Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Koljis - 25.07.2014, 08:31:43
-
Terve!
Auto s60 t5 -01 ja Oireina huono tyhjäkäynti sekä sammuminen mikäli autolla yrittää ajaa. Tällaiset vikakoodit sain autosta yleismallisella vikakoodinlukijalla:
P0123
P0228
P0120
P0236
P0118
P0103
Osaisiko joku auttaa mistä voisi johtua. Jos vielä tietoa mistä noille koodeille löytää oikean merkityksen niin olisin kiitollinen. :)
-
P0123 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit High Input
P0228 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "C" Circuit High Input
P0120 TPS A Circuit Malfunction
P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance
P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
P0103 Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input
Tollaset äkkiä googlella katottuna, kaasuläppäkoteloa, ilmamassamittaria yms. näyttäis olevan vikana.
-
P0123 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit High Input
P0228 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "C" Circuit High Input
P0120 TPS A Circuit Malfunction
P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance
P0118 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
P0103 Mass Air Flow (MAF) Circuit High Input
Tollaset äkkiä googlella katottuna, kaasuläppäkoteloa, ilmamassamittaria yms. näyttäis olevan vikana.
Kiitos näistä! Voiko nämä kaikki johtua yksistään kaasuläppäkotelosta?
-
Kiitos näistä! Voiko nämä kaikki johtua yksistään kaasuläppäkotelosta?
Hei
,,,minulla ei näistä turbo moottoreista ole kovin paljon kokemuksia,mutta jos se kaasuläppäkotelo on Magneti Marellin valmistama niin aloita vian etsiminen siitä,,,ilmamassamittari sekoaa kun tuo kaasuläppäkotelo ei toimi oikein,kannatta myös päivittää moottorin ECU uusimpaan versioon jos kaasuläppäkotelo on kaput,,,turbottomaan
moottoriin tuo kaasuläppäkotelo maksaa n500€ +päivitys ja moottorin ohjausjärjestelmän
päivitys hieman yli 100€
-
Hei
,,,minulla ei näistä turbo moottoreista ole kovin paljon kokemuksia,mutta jos se kaasuläppäkotelo on Magneti Marellin valmistama niin aloita vian etsiminen siitä,,,ilmamassamittari sekoaa kun tuo kaasuläppäkotelo ei toimi oikein,kannatta myös päivittää moottorin ECU uusimpaan versioon jos kaasuläppäkotelo on kaput,,,turbottomaan
moottoriin tuo kaasuläppäkotelo maksaa n500€ +päivitys ja moottorin ohjausjärjestelmän
päivitys hieman yli 100€
Sellainen magneti marellin taidonnäytehän se valitettavasti on >:( Kiitos vinkistä!
-
Ihan ensiksi kaasuläppä vaihtoon.muutama viallinen ilmamassamittarikin on vaihdettu kun ei oo vetoja mutta ei oo ollu yhtään vikakoodia siitä.