Autoracing  KL-varaosat

Amazon -70 budget sport

  • 176 Vastauksia
  • 83113 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #165 : 22.12.2017, 20:17:44 »
Se on erittäin hyvä kysymys ja vuoden vaihteessa ollaan viisaampia. Saattaa olla että ensi viikolla menee useampi purkki kiiltovahaa, ettei näyttäisi ihan niin pahalta. Siis museomiehen silmissä, minusta nykyinen kiilto sopii mainiosti kuvaamaan omistajan loistavia ajatuksia.

Toivottavasti kelpaa  O0

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #166 : 22.12.2017, 20:32:54 »
Tuli mieleen noista listojen vaaleista OE kiinnikkeistä, että tehtaan suositus oli joskus 70-80 luvulla
kiinnikkeiden uittaminen vedessä ennen asennusta. Muutama tunti lämpimässä vedessä ja
pysyvät paremmin ehjinä ja listat saa helpommin paikalleen.

Saattaa olla, että seokset ovat muuttuneet sittemmin...

Kiitos vinkistä noin niin kuin muiden rakentajien puolesta. Jos jälkikäteen miettii, niin tuo todennäköisesti olisi toiminut. Pussukat kun oli olleet käyttöautossa yön yli penkillä, eli niille oli tehty sellainen kylmäkäsittely. Vaikka miten hikisissä käsissä pyöritteli, ei ne ainakaan merkittävästi pehmenneet. Listat on nyt paikoillaan ja käsittelyssä hajonneiden kiinnikkeiden elämän tarkoitus on löytynyt Vantaan jätepolttolaitoksella.

Harmi vain, ettei kuvat näy mulle jostakin syystä. Joskus on kyllä näkynyt,

Nyt virtuaalitaivaaseen hävinneet kuvat on käyty läpi ja linkit uusittu. Josko nyt toimisi sen hetken kun taas ilmoittavat että tarjousaika päättyi. Jos kuvia haluaa katsella voi laittaa luottokortin numeroa tännepäin ja vähän tuota luottolimiittiä nostella.

Toivottavasti kelpaa  O0

Kiitos kannustuksesta. Eli näköjään usean lukijan mielestä pikaisen harkinnan jälkeen himmeä amazon on juuri sopiva meikäläiselle.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 20:45:29 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #167 : 23.12.2017, 16:01:22 »
Mä en oo varma että sanoinko jo aiemmin, mutta itse en ihan täysin oo ymmärtänyt tuota puolikiiltävää maalia, enkä välttämättä hyväksyisi itse museotarkastajana ilman hyviä perusteluita. Mutta jään mielenkiinnolla odottamaan mitä siitä sanotaan. Muutenhan hommat on erittäin jees ja kiekkamittarikin lähti siis toimimaan, hienoa. Toi 123 on kyllä paras muutos mitä voi vanhukseen tehdä, itselleni on riittänyt perusmalli, mutta saahan noita ennakoita hieroa jos viitseliäisyyttä riittää. Kyttälän Samilla oli mun mielestä ihan toimivat ohjeet millä se on perusjakajia säätänyt, muistaakseni 10 astetta/1000rpm lisää, maksimiennakkoon saakka, en nyt muista mitä se oli maksimiksi laittanut. Nykybensa vissiin vaatii/ainakin kestää enemmän ennakkoa kuin ennen, eli voi saada jonkun hepan sitäkin kautta.
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #168 : 30.12.2017, 19:15:49 »
Näin museosyynin jälkitunnelmissa ja maalauksesta annetun palautteen innoittamana voisi luoda katsauksen pitkälle edistyneen pussihousun sielunelämään. Ehkä parhaiten sitä kuvaa miten pelastuskohde hankitaan. Aloitteleva museomies etsii aina kauheimman raadon mitä löytää voi, mutta todellinen museomies on oppinut että helpommallakin voi saavuttaa mainetta ja kunniaa. Hän tarkkailee valppaasti ympäristöään. Hän tietää että kaikkein toivottomimpien raatojen elvytys on mittava askare. Hän etsii löytääkseen auton, jonka voisi entisöidä kohtuullisella vaivalla. Eli sellaista autoa joka on lähes ruosteeton mutta sellaisen kuluneen näköinen. Mielellään vielä sellainen johon ei pahemmin Motonetin laadukkaita osia ole ruuvattu. Tällaisesta autosta kun on helppo tehdä entisöintikilpailujen voittaja. Otetaan vain hyvin säilynyt auto, puretaan se osiin, hiekkapuhalletaan, rapataan riittävästi kittiä ja maalataan. Kun kori on varmasti oikein kiiltävä, sen jälkeen kaikki huonokuntoiset osat laitetaan kaatopaikalle ja tilataan niin paljon kiiltäviä kiinalaisia uustuotanto-osia kun ahteri kestää. Ja sehän kestää kun tavoitteena on yleisön ihailu, muiden museomiesten palvonta ja ensimmäinen sija entisöinnin laatukilpailussa. Kun on tullut kaikkien noiden huokausten lisäksi tehtyä kulttuuriteko, pelastettu maailmaa ja säilytetty pieteetillä jälkipolville tuhon partaalla ollut kulkupeli. Noin niin kuin alkuperäisenä. Siinä egoon ja puheisiin tuli amazonin tapauksessa ainakin 1060 kiloa lisää painoa.

