Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1066987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2685 : 17.02.2020, 22:53:50 »
No niin!
Muutama viikko vierähtänyt auton hyytymistä(7vko).
Autoa tutkittu ja tutkittu, vikakoodeja tullut ja eristysvuotoa.

Korjaus aloitettu kompuran vaihdolla, ei auttanut.
Seuraavaksi siirryttäneen laturi, muunnin, joku akun sisäinen palikka, tässä järjestyksessä.
Osia ei kuulemma pystytä toteamaan millään mittauksella ehjäksi!?

Ilmoitin autoliikkeelle josta ostin(virhevastuu).
Tulevat vastaan 1/3, minulle jää 2/3.
Ei taida mennä niinkuin Trömssöössä?

Taitaa valitettavasti olla nykyajan autonkorjaajien metodi. Vaihdetaan osia, kunnes viallinen tulee vastaan.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2686 : 17.02.2020, 23:32:09 »
Taitaa valitettavasti olla nykyajan autonkorjaajien metodi. Vaihdetaan osia, kunnes viallinen tulee vastaan.

Ei välttämättä korjaajan vika, hybrideissä pitää korkeajännitteen kanssa olla oikeasti aika varovainen. Ja niiden kanssa PAKKO tehdä virallisilla ohjeilla jos haluaa tehdä ihan kuitilla hommia.
Sentään nykyään ei tarvitse enään soittaa Tukesille "hei, nyt otamme sähköauton/hybridin sisälle ja alamme tutkimaan sitä". :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2687 : 18.02.2020, 08:03:50 »
Taitaa valitettavasti olla nykyajan autonkorjaajien metodi. Vaihdetaan osia, kunnes viallinen tulee vastaan.
Ei välttämättä korjaajan vika, hybrideissä pitää korkeajännitteen kanssa olla oikeasti aika varovainen. Ja niiden kanssa PAKKO tehdä virallisilla ohjeilla jos haluaa tehdä ihan kuitilla hommia.
Sentään nykyään ei tarvitse enään soittaa Tukesille "hei, nyt otamme sähköauton/hybridin sisälle ja alamme tutkimaan sitä". :D
Ja veikkaan ettei noiden vikojen etsiminen ole ihan helppoa. En usko että näitä mekaanikoille niiin paljoa olisi sattunut vielä kohdalle että tietäisi heti missä vika.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2688 : 18.02.2020, 13:08:26 »
Ja veikkaan ettei noiden vikojen etsiminen ole ihan helppoa. En usko että näitä mekaanikoille niiin paljoa olisi sattunut vielä kohdalle että tietäisi heti missä vika.

Onhan se uusi juttu automekaanikoille touhuta korkeampijännitteisten laitteiden kanssa. Mitähän se sitten vaatisi, että vianetsintää tehtäisiin samalla tavoin, kuin automaatiolaitteistoissa? Esim. jos on todettu eristysvuotoa (oletan, että tarkoitetaan huonoa eristysvastusta), niin erotetaan eri järjestelmän osia ja tehdään niihin erikseen eristysvastusmittauksia. Miten sitten nuo mittaukset korjaamolla tehdään? Mittaako auton oma järjestelmä, vai mitataanko koko järjestelmä yhdestä pisteestä ulkoisella meggerillä, kun akusto on tyhjennetty?

Tämä on tällaista arvailua vaan minulta, mutta olisi mielenkiintoista saada tietää..

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2689 : 18.02.2020, 21:06:16 »
Onhan se uusi juttu automekaanikoille touhuta korkeampijännitteisten laitteiden kanssa. Mitähän se sitten vaatisi, että vianetsintää tehtäisiin samalla tavoin, kuin automaatiolaitteistoissa? Esim. jos on todettu eristysvuotoa (oletan, että tarkoitetaan huonoa eristysvastusta), niin erotetaan eri järjestelmän osia ja tehdään niihin erikseen eristysvastusmittauksia. Miten sitten nuo mittaukset korjaamolla tehdään? Mittaako auton oma järjestelmä, vai mitataanko koko järjestelmä yhdestä pisteestä ulkoisella meggerillä, kun akusto on tyhjennetty?

Tämä on tällaista arvailua vaan minulta, mutta olisi mielenkiintoista saada tietää..

Minä taas arvailen, että näillä irrotettavilla osilla on olemassa tietyt vuotorajat mitä on niille aikoinaan testeissä alihankkijalle määritelty. Tämä nyt on ihan arvaus vain.

