Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: huttune244 - 23.09.2012, 05:15:24

Otsikko: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 23.09.2012, 05:15:24
Hei taas! Mikäs on kun vetää laihalle kun kierrokset lähenee 5000rpm, Seosruuvia säädetty rikkaammalle mutta ei vaikutusta. Vaikka laajakaista näyttää afr 11 niin vetää kiihdytyksessä sinne 16 ja siitä ylöspäin ja selvästi laihalle.

Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 23.09.2012, 10:55:19
tulee mieleen että jos siellä on t-nokka. se nyypähtää 5000 rpm jälkeen.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 23.09.2012, 13:58:30
A-nokka koneessa.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: The_OttoB - 23.09.2012, 14:29:17
Ei se nokka vaikuta siihen että menee laihalle.

Huono bensansaanti voisi olla syynä, eli sähkön vähyys, rele, latausjännite tai sulakerasia. Bensaåumppu, suodatin voi olla kanssa syyllisiä
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 23.09.2012, 14:53:16
Rele, suodatin ja bensapumppu kaikki uusia. Paljos latausjännitteen pitäs olla akun navoiltq mitattuna?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 23.09.2012, 16:09:42
jotain 14voltin pintaan. tankkipumppu toimii tietysti ja se pääpumppu ei ulvo mitenkään mahdottomasti. mites paljon ahtoo on?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 23.09.2012, 19:08:07
maksimissaa ahtanut 0.6baaria
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 23.09.2012, 22:37:57
bensa loppuu vaan kesken, onkohan paineen säätimessä vikaa vai kyykkääkö bensapumppu.

bensapaine mittari kabiiniin ois aika kiva
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 24.09.2012, 00:01:03
ei kabiiniin,palaa kaikki. paineet voi testata ihan auton ulkopuolella. k-jet on aina päällä täysillä.
http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=884295
hommaa tämä. et kadu. siinä on ohjeet jopa vaihdelaatikon ja perän purkamiseen. k-jetistä vaikka mitä.  :pomo:
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 24.09.2012, 00:41:44
Mistäs tuo b-paine kannattaa mitata ja minkälaisella värkillä? Voiko ohjauspaineen säätimestä säätää itse paineita.. Siitä on nimitäin se "pohja" leikattu auki ja siinä muistaakseni kuuskulma jota voi pyöritellä.. En tosin pyöritellyt.

Edit; Pimeellä huomaa että tuo akun merkkivalo palaa ERITTÄIN himmeästi, mistäsmoinen? ja ja ja Öljynsuodatin vuotaa öljyä, saako mistää pienempää ölpänsuodatinta kun näyttää siltä että osuisi moottorin tukikumiin ja sitä kautta sitten alkaa vuotamaan.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 24.09.2012, 17:12:26
jooo ei sisätiloihin tuota mittaria, pien ajatusvirhe, piti sanoa että asennetaan niin että näkyy kabiiniin ajon aikana.
bensapaine mitataan k-jetin ja säätimen välisestä painelinjasta , ei siis paluuletkusta.


tuosta turbon k-jetistä ei kokemusta, mutta eikö siitä pitäs lähteä alipaineletku imusarjaan jolloin bensapaine kasvaa ahtojen myötä,
ja jos siitä on pohjaa laikattu, ei varmasti toimi halutulla tavalla  :o

ja öljynsuodattimia on kahta mallia pitempää ja lyhyempää, jostain varaosapuljusta kannattaa tsiikailla, tai sitten hankit siirtojalan ja samalla saat öljynjäähyn  ;)
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: 240 - 24.09.2012, 17:45:12

Edit; Pimeellä huomaa että tuo akun merkkivalo palaa ERITTÄIN himmeästi, mistäsmoinen?

