Carcom Oy  Elekma

Et -> ft lohko

  • 18 Vastauksia
  • 6206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pasi1975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Et -> ft lohko
« : 13.11.2012, 17:42:44 »
Tuleeko mitään ongelmia laittaessa ft:n lohkoa et lohkon tilalle motronicin edelleen komentaessa järjestelmää ? Eli meneekö kaikki anturit sun muut hilavitkuttimet suoraan paikoilleen :)
Ainoa oikea volvo, takavetoinen ja minulla mallia 740 B230ET.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #1 : 13.11.2012, 18:17:17 »
Tuleeko mitään ongelmia laittaessa ft:n lohkoa et lohkon tilalle motronicin edelleen komentaessa järjestelmää ? Eli meneekö kaikki anturit sun muut hilavitkuttimet suoraan paikoilleen :)

Ovat vaihtokelpoisia keskenään.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #2 : 13.11.2012, 18:48:45 »
Lohko menee suoraan, mut kannesta jos senki vaihdat, ni saattaa puuttua motronicin lämpöaikakytkimen jengat, tai tilalla voi olla tulppa, muistaakseni ft koneessa on LA kytkin vaan jonnekki 1992 asti, jolloin se poistuu... tosin melkeen kaikissa 530 kansissa jotka olen nähnyt on ollut LA kytkimen paikan jengat, ja helppohan ne on porata.

Mut lohko itse bolt-on 100prossaa et-ft.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #3 : 13.11.2012, 19:29:03 »
Jos B230ET-moottorin alkuperäinen 531-kansi on kunnossa niin ehdottomasti kannattaa käyttääkin sitä mieluummin kuin FT-moottorin 530-kantta. Myös nokka-akseli on ET:ssä hieman virkeämpi A. FT:ssä taisi olla T-nokka vakiona? ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pasi1975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #4 : 13.11.2012, 19:31:23 »
Joo 531 käsittääkseni koneessa on, kansi menee koneistamolle niin on sitten koko paska "uutukainen" :)
Ainoa oikea volvo, takavetoinen ja minulla mallia 740 B230ET.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #5 : 13.11.2012, 20:28:47 »
Jos B230ET-moottorin alkuperäinen 531-kansi on kunnossa niin ehdottomasti kannattaa käyttääkin sitä mieluummin kuin FT-moottorin 530-kantta. Myös nokka-akseli on ET:ssä hieman virkeämpi A. FT:ssä taisi olla T-nokka vakiona? ;)

Kuinkahan paljon tuo A-nokka vie alhaalta pois kun kannessa on nyt sellainen paikallaan ja se vaihtaa nykyisen kannen kanssa paikkaa jossa on T-nokka.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #6 : 14.11.2012, 07:10:36 »
Kuinkahan paljon tuo A-nokka vie alhaalta pois kun kannessa on nyt sellainen paikallaan ja se vaihtaa nykyisen kannen kanssa paikkaa jossa on T-nokka.  ???
Ihan hiukan, mutta alavääntö ei ole todellista tehoa joten yläpää korvaa sen mun mielestä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #7 : 14.11.2012, 07:47:41 »
Ihan hiukan, mutta alavääntö ei ole todellista tehoa joten yläpää korvaa sen mun mielestä.

Se on totta että alavääntö ei ole todellista tehoa mutta kun tuota pienen yksiön kokoista koppia perässä vedettäessä sielä alhaallakin tartteis olla jotain...  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

hevonen

  • Vieras
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #8 : 14.11.2012, 07:54:29 »
Se on totta että alavääntö ei ole todellista tehoa mutta kun tuota pienen yksiön kokoista koppia perässä vedettäessä sielä alhaallakin tartteis olla jotain...  :P
No kyllä sen eron huomaa ja ite oon noissa pikkuvireissä pitänyt T:n muutaman kokeilun jälkeenkin. Vetää niin hyvin alhaalta ja aika harvoin mennään normaali liikenteessä lappu lattiassa pitkään jolloin sen A:n tuoman edun huomaisi huipputehoissa, muutama heponen...

Ps. Väännöllähän ne rallit voitetaan... ;D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #9 : 14.11.2012, 09:10:09 »
No kyllä sen eron huomaa ja ite oon noissa pikkuvireissä pitänyt T:n muutaman kokeilun jälkeenkin. Vetää niin hyvin alhaalta ja aika harvoin mennään normaali liikenteessä lappu lattiassa pitkään jolloin sen A:n tuoman edun huomaisi huipputehoissa, muutama heponen...

Ps. Väännöllähän ne rallit voitetaan... ;D

Sitten se T-nokka vaihdetaan takasin jos näyttää siltä ettei vaunu perässä pärjää tuolla A-nokalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

hevonen

  • Vieras
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #10 : 14.11.2012, 11:38:02 »
Sitten se T-nokka vaihdetaan takasin jos näyttää siltä ettei vaunu perässä pärjää tuolla A-nokalla.
Pärjää sillä mutta kulutus on aika paljon isompi.
Mut jos sillä ei oo niin väliä niin... :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #11 : 14.11.2012, 13:03:18 »
Pärjää sillä mutta kulutus on aika paljon isompi.
Mut jos sillä ei oo niin väliä niin... :)

Katotaan miten käy.  :P

Kyllä sillä kulutuksella on väliä.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #12 : 14.11.2012, 21:06:44 »
Aina kannattaa muistaa että vääntö sitä massaa liikuttaa......................
Useamman "kartanon"herra

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #13 : 14.11.2012, 21:20:57 »
Aina kannattaa muistaa että vääntö sitä massaa liikuttaa......................
;D arvasin että joku jenkkiautohenkinen takertuu mun mielipiteeseen, kiusaan aina työmaallakin jenkkimiehiä tuolla sanomallani.
Tottakai vääntöä olla pitää ilman sitä ei ois tehoakaan. Nyt riittää OT.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #14 : 14.11.2012, 21:28:47 »
Ei se alakierroksilta mene millään lailla puhdittomaks, hyvin minimaalinen ero. Mukavin ero mitä huomaa T -> A on vetoalueen piteneminen. Ennen nokan vaihtoa kickdown oli kyllä turhin ikinä.

Edit: Siltä vaikuttaa myös että normaalille käyttöalueelle tulee myös enemmän käytettävää tehoa. Eli ei välttämättä kopinkaan vetäminen huonone, vaan päin vastoin.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012, 21:36:06 kirjoittanut sekokupu »

 

Elekma  Autoracing