Samppasport  Futurez

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 142828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 25.12
« Vastaus #30 : 26.12.2011, 13:44:11 »
Se vois olla kanssa varsin toteutuskelponen idea. Mietin vaan tuleeko perästä sitten liian pitkän-näköinen, kun tuo lippakin saa näyttämään auton todellista pitemmältä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 25.12
« Vastaus #31 : 27.12.2011, 22:34:08 »
Kummasti ulkonäkö muuttu heti roimasti parempaan suuntaan kun levikkeen yläreuna oikeallapuolella on nyt rajattu.
En nyt mitannut tuota pykälää joka tulee siis valmiiseenkin levikkeeseen, mutta metallimiehen silmä sanoo että n. 6mm.
Sen vahvusta olen aatellut että tulee lipastakin. Luulisi sen jo kestävän?




Miten on Fuse nuo lirputtimet kiinni vakiona? Ruuveilla varmaan? Ja lippa tieten menee suoraa linjaa tuolla puskurin allakin?

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #32 : 07.01.2012, 22:36:45 »
Vielä olisi loppurutistus takalipan kanssa. Puuhasin tänään 15.30->21.00 välisenä aikana tuon kuskinpuolen valmiiksi,
piti alkaa lopetteleen kun leipuri alko joraan solid baden tahtiin pitkin tallia vaikkei edes asennusjuomia nautittu ???
Työtunteja on vissiin kertynyt 50 luokkaa :buck2: No, onneksi ei ole enään kuin etulippa tekemättä :D Vielä täytyy käydä
koko lippa läpi pienten kolojen täyttämiseksi. Ja tarkotus käydä ulkonakin tsuumaan tuliko siitä mitään. Voishan tuon
tieten maalata kiiltävänmustaksi + lakka niin näkisi onko se monttunen. Saa alkaa kohta kahteleen Gelcoatit ja muut
vermeet.






Madalluksen mallailua Gimpillä:


Soittorasiakin saapu Autoviihteeltä, siinä on tommonen ikkunaki :o

Tähän saa sitten kiinni kabbiinin että kontin vahvistimen. Huomaa että hiottu on kun autosta
ei näe ulos. Sisustaa laitellaan muutenkin purkamalla koko hoito ja pesemällä lattiamatot
ja penkit. Koelaudan keskialue tehään uusiksi ja varmaan hifikaapelit vedetään uusiksi.
Romulokeroiden tilalle tehdään suunnatut kaijutinpatteristot. Sähkölasit asennetaan ja
ilmasuuttimien kehykset maalataan tummanharmaiksi tai vaihetaan mustiin.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #33 : 07.01.2012, 22:58:33 »
Voishan tuon tieten maalata kiiltävänmustaksi + lakka niin näkisi onko se monttunen. Saa alkaa kohta kahteleen Gelcoatit ja muut
vermeet.

Suosittelen että maalaat ja vedät lakan. Irtoaa paremmin ja muottipinnastakin tulee kiiltävämpi, jolloin taas tuleva kappalekkin irtoaa muotista paremmin. Kunhan vaan muistaa sen irrotusaineenkin sinne väliin tunkea ennen geelin vetoa  ;)
Hieno projekti menossa!  -H-
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #34 : 08.01.2012, 19:58:38 »
Joo kyllä se voipi olla kaikinpuolin hyvä vaihtoehto maalata ja lakata.

Pistin justiin emailia Terpol OY:hun, kyselyä Gelcoatista, hartsista, vahasta ja irrotusaineesta että mitkä olisi
tarkotukseen käypäsimmät. Hintoja kun katseli aineissa niin ei silti mitään ihan perus tiimari-askartelua tämä
homma. Voisi nuita kysyä naapurikunnan venepajaltakin.

Minkälaisista paikoista ootta nuita aineita hakeneet??