Museoautojen kohdalla on laadittu standardit, että huolella entisöidyt ja kunnostetut autot ovat harrasteautojen aatelia. Nyttemmin myös konservointi on sallittua, kunhan vaan konsultoi museomiestä ja laatii tarkan suunnitelman mitä autolle tekee. Ja toimii sen mukaan. Mieluiten pilkulleen ja joka prikka dokumentoiden. Museomiehen mielestä rakentelu ja muuttaminen on vähintäänkin rikos ihmiskuntaa vastaan. Näin siis meille kaikille on itsestään selvää miten ajoneuvokulttuuria umpioidaan oikein. Ihan niin kuin muussakin vanhassa. Otetaan vaikka esimerkki joku Aallon valaisin. Käytetty sellainen on tietty huono juttu, eli  esinehän pitää ehdottomasti hiekkapuhaltaa, laittaa paljon kittiä ja maalata sitten kiiltävällä maalilla. Vanhat kuluneet sähköjohdot korjataan, valitsemalla esim tyylikäs uustuotantojohto jossa on pirteän sinisellä max koossa 5 cm välein valmistuttajan logo Biltema. Harmaantunut ja naarmuuntunut lasi pitää myös vaihtaa – esimerkiksi Jysk ketjusta varmaan löytyy valaisin jonka lasi muistuttaa riittävästi alkuperäistä ja joka voidaan ottaa uusvanhaan käyttöön.

Rakennusten osalta varsinkin naistenlehdissä voimme lukea tarinoita oikein suoritetusta kunnostuksesta. Vanhat lautalattiat vaan kaatopaikalle ja tilalle Teesin tarjouslaarista laminaattia. Kattoon K-raudasta suurioksaista 4 tuuman kuusipaneelia. Seiniin kipsilevyä ja olemme saaneet jotain tekijän itsensä näköistä aikaiseksi.

Mulla yhtenä tavoitteena on ollut auto, jonka harrastajan valpas silmä huomaa ehkä massasta. Katsoo että tuossapa oiva rakentelukohde josta kaikki nuo huonokuntoiset ja mattapintaiset osat vaihtamalla uusiin saisi aika hyvän. Ehkä jopa laatukilpailun voittajan. Tämä hanke on ollut projekti, jonka tavoiteltu lopputulos näyttäisi siltä että fixaus on suoritettu lähinnä ABC-ketjun pesuautomaatissa ja sielläkin hinnat alkaen -ohjelmalla. Tähän ylevään tekemisfilosofiaan kiiltävä maali kuuluu yhtä hienosti kuin linnan juhlien Suomi 100 -pukukavalkadi ja vierailijajoukko tallille juttelemassa fixuja skumppalasi kourassa muutaman vuoden pesemättä olleet tallihaalarit päällään olevien autonlaittajien kanssa. Museomiehiä kuitenkin arvostan korkealle, koska ovat onnistuneet samaan museoautojen kiinteät kulut kohdalleen. Jo tuon takia kannattaa ponnistella enemmän kuin yksi tovi ja yrittää saada autoistaan museopelejä.

Joulun aika on se aika vuodesta jolloin tehdään hyviä tekoja. Tälläkin foorumilla saadun palautteen perusteella päätin tehdä edes yhden hyvän työn, ilahduttaa lähimmäisiä eli museomiehiä ja vahata auton ennen katsastusta. Aluksi jollakin ensiksi löytyneellä vanhalla vahalla ja sitten vielä toiseen kertaan tämän projektin periaatteiden mukaisesti Sonaxin testivoittaja brilliant waxilla (jonka nimi ei siis kuvaa yhtään tämän auton rakentajaa). Kiiltoa tuli ja halvallla.