Laturista hiilet alkaa loppumaan. Tuppaa palamaan yleensä koko alarivi punaista.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 24.09.2012, 20:07:24
Öljyjäähy löytyy kyllä, mutta en ole katsonut mistä sen letkut lähtee. Pitääpä koittaa toisella paineensäätimellä.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: The_OttoB - 24.09.2012, 20:31:12
Bensanpaine mitataan suodattimen jälkeen määräjakajan sisääntulolinjasta. Siihen tulobanjon reikään tuplapultti.

Ohjauspaine mitataan siitä toisesta linjasta ohjauspaineensäätimen ja määräjakajan välistä. 6 bar mittarit riittää molempiin.

Voin kattoa omasta kun käyn sitä hoivailemassa
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: s73 - 24.09.2012, 21:49:51
Tarkista moottorin tukikumit jos ottaa suodattimeen kiinni, saattaa olla tukikumi hajalla.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 25.09.2012, 03:10:05
hommaa toi kirja! siinä on kuvien kanssa kerrottu paineitten mittaus. 900 saabin suodatin on sopiva. pienempi ulkomitoiltaan. mutta taitaa tukikummit olla aika läjässä jos suodatin siihen hinkkaa. öljy tuhoaa ne kumit. otas koneesta kiinni ja heiluta. ei kauheesti sais velloa. tiivistä säätimen pohja,se vuotaa ilmaa kun on porattu "säätöreikä".leikkaa vaikka pahvitiiviste siihen.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 25.09.2012, 10:23:41
Kiitti neuvoista! Jep, tilasin ton kirjan. Voisin käydä kattelemassa tuota saabin suodatinta ja tänään siis koitan paineensäätimellä jossa tuota reikää ei ole tehty.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 26.09.2012, 01:34:54
Dodiin putsasin ohjauspaineensäätimen sihdin, oli erittäin tukossa. Sen jälkeen toimi todella hyvin ja seokset pysyivät sopivissa lukemissa. Mutta taas, kun olin ajanut noin 40km, meno hyyty ja veti laihalle. Putsasin op-säätimen uudestaan, vaikka siellä ei roskia tällä kertaa ollutkaan.

Olisikohan sitten b-suodatin tukossa? 4 kertaa olen jo sen vaihtanut tässä 800km sisällä, olisiko aika tyhjentää tankki ja putsata se  :idiot2:.

Onko b-suodattimen jälkeen missään osassa sihtiä/suodatinta joka voisi olla tukossa?

Tarkistin myös tulpat,virranjakajan ja pyörijän, kunnossa oli kaikki.

Huhhuh kylläpäs tuli taas tekstiä, koittakaa pärjätä  :hello:
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 26.09.2012, 01:45:50
siinä tankkivarusteesa pitäisi olla semmonen pussi suodatin. mutta silti jos oot pääsuotimen jo moneen kertaan vaihtanut,ni ei luulis siitä olevan. suuttimissa on jonkinmoinen sihti ja siinä op-säätimessä. toki voit tarkistaa onko määräjakajan putkipaineen säätimen o-rengas ok.  siinä kyljessä semmonen olisko 17 tai 19 kannalla oleva möllikkä. siinä on prikkoja millä säätyy paine. mutta kun saat sen kirjan,niin oot pysäyttämätön  :pomo:
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 26.09.2012, 15:02:10
juu no pitää noi suuttimet katsoa uudestaan ja tutkia tuota määräjakajaa.. tankinkin voisin varmuudeksi putsata( muistaakseni siinä pussisuodattimessa jokin viilto)

P*rkele ylihuomenna pitäs leimalle viedä..

Edit; onko muuten normaalia että kierrokset nousee kun painaa jarrua?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 26.09.2012, 21:01:21
Dodiih putsasin suuttimet. Vika ei minusta ainakaan ole bensansaannissa, koska säädän erittäin rikkaalle seoksen, sitten lähen kiihdyttämään kaasu pohjassa vetää laihalle mutta 4,5k kierrosten kohalla alkaa menemään rikkaammalle.. Huonosti selitetty mutta kuitenkin.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 26.09.2012, 21:12:08
juu no pitää noi suuttimet katsoa uudestaan ja tutkia tuota määräjakajaa.. tankinkin voisin varmuudeksi putsata( muistaakseni siinä pussisuodattimessa jokin viilto)

P*rkele ylihuomenna pitäs leimalle viedä..

