KL-varaosat  Race.fi

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #240 : 26.10.2016, 11:51:40 »
Oliko noilla softilla muuten jonkinlaista takuuta itsessään, tai annetaanko takuuta sille, että hajottavat koneesta/vaihteistosta esim 6kk aikana jotakin? Kummallakaan, Polestarilla, tai Ricalla?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #241 : 26.10.2016, 12:14:12 »
Oliko noilla softilla muuten jonkinlaista takuuta itsessään, tai annetaanko takuuta sille, että hajottavat koneesta/vaihteistosta esim 6kk aikana jotakin? Kummallakaan, Polestarilla, tai Ricalla?
Ei taida olla millään softalla tuommoista. Polestarin kanssa auton valmistaja antaa normi takuun.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #242 : 26.10.2016, 13:03:08 »
Ei taida olla millään softalla tuommoista. Polestarin kanssa auton valmistaja antaa normi takuun.
Jostakin olin lukevinani, että Rica antaa 3v takuun, mutta mietinkin että mihin?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa DMB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #243 : 27.10.2016, 00:05:49 »
Oliko noilla softilla muuten jonkinlaista takuuta itsessään, tai annetaanko takuuta sille, että hajottavat koneesta/vaihteistosta esim 6kk aikana jotakin? Kummallakaan, Polestarilla, tai Ricalla?
Siis Polestarissa auton normaali takuu pysyy voimassa - eli jos 6kk kuuluu takuun alle niin tuosta ei ole ongelmaa. Heico antaa Saksassa moottoritakuun 150k asti ja normaali takuu ja ostettu jatkotakuu esim. Volvo Pro pysyy voimassa.
XC60 D4 AWD 2015, S212 350CDI 2011

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #244 : 27.10.2016, 08:38:05 »
Luin sen "Polestar vs. Rica" youtube videon kuvauksesta. Siellä on "up to 3years / 100 000km warranty".
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Polestar
« Vastaus #245 : 27.10.2016, 15:00:20 »
Rican sivuilta kun luki niin takuu ei koske moottoria, vaihteistoa tai mitään mekaanista, saati kuluvaa osaa. Takuu sen sijaan kattaa moottorinohjauksen ja moottorinohjaukselle aiheutuneen mahdollisen vaurion, jonka lastutuksen todennettavasti kyetään aiheuttaneen

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #246 : 27.10.2016, 16:21:59 »
Rican sivuilta kun luki niin takuu ei koske moottoria, vaihteistoa tai mitään mekaanista, saati kuluvaa osaa. Takuu sen sijaan kattaa moottorinohjauksen ja moottorinohjaukselle aiheutuneen mahdollisen vaurion, jonka lastutuksen todennettavasti kyetään aiheuttaneen
jahas. Eli ei kata mitään...
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Polestar
« Vastaus #247 : 27.10.2016, 16:26:30 »
jahas. Eli ei kata mitään...

Ei :D -niinkuin minkä tahansa muun lastutuspuljun takuut, paitsi Polestarin

Paikalla Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #248 : 10.11.2016, 15:44:24 »
mushinico vaikuttaa kovin epäilevältä ohjelmointien suhteen. Miksi ne rikkoisivat auton moottorin tai vaihdelaatikon? Parempi ehkä että et ohjelmoi niin ei tarvi miettiä mahdollisia takuuasioita  :D
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #249 : 10.11.2016, 17:09:27 »
mushinico vaikuttaa kovin epäilevältä ohjelmointien suhteen. Miksi ne rikkoisivat auton moottorin tai vaihdelaatikon? Parempi ehkä että et ohjelmoi niin ei tarvi miettiä mahdollisia takuuasioita  :D
Kyllähän se laatikko voi antautua. Jos miettii että sinulla on  +500Nm autossa jonka laatikon valmistajan raja on 400Nm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #250 : 10.11.2016, 23:56:12 »
Nimenomaan, ei se Polestar varmaan turhaan ole noin maltillisia lukuja luvannut, vaan liittynee osien kestävyyteen. Noilla pienillä luvuilla voidaan taata maksimaalinen kestävyys vielä kovassakin käytössä. RICA mennöö jo varmaan aika harmaalla alueella varsinkin stage2, mutta ei toki tarkoita ettäkö hajoasi varmasti, mutta eiköhän ne ongelmat ennemmin tulisi stage2 kuin Polestarilla.

Jos virisoftalla saisi tolkuttomasti tehoa ilman että osat hajoaa, niin eiköhän se autovalmistaja jo laittaisi ne tehot käyttöön...
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: Polestar
« Vastaus #251 : 11.11.2016, 07:03:49 »
Polestarin softien tehojen ulosottoon vaikuttaneen myös Volvo, ettei esim. V60:sen D4 e-drive "astu" D5 e-driven varpaille.

Käsittääkseni nuo moottorit ja jatkeena oleva 8-vaihteinen automaattilaatikko ovat mekaanisesti samoja.

