RallyBaron  Samppasport

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sturre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Autona V70 -02 D5 440tkm
Kytkin luistattelee mukavasti jos vähänkään vedättää nolosti, joten tuo menee vaihtoon.
Lueskelin tässä että kannattaa vaihtaa kaksoismassavauhtipyörä samalla kertaa, itse kans epäilen että tuolla olisi jotain häikkää..
Viittaavatko nämä vauhtipyörän olevan sökö:
- joskus tyhjäkäynnillä alkaa pitää ihme "raklatusta", ehkä etenkin lämpimällä koneella
- sillontällöin myös ulvahtaa kun lähtee liikkeelle

Onkos kellään kokemuksia tällaisesta kaupasta englannissa, saisi suht halvalla ainakin tuon kaksoismassavauhtipyörän

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_V70_2.4_2002/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/flywheel/?336660080&1&22019b353cc83c794d4f48f982ba471ea1ae0746&DMFW

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #1 : 03.02.2011, 12:39:49 »
Mulla alko viime syksynä kylmänä pelkästään raklattaan ja sitte ensimmäisten pakkasten jälkeen kerralla rupes pitämään semmosta elämää että oksat pois... Noh, viikon seiso auto kun ei saanut remontti aikaa aikasemmin... 1800e makso töineen ja osineen toi remontti mulla sisältäen kaikki kytkimen hilut+kaksoismassan... Asentaja sitte sano ku hajin pois että ei ois kestäny ajaa entinen kaksoismassa paljo yhtään enempää, oli rälläkällä joutunu silpomaan entisen kun oli hakannu sen jo niin väljäks että ei saanu pultteja pois... :o ihanan kallis remontti, mut sen jälkeen ei oo ollu kyllä mitään ropleemia... Kaksoismassa maksaa suomessa tarvikkeenakin ostettuna 900e... Tuo tyhjäkäynnillä raklatus viittaisi siihen kaksoismassaan, sitten kun se vauhtipyörä on oikeesti finaalissa (niinkuin mulla oli) niin se raklattaa koko ajan, moottorijarrutuksessa aivan jumalaton metakka kuuluu siitä...
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa sturre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #2 : 03.02.2011, 17:31:35 »
Juu, mulla ei sit ilmeisesti viä ihan niin huonos kunnos oo tuo vauhtipyörä, mut samalla työllähän tuon vaihtaa.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #3 : 03.02.2011, 18:24:30 »
Ehdottomasti kannattaa vaihattaa samalla vauhtipyörä kun on sen verta iso homma ottaa paikat auki.. Tympäsee sitte 10tkm jälkeen alkaa aukomaan uudestaan... :)
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa jampezii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #4 : 20.01.2012, 12:42:27 »
Vanha viestiketju mutta jospa tähän joku vastais, elikkä vauhtipyörä sano sopimuksen irti ja pitää sellasta mekkalaa että oksat pois.. Auto on V70 D5 -03. Olen katsellut englannista kytkin+vauhtipyöräpakettia ku siellähän se on huomattavasti halvempi.

Kuulin tuossa että -05 vuosimallista ylöspäin vauhtipyörä olisi lujempaa tekoa ja se passaa paikalleen kun siirtää asentotunnistimen paikkaa muutamalla sentillä. Auto on ohjelmoitu (205hp, 435new) Pitääkö kytkin myös olla sitten -05 mallista tuohon vauhtipyörään? Jos jollakin on kokemuksia kyseisestä operaatiosta niin olisin kiitollinen lisäinfosta  :)

650€ olis koko satsi nyt kun oli tarjous kytkinpaketista näköjään, ei olis enään paha hinta..

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #5 : 31.01.2012, 13:01:27 »
itellä kans alkanu toisinaan 5 luistamaan ku lähteny kiihyttämään. ehkä 1/10 kiihytyksestä luistaa mutta enteilee kytkin remonttia.

mutta semmonen alko pyörimään mielessä että jos ja kun se remontti tulee eteen niin löytyyköhän sopivaa sintterilevyä mahdollisia lisätehoja ajatellen.
tämän hetkisiä teholukemia ei ole tiedossa mutta ohjelmoitu on.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #6 : 25.03.2012, 13:02:27 »
morjens

perjantaina käytin ohjelmoinnissa ja kytkin rupes sit luistaa...
mistäs ootte nuita osia hommaillu?
onko kukaan vaihtanu kiinteetä vauhtipyörää kaksoismassan tilalle? tai jotain järeempää?