Edit; onko muuten normaalia että kierrokset nousee kun painaa jarrua?
ei oo normaalia, voi johtua vuotavasta tehostimesta ja se meinaa imuvuotoa
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 26.09.2012, 21:59:34
kuinka paljon ne kierrokset nousee jarrua painaessa? hiukan voi nousta,hetkellisesti.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 26.09.2012, 22:21:35
Nousee joku 200-300 kierrosta, jos pumppaa monta kertaa niin joku 500 kierrosta.. Mutta tulppasin sen imusarjaan menevän johdon niin ei vaikutusta. Kierrokset laskee kumminkin sen jälkeen
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 26.09.2012, 22:29:49
ei oo vakavaa,kyllä omatkin on samoin tehnyt kun pumppaa
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 00:05:44
Mikähän siinä on nytten kun seokset pitää säätää siihen 10-11 väliin ettei vedä laihalle keskikierroksilla..?  :idiot2:
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 27.09.2012, 00:11:49
Mikähän siinä on nytten kun seokset pitää säätää siihen 10-11 väliin ettei vedä laihalle keskikierroksilla..?  :idiot2:
miten ahdot käyttäytyy tuossa keskikierroksilla?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 00:14:03
Empä muuten katsonut  :-\ käynpä testaamassa  :2funny: palailen kohta.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 00:29:06
Juu elikkä tuntuu että jokin pistää vastaan siinä keskikierroksilla, ahtojen nousu vähän vaikee selittää mutta ahtaa siihen 0,3 eka ja siitä sitten 0,5 kun kierrokset nousee.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 27.09.2012, 00:45:35
mikä ahtomittari sulla on? noin pienillä paineilla ei huonompikaan k-jetti pitäis nyypähtää. ja käykö niin että ahdot ei nouse tasaseen vaan ensin hiukan ja sitten vedättäen hiljalleen korkeemmaksi? hukkaportti jumii, tai kellon säätö.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 00:56:00
Ihan tommone autogaugen halppismittari, suoraan imusarjan nippaan. (sekin kertaalleen tukittu ja ei vuotanut)

Jep juuri näin käy kuin selitit, voiko tota mitenkään testata että hukkis jumii ?

Tai voiko se olla mitenkään syynä tuohon laihalle menemiseen ?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 27.09.2012, 01:00:32
eihän muuten ahtoletkut tai dumppi fuskaa, eli isommilla ahdoilla pääsee mitattu ilma karkuun ja vasta silloin menee kunnolla rikkaalle.
onhan sulla se ehjä ja toimiva bensapaineen säädin nyt kiinni?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 01:10:40
Ehjä säädin on kiinni ja dumppia ei ole. Ahtoputkista en osaa sanoa mutta tyhjäkäynnillä ei ainakaan starttisprayllä tapahtunut mitään, tiedä sitten jos ne antais periks paineenalaisina.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 27.09.2012, 01:15:12
laihalle vedosta en oo ihan saletti,mutta ainakin koneen käytös on huonoa,puhditonta.garretin kolmonen täs kaiketi,ni se on semmonen kaikki peliin ahdin. joo,eli hukkiksen kellon tanko pois siitä nipukasta ja sen läpän pitäisi liikkua vapautuneesti. kuulostaisi että hukkaportti on jo valmiiksi auki,elikkä tanko olisi liian löysällä. voi siinä kellossakin olla jotain vialla. mutta taas varovasti,jos ne ahdot pomppaa ja bensa vähissä niin poks.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 19:01:23
Vikaa ei vaan tunnu löytyvän millään.. Eikös moottorin kuuluisi sammua kun öljykorkin ottaa pois? Muistaakseni joskus sitä teki mutta nyt ei sammu.