Polestarilla arvot ovat:
D4 200 hp / 440 Nm
D5 233 hp / 500 Nm

Joten voisi ajatella että D4:sta voisi aika turvallisesti ottaa tuon D5:n tehon. Mutta uskoisin että Polestar ei saa ottaa tehoja enemmän kuin mitä on seuraavassa moottoriversiossa, ainakaan näissä uusimmissa moottoreissa.

Itsellä vaikutti tietysti tuo tehdastakuun säilyminen ja rekisteröinti ko. tehoille päästöjen muuttumatta. Polestarillahan ei päästöt muuttuneet (ainakaan paperilla), vaikuttaisiko myös se tuohon maltilliseen tehon ottoon.

Kannattiko, no, en osaa sanoa, minullahan oli tuossa 2015 D4:ssa alunperin 181 hp, nyt 200. Vääntöä 40 Nm lisää. Luulisin että 2016 -> vuosimallin 190 hp version D4:sta ei kannata Polestaarata, ainakaan tehon lisäys kriteereillä. Polestarilla tulee myös laatikkoon uusi ohjelma.

Auton huollossa tehtäviin Service 2 päivityksiin sisältyvät myös mahdolliset Polestar -päivitykset. Näin ainakin minulle Hämeen Autossa kerrottiin.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2016, 07:17:45 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #252 : 12.11.2016, 16:16:24 »
Kuten ReijoM kirjoitti auton huollon yhteydessä tehtävät päivitykset tarkastavat myös onko Polestarilla uudempaa päivitystä saatavilla, minun V60 D5 AWD:hen tuli Polestariin uudempi päivitys huollon yhteydesä. Eihän se tietenkään muuta tehoa tai vääntöä mihinkään mutta jotain oli ohjelmassa reilun vuoden aikana muuttunut. Olen jo sopinut että uuteen V90 D5 AWD Volvooni laitetaan luovutushuollon yhteydessä Polestar päivitys vaikkei se tehoa paljoa nostakkaan mutta vääntöä tulee lisää alemmille kierroksille ja esim ohituksissa vaihteisto reagoi nopeammin kun vakiona.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #253 : 12.11.2016, 17:26:58 »
Polestarin softien tehojen ulosottoon vaikuttaneen myös Volvo, ettei esim. V60:sen D4 e-drive "astu" D5 e-driven varpaille.

Käsittääkseni nuo moottorit ja jatkeena oleva 8-vaihteinen automaattilaatikko ovat mekaanisesti samoja.

Polestarilla arvot ovat:
D4 200 hp / 440 Nm
D5 233 hp / 500 Nm

Joten voisi ajatella että D4:sta voisi aika turvallisesti ottaa tuon D5:n tehon. Mutta uskoisin että Polestar ei saa ottaa tehoja enemmän kuin mitä on seuraavassa moottoriversiossa, ainakaan näissä uusimmissa moottoreissa.

Itsellä vaikutti tietysti tuo tehdastakuun säilyminen ja rekisteröinti ko. tehoille päästöjen muuttumatta. Polestarillahan ei päästöt muuttuneet (ainakaan paperilla), vaikuttaisiko myös se tuohon maltilliseen tehon ottoon.

Kannattiko, no, en osaa sanoa, minullahan oli tuossa 2015 D4:ssa alunperin 181 hp, nyt 200. Vääntöä 40 Nm lisää. Luulisin että 2016 -> vuosimallin 190 hp version D4:sta ei kannata Polestaarata, ainakaan tehon lisäys kriteereillä. Polestarilla tulee myös laatikkoon uusi ohjelma.

Auton huollossa tehtäviin Service 2 päivityksiin sisältyvät myös mahdolliset Polestar -päivitykset. Näin ainakin minulle Hämeen Autossa kerrottiin.
Itse olen ymmärtänyt ettei noissa uusissa Drive-e moottorissa D4 ja D5 moottorit ole enää mekaanisesti samoja. Ainakin isommissa malleissa on eroja.

Eikö se ole ihan loogista että jos sinun autoon on laitettu polestar niin huolossa tulee muiden softa päivityksien mukana senkin softan päivitys?

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: Polestar
« Vastaus #254 : 12.11.2016, 17:42:28 »
Eikö se ole ihan loogista että jos sinun autoon on laitettu polestar niin huolossa tulee muiden softa päivityksien mukana senkin softan päivitys?

Juu, totta kai, minulle (kun kerrottiin) ja nähtävästi sinulle. Lähinnä jos joku muu arpoo esim. Rican tai Polestarin välillä, eikä niin hyvin tunne Polestar/Volvo kuviota, niin tuossa yksi pointti Polestarille. Mikäli teholisäyksen määrä ei kaikkea ratkaise...
« Viimeksi muokattu: 12.11.2016, 17:45:24 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

 

Autoracing  KL-varaosat