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #7 : 25.03.2012, 13:10:25 »
morjens

perjantaina käytin ohjelmoinnissa ja kytkin rupes sit luistaa...
mistäs ootte nuita osia hommaillu?
onko kukaan vaihtanu kiinteetä vauhtipyörää kaksoismassan tilalle? tai jotain järeempää?

Vielä ei ole tullu remonttia tehtyä. Tarvikkeesta osat oli kaksoismassa 795€ ja hilut jotain 400€
Kovaa vauhtipyörää ei ole saanu. Mutta nyt löytyy Samppasportille tullu joku aika sitten.

Niin ja kytkin on lakannu luistamasta. Johtu ilmeisesti kovista pakkasista :idiot2:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #8 : 25.03.2012, 13:39:18 »
Vielä ei ole tullu remonttia tehtyä. Tarvikkeesta osat oli kaksoismassa 795€ ja hilut jotain 400€
Kovaa vauhtipyörää ei ole saanu. Mutta nyt löytyy Samppasportille tullu joku aika sitten.

Niin ja kytkin on lakannu luistamasta. Johtu ilmeisesti kovista pakkasista :idiot2:


ok. tuolta eurocarpartsilta näyttäs saavan massan hinnalla koko paketin. ja mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla?
särkeekö toi kova vauhtis laatikon, kun jotkut sillä peloittelee?

hyvä jos johtu siitä.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #9 : 25.03.2012, 13:43:34 »

ok. tuolta eurocarpartsilta näyttäs saavan massan hinnalla koko paketin. ja mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla?
särkeekö toi kova vauhtis laatikon, kun jotkut sillä peloittelee?

hyvä jos johtu siitä.

No siinä kytkinpaketissa pitäs tulla kaikki tarpeelliset osat mukana. Mutta kannattee varmistaa. Painelaakeri näissä on hydraulinen.
Siitä särkymisestä en osaa sanoa, mutta alkaahan se enemmän täristämään. Kaksoismassalla saadaan niitä tärinöitä vähennettyä mikä tuo ajomukavuutta lisää.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #10 : 25.03.2012, 13:54:34 »
No siinä kytkinpaketissa pitäs tulla kaikki tarpeelliset osat mukana. Mutta kannattee varmistaa. Painelaakeri näissä on hydraulinen.
Siitä särkymisestä en osaa sanoa, mutta alkaahan se enemmän täristämään. Kaksoismassalla saadaan niitä tärinöitä vähennettyä mikä tuo ajomukavuutta lisää.

täytyy ottaa selvää enneku tilaa/hakee jostain.
jospa sitä hommais ton kaksoismassan kuitenki. kai se kestää pienellä virillä "nätisti" pommittaa.
jostain pitäs rahaa taikoa?

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #11 : 10.04.2012, 15:12:10 »
Minunkin V70D5 -02 Volvossa alkoi kytkin luistaa kun vitosella ohittaa ja runttaa kaasua vähän enempi. Onko ton kaksoismassan vaihto aina välttämätöntä kytkimen vaihdon yhteydessä. Kaksoismassa ei anna itestään mitään oiretta, voiko se olla lopussa jo 200 000 km ajon jälkeen?

Mistä kannattaa alkaa osia etsimään jos haluaa tehdä ko. rempan kohtuukustannuksin, Volvolta niitä ei ainakaan kannata etsiä...kysyin muuten huvikseni Sinisen hintaa ko. rempalle, kytkinpaketti + kaksoismassa + työt yhteensä 2500€, aika älytön hinta pelkästä kytkinrempasta, tuolla summallahan saa jo melkein uuden koneen autoon??

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #12 : 10.04.2012, 16:01:10 »
"Minunkin V70D5 -02 Volvossa alkoi kytkin luistaa kun vitosella ohittaa ja runttaa kaasua vähän enempi. Onko ton kaksoismassan vaihto aina välttämätöntä kytkimen vaihdon yhteydessä. Kaksoismassa ei anna itestään mitään oiretta, voiko se olla lopussa jo 200 000 km ajon jälkeen?"