Jotain positiivistä löytyy tästäkin päivästä = Volvo sai leiman  *taavih->
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: mirok - 27.09.2012, 20:08:39
Ei kyllä pidä sammua jos korkin avaa. Ja itsellä oli joskus samaa vikaa kun ei ladannut kunnolla niin ei riittänyt pumpuissa enään tuotto ja loppu yläkierroksilla soppa kesken. Eli jos laturinvalo hömöttää niin kannattaa alkaa sieltä vikaa etsimään.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 00:30:02
Mutta siis alkaa menemään rikkaalle 4500rpm jälkeen, laihalla se käy keskikierroksilla.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 28.09.2012, 00:45:43
mitäs se katsastuksen pakokaasulappu näytti? laita ny se laturi lataamaan. hyvin vetävä k-jetti ei yleensä läpäse katsastuspäästöi. latausvirta nousee,pumppu saa virtaa,seos rikastuu?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 00:50:08
No hauskaa tästä tekee sen että säädin seokset konttorin pihassa siihen n.13  ja sen jälkeen takas rikkaalle. Co näytti 3.8.. Pitää katsella huomenna lisää tuota latausta.

Mukava heppu oli, Kehu peltejä ja muutenkin koko autoa
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 28.09.2012, 01:00:56
muistaakseni tehdas sano että 4.0 olis säätöarvo. hyvä katsuri oli, volvo ounaa! mut se ohjauspaine enempi vaikuttaa.mä sääsin sen 3 bar ja toimis ku unelma.ei nytkiny keskialueella ja vedot hyvää,kulutuskin järjissään. se jakajasta säätö enempi vaikuttaa osakuorma ja tyhjäkäyntiin. tosin ratkasin pakokaasut laittamal koneen -77 autoon.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 01:09:57
Mistäs tota ohjauspainetta säädetään? juuri siitä ohjauspaineensäätimen kuuskulmasesta, sit siihen vain tiiviste väliin? Minkäslaisista puljuista kannattais käydä kyselee noita banjoja niin sais paineet mitattuu?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 15:45:47
Laturin luona on vihreä johto irrallaan jolle en löydä paikkaa, on niin perkuleen ahdasta. Kuuluuko siellä olla irrallaan mitään? Voiko virtaa ottaa lambdalle ja seosmittarille "väärästä" paikasta sulakelokerossa..
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 28.09.2012, 15:55:17
Laturin luona on vihreä johto irrallaan jolle en löydä paikkaa, on niin perkuleen ahdasta. Kuuluuko siellä olla irrallaan mitään johtoja?
kuvia?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 16:42:27
http://huttune.kuvat.fi/#/kuvat/244+Turbo+-83/ (http://huttune.kuvat.fi/#/kuvat/244+Turbo+-83/) tuolta löytyy pari huonoa kuvaa siitä.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 01.10.2012, 12:37:32
Latausta näyttää olevan 13,7volttia, onko tarpeeksi?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: HembalanD - 01.10.2012, 12:45:14
Aika minimi latausjännite, parempikin sais olla.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 01.10.2012, 14:01:55
Voiko laihalle vetäminen keskikierroksilla johtua siitä?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: HembalanD - 01.10.2012, 15:15:21
Jos akun navoilla jännite ei keikkaa silloin eikä pumpun navoilla niin ei.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 01.10.2012, 22:34:09
Anteeksi korjaan = 13,2 tyhjäkäynnillä ilman valoja yms. Valot yms päällä niin 12,4.. Riittääkö tämä tekemään tota kyseistä ongelmaa?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 01.10.2012, 22:38:52
nyt kuulostaa pahalle  :o

