Ateho  Elekma

Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo

  • 71 Vastauksia
  • 23360 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #45 : 28.07.2016, 12:05:08 »
Kaverilla onki tuo sama delphi ni täytyy sitä liisata ku itse alkaa näppejä sotkemaan  ;)

Huvittava tuo öljynvaihto homma, vaikka se ei vissiin sillo paljon naurattanu.. aika näkysää tuo parilitraa öljyä nimim. kokemusta on  :2funny:

Tuo AutoCom on kyllä hyvä softa ollu, ja pääsee kiinni oikeestaan kaikkiin Suomen teillä liikkuviin vehkeisiin, no, Ladaa ja Pontiacia ei listoilta löydy  :2funny:

Juu, ei sillä hetkellä pahemmin hymyilyttäny kyllä kun par litraa öljyä oli lattialla, hyvä pointti tuossa oli se, että aina tulee laitettua pahvia alle, että jos/kun roiskeita tulee, osuvat yleensä pahville. Tällä kertaa "roiske" oli normaalia isompi...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #46 : 28.07.2016, 12:29:00 »
Tarvii kai jossai vaiheessa vaihtaa tälläseen tuo oma V70  :-*
Ihan kivan näköinen tää V70 III
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #47 : 28.07.2016, 19:41:48 »
Tarvii kai jossai vaiheessa vaihtaa tälläseen tuo oma V70  :-*
Ihan kivan näköinen tää V70 III

Joo, on toi ihan kivannäköinen, emäntä ihastui takatiloihin, on hieman enemmän kun kakkoskoppasessa (eka pirssi meillä, missä kuskinkin takana mahtuu aikuinen kunnolla istumaan kun kuskinpenkki on mulle säädetty). Jos tuosta nyt huonoja puolia pitää etsiä, niin alustan osissa on ihan liian monessa palikassa neljä kirjainta ovaalin sisällä  :2funny:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #48 : 28.07.2016, 21:43:08 »
FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D
Se ei kyllä oo yhtään huonoasia kun vertaa edelliseen etupään ripustukseltaan.
Joo, on toi ihan kivannäköinen, emäntä ihastui takatiloihin, on hieman enemmän kun kakkoskoppasessa (eka pirssi meillä, missä kuskinkin takana mahtuu aikuinen kunnolla istumaan kun kuskinpenkki on mulle säädetty). Jos tuosta nyt huonoja puolia pitää etsiä, niin alustan osissa on ihan liian monessa palikassa neljä kirjainta ovaalin sisällä  :2funny:

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #49 : 29.07.2016, 07:51:10 »
FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D
Se ei kyllä oo yhtään huonoasia kun vertaa edelliseen etupään ripustukseltaan.

Joo, keston osalta nämä kuusi kirjainta ovat positiivinen asia alustassa ja vaikkapa seisontajarrussa, mutta remontointi... mitään ei voi tehdä ilman erikoistyökaluja (alapallon irroitus, etulaakeri, ja ne taka-akselin pitkittäistukivarren etupuslat). Edessä camberin säätö vähän niin ja näin... mitähän muuta näissä vielä oli? Kyllä P2-alustaa on vain huomattavasti helpompi rempata. Toki sitä joutuu myös remppaamaan paljon useammin.

Asiaan: Itselläkin olis kohta jarruremppa esissä. Vaihtelitko tai remppailitko liukutappeja samalla? Pitäisi vissiin hommata varoiksi nuo levyjen kiinnitysruuvit. Mikähän se koko olisi? Yhden ruuvin tuhosi jo mitään puhumatta etulaakerin vaihtanut liike. Renkaita vaihtaessa vähän yllätti, kun jarrulevy hölskyikin miten sattui (ko. laakerissa rupee muuten olemaan väljää jo n. 20 tkm ajon jälkeen en tiedä mikä laakeri on kyseessä, mutta Autoasi teki). Mikähän mahtaisi olla oikea koko?

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #50 : 29.07.2016, 07:57:33 »
Mikähän mahtaisi olla oikea koko?

Navan sisään katkennutta ruuvia oli hankala mitata, mutta villi veikkaus olisi jotain M8 -luokkaa, mutta voin katsoa löytyykö Volvolta siihen jopa osanumeroa... Volvon osanumero ruuville: 30741279... Google kertoi M10 x 1,5 - nousulla, pituus 19,7mm

Vaihtelitko tai remppailitko liukutappeja samalla?

Liukutapit sai joka nurkassa osakseen puhdistuksen ja uudet rasvat.

FoMoCo niissä kyllä lukee  :juhau: (pilk.nus. sori)  ;D

Jep, tiesin tuon, kyseinen merkki ei vaan koskaan ole oikein iskenyt, jos tiedät mitä tarkoitan  ;) Mutta onpahan nyt edes osittainen taivaspaikka varmistettu  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 29.07.2016, 08:23:42 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #51 : 29.07.2016, 08:09:52 »
Erään kataloogin mukaan tuon ruuvin koko olisi "M14x40"..