Museokatsastukseen mentiin autolla, joka ei ihan 101 % ulkoasultaan edustanut museomiesten ihannetta. Kiiltävää väriä kun oli aika niukasti. Mutta yllätys yllätys, läpi päästiin selittäen että tähän autoon on tehty mahdollisimman vähän ja mahdollisimman paljon alkuperäisiä osia säästäen. Tarkastajat eivät pystyneet sanomaan kaikilta osin, missä kohdin osia oli maalattu uudelleen ja mikä oli alkuperäistä. Edes jossakin on onnistunut.

Tavoitteena oli myös että arvosanat eivät muodostu liian korkeiksi. Yhtään vitosta ei arvostelulomakkeeseen tullut. Nelosia tuli valitettavasti muutama, mutta menköön tämän kerran. Ne kun tuli käytännössä alustasta, jonka itse luokittelen tekniseksi osaksi. Tekniikka kun saa olla kunnossa. Myös kunnossa olevan näköinen ruosteenestosmäidän alla kelpaa.
Maalauksen mattaväristä myös keskusteltiin, mutta kokonaisuuteen kuuluvana se hyväksyttiin. Selitin että ihan näin mattaa ei ollut tarkoitus tehdä, mutta tuli vahingossa. Joka ei ollut edes Runebergin teoksista lainattua, vaan oikeasti tapahtunut rakentajan tekemisiin yleisesti kuuluvana ominaisuutena. Hyvin vahattuna ei kuitenkaan niin paljon poikkea muilta osin kokonaisuudesta, joten hyväksyttiin.
 
Seuraavaksi tässä projektissa sitten tavan katsastus ja kaikkien niiden lukuisten vikojen etsiminen joita vielä on jäljellä.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #169 : 30.12.2017, 20:00:18 »
Olisi ihan kiva katsella kuviakin, vaikka pontevan supliikkimiehen vikaa sinussa on yllinkyllin O0

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #170 : 30.12.2017, 20:01:28 »
Olihan tossa yks, mutta oliko se ennen vai jälkeen -kuva ;D
Onnee museoleimasta Kalkkis!
Volvo PV&Duett

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #171 : 30.12.2017, 20:27:32 »
Onnittelut -H- Projekti alkaa olla finaalissa!
Tuohan kesällä näytille!
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #172 : 02.01.2018, 22:03:49 »
Tämä projekti on kyllä ollut suosikkini tällä sivustolla. Tekijällä on niin autot kuin kynäkin hallussa! Toivottavasti tämän kärryn näkee vielä jonain päivänä ihan luonnossa!

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #173 : 31.01.2018, 19:35:52 »
Olisi ihan kiva katsella kuviakin, vaikka pontevan supliikkimiehen vikaa sinussa on yllinkyllin O0

Kylläpä tuntuu hyvältä tavata joku joka on samaa mieltä kun itsekin nuorempana. Historian opettaja joskus keskikoulussa kertoi että tunnilla ei saa lukea korkeajännitystä. Niistä kun oppi paljon historiasta kuvien kera.

Olihan tossa yks, mutta oliko se ennen vai jälkeen -kuva ;D
Onnee museoleimasta Kalkkis!

Villelle voin kertoa että kyseessä on jälkeen kuva. Sen olisi noheva lukija pystynyt päättelemään kun näin surkean kuvan on pakko olla jälkeen versio. Kun se ennen versio olisi tärähtänyt, auringossa kellastunut eikä muutenkaan kohteesta saa mitään selvää. Laitetaan siis mukaan myös kuva maalitutkielmasta miltä näyttää vanha maalipinta, 50 % matalla maalattu sekä 30 % matalla maalattu. Jätetään Villen tehtäväksi arvata mikä on mikä silloin kun todellakaan ei ole mitään tekemistä.



Tämä projekti on kyllä ollut suosikkini tällä sivustolla. Tekijällä on niin autot kuin kynäkin hallussa! Toivottavasti tämän kärryn näkee vielä jonain päivänä ihan luonnossa!

Kiitoksia palautteesta. Vaikka varmaan pahalta tuntuu katsella mun touhuja, niin oma tavoite on kyllä yrittää ajella autolla eikä hylätä sitä maatumaan luontoon. Lienee vissiin kiellettyäkin.

