Ateho  Elekma

Uusi S60/V60/V60CC

  • 609 Vastauksia
  • 184854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #450 : 16.12.2019, 17:44:41 »
Vertaistukena kuvat oman kiesin valoista räntäsateisena iltana noin 2 tuntia pysähtymisen jälkeen:

Huuru on siis lasin sisäpuolella. Täytyy huomenna kattella kuivuuko noi ajaessa. Taitaa tosiaan olla ominaisuus...
Viikonloppuna tuli vesi- ja räntäsateissa ajeltua 1,2tkm ja tänään valot näytti tuolta ...



Pitänee kunhan kerkeän aukioloaikoina liikkeelle käydä noita näyttämässä ... en usko että tuo kosteus tekee hyvää kaikelle eletroniikalle mitä noissa kääntyilevissä valoissa on.

Poissa Vacheron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #451 : 16.12.2019, 18:05:24 »
Sama täällä. Perjantaina haettu auto ja samalla tapaa huurtuu ja helmeilee umpiot.

Poissa Imot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #452 : 17.12.2019, 08:45:06 »
Yhdeksän kuukauden odotuksen jälkeen meille saapui viimein viime viikolla potra V60 T8. Nyt on takana reilun tuhannen kilometrin ajot, joten summaan ensitunnelmat.

- Sähkörange voisi olla pitempikin, mutta tää oli toki tiedossa. Ainakin alkuun matka-ajossa bensamoottorin kulutus nousee suht. ylös, katsotaan mikä on tilanne muutaman tuhannen ajon jälkeen. Aiemmissa autoissani kulutus on alkuun laskenut kun auto on pikkuhiljaa hieman notkistunut.
- Navigaattori osaa optimoida sähkön ja polttomoottorin käyttöä. En tosin keksinyt, miten siihen voisi asettaa useamman etapin. Nyt akku on tyhjä ensimmäisen siivun jälkeen ja paluumatka pitää ajella kokonaan bensalla.
- Olin hieman epäilevä nahkajakkaroista, Bemukan M-sport kupit oli niiiin hyvät. Mutta hyvät ne on nämäkin, eivätkä ainakaan uutuuttaan turhan liukkaat. Pakkasilla nahka ei ole kovin mukava, mutta onneksi lämmityksen voi asettaa päälle automaattisesti. Hieronta rentouttaa matka-ajossa, tuuletusta en oo vielä tarvinnu :D
- Mukautuva vakkari toimii hienosti, myös sateella ja pimeällä. Aiemmin täällä oli jollain ongelma nopeuden suuresta vaeltelusta, mulla ei (vaihteluväli +/- 1 km/h).
- Itseohjaus toimii päivällä hyvin, pimeällä ja sateella (eli nyt lähes koko ajan) ohjauksesta tulee levoton ja auto seilaa kaistan laidasta toiseen.
- H&K:n soundit ovat erinomaiset. Koeajo-autossa olleet B&W:t oli toki upeat, mutta en koe perustetta niiden ja H&K väliselle hintaerolle.
- Pyyhkimien sadetunnistin toimii Baijerilaista paremmin. Plussaa myös, ettei sitä tarvitse aina erikseen laittaa päälle (jää talteen kuljettajaprofiiliin). Miksiköhän kaukovaloautomatiikka pitää kytkeä aina erikseen?
- Tää on mun eka auto, jossa on HUD. 1000 km:n jälkeen voin todeta, että siitä tuli jatkossa pakollinen varuste. HUD:lla näkyy myös varoitus peltipoliiseista, näitähän ei saanut Bemmiin mitenkään. Iso plussa Volvolle.
- Lähes kaikkia asetuksia voi säätää. Toisaalta lähes kaikkia asetuksia pitää säätää, voisivat hieman skarpata Volvolla oletusarvojen kanssa.
- Keskinäytön valikot ovat melko sekavat ja osa asetuksista on epäloogisissa paikoissa. Esim. poppikoneen ääniasetuksia säädetään kahdesta eri paikassa. Löysin toisen vahingossa.
- Spotify sovelluksen toiminnassa on melkoisesti toivomisen varaa. Se tuntuu bufferoivan jatkuvasti jolloin biisit pätkii - tästä on foorumit pullollaan valitusta. Monet ovat luovuttaneet ja kuuntelevat musaa kännykän kautta. Autosovelluksen kautta musan haku on kuitenkin hieman toimivampaa ja eikä radion ja Spotifyn välillä ole kiusallista äänitasoeroa. Löysin joltain palstalta vinkin, että bufferoinnin aiheuttavat Spotifyyn tallennetut soittolistat. Tein kokeeksi uuden Spotify premium tilin ja linkitin sen autoon. Tuossa vinkissä saattaa olla perää, bufferointi väheni ainakin jonkin verran.
- Huurtuvat ajovalot ovat näköjään ominaisuus. Valojen ”kääntyily” lienee hoidettu pelkillä ledeillä (?) eli umpion sisällä ei taida oikeasti liikkua mikään mikä voisi hapettua ja rikkoontua, mutta on kai tolla jotain vaikutusta valotehoon.
- Jossain autoissa kamerat ovat korvanneet parkkitutkat, hyvä ettei Volvolla ole säästetty tässä. 360 kameran näkymästä ei saa mitään selvää loskan ja sateen jäljiltä. Mahtaakohan kamerat huurtua ajovalojen tapaan?
- Sisustuksen laatuvaikutelma on korkea, mutta säilytystilaa pikkutavaroille on niukasti (osin akuston takia). Eipähän tule kerättyä autoon turhaa roinaa.

