Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Huttunen - 09.04.2013, 01:42:29
-
Tervehdys!
Ajattelin esitellä autoni nykykunnossa ja myöhemmin lisäillä kuvaa ja kertomusta vähän mitä autolle ollaan tekemässä.
Eli siis autohan on vuoden 1983 volvo 244 ja alkuperäinen turbo, ruotsista aikoinaan haettu, koneeksi joku aikaisempi omistaja on siihen vaihtanut b19et, vaikka rekisteriotteessa merkintä b21 koneelle, vaihdelaatikkona on m46 :idiot2:
(http://img820.imageshack.us/img820/5244/076qp.jpg)
Autoon tehty ruostekorjauksia pohjaan ja konttiin joten ei hirveesti ruostetta ole vaikka kylläkin muutamia ruostepilkkuja kyljissä havaittavissa. Mukava lisä autoon on tuo kattoluukku
Autoon tulossa pieniä ja vähän suurempiakin muutoksia mutta niistä lähipäivinä, tekniikkaan tullaan perehtymään melko paljon.
takapenkit ja muu sisusta takaata lähtenyt pois tulevaisuutta ajatellen kun ei tästä taxia ole tulossa :pomo:
-
Aina kirpasee kun alkuperäsiä viritellään, mutta oma autosihan tuo on. Ja pääasia että pysyy liikenteessä. 8) Seuraillaan edistymistä! Mikä värikoodi tässä on?
-
Värikoodia en tiedä koska auto maalattu aikoinaan edellisen omistajan toimesta, liekkö edes volvon väri?
Katsotaan jos auto päätyy jossain vaiheessa maalaukseen, häiritsee vähäiset ruostepilkut ovissa ja ilkeän näköiset valumat yhdessä ovessa.
-
Tuli tuossa eilen haettua b230ft koneinen 740 moottorin luovuttajaksi
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/08/9e3ynume.jpg)
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/08/e9a6evy6.jpg)
Moottori tuosta tulee minulle ja korin voin myydä jos joku sitä tarvitsee, sisusta aikalailla pommin jäljiltä mutta ulkokuori siisti! Ajettu 388tkm
Varastosta löytyy jo jotain palikkaa tulevaan kokoonpanoon.
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/08/uqazaga7.jpg)
Lisäksi osia joista ei kuvaa mm. 044 pumppu, bensapaineensäädin, öljyjäähdytin, holset 40 superi
Olen miettinyt tota moottorinohjausta että minkä sinne tyrkkäsis, onko ihmisillä kokemusta Autotunen ATDriveboardista ? http://www.autotune.fi/tuote/370/atdriveboard-sytytyksen-ja-ruiskutuksen-ohjainkortti
@Tapatalk
-
Mitäs vanhalle ET-mosalle käy? ::) Mä voin sen hakea pihasta pois jos et muuta keksi.
-
Töitten jälkeen tuli ajettua rallyraceen ja sieltä mukaan tarttui JAZ:in 60L tankki ja kasa liittimiä, polyuretaanipuslat joka koloon ja Pipercrossin ilmanputsari, Alunperin piti mennä ostamaan vain puslat mutta muut kilkkeet niin kivasti oli hyllyllä esillä :nohnoh
Tuli sitten tilattua tuo autotunen atdriveboardi, saas nähdä kuinka homma lähtee rullaamaan :o
Kovan mietinnän alla että ostaako 531 vai ei, 530 löytyy varastosta jo
-
(http://img.tapatalk.com/d/13/06/14/aryduhag.jpg) pientä fiilistelyä hallilta :)
-
Jaahas, ei oo tullu kirjoteltua hetkeen mutta jos tässä nyt kertois mitä on tapahtunut ja mitä osia sitä on tullut haalittua hallin perälle.
Osahankinnat:
Kansi
-531, r-seetit, k-linerit
Taka-akseli
-1031 akseli, Powertrax lukko, veto päällä 100%
-Uudet laakerit ja tiivisteet
Kytkinpaketti:
- Teräsvauhtipyörä Pasi Ojennus PO-metalli
- AP-Racing 240mm kisa-asetelma Ford Mustang (väännönkesto noin 800-900Nm, puristusvoima 1850kg)
- Nelilapainen jousittamaton sintterilevy
- GT-corollan painelaakeri ja ulostuova holkki
Vaihteisto:
-M90
Näiden lisäksi tässä viime kuukauden aikana tullut ostettua kaikenlaista muuta kuten A-Group takasiipi, kirkkaat valot, bensaletkua ja liittimiä yms.