Oma S60 '02 D5 mittarissa nyt vajaa 290tkm. Kaksoismassa vähän raklattaa tyhjäkäynnillä, ei paha vielä. Kytkin sensijaan ei luista vaikka lastulla ajettuna jo 150tkm. Itse kysyisin, että voiko kytkin olla loppu jo 200 tkm ajon jälkeen? Joillain on kaksoismassa ollut loppu noilla kilometreillä.
Noiden osien ostopaikasta en osaa sanoa mitään fiksua.
Kytkimen kestävyyteen vaikuttaa tietysti ajo-olosuhteet (kaupunki rasittaa aika lailla enemmän kuin ladella ajo). Jonkin verran kuskilla on osaa kulumisessa myös, kollega kertoi juuri juttua kaverista joka kertoi, että hän lähtee aina liikkeelle kakkosella, ei tarvitse vatkata keppiä niin paljon. Kytkin oli loppu alle 100tkm.


Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #13 : 10.04.2012, 16:34:59 »

Mistä kannattaa alkaa osia etsimään jos haluaa tehdä ko. rempan kohtuukustannuksin, Volvolta niitä ei ainakaan kannata etsiä...kysyin muuten huvikseni Sinisen hintaa ko. rempalle, kytkinpaketti + kaksoismassa + työt yhteensä 2500€, aika älytön hinta pelkästä kytkinrempasta, tuolla summallahan saa jo melkein uuden koneen autoon??

Tarvikeliikkeestä kysyin osien hintaa niin sielläkin pelkästään 1200€ kytkinpaketti ja vauhtipyörä. Näihin on aikamoinen työmaa vaihtaa kytkin. Jotain poikkitukia pitää irrotella.. Likimahdoton ilman nosturia tehä.. Melkeen helpoin nostaa koko moottori pois ja vaihtaa pöydällä.


Oma S60 '02 D5 mittarissa nyt vajaa 290tkm. Kaksoismassa vähän raklattaa tyhjäkäynnillä, ei paha vielä. Kytkin sensijaan ei luista vaikka lastulla ajettuna jo 150tkm. Itse kysyisin, että voiko kytkin olla loppu jo 200 tkm ajon jälkeen? Joillain on kaksoismassa ollut loppu noilla kilometreillä.
Noiden osien ostopaikasta en osaa sanoa mitään fiksua.
Kytkimen kestävyyteen vaikuttaa tietysti ajo-olosuhteet (kaupunki rasittaa aika lailla enemmän kuin ladella ajo). Jonkin verran kuskilla on osaa kulumisessa myös, kollega kertoi juuri juttua kaverista joka kertoi, että hän lähtee aina liikkeelle kakkosella, ei tarvitse vatkata keppiä niin paljon. Kytkin oli loppu alle 100tkm.


Kuskilla on iso osa auton kestävyyteen.
Ja voi olla mahdollista että vauhtipyörä alkaa olemaan loppu. Jos se ääntää niin se kannattee vaihtaa kytkin rempan yhteydessä. Vittumainen vähän ajan päästä taas alkaa repimään taas auki ja osia vaihtamaan..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #14 : 22.09.2012, 12:32:56 »
Postataanpa tännekin kun on aiheellinen asia itselläkin. Eli S60 -02 D5 163hp ~257tkm ja kaksoismassa raklattaa varsinkin tyhjäkäynnillä. Kiihdyttäessä samantapaista ylimääräistä kolinaa kuuluu ajoittain, ei aina.
Mielenrauhan vuoksi varmaan vaihdatan tässä vuoden sisään kytkimen ja tuon kaksoismassavauhtipyörän vaikka ei vielä hajoaisikaan.

Ajatuksena myös lastuttaa/optimoida auto. Sitä silmälläpitäen, kannattaisiko pistää kiinteä vauhtipyörä vai saisiko esim. D5244T4 vauhtipyörän ja kytkimen istuttamisella mitään etua kasvaneita vääntöjä silmälläpitäen?

Lueskelin jostain että kaksoismassalla on kaksi tarkoitusta, vähentää tärinää ja meteliä, ja suojella vaihdelaatikkoa vaihteiden vaihtamisessa tapahtuvalta nykäisyltä.
Onko jotain oikeaa riskiä kiinteässä vauhtipyörässä vai pitäisikö oikeasti vaihtaa vaihteita päin p:ttä että jotain voisi saada rikki?
« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 12:42:41 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

 

Samppasport  Futurez