_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2538 : 03.07.2018, 13:38:29 »
Just ku yritin päästä helpolla ja laikata etujouset paikallaan :D Aina jotain...

Poissa Makkewl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2539 : 04.07.2018, 00:25:47 »
Tarkoitus olisi hieman madaltaa 740 sedania, heiluu ja huojuu siihen malliin.. Minkäslaista suosittelisitte?
Auto on ihan käyttispeli, joten ei mihinkään tonttiin asti ole tätä tarkoitus saada. Eteen olisi hyvä saada semmoinen paketti ettei tarvitsisi katsastukseen vaihtaa jos mahdollista. Taakse ei ole niin justiinsa, helppo vaihella jousia sinne.

Onko rälläkkä madalluksen jälkeen miten hirveä ajettava?

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2540 : 04.07.2018, 16:52:22 »
Riippuu paljon otat, 1 kierros takaa 1 edestä niin ei ole hirveä. Mutta ei se sillä paljon tule vielä alas.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2541 : 04.07.2018, 23:47:40 »
Jos vika on heilumisessa ja huojumisessa, laita jäykemmät jouset ja iskarit. Ei se nykysiä laikkomalla siitä muutu, ellet laske topparikumeihin, jollonka ei huoju mutta pompottelee  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2542 : 04.07.2018, 23:53:33 »
Jos vika on heilumisessa ja huojumisessa, laita jäykemmät jouset ja iskarit. Ei se nykysiä laikkomalla siitä muutu, ellet laske topparikumeihin, jollonka ei huoju mutta pompottelee  :2funny:

Tokihan se vähentää, kerran jouset jäykkenee. Toki jos iskarit on selvät, niin ei ne sillä korjaannu.
Mutta on tuo 940 alusta vakiona uusilla jousilla+iskareillakin senverran levoton, että pieni jäykkyyden kasvatus ei sitä ainakaan huononna.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Xtr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2543 : 05.07.2018, 18:24:46 »
Jos työkalut pysyy kädessä ja osaa hitsata (tai tuntee jonkun kuka osaa), niin BC-Racingin tolpat laittaa aika sukkelaan alle, eikä autosta tule älyttömän matala. Edestä rälläkällä sopivasta kohtaa iskarin putki poikki ja hitsaa uuden kiinni. Mukana tulevat ohjeet on hyvät. Jos haluaa säästää euroja niin pelkät etutolpatkin on jotkin laittaneet alle.  Kaupunkiajossa vähän tanakan puoleinen, mutta radalla aivan mainio  :3/4 jättää sen: En jäänyt kaipaamaan vanhaa alustaa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2544 : 05.07.2018, 22:24:40 »
Käyttiksessä on BC:n tolpat mutta tohon wiinaturboon ei kyllä raaski ostaa, ajatuksena nyt kokeilla itekkin noita J-Specin coileja. Onko edelleenkään muuta vaihtoehtoa kuin BC:n lapuilla koittaa leimata  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa volvo20v

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
J-Spec V2 Volvo 740/940
« Vastaus #2545 : 29.07.2018, 22:50:24 »
Mistä ootte hommannu kyseiseen alustasarjaan paperit jotka kelpaa katsurille? Siis se missä kerrotaan että tämä alustasarja sopii tähän autoon ja jousien ja iskarien tiedot jne. Tai jos jollain olisi kyseiset laput tallessa niin saisi esimerkiksi skannattua.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 22:55:15 kirjoittanut volvo20v »

Poissa hakkarainer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2546 : 04.08.2018, 11:48:06 »
Mikä olisi halpa ja hyvä tapa saada 940 farkku jäykemmäksi ja paremmaksi ajettavaksi? Itse olen mietinnyt bilstein b6 iskareita ja dieselin etujousia ja taakse kuorma jouset laikattuna.
Vai pitäisikö tilata retroturbolta  gaz:in tolpat taakse ja eteen bilsteinit? Kuan retroturbolta toimitus kestää? voi tietenkin antaa mielipiteitä, mutta koitetaan pysyä tuossa 600 euron budjetissa...

Niin ja autoa olisi tarkoitus ottaa alemmas, eli bilsteinistä sorvissa pituutta poies ja uutta kierrettä. Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2547 : 04.08.2018, 12:45:14 »
Bilsteinin B8 pitäis olla vakiota lyhkäsempi. Saatavuudeltaan B6 lienee paljon parempi. Laadukkaat 60/40 madallusjouset lieneis laikkaa mielekkäämmät?

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2548 : 04.08.2018, 13:28:15 »
Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.
GAZin tuotteista lukenut hyvää ja niitähän voi kysyä http://www.rallyracefin.fi myös.

Poissa hakkarainer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2549 : 08.08.2018, 18:35:48 »
Pistin bilsteinin b8:t tulemaan ja 60/40 madallusjouset. kerrotaan myöhemmin kokemuksia.

 

Elekma  Autoracing