Kulkukoira  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1020 : 02.02.2013, 23:22:33 »
Boge, Sachs, sama asia. Toimiva perusiskari, ei sen kummempi.

Taitaa Monroe kanssa olla samassa luokassa hinta / laatu -suhteen osalta?
Mutta tosiaan, jos Monroen etuiskari maksaa uutena 90 - 100 e / kpl, niin onko se sen arvoinen käytettävyydessä / kestävyydessä?? Sen takia kysyn, koska "vanhat parrat" puhuivat, että ainakin ennen oli Monroen iskarit kovaa kamaa.

 
« Viimeksi muokattu: 02.02.2013, 23:25:28 kirjoittanut Niko_S »

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1021 : 02.02.2013, 23:49:52 »
Taitaa Monroe kanssa olla samassa luokassa hinta / laatu -suhteen osalta?
Mutta tosiaan, jos Monroen etuiskari maksaa uutena 90 - 100 e / kpl, niin onko se sen arvoinen käytettävyydessä / kestävyydessä?? Sen takia kysyn, koska "vanhat parrat" puhuivat, että ainakin ennen oli Monroen iskarit kovaa kamaa.

 
nykyisin monroe tekee kuraa, pitäisin kybiä, bilsteiniä, bogea parempana.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1022 : 02.02.2013, 23:57:35 »
nykyisin monroe tekee kuraa, pitäisin kybiä, bilsteiniä, bogea parempana.

Ok. Hyvä tietää. Ei nuo laatuiskarit vain koskaan halpoja ole, ja sekös hirvittää, kun alustaremppa häämöttää keväällä, jolloin on tarkoitus laittaa vaihtoon kaikki jouset ja iskarit...

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1023 : 03.02.2013, 00:39:29 »
Justiinsa nakkasin eteen KYBit. Oli semmosen 100€/kpl. Vanhat oli monroet. On muuten paljo parempi mitä monroeilla.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1024 : 03.02.2013, 23:54:20 »
Buubbalta ostin joskus ysiin toiset tolpat coil projektiksi ja sieltä löytyi vanhat monroet, jotka oli kyllä aika pätevän oloiset...Ne ei ole päästänyt nesteitä pihalle ja ovat tosi jämäkät vielä tänäkin päivänä.. Muita hyviä yksilöitä en Monroesta löytänyt.. Kuralta tuntuu..


Näin ohimennen kysyisin, että mitkä jouset on Ruumisautossa.. Iha farkun vahvistetut vaan?  ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1025 : 04.02.2013, 20:53:02 »
No niin, nyt olisi 5 paria noita palikoita tukivarsien ja raidetankojen kulmien korjaamista varten. Vahvuus 40mm.
Semmonen moka tossa kävi että koneistaja ei muistanut että oli puhe tuon raidetangon nupin reiän tekemisestä 10mm lähemmäs alapalloa kuin alkuperäisessä, joten se on nyt sitten alkuperäisessä paikassa. Vähän munkin moka kun en sitä merkannut papereihin.
Raidetangon päälle on siis täysin alkuperäistä vastaava kartio ja se on alkuperäistä vastaavassa paikassa ja kulmassa.
Noitahan voi myös turvallisesti leikata ja liittää hitsaamalla niin lyhyeksi kun haluaa, koska tuo on täysin hitsattavaa materiaalia (S355 eli vanhalta nimeltään fe52)
Palikoita voi käyttää myös poistamatta alkuperäistä "kääntövartta" lyhentämällä RT-pään tapin päätä muutaman millin, niin että mutterin kohta jää koskemattomaksi.

Hinnaksi näille tuli 170e/pari, tai halutessaan uusien pitempien 10.9 pulttien kanssa 175e/pari. Mahdolliset rahtikulut tulevat ostajalle.
Halukkaat voivat laittaa YV:tä niin sovitaan toimitus.




« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 17:13:45 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa tånzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1026 : 05.02.2013, 12:41:19 »
kellää antaa mtn hyviä neuvoja camberien muuttamiseksi. Pitäis saaha etee lisää campeeria vähä ja taakse enemmän. Löytyykö mistää mtn täysin säädettäviä alustoja. ? :) Pitäis tossa keväällä alkaa suunnittelemaan pientä alusta- ja vannejumppaa . ;)
Volvo V70R -04 ,Volvo 142 b20a -73, Volvo 740  turbo projekti

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1027 : 05.02.2013, 13:45:03 »
kellää antaa mtn hyviä neuvoja camberien muuttamiseksi. Pitäis saaha etee lisää campeeria vähä ja taakse enemmän. Löytyykö mistää mtn täysin säädettäviä alustoja. ? :) Pitäis tossa keväällä alkaa suunnittelemaan pientä alusta- ja vannejumppaa . ;)

Noh jos sinulla on jäykkäperä niin voit unohtaa sen camber lisäyksen. Ei ole nimittäin ihan helppo homma alkaa niitä akseliputkia taivutteleen. Eteen saa lisää camberia joko siirtämällä niin yläpään kiinnitysreikiä tai sitten tilaamalla jenkeistä Kaplhenkeltä säädettävät yläpäät. Silloin muistaakseni joutuu myös tolpat uusimaan ???

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1028 : 05.02.2013, 14:58:22 »
Minkähän paksuisia nämä palikat nyt sitten on?
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1029 : 05.02.2013, 16:27:17 »
Minkähän paksuisia nämä palikat nyt sitten on?

Ai niin, unohtui mainita, 40mm
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1030 : 05.02.2013, 16:37:43 »
Mitä jos autoa on madallettu vaikkapa 10 cm, niin taas on tukivarret ja raidetangot vituillaan... Saako tuohon väliin pari senttiä jatkopalikkaa?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1031 : 05.02.2013, 17:10:36 »
Mitä jos autoa on madallettu vaikkapa 10 cm, niin taas on tukivarret ja raidetangot vituillaan... Saako tuohon väliin pari senttiä jatkopalikkaa?

Voihan sen niinkin ajatella, mutta aika huono tuohon on alkaa 100mm paksua palaakaan väliin laittamaan. Tulee jo hintaa ja painoakin melkoisesti jos 100mm tavarasta tehdään.
Noilla kuitenkin saa edes hiukan siedettävämmäksi niitä kulmia, kuin ilman palikoita. Jos ajatellaan että esim 40mm madalluksella on vielä varret ihan ok asennossa niin näillähän vastaavat kulmat on vielä 80mm tiputetussakin.
Voisihan noihin toki teettää vielä 20mm lisäpalat ilman kääntövartta, mutta niitä ei ole nyt tällä hetkellä saatavilla.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1032 : 05.02.2013, 21:52:11 »
Joo, kyllä noi on iha jees.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1033 : 10.02.2013, 22:09:00 »
-97 940 sedani. Entinen omistaja vakiojousista katkaissut n.40mm + laittanut jäykemmät reaktiotangot. Muuten ei mitään vikaa. Perä vain tuntuu olevan löysä, jos takapenkillä istuu joku. Eli pitäisikö tuohon ostaa jäykemmät "madallusjouset," vai ihan joku järkevä alustasarja? L-M-R:stä olen katsellut jotain, mutta ei ole kokemusta niin paljoa, että summassa ostaisin.   

Ja kumpiko olisi parempi sitten.  Eteen -50mm, taakse -40mm vai Eteen -40mm ja taakse -40mm.    Tuolla -50mm pitää jotain muutoksia varmaan tehdä jo, lyhyempien tolppien lisäksi?  Budjetti on nyt mitä on.. Ei järkyttävän tiukka, mutta kuitenkin, kun opiskelija.  :-\ Tosin (m)asentaja, joten kaiken voin itse tehdä.

Yritin topiccia selata, mutta nyt on pakko kysyä viisaammilta.

0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1034 : 13.02.2013, 20:02:27 »
Takapäähän varmaan kannattaa laittaa kuormajouset katkottuna? Kaverilla on KL raacingilta hommatut 60-40 sarja ja etupää on hyvä mutta takapää on aika löysä. Itse ainakin ajattelin laittaa kuormajouset taakse katkottuna. Mitkä jouset tuossa mun varaviriosa 740 farmarissa on takana kun siinä on ilmasäätöiset iskarit, onko ne jäykemmät kuitenkin kuin mitä sedani 940 volvossa? Ja kun tuolta turbobriksin sivuilta zoomailin miten tuollainen tuplavakaaja tehdään eteen, niin onko se vain että pidennetään niitä tankoja mitä on vakaajan päissä yhdistämässä vakaajan etunapaan? Kun voisi tehdä ne tangot (mikä nyt onkaan oikea nimitys) niin kokonaan itse, eli se lenkki mihin tulee pusla ja sitten se tanko jossa päässä kierre?

 

KL-varaosat  Race.fi