Sitten edellisen päivityksen auton kanssa on askarreltu leiman kanssa. Ei mennyt ihan niin helposti kun lauantai-illan ykköskanavan ruotsalaisessa hymylandiassa. Kun leimalle menin, tiesin että kässävaijeri ei ota kunnolla ja säätötanko finaalissa. Jupetilta oli tilattu uusi joskus joulukuussa, mutta eihän sitä tietty ollut tullut. Yrittämään kuitenkin vajaatoimisella. Hylsy tuli, ekaks jarruvalot pimeänä ja toiseksi käsijarru ei ottanut tarpeeksi.



Ei muuta kun tallille takaisin ja odottamaan josko kässän säätötangon saisi joskus. Jupetilta tuli tieto että ei saisi. Eli siinä reilumman odotuksen jälkeen mentiin plan Bn kimppuun eli marmoritiskiltä kysymään. Kun näköjään oli swedujen genuiinimyymälän (gcp.se) mukaan saatavilla. Marmoritiski yllätti positiivisesti – tuli viikossa eikä maksanut kun hieman yli kybän. Postikulut on kyllä tässä vaihtoehdossa enemmän kuin kohtuulliset. Tosin hieman aluksi meinasi usko mennä kun asiakaspalvelusta mailillla kysyessä vastasivat etteivät myy ulkomaille. Onko stadi eroamassa Suomesta vai mitä muoviämpäriä. Myöhemmin iltapäivällä sitten vastasivat että meni asiakkaat sekaisin. Ilmeisesti meikäläinen luokiteltiin heti johonkin tolle ei enää tarjoilla -kategoriaan mutta selviämisen jälkeen voitiin myydä. En ole näköjään ainut joka on sekaisin.



Osia odotellessa tuli tehtyä olennaisen tärkeitä entisöintitoimia. Ekeltä löytyi vanhoja öljylappuja, joten niitä tuli liimattua näin aluksi pari oveen vanhojen tarralappujen liimäjämiä peittämään (tätä kohtaa ei maalattu uusiksi, kun niiiden liimajämien poistaminen olisi ollut iso työ ja sitä paitsi ne jätteet kuuluu olennaisena osana biilin historiaan). Kiitokset Ekelle, nyt on tehty todellista proentisöintiä aidoilla alkuperäisosilla.



Jarruvalojen vika löytyi melkein samantien, katkaisija päätti lopettaa duunin leimalle mentäessä. Sitä ihmetellessä jo aiemmin tässäkin kertomuksessa esiintynyt ihmemies Eero otti katkaisijan käsittelyyn, purki sen ja juotti irronneen kielen paikalleen. Klupilla kun on näköjään autonlaittoon ja säästämiseen samalla vakavuudella suhtautuvia kuin itse. Kiitokset vaan, päästiin taas yrittämään leimaa kun tankokin tuli vaihdettua.



Ei muuta kun Kehän autosyyniin ja viimeisiä saavutuksia vilauttamaan. Muuten hyvä mutta toinen takajarru ei ota käytännössä ollenkaan. Tietty eihän tällainen huolellisesti kaikki asiat ennen katsastusta tarkistava mitään käsijarrua ennen lähtöä kokeillut, onhan se vissiin joskus toiminut ja säätötankokin oli vaihdettu. No ei toiminut nyt.



Tyndeltä sain ulosvetäjän kun oma tietty landella. Tnx Tynde. Rumpu irti ja löytyihän se syy. Asennusvirhe, käsijarruvaijeri huonosti kiinni kilvessä. Paikalleen ja tällä kertaa kokeillen miten toimii. Ei muuten ottanut edelleenkään kunnolla. Taas purettiin ja ihmeteltiin mikä on kun jarrut toimii muuten tikisti mutta kässä ei. Koottu uusilla vaijereilla sekä kengillä. Ja tällä kertaa myös kengät tuli pyöritettyä säädöstä lähelle rumpua. Ei toimi. Taas auki ja ihmetellen mikä on. Loppujen lopuksi pari prikkaa sinne säätötangon päähän että saisi edes jotenkin ottamaan. Uusien osien korvaaminen uusilla osilla on jo jotain sellaista mikä on suljettu meikäläisen ajatusmaailman ulkopuolelle, kun uusien osien käyttökin tehdään vain pakosta. Varsinkin kun landella on siellä raikkaassa ilmassa varastossa valmiiksi uusi vaijeri jossakin hyllyssä odottamassa. Eli siis arpalappu peliin ja katsomaan paljonko eroa on konttorin dynossa. Läpi meni vihdoinkin, vaikka mitään hajua ei ole mistä johtuu 50 % heitto jarrutehoissa. Jarrut on kahteen kertaan tarkastettu että on oikein paikoillaan. Ihan interneetin kuvista.