Helpointa tietysti on vaan lukea vikakoodit ja vaihtaa osia. Asiakas voi vaan toivoa kädet ristissä, että osuisi lotto kohdalleen.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2690 : 18.02.2020, 23:12:25 »
No niin!
Muutama viikko vierähtänyt auton hyytymistä(7vko).
Autoa tutkittu ja tutkittu, vikakoodeja tullut ja eristysvuotoa.

Korjaus aloitettu kompuran vaihdolla, ei auttanut.
Seuraavaksi siirryttäneen laturi, muunnin, joku akun sisäinen palikka, tässä järjestyksessä.
Osia ei kuulemma pystytä toteamaan millään mittauksella ehjäksi!?

Ilmoitin autoliikkeelle josta ostin(virhevastuu).
Tulevat vastaan 1/3, minulle jää 2/3.
Ei taida mennä niinkuin Trömssöössä?

Jos auto ostettu 6 kk sisään, älä edes keskustele muusta kuin 100 % myyjän piikkiin.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2691 : 19.02.2020, 06:20:37 »
Kuluttajaasiamiehelle lähti postia!

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2692 : 19.02.2020, 06:33:42 »
Jos auto ostettu 6 kk sisään, älä edes keskustele muusta kuin 100 % myyjän piikkiin.
6kk virhe vastuu ei ole sama kuin takuu. 6kk virhe vastuu tarkoittaa esim. sitä että kesällä ostat auton etkä voi tarkistaa toimiiko Webasto ja talvella huomaat ettei toimi. Ei sitä että jos autosta hajoaa moottori 5kk oston jälkeen että liikkeen pitää maksaak koko moottori.

Paljonko Vee60hyb autolla on ajettu?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2693 : 19.02.2020, 06:42:21 »
88tkm

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2694 : 19.02.2020, 06:46:30 »
88tkm
Silloin kyllä kannattaa laittaa kuluttaja-asiamiehelle laittaa postia.

Edit: vaikka olisi yli 6kk ostosta niin autolla ja sen osilla tietty oletettu kesto. Moottorilla esim. 300tkm ja vaihteistolla 200tkm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2695 : 19.02.2020, 10:44:03 »
88tkm
Kaikki liikkeen piikkiin, täysin selvä tapaus.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2696 : 19.02.2020, 18:06:08 »
Kaikki liikkeen piikkiin, täysin selvä tapaus.

Paitsi, että uusilla osillahan se on parempi kuin ostettaessa jolloin ostaja maksaa eroituksen. Tai sitten korjataan saman ikäsillä/ajetuilla osilla kuntoon.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2697 : 20.02.2020, 13:04:47 »
Tänään motarin rampissa kiihdyttäessä hybrid-modella, ei mennyt vaihde päälle vaan kierroslukumittari pyörähti tappiin. Pari kertaa kokeilin polkaista ja tyhjää huusi. Vaihdoin käsivalinnalle ja vaihde meni päälle normaalisti. Tämän jälkeen toiminut ok. Onko kellään muulla tehnyt samaa, menikö laatikko lie vikatilaan lie jostain syystä.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2870
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2698 : 20.02.2020, 13:15:15 »
Tänään motarin rampissa kiihdyttäessä hybrid-modella, ei mennyt vaihde päälle vaan kierroslukumittari pyörähti tappiin. Pari kertaa kokeilin polkaista ja tyhjää huusi. Vaihdoin käsivalinnalle ja vaihde meni päälle normaalisti. Tämän jälkeen toiminut ok. Onko kellään muulla tehnyt samaa, menikö laatikko lie vikatilaan lie jostain syystä.
Mitään en hybrideistä tiedä, mutta eikös tuossa sinunkin autossa ole tuo sama 6-vaihteinen Aisinin laatikko mitä käytetään myös D5:sen jatkeena. Niissä ainakin hyvin yleinen oire kuluneesta venttiilikoneistosta on se, että rivakammassa kiihdytyksessä saattaa vaihde jäädä vapaalle ja sitten hetken kuluttua saattaa pamahtaa päälle. Kannattaa testailla vastaavia rivakoita kiihdytyksiä ja tarkkailla, että mitä se laatikko tekee.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2699 : 20.02.2020, 17:22:05 »
Tänään motarin rampissa kiihdyttäessä hybrid-modella, ei mennyt vaihde päälle vaan kierroslukumittari pyörähti tappiin. Pari kertaa kokeilin polkaista ja tyhjää huusi. Vaihdoin käsivalinnalle ja vaihde meni päälle normaalisti. Tämän jälkeen toiminut ok. Onko kellään muulla tehnyt samaa, menikö laatikko lie vikatilaan lie jostain syystä.
Ei kyllä ole tälläistä ilmennyt, täytyy itsekkin testailla eri ajomoodeilla
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

 

Proturbo  Autodiagnoosi