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #52 : 29.07.2016, 08:14:46 »
Erään kataloogin mukaan tuon ruuvin koko olisi "M14x40"..

Ei oo noin iso...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #53 : 29.07.2016, 08:15:49 »
Ei niin.. Katsoin toisaalta. M10x20

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #54 : 09.08.2016, 19:39:56 »
Jepjep... Että tämmönen päivä taas  :facepalm:

Aattelin aamulla käydä juottamassa HevonkarvaExpressin niin saa kirstunvartija ajella hevostelemaan, jerrykannu konttiin, ja kohti Vjenajaa.. Ajelin ensin Suomen tulliin, siellä ulos kabiinista passintarkastusta varten, ovet lukkoon kun ei ollut näköyhteyttä autoon, pikaisen passinvilautuksen jälkeen takasi autolle, napista ovet auki ja rajan ylitykseen... Venäjän tullissa tulikin sitten se ylläri  :2funny: Ovet kyllä aukee, takaluukku ei V:> (tässä pitää tietää, että Itätavaritsin tullimies  C:-) haluaa nähdä autosta ihan joka nurkan, myös takaluukun sisukset, vararenkaat yms...) Onneksi ne ymmärtää myös jonkun verran suomea... Takapenkin kautta näkivät ilmeisen riittävästi kontin sisustaa, tankki täynnä reissulta kotiin, kosla talliin, ukko konttiin ja purkamaan. Lukon solenoidihan siellä oli jumissa, taas pelaa. Joutui vaan hakemaan siniseltä uudet verhoilun kiinnikkeet, kun kärsivät vähän väärästä irroitustyylistä (kilohinta kohdallaan, 21,40€ kustannus, eikä painoa ole sataakaan grammaa osilla  :2funny:)

Vastaisen varalle tuli myös väsättyä patentti, millä varmistetaan kontin avautuminen myös siinä tilanteessa että tuo solenoidi lopettaa taas toimintansa.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #55 : 20.09.2016, 18:56:13 »
Nojoo...

Pieni suomiturnee taas kolmoskoppasella heitetty, Jns-Tre-Jns. Ja ei tältä(kään) reissulta tainnut ilman harrastettavaa selvitä. Ennen reissua tuli tarkistettua öljyt koneesta, ja maksimilla oli, kuten piti ollakin. Tänään sitten kotiinpäin ajellessa heitti Volvo herjan: "Öljymäärä pieni"  :uglystupid2:
Siinä pientä paniikkiakin meinasi tyrkätä kun oltiin käytännössä keskellä ei mitään, ja perhe kyydissä, kontti täys kamaa  :2funny: Joutui siinä vielä pysähtelemäänkin kun suomessa päällystetään teitä (!!!), herja hävisi sillä pysähdyksellä. Kotipihassa tarkistin sitten öljyt uudelleen, ja... Ei tuonne tarvinnut yhtään lisätä  :idiot2: ->Todennäköinen anturivika  :peetu:
...Joutunee etsimään tuon öljymäärän anturin seuraavaan huoltoon...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #56 : 19.10.2016, 16:57:12 »
Muistiin itselle... Osramin Night Breaker Unlimitedit kestävät noin vuoden...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #57 : 02.04.2017, 09:49:47 »
Hiljaiseloa ollut, mutta eihän näillä oo ollu kun ajella...

Kymppiviikko meni putkeen :peetu:

n. 500 kg hirvitarra yritti tarttua keulaan, en antanu tartuntapintaa, kun oli koko perhe kyydissä, mutta vasemmalta loppui tila...



Meinasi päästä autokauppaan tuon takia, mutta ei ihan, taas kulkee.
Peltipajalta kotiutumisen jälkeen piti tietenkin palata alkuperäiseen suunnitelmaan, mikä piti toteuttaa jo kymppiviikon lopulla, eli katsastus ja huolto. "Leima" tuli, ja huolto-osat haettua samalla vauhdilla.

Seuraavaksi pitäis harrastella tuo Hevonkarva Express leimakuntoon, ja tilata kolmoselle lasinvaihto...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #58 : 02.04.2017, 10:11:49 »
Hui prkl.. lähellä kävi.  ::)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #59 : 07.04.2017, 12:09:33 »
Hui prkl.. lähellä kävi.  ::)

Joo niin kävi...

Noo, kävipä jonkunlainen hjärtslaagikin lähellä kun tiedustelin tuohon kolmoskoppaan tuulilasin hintaa, halki ei oo, mutta muuten kun haulikolla ammuttu...
..Joten kävin kyselemässä kolmoseen uutta ikkunaa, ja onneks oli tuoli perseen alla kun kertovat hinnan... 470€, ja ei ollu sinisen hinta, sieltä en taida uskaltaa edes kysyä...  :2funny:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

 

Proturbo  Autodiagnoosi