Suurin kiitos osista kuuluu Morjenz:ille jolta tullut hankittua osia aika julmetusti :)
Viime viikolla moottorikin löysi tiensä koneistamolle ja sinne pitäisi saada SPM:än männät ja veivit sopimaan, ei ole toistaiseksi kuulunut mitään.
Torstaina kävin postissa hakemassa Nuke Performancelta tulleen paketin, mikä toi mukanaan 2kpl bensasuodattimia, bensakiskon, alipainetukin ja nokkapyörän, Laadukkaan tuntuisia kamoja 8)
Pistän illalla kuvaa kun menen tänään hallille laittamaan polypuslat ja uuden taka-akselin paikoilleen, Oli muuten ensimmäinen peräkoppa minkä minä nään että on ruostunut ihan mädäksi
-
Hallille päästy, nyt alkaa puslien laitto, vanhat on irrotettu mutta tukivarsista pitää saada vielä nuo holkit mitkä lie pois tuolta koloista jollain tavalla.
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/14/8yrajyzu.jpg)
Kuvassa näkyy nuo aiemmin tänään mainitsemani Nuken kamat jotka tuli haettua torstaina.
Kuskin penkki on löytänyt paikkansa jo kuten myös ratti.
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/14/yhyju9uq.jpg)
-
seurataas mitä tästä tulee :o O0
-
Mikäs tuo kuskinjakkara on malliltaan, näyttäs aika hyvin sopivan tuonne.
-
Se on täältä foorumilta yks henkilö kuka niitä kauppaa kalajoelta päin, kiinastahan nuo on mutta yllätyin itse laatuun kun ajattelee kuinka halvat ne on. En muista nyt tämän henkilön tunnusta. Voin illalla kun pääsen koneen ääreen katsoa sen :)
-
Oli kyllä hyvä hankinta tuo paineilmasaha noihin holkkien poistoon tuolta puslan reijistä :) (http://img.tapatalk.com/d/13/07/15/araryqyt.jpg)
Taka-akseli laitettu paikoilleen uusilla polypuslilla ja samalla tukivarret tuli maalailtua, uudet jousikupit ja rajotinremmitkin löysi paikkansa.
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/15/hu4y5uge.jpg)
-
Hyvältä näyttää! :)
Onko sulla muuten motonetin pistosaha vai katoinko omiani? Käyttökokemuksia?
-
Kiitos!
Juu motonetistä ostin muutama päivä sitten ja tosiaan heti löyty käyttöä ja hyvin se pelitti. Muistaa vaan öljytä tarpeeksi usein niin eiköhän se palvele jatkossakin :)
-
Olikos noi muuten Powerflexin puslat, mä luulin että noi vanhojen puslien holkit pitää jättää paikalleen?
ps. Jaa se oli teikäläinen kun oli mun kanssa samaan aikaan osia hakemassa, sulle tuli vähän isompi mälli :D
-
Vain taemman eli isomman puslan kuori pitää keksiä jostain. Useinhan ne vanhat on kylläkin revenneet tai ruostuneet pahasti.
Suunnitelmissa ois sorvauttaa rosterista noita heloja useampia tässä lähitulevaisuudessa.
-
Vain taemman eli isomman puslan kuori pitää keksiä jostain. Useinhan ne vanhat on kylläkin revenneet tai ruostuneet pahasti.
Suunnitelmissa ois sorvauttaa rosterista noita heloja useampia tässä lähitulevaisuudessa.
Ok, hyvä tietää.
-
Joo tuli osia haalittua aika hyvin, raul vastasikin jo kysymykseen :)
-
Tänään tuli postista haettua paketti kl-racingistä, mikä sisälsi anturitelineen ja kampuran hihnapyörän triggerirattaan kera.
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/24/uquna3u9.jpg)
Ainiin ja vaihteisto on kiinni, kardaani vielä kiinni niin alkaa se puoli olemaan kunnossa.
