Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo

  • 463 Vastauksia
  • 233917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #255 : 12.04.2013, 21:08:59 »
PS:Meni muuten käyttö 240, johon piti vaihtaa 940 FT-tekniikka rusinaksi, mutta tuosta alunperin elintenluovuttajaksi tarkoitetusta 940 turbosta leivotaan vielä käypäinen käyttöpeli tilalle! ;)
Noiden valkoisten 940 Turbo farkkujen kanssa kannattaa olla varuillaan. Niistä tuppaa loppumaan kori. Tekniikka kyllä kestää...

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #256 : 12.04.2013, 21:24:51 »
Noiden valkoisten 940 Turbo farkkujen kanssa kannattaa olla varuillaan. Niistä tuppaa loppumaan kori kun sen ajaa katolleen!  ::)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #257 : 12.04.2013, 21:36:46 »
Noiden valkoisten 940 Turbo farkkujen kanssa kannattaa olla varuillaan. Niistä tuppaa loppumaan kori. Tekniikka kyllä kestää...

Mikä noista tekee huonompia koriltaan? Onhan tuo kori ymmärtääkseni sinkitty. Tuohan on oikeastaan -93 mallia, sillä otettu käyttöön joulukuussa 1992.

Ettei ihan offtopiciksi mene, niin mitä on amazoniin luvassa seuraavaksi? Villejä visioita tälle kesälle?
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #258 : 12.04.2013, 21:43:26 »
Mikä noista tekee huonompia koriltaan? Onhan tuo kori ymmärtääkseni sinkitty. Tuohan on oikeastaan -93 mallia, sillä otettu käyttöön joulukuussa 1992.

Ettei ihan offtopiciksi mene, niin mitä on amazoniin luvassa seuraavaksi? Villejä visioita tälle kesälle?
Ei varmaan paljoo muuta kun et käyt pyörähtään kesämiitissä ::)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #259 : 12.04.2013, 21:58:40 »
Mikä noista tekee huonompia koriltaan?

Ei ne oikein kestä "kovaa" ajoa.



Offi loppuu tähän viestiin.

Kauden tavoitteina on päivittää jarrut ja vanteet uusiksi.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #260 : 14.04.2013, 22:23:20 »
Viikonloppuna tuli 150 kilometriä lisää. Kait se nyt sitten on sisäänajettu "vaihtelevilla" kierroksilla.

Tänään tankkasin tankin vielä täyteen 98E5:sta. Suunnitelmissa olisi vaihtaa polttoaineeksi ympäristöystävällinen E85.

Kommenttia viinamäen miehiltä kaivataan.

Käytössä on PLX:n laajakaista, joka näyttää bensan AFR arvoa. Meneekö se nyt niin, että mittari mittaa aina tuota jäännöshappea eli lambdaa ja
muuntaa sen bensan AFR arvoksi riippumatta mikä polttoaine on kyseessä. Eli lisää polttoainetta niin paljon, että lukemat on samanlaisia kuin aikaisemminkin
bensalla samalla kuormalla.

PLX manuaali
http://www.plxdevices.com/support/manuals/SM-AFRGen2UsersGuide.pdf

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #261 : 14.04.2013, 23:28:12 »
Eli lisää polttoainetta niin paljon, että lukemat on samanlaisia kuin aikaisemminkin bensalla samalla kuormalla.
Aevan oikeen!

25-30% on aika sopiva lisäys läpi kartan. Muista myös käynnistysrikastukset, ja kun aletaan menee pakkasen puolelle, tarttee vielä enemmän ku 30% lisää, mut harrastepeleissä tuskin onkelma.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #262 : 14.04.2013, 23:31:08 »
Aevan oikeen!

25-30% on aika sopiva lisäys läpi kartan. Muista myös käynnistysrikastukset, ja kun aletaan menee pakkasen puolelle, tarttee vielä enemmän ku 30% lisää, mut harrastepeleissä tuskin onkelma.

Tässä ei ole kuin yksi huono juttu. Toimintamatka lyhenee entisestään. Mutta kait se muutos on tehtävä. Mitä sitä ei tekisi puhtaamman luonnon puolesta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #263 : 15.04.2013, 08:49:03 »
Mitä sitä ei tekisi puhtaamman luonnon puolesta.

Epäilemättä mielessäsi ei ole yhtään mitään muuta kuin epäitsekäs toiminta puhtaan luonnon puolesta! :juhau:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #264 : 15.04.2013, 09:00:45 »
Mitä sitä ei tekisi puhtaamman luonnon puolesta.

Amazonin pakoputkesta tulee kohta kukkasia!  :kukkia:

Minkäslaiset vanteet on kiikarissa, jos kerran vannepäivitys on mielessäsi? Jotain old-schoolia vai rajua reisinkiä?
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #265 : 15.04.2013, 21:07:08 »
Minkäslaiset vanteet on kiikarissa, jos kerran vannepäivitys on mielessäsi? Jotain old-schoolia vai rajua reisinkiä?

Kyllä se sitten selviää aikanaan. Virgot ja Polarikset on tosin poissuljettujen listalla  ELK

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #266 : 15.04.2013, 22:09:10 »
Aevan oikeen!

25-30% on aika sopiva lisäys läpi kartan. Muista myös käynnistysrikastukset, ja kun aletaan menee pakkasen puolelle, tarttee vielä enemmän ku 30% lisää, mut harrastepeleissä tuskin onkelma.

Mites tuon suuttimien riittävyyden pystyisi E85:lle laskemaan , tuolla finjectorin sivuilla oli joku laskuri , mutta näytti mahdottomia (tai en osannut käyttää :-[)
Meille täällä Varsinais-Suomessa tuo ympäristö on tärkeä asia  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 22:12:32 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #267 : 15.04.2013, 22:17:49 »
Mites tuon suuttimien riittävyyden pystyisi E85:lle laskemaan , tuolla finjectorin sivuilla oli joku laskuri , mutta näytti mahdottomia (tai en osannut käyttää :-[)
Meille täällä Varsinais-Suomessa tuo ympäristö on tärkeä asia  ;)
täähän ny on ihan tämmönen suuntaa antava laskelma, mut voi aatella et bensalla suuttimet riittää siihen hevosvoima määrään kutoskoneessa mitä on cc. Eli 1200cc suuttimet bensalla kutoskoneessa noin 1200hv asti. --> neloskoneella bensalla 800hv ---> ja se kertaa 0,7--> noin 560hv. Ei oo muuta kuin suuntaa antava, mut kuinkas muutenkaan ;)

Edit: ja juu näköjään heittää ihan käsittämättömän kokoisia suuttimia toi laskuri :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 22:30:53 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #268 : 15.04.2013, 22:32:57 »
Mä ajettelin, että nuo omat 8 x 440 cc vois piisata noin 400 hv E85:lla.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo (katuversio)
« Vastaus #269 : 16.04.2013, 10:44:43 »
Mä ajettelin, että nuo omat 8 x 440 cc vois piisata noin 400 hv E85:lla.
eiköhän juuri sinne pääse. Tuolla suuntaa antavalla laskulla laskettuna 410hv.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Kulkukoira  Proturbo