Kilvet on nyt ruuvattu paikoilleen vaikka klupin pitkävedossa sellaiseen mahdollisuutta ilmeisesti pidettiin aika pienenä. Työ jatkuu, koska kuten projektissa yleensä, vikalista on edelleen pitkä. Esim kuvassa oleva auton lattialla oleva lätäkkö ei ole merkki siitä että tuli housuihin keltaisia päästöjä (ja sieltä edelleen lattialle) jännityksestä tai dementiasta - vaikka moni pitää sitä todennäköisimpänä vaihtoehtona.


Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #174 : 31.01.2018, 20:18:00 »
Samanlaista lätäkköä tunkee omaan amaan, vaikka tuulilasi on kunnolla butyylimassan kanssa kiinni ja housutkin kuivat   >:( Kojelautaa irti purkaessa tulipellistä läpi tulevan johtonipun suojakuoren sisältä tuli reiluhkosti vettä, ehkä kulkeutuukin sitä kautta.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #175 : 27.01.2019, 11:55:34 »
Kun nyt budget sportilla on tullut ajeltua melkein vuosi niin lienee aika luoda katsaus miten on kuluva vuosi mennyt. Yleensähän se hetki kun projekti on valmis ja leimassa, tarkoittaa sitä ajankohtaa jolloin sellaiset 80 % duunista on tehty ja alkaa ensin isojen vikojen poistaminen ja sitten kaikkien pienten sekä erityisen muoviämpärillisten ominaisuuksien etsiminen. Josta erityisesti viimeeksi mainitut ovat niitä motivoivimpia ja nostavat harrastajan motivaation ja mielentilan sellaiseen 5 promillen nousujohteiseen. Erona tosin on että tämän hilpeän tilan pituus saisi pidempääkin putkea vetävän rappioreiskan kateelliseksi.

Aloitetaan sitten vaikka tästä tuulilasista. Amazonissa yleinen mätäpaikka on tuulilasin alareunassa oleva kotelo. Tiivisteen alle menee vettä ja pian on reikä kulmassa. Josta siis valuu koteloon ja pian myös jalkatilaan vettä. Koska meillä on eräästä projektista kuvia, niin laitetaan siitäkin ennen/jälkeen kuvia foorumille.



Korjauksesta ei tullut otettua kuvia, mutta enpä muistini mukaan tuossa kohtaa rälläkkää käytellyt tai migin jälkipoltinta käytellyt. Kun oli sellainen tervepeltinen projekti.  Kuten jälkeen kuvasta näkyy niin sikaa ja kotelosuojaa käytiin mätänetistä hakemassa useaan otteeseen. Viimeinen kohta mistä vuoti oli tiivisteen sisäreunasta lasia vasten kun ainakin VPn tiiviste mulla meni kurttuun ja siitä pääsi vettä sisään. Nyt näyttäisi pitävän.



Kesällä tuli ajeltua lähinnä landella ja normaalistihan siinä kävi. Auto hyytyi tien päälle ja ei jaksanut käydä. Kaverit on sen verran monta kertaa kuittailleet mulle näistä hinautuksista, että jopa meikäläinen pahvipää on uskonut että Autoliiton plus jäsennyys kannattaa. Niin sitten hinausauto paikalle ja budget sport Mikon pajalle. Kun vähän aikaa oli seisonut niin eka kerralla starttasi ja kävi normaalisti. Kun tuota tarkemmin tutki, niin huomaisin että jakajasta tuli kuumina päivinä vaihtoehto pakosarjamakkaran paistopisteeksi. Ihme juttu, kun yleensä puola on se joka kuumenee sytkäpuolella just ennen kun se kuolee vanhuuttaan. Kysyin myös Hollannista onko näissä jakajissa joku lämpösulake joka voisi olla menossa. Ei kuulemma ole sulaketta. Vaikka puolaa mittailemalla ei näyttänyt olevan mitään vikaa, niin vaihdoin toisen hyllystä löytyvän. Ongelmat loppui siihen ja varvikellokin alkoi toimimaan paremmin. Kun varvikellossa oli ongelma että kuumina päivinä lopetti toimintansa noin 5 minutin ajelun jälkeen. Ei nämä ongelmat yleensä näin helposti pitäisi selvitä, koska normaaliproseduurilla pitäisi hakea ekaksi Biltemasta uusi puola, joka toimii vielä huonommin kuin edellinen. Vikaa etsitään monta viikkoa. Sitten parin vaihdon kautta kiroillaan vielä lisää. Kunnes käämi alkaa olla jo siinä kunnossa että vahdetaan toimittajaa Motonettiin ja tehdään sama kierros. Sillä halvimmalla puolalla. Kunnes kaveri lainaa sulle kaikkein kämäsintä varastostaan löytämää kunnon puolaa. Ja toimii kerralla.



Budget sportissa sellainen tavoitetila on ollut että yritetään minimoida näitä korjauskierroksia. Eli ensin tehdään halvalla ja sitten tehdään kunnolla. Pakoputken takakiinnikkeen kanssa ei mennyt ihan putkeen. Sarjan kiinnike hajosi melkein heti. Kun enää ei edes rautalangalla pysynyt niin siinä Soossin pajalla käydessä tehtiin vahvemmasta kumijutusta uusi kiinnike. Toimi muuten yli 30 kilometriä ajoa. Ei muuta kun motonettiin ostamaan jotain kumikiinnikettä. Kun halvimmat maksoivat sen 3 egeä kappale niin ostin jopa kaksi että voisi valita kumpi toimii paremmin. Tässä skabassa ei löytynyt voittajaa. Kun lopulta investoin jotain 4 egeä kaikkein kalleimpaan ja tukevimpaan, niiin vihdoin pysyi paikoilllaan. Meni iteraatiot hieman tavoitetasosta yli kun aina pitää säästää.



Radion antennin kanssa meni hieman paremmin. Halvin mahdollinen antenni kesti muutaman kuukauden. Kun tilailin osia käyttöautoon niin tulipa sitten tehtyä samaan tilaukseen Autodocilta merkittävä investointi. Saksasta saa kromiantenneja esimerkiksi Berun tekemänä hieman yli kympillä. Edelleenkään näitä Hirscmannin osia ei oikein voi tähän autoon laittaa – tai siis voi jos saa halvalla. Ainakin vielä nykyinen antenni on kestänyt ja useamman kerran illalla olen laittanut kiittimet ristiin ja lausunut kiitokset itselle että kerrankin laiskuus voitti ja osan hankinta tuli tehtyä tietsikalla eikä tullut ajeltua näihin tunnettuihin laatuosia myyviin yleistavarataloihin. Siis näihin harrastaystävällisiin paikkoihin jotka haluavat tehdä tutuksi ystävällisen henkilökuntansa asiakkailleen ja että harrastustoiminta ei vaan missään nimessä keskeydy. Eikä heidän liiketoimintansa.



Koska tämänkin osion tarkoituksena on kertoa projekteista, niin lisätään tähän postaukseen vielä yksi osa. Tuli laitettua vihdoinkin lokarit paikoilleen. Ainakin ne peittää laadukkaita hitsauksia sekä isoa määrää massa hitsattujen laatusaumojen päällä.

Muutoin auto on toiminut yllättävän hyvin. On jopa pystynyt ajamaan. Mitä pitäisi tehdä listalla on vielä tauhkaa, eli kone käy ihan siedettävillä päästöillä tyhjäkäyntiä. Mutta jos vähänkään poljetaan niin sitten seokset on sekaisin. Pitäisi vaihtaa suuttimia mutta ei ole mun alaa. Perästä tai jostain voimansiirrosta kuuluu jurinaa noin kahden tuhannen kierroksilla. Matkamittari lopetti toimintansa. Sellaisia helppoja ja hauskoja juttuja. Joiden kanssa taatusti pääsee harrastamaan jotain toisia tuntilukemia kuin näissä uudempien wheeler dealer jaksojen mites paljon askartelit rätingeissä.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #176 : 27.01.2019, 20:06:49 »
 O0 Hauskaa luettavaa :P Itsellä myös rupesi taas kuskin lattia uimaan ihan kunnolla. Tosin näin talvella siellä voisi pitää jo luistimet jalassa. Pakko alkaa jostain paikantamaan tuota vuotoa kunhan edes vähän alkaa kevät lämmittää. Tuulilasi se kai on..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

RallyBaron  Samppasport