tarkistappa laturin piuhat ja etenkin madotus, muuten taitas mennä jännitteensäädin vaihtoon jos kuluneet hiilet   voi toki olla latulin kollektorikin kulunu kunnon urille
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 01.10.2012, 23:47:35
ihme että ei oo vielä jättäny tielle..  :-\  laturi vaihtoon/korjaukseen.
eikä olis eka 240 missä olis koneen johtosarja öljyn kyllästämä..
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 02.10.2012, 00:05:58
jees,pitääpä noita johtoja tsekkailla huomenna jos ei hirveen huono sää ole. Tuli tänään vähän lisää vikoja  :idiot2: Elikkä sisävalot ei toimi, paitsi kattovalo. Töötti ei toimi ja pyyhkijänmoottorikaan ei toimi. Sulakkeet ehjiä kaikki, ja johtoja jonkin verran katseltu. pyyhkijänmoottori kyllä laiska ollut aina.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Elk - 02.10.2012, 00:51:23
http://huttune.kuvat.fi/#/kuvat/244+Turbo+-83/ (http://huttune.kuvat.fi/#/kuvat/244+Turbo+-83/) tuolta löytyy pari huonoa kuvaa siitä.
öljynpainemittarin signaalipiuha. jos ei oo öp-mittaria tai se toimii muutenki niin älä tuosta stressaa :)
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 02.10.2012, 01:01:51
öljynpainemittarin signaalipiuha. jos ei oo öp-mittaria tai se toimii muutenki niin älä tuosta stressaa :)

Okei, kiitos tästä
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 04.10.2012, 12:33:48
Laturi vaihdettu uuteen mutta mikä on kun bensapumpun sulake käy niin kuumana että sulattaa sen muovinkin.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Elk - 04.10.2012, 13:00:15
Laturi vaihdettu uuteen mutta mikä on kun bensapumpun sulake käy niin kuumana että sulattaa sen muovinkin.
oikosulku. tosin sulakkeen kyllä pitäs kärähtää ennenku muovi sulaa eli siellä on liian iso sulakekin.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 04.10.2012, 13:37:22
Ei kyllä siellä ihan oikea sulake on (16a). Siis ne sulakkeen päädyt sulaa, ei koko sulake. Ja siis oli tehnyt tuota ennen laturin vaihtoakin.. Mistäköhän eka kannattaisi etsiä oikosulkua? Pumpulta?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: perttu - 04.10.2012, 18:12:20
Kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi  ne pumpun johdot sieltä pumpulta.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 04.10.2012, 19:04:05
Juu katoin ne ja kunnossa oli.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 04.10.2012, 22:49:57
huono kontakti. putsaa santapaperilla liitinpinnat ja purista vaikka lähemmäksi toisiaan niitä. jos löysässä.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 05.10.2012, 13:37:39
Taisinpa eilen löytää vian tuohon volvoon! Startin maapiuha oli löysähkö ja ruosteinen, auto naksautti starttia muttei pyörittänyt, kiristin sen ja auto starttasi ja tuo bensasulakekkaan ei enää kuumene.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 11.10.2012, 21:03:56
JESS! mittaristossa sytty alarivi palamaan punaisena. Kierroksia nostaessa valot himmenee ja tyhjäkäynnilla valot päällä akku näyttää 11.7v.  Mistäs ruveta vikaa etsimään? Laturi on uusi ja kaikki johdot on kiinni.

Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen mutta ei jaksa jokaiselle vialle tehdä uutta topiccia kun niitä näyttää löytyvän.

EDit; Mikäs kapine/johtohässäkkä tuo on? http://huttune.kuvat.fi/kuvat/244+Turbo+-83/piuhaa.jpg (http://huttune.kuvat.fi/kuvat/244+Turbo+-83/piuhaa.jpg)
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: Ari E - 11.10.2012, 21:10:45
sähkönen bensapumppu?   onko vebaston osia?
releen numeron guuglettamalla selviää paljon

onhan laturin heräte kunnossa.  Mittariston latausvalon pitää toimia ja polttimon olla ehjä, heräte kulkee sen kautta.
Kannattaa tutkia ja herkistellä
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 11.10.2012, 22:15:43
johtosetti on intercuuler sarjan sähköventtiili,mikä nostaa ahtopainetta määrättyin kierrosten jälkeen. ei kovin tärkeä. olikos nimellä turbo+.
 mistä ostit laturin? jos biltemasta niin ne on ihan kuraa..
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 11.10.2012, 22:26:52
Motonetistä laturi, tosin ei sekään boschin tekele. Varmaan samaa kuraa. Latausvalo toimii, vois hakee uuden jännitteensäätimen ja hiilet tuohon vanhaan boschilaiseen ja iskee kiinni.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 11.10.2012, 22:40:49
onhan siinä takuu,jos laturi viallinen.  :)
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: s73 - 11.10.2012, 23:02:24
Vika laturissa tai akussa. Tarkista onko akussa vettä.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: huttune244 - 15.10.2012, 17:26:20
Vielä tuohon mittarivaloihin. Niin kuulostaa että startti pyörisi koneen mukana vaikka ei pitäisi. Välillä toimii ilman mitään mutta välillä tuo ääni kuuluu ja valot palaa mittaristossa?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: nenonen2 - 22.10.2012, 18:02:27
kysytääs nyt vaikka tässä topicissa että mikähän tässäkin käsitellyistä aiheista sivuais parhaiten mun ongelmaa. eli b21et alkaa pätkimään ahtojen noustessa. tyhjäkäynti on todella tasainen ja kiihdyttäessä toimii muuten hyvin mutta kun r-sportin mittari menee punarajalle niin alkaa pätkiä. paukuttaa myös hieman putkeen. tulpat ja johdot vaihdoin kun johdot oli huonot. tulpat oli aika vaaleat, ei ainakaan liian rikkaalla käynyt.
sytytys myös tarkastettu ja säädetty n.12 astetta ilman alipainetta.
tarkoitus olisi vaihtaa kaikki imupuolen tiivisteet kun kerkeis. laajakaista lambda ois myös tilauksessa niin näkis vähä noita seoksia.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: tommi m - 22.10.2012, 22:10:11
eikös alkuperäsessä, jos on vaan, niin ole painevahti mikä puuttuu peliin kun paineet on mittarin punarajalla?
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: nenonen2 - 22.10.2012, 22:47:55
voipa ollakkin. missäs se sijaitsee? ja miten se alkaa sitten rajoittaa ja mitä. tässä on vaparin imusarja niin siinä ei ainakaan voi olla. pitäis opiskella vähä enemmän tota k-jettiä kun kerkeis.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: 240 - 22.10.2012, 22:53:11
voipa ollakkin. missäs se sijaitsee? ja miten se alkaa sitten rajoittaa ja mitä. tässä on vaparin imusarja niin siinä ei ainakaan voi olla. pitäis opiskella vähä enemmän tota k-jettiä kun kerkeis.

Orkkis Turbossa muistaakseni sijaitsee kuskin jalkotilassa ratin lähettyvillä ja rajoittaa paineet 0.7 bar.
Otsikko: Vs: B19et Vetää laihalle
Kirjoitti: nenonen2 - 23.10.2012, 07:27:44
no tää ei ole sijoituksiltaan ihan orkkis turboa vastaava koska on 343 kopassa. mutta muuten kyllä suht orkkis tekniikkaa. ja tässähän on se jonkin sortin sähköohjaus ahtopaineelle. volvon tekele kaiketi. tämän anturille tuleva letku on haaroitettu ahtoputken jälkeen turbon imupuolelle, ilmeisesti bleedi mielessä. tiedä siitä sitten. pitäis ottaa toi haara pois ja kokeilla.