Alkuvaikutelma on reilusti plussalla eikä Spotifyn toimintaa lukuunottamatta ole tullut vastaan vielä suurempia pettymyksiä.
V60 T8 Inscription '20

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #453 : 17.12.2019, 11:03:30 »
Miksiköhän kaukovaloautomatiikka pitää kytkeä aina erikseen?
Samaa itsekin ihmettelen, vaimokkeen Ooppelissa(kin) sen saa pysymään valikoituna.

Itselle auto tuli siten että avaimet oli mustaa muovia (vaikka varustelistoissa on maininta nahkaisista). Myyjä lupasi tilata nahkaiset kuoret ja postittaa ne minulle. Katsotaan tuleeko ne perille  :)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #454 : 17.12.2019, 17:58:46 »
Jos muistan voin katsoa töistä onko Volvon umpioiden pohjalla elektroniikkaa. Yleensä on, en tiedä miksi mutta kaikista surkein paikka kun kosteus valuu sinne.
Ainakin Mersussa Ledeille ja/tai xenoneille omat laitteet pohjassa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #455 : 19.12.2019, 18:12:49 »
Itselle auto tuli siten että avaimet oli mustaa muovia (vaikka varustelistoissa on maininta nahkaisista). Myyjä lupasi tilata nahkaiset kuoret ja postittaa ne minulle. Katsotaan tuleeko ne perille  :)

Oliko auto millä varustepaketilla?
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #456 : 19.12.2019, 19:26:52 »
Oliko auto millä varustepaketilla?

R-design tuo näkyy olevan ja vakiovarusteisiin siinä kuuluu nahkakoristeinen avain, mitä se sitten tarkalleen tarkoittaakaan niin en osaa sanoa.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #457 : 19.12.2019, 22:47:45 »
Ainakin isoveli tulee silloin samanlaisella reikänahka kuorella kuin penkit.

Poissa Vacheron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #458 : 20.12.2019, 13:15:09 »
R-design tuo näkyy olevan ja vakiovarusteisiin siinä kuuluu nahkakoristeinen avain, mitä se sitten tarkalleen tarkoittaakaan niin en osaa sanoa.
Nahka avain kuuluu Inscritionin varusteisiin, ei r-desingiin.

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #459 : 20.12.2019, 13:19:17 »
R-Design tosiaan on ja sinänsä ihan sama tuo kuoren materiaali, mutta kun jokaisessa paikassa mainitaan tuo nahkaisuus, niin siksi sitä myyjältä kyselin.



Muovi varmaan parempi materiaalina avainnipussa  :)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #460 : 20.12.2019, 13:57:28 »
90 R-Design ainakin tulee nahkakoristeisella, mutta en tiedä onko näissä tehty joku ero mallien välillä.


Poissa Vacheron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #461 : 20.12.2019, 14:54:13 »
R-Design tosiaan on ja sinänsä ihan sama tuo kuoren materiaali, mutta kun jokaisessa paikassa mainitaan tuo nahkaisuus, niin siksi sitä myyjältä kyselin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muovi varmaan parempi materiaalina avainnipussa  :)

Volvon sivuilla "rakenna Volvo" kerrotaan vakiovarusteissa, että nahka-avain kuuluu Inscription malliin.
Perjantaina hain uuden R-deisingin ja siinä tuli kaksi mustaa muovikuorista avainta.
Ehkä jos valitsee lisävarusteista kokonahkajakkarat muuttaa avaimetkin???

SIIS S60 R-desing !!
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019, 16:48:42 kirjoittanut Vacheron »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #462 : 20.12.2019, 14:59:38 »
90 R-Design ainakin tulee nahkakoristeisella, mutta en tiedä onko näissä tehty joku ero mallien välillä.


Samanlaiset XC90 R-Designissa.

Itsellä on käytössä puukuoret avaimessa, yllättävänkin hyvin kestänyt elämää, paremmin kuin se avaimen runko-osa  :D

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #463 : 20.12.2019, 17:11:31 »
Samanlaiset XC90 R-Designissa.

Itsellä on käytössä puukuoret avaimessa, yllättävänkin hyvin kestänyt elämää, paremmin kuin se avaimen runko-osa  :D
Ootko muuten mistä hankkinut noita kuoria ?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #464 : 20.12.2019, 17:32:31 »
Ootko muuten mistä hankkinut noita kuoria ?

Ihan sinisen tiskin kuvastosta. Oli sitkaassa saada, meni kuukausia auton luovutuksen yli. Ne pähkinäpuut vai mitälie oli vissiin maailmasta loppu ja piti äkkiä istuttaa uusia.

 

Kulkukoira  Proturbo