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #35 : 09.01.2012, 00:46:57 »
Ite hakenu mömmöt aina ihan kaverin venefirmalta vaan, tilaa hartsia aina 200L tynnyrin ja kovetetta 10-20L kannussa. Matto tulee rullalta.

maalatun pinnan oon itte aina vahannu tyyliin 3-4kertaa ihan perus autovahalla vaan, tosin varmasti parempiakin keinoja on. Tollakin keinolla irtoaa kappaleet kohtuullisesti.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #36 : 09.01.2012, 03:19:34 »
Jos on tarkoitus enempi tehdä sitten jatkossa lasikuituisia osia niin kannattaa tutustua sellaiseen menetelmään kuin alipaineinjektio, saa kevyempiä ja kestävämpiä osia mitä laminoimalla ja lisäksi hartsia kuluu paljon vähemmän. Ei nyt tähän aikaan yöstä runosuoni syki niin paljon että saisi kirjoitettua enempää mutta eiköhän googlesta löydä äkkiä tietoa  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #37 : 09.01.2012, 16:50:14 »
Kerran siitä olikin juttua Gti:ssä, tiedän mitä meinaat. Sitähän käytetään hiilikuituosiin, tuntu olevan niissä välttämätön toimenpide.
Toimisihan se tosiaan perus kuidussakin. Noh kahtotaan mitä nyt tulee tästä ensimmäisestä setistä :)

Tuli tänään todettua töistä lähtiessä että päivä on pitentynyt ainakin 30-45min. Saapa nähdä ei taida saada tätä ajoon heti
alkukesästä. Mutta jospa juhannukseksi. Korisarjan teon jälkeen kun pitäisi käyttää taka-akseli irti ja hiekkapuhaltaa se ja
kaikki muut siihen liittyvät hilppeet. Vaihelaatikon kannatinpalkki vaihtaa. Hammastanko vaihtaa. Putkistoa laitella. Hifit. Madallus
Sisustanpesu. Takakonttikin pitäs sisustaa komiaksi uuden järkevämmän subikotelon teon yhteydessä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 7.1.2012
« Vastaus #38 : 14.01.2012, 21:26:25 »
Nyt ei ole enään muuta tehtävää kuin tasottaa pienet kolot ja sitten saisi alkaa kuiduttaan muottia. Pariin kohtaan
pitää vielä vähän lisätä pakkelia.

Kävin tuossa ulkona kuvaamassa samalla kuin ihmetteli että onko se nyt suoran näkönen ja niin edelleen. Hyvältä
se näytti. Toisen puolen maalasin kiiltoseksi ja toisen korin sävyyn.






On se kumma ku ei rengas oo keskellä kaarta :idiot2:

Sanokaas muut jotka olette tehneet samalla reseptillä, Vaha - irrotusaine - gelcoat - kuitu; Näkyykö hiomajäljet
varsinaisessa osassa kun muotinrunko on hiottu 80:llä, eli häivyyttääkö nuo vahat ja gelcoat nuo hiomajäljet
niin ettei ne enään varsinaisessa osassa näy, vai pitääkö mun hioa vielä hienommalla paperilla läpiasti?

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Korisarjaa%20kolmisataseen/

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #39 : 14.01.2012, 22:38:31 »
Sanokaas muut jotka olette tehneet samalla reseptillä, Vaha - irrotusaine - gelcoat - kuitu; Näkyykö hiomajäljet
varsinaisessa osassa kun muotinrunko on hiottu 80:llä, eli häivyyttääkö nuo vahat ja gelcoat nuo hiomajäljet
niin ettei ne enään varsinaisessa osassa näy, vai pitääkö mun hioa vielä hienommalla paperilla läpiasti?

Ainakin itellä on hiomajälet näkyny.  Hyvä tulee ku hioo jonnekkin 800 - 1000 karkeuteen asti, mutta on kyllä aikamoinen työmaa. Paras tietty ku hialtaa 2000 asti ja sit viel hiomatahnalla  ;D Tuleepahan kiiltävä muottipinnasta. Saathan sie tietty aina pakkeloitua lopullisesta kappaleesta hiontajäljet pois. Minkäslaista vahaa meinasit käyttää? Niitäkin on niin monta erilaista että riippuu siitäkin että minkälainen pinta "riittää". Osa vahoista antaa vähän anteeks hiontajälkiä.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #40 : 15.01.2012, 02:17:08 »
En tiiä vahasta muutako että jos ei tarkotukseen tehtyä saa niin jotain keksiä tilalle, autovaha?
Kaverilta pyysin palvelusta kun on veneentekijän naapuri ja tuttu että kävis kysyyn myiskö se
hyvään hintaan geelit ja muut.

Mitäs sanot tuohon irrotusaineeseen? tarviiko välttämättä jos vahaa pistää sen 8-10 kerrosta?

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #41 : 15.01.2012, 11:21:00 »
Ite oon joskus aikanaan käyttäny silikonitonta autovahaa noin 8 kerrosta ja siihen päälle irrotuskalvo. Pelkkä autovaha ei miun mielestä riitä kunnon irrotukseen...tai en oo ainakaan uskaltanu kokeilla ikinä. Nykyään tulee kätettyä Finish Karen Blue Waxia, pelkästään tuota riittää noin kuusi kerrosta. Venefirmassa oon itekkin ollu töissä ja siellä käytettiin Zyvaxin vahoja. Niitä itekkin joskus kyselin mutta on ihan tajuttoman kalliita (3L/yli 200€). Noita irrotusaineita saa ainakin täällä itä-suomessa päin kumipörssistä.  Paitsi ite oon hommannu aina aineet työpaikan kautta ku oon koko työssaoloikäni ollu lasikuitufirmoissa töissä (eli noin 6 vuotta.)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #42 : 15.01.2012, 21:20:59 »
Ainakin itellä on hiomajälet näkyny.  Hyvä tulee ku hioo jonnekkin 800 - 1000 karkeuteen asti, mutta on kyllä aikamoinen työmaa. Paras tietty ku hialtaa 2000 asti ja sit viel hiomatahnalla  ;D Tuleepahan kiiltävä muottipinnasta. Saathan sie tietty aina pakkeloitua lopullisesta kappaleesta hiontajäljet pois. Minkäslaista vahaa meinasit käyttää? Niitäkin on niin monta erilaista että riippuu siitäkin että minkälainen pinta "riittää". Osa vahoista antaa vähän anteeks hiontajälkiä.
No minä nyt kävin ostaan 320 paperia ja 800 paperia. Ja alotin hienosäätämisen oikealta puolelta. Sussiunatkoon tässä
on vielä hommaa :-X Eihän tuo hienommaksi hionta paha ole, mutta kun siellä täällä on pieniä alueita mistä uretaani pyrkii läpi
niin joutuu rappaan puukonkärjellä uretaania pois ja paklaan kolon umpeen, siinä menee vielä tunteja aikaa. Mutta jos sen nyt
viikonlopuksi sais siihen malliin että sais alkaa vahoja pistään pintaan. Etulipan kohalla teen kyllä uretaani osion paljon huolellisemmin
jottei tarvi paklata ja paklata ja paklata.

Kyllä on puuduttavaa hommaa tuo hiominen, kunhan valmiin sarjan saa maalamosta tulevaisuudessa ulos niin se on baarireissu <Kippis>
Tarkotushan on että valmis osa olisi niin silonen että ei tarvi kuin karhennuksen maalille.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #43 : 15.01.2012, 21:59:04 »
Jos vielä jää tuon jälkeen pieniä hiontajälkiä, ni vetäsee hiontavärin ennen väriä.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Korisarja 300:seen 14.1.2012
« Vastaus #44 : 18.01.2012, 20:04:28 »
mikä toi soitin on?
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

 

Ateho  Elekma