-
Takavanteet aseteltu paikoilleen, pitäisi varmaan ettiä eteen samanlaiset
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/30/ra6u5yza.jpg)
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/30/sunebury.jpg)
(http://img.tapatalk.com/d/13/07/30/y9y4ajyp.jpg)
Näistä kiitos Morjenzille!
-
Pitkästä aikaa jotain tapahtunut.
(http://img.tapatalk.com/d/13/12/31/e2e6y3u2.jpg)
Eli siis kone haettu koneistamosta, olivat kampuran, veivit ja männät laittaneet kiinni valmiiksi.
Pohjamaalit sain pensselöityä, vielä kirkas punanen päälle!
Vesipumppua ja muuta pikkusta tilpehööriä vielä niin pääsee kasaukset aloittelemaan.
Ja kysymyksiä perään
Onko ihmisillä kokemusta noista sähköisistä vesipumpuista? Miten toteutettu? Hyötyä?
Ja lisäksi löytyykö suomesta jostain suurempituottoisia öljypumppuja vai joutuuko ruotsista tilailemaan?
Toivottavasti pian lisää!
-
Taitaa "ft:n pumppu" maksaa tiskillä 400e? Eli se öljyruiskullisen suurempi tuottoinen.
Ruotsissa maksaa SPM:llä 1350kr, mutta lienee tarvike?
-
Taitaa "ft:n pumppu" maksaa tiskillä 400e? Eli se öljyruiskullisen suurempi tuottoinen.
Ruotsissa maksaa SPM:llä 1350kr, mutta lienee tarvike?
KL-racing myy 224€ originaalia turbon öpumppua.
-
Kerkesin tilaileen SPM öljypumpun, kokeillaan pois. Ainakin luki että tehokkaampi/tuottavampi.
Tänään sain maalailtua lohkon pintaväriin ennen uudenvuoden viettoa
(http://img.tapatalk.com/d/14/01/01/7apyvazy.jpg)
-
Jaahas, onhan sitä jotain taas tapahtunut
Moottoria kasailtu eteenpäin, jakopää nipussa yms. Pakkastulpalle olisi kova tarve että jos joltain semmoinen löytyy niin voisin sen itselleni haalia.
(http://img.tapatalk.com/d/14/02/27/5esejy5y.jpg)
Turvakaaret hitsattu paikoilleen, liekkö oli nuo takaputket tarkoitettu pyöränkotelosta pääkaaren kulmaan. No nyt ne on runkopalkin kohdalla lattiassa ja saa ollakkin.
(http://img.tapatalk.com/d/14/02/27/a3y6ana2.jpg)
Triggeriä nokalle vielä kaipailis kovasti, toteutusideoita?
-
ota vaikka apuakselin päästä niin pääsee jokseenkin helpommalla. Tai ainakin minun mielestä.
Tässä oma versio aiheesta:
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/2013-04-16-845_zps1f2f0833.jpg)
-
Hiljaa hyvä tulee. Etupäähän tuli rally racelta korkeussäädettävää osaa. Nyt vaihdettu eteen kaikki nivelet, tukivarret, polypuslat, jarruletkut, levyt, palat mitä kaikkea sieltä nyt löytyykään on käytännössä uutta. (http://img.tapatalk.com/d/14/04/03/redahava.jpg)
Moottoriakin kasattu pikkuhiljaa, kaiken näköistä pikkupalikkaa puuttuu vielä kuten turbon öljylinjat ja triggeröinnin loppusilaus. Laturin jouduin siirtämään vasemmalle koska oikealla tulee vastaan pakosarja..
(http://img.tapatalk.com/d/14/04/03/e9egygu7.jpg)
Ohjaustehostimen kanssa meni ihan kikkailuksi ja hermot menetettyäni päätin että tähän ei sitä tule.
-
Tehostettu tanko ilman liemiähän se tais olla A-ryhmäläisessäkin jos en ihan omiani höpise. ???
Ärreän näköstä palikkaa, mikäs tähän nyt tulee ohjaimeks se AT vai?
-
AT siihen pitäis laittaa, tuolla se on hyllyssä vielä pölyttymässä, kunhan kone sujahtaa keulille niin alkaa sähköihin perehtyminen. Siinähän sitä homma taas on kun liittimet kasailla yms.
-
Tän päivän edistystä: moottori ja muu voimansiirto paikoillaan
(http://img.tapatalk.com/d/14/04/12/hese3ysa.jpg)
-
Unohtunut kirjoitella tänne mutta katsotaas nyt missä ollaan menossa.
Moottori ja voimansiirto kun saatiin paikoilleen tuli sähköjen laitto ajankohtaiseksi, liittimiä ja johtoja sormenpäät kipeänä nysväten tuli sekin tehtyä, tosin olisi pitänyt johtojen pituudet katsoa tarkemmin, vähän turhan pitkää piuhaa siellä täällä. Ohjaimessa käytetty nyt virtoja ja ei ainakaan vielä noussut savua mistään, anturitiedot tulee eculle yms. Jarrut ja kytkin tuli ilmattua viikonloppuna
Mittaristo tuli tehtyä, löytyy Kierrosluku-, ahto-, öljynpaine sekä vedenlämpömittarit. Bensanpainemittari löytyy konehuoneesta paineensäätimestä.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/20140822_234337_zpsdaff670d.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/20140822_234337_zpsdaff670d.jpg.html)
Takakonttiin tuli Jazin 60L turvatankki, kuvassa ei näy Nuken suodattimia ja Boschin -044 pumppua jotka asensin tuonne tankin taakse.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/20140816_135940_zpsfa97a581.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/20140816_135940_zpsfa97a581.jpg.html)
Vanteiksi valikoitui 16 tuumaiset Compomotivet.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/20140816_140013_zpsa60cb5b4.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/20140816_140013_zpsa60cb5b4.jpg.html)
Jotta pääsisi yrittämään ensisavuja niin tarvitsen MSD:n tulpanjohtoihin oikeat puolan päät sekä laturiin ja vesipumppuun hihnat. Toki on vielä kaikkea muuta näprättävää ja viimeistelyä, vanteisiikin uudet renkaat hankkia yms. Tänään koekäytetty bensapumppua ja tarkasteltu letkuliitokset, Bensakiskon päädyn banjo vuotaa, täytynee huomenna hakea uusia tiivisteitä.
Kova hinku olisi tällä vielä päästä tuonne alastarolle VRCF/cosworth-ratapäiville mutta saas nähdä kuinka käy. :pomo:
-
Tämä tais pyörähtää pari päivää sitten käyntiin :)
-
Niinhän siinä pääsi käymään pienien alkuvaikeuksien jälkeen. Ensiviikolla jatketaan säätötyötä. Kyllä se vähän toista vaimenninta kaipaa putken jatkoksi
-
Onnittelut savuista! Oma sininen ei näillä näkymin CRSC/VRCF -päiville pääse, mutta toivotaan että tämä sentäs näkee rataa.
-
Kiitos! kiirehän tuo tulee jos radalle haluaa mutta yritetään :)
-
Hyvä hyvä! Sit maltilla niitten paineiden kans :D :P
-
Tätä kiusailtiin jo 1,5 barin paineilla 5000 rpm asti. Lyöntiä tuntui olevan sopivasti. :)
Torstaina oli tarkoitus mennä Autotunelle säädettäväksi, mutta pistonslappi olikin jotain ihan muuta, joten kone päätettiin käyttää auki.
https://www.youtube.com/watch?v=LK7n4fXgIeE
https://www.youtube.com/watch?v=2JVLYHYszQA
Nimeltä mainitsematon putka oli kasannut tällaisen mäntä/veivi/tappi -yhdistelmän. Heloissa välystä karkeasti mitaten pystyttäin 0,3mm, ja sivuttain 0,08mm. Hyvä, ettei lähdetty jarruun leikkimään. Myös Cleviten laakerit oli myyty, mutta paikoilta löytyi perus Motonetin Glycot. Eipä voi tuon putkan palveluita suositella kenellekkään.
Veivit lähti heloitukseen ja kova hinku on saada tämä kasaan säädettynä VRCF ratapäiville.
500 hevosvoiman moottoritehoja hätyytellään kovasti. :)
-
Tosiaan, veivit kävi helotuksessa ja enään ei kalkata männäntapit.
Kone saatiin vihdoin nippuun ja oltiin lähdössä koeajolle niin huomattiin että ei ole öljynpaineita. Pienen pohdinnan jälkeen konetta nosturilla vähän ylemmäs, öljypohja irti ja eikun uudet öljypumpun putken tiivisteet paikoilleen ja ongelma oli ratkaistu.
Meinasi mennä tiukille että ei olisi päässyt VRCF päiville mutta kyllähän siellä sitten oltiin kokopäivä ja auto toimi matkan moitteetta ilman minkäänlaista vahinkoa.
Harmillisesti ei vaan radalle päässyt ajamaan koska oli 3 db liian kovat melut.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/IMG_0714_zpsp7uiosvh.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/IMG_0714_zpsp7uiosvh.jpg.html)(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/IMG_0797_zpsd07nyg2s.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/IMG_0797_zpsd07nyg2s.jpg.html)
(https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11707538_10155829157405473_3239784549280468403_n.jpg?oh=c0343b4089f0684a5a4b178633840382&oe=55E63D37)(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/6338765_zpskxkmha60.jpg) (http://s1175.photobucket.com/user/JJHuttunen/media/Volvo%20244%20Turbo/6338765_zpskxkmha60.jpg.html)
Seuraavaksi suunnitelmissa olisi auton penkitys ja muutoskatsatus.
Takapäähän säädettävä panhardi ja kunnon iskarit/jouset myös hommattava. Parempi äänenvaimennin myös hankitalistalla.
-
Kuulin huhua, että tämä menee jarruun huomenna ;)
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11703056_10155830716495473_4611247655287598809_n.jpg?oh=05a61e0300d8676e1d4fac8c153fffe5&oe=5658FCCF)
-
Juurikin näin eli huomenna pitäisi ottaa lukemia lapulle St-motorssilla.
Jos vehkeet pysyy nipussa niin huomenna tulee teholappua esiin.
-
Hieno auto ja asiallisen näköistä rakentelua :hello: Innolla seurataan penkki tulosta!
-
Hieno auto ja asiallisen näköistä rakentelua :hello: Innolla seurataan penkki tulosta!
Kiitoksia :)
-
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11147062_10206124355806629_5257321971174497557_n.jpg?oh=5427621a27ee611ed633432789bc0c0f&oe=56121669)
-
Videoo ja lukuja kehiin 8)
Täällä on sormet ristissä et kaikki pelaa ja kestää O0
-
Vehkeet rokkas niinkuin pitikin ja ongelmia oli vain kiinalaisessa ahtopaineen säätimessä josta selvittiin loppujen lopuksi.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/28/5b36ecb92ad27b861f331a7a36792d48.jpg)
Tästä on hyvä lähteä etenemään.
-
Onnittelut lähtee täältä, hjuvat lukemat..
-
Hienot lukemat -H-
-
Mukavan näköistä tekemistä.
Komeat lukemat jarrua vasten. :)
Propsit siitä vielä, että on ulkonäöltään suhteellisen Original lookissa, eli saattaa yllättää monen "haastajan".
Ei kyllä taas helpota omaa 244 Turbo kuumetta yhtään, mutta aina yhtä mukavaa todeta, että harrastajat pitää näitä liikenteessä, oli sitten viritetty tai alkuperäinen. :)
-
Hienot lukemat -H-
Mukavan näköistä tekemistä.
Komeat lukemat jarrua vasten. :)
Propsit siitä vielä, että on ulkonäöltään suhteellisen Original lookissa, eli saattaa yllättää monen "haastajan".
Ei kyllä taas helpota omaa 244 Turbo kuumetta yhtään, mutta aina yhtä mukavaa todeta, että harrastajat pitää näitä liikenteessä, oli sitten viritetty tai alkuperäinen. :)
Onnittelut lähtee täältä, hjuvat lukemat..
Kiitos! :hello:
-
Videomateriaalia jarrusta.
https://www.youtube.com/watch?v=1FtXtiy1lqQ
Tiimin toilailuita voi lukea myös osoitteesta:
https://www.facebook.com/groups/1653642534865380/
-
Jotain pientä taas. Elikkä siis mittaristo tuli tehtyä kokonaan uusiksi, ensimmäinen versio turkkipellistä ei miellyttänyt silmää. Tämä on huomattavasti fiksumman näköinen eikä paista silmään kirkkaalla säällä. Tabletin ja driveboardin välillä vielä yhteys häikkää, ei tahdo protopartsilta tullut bluetooth lähetin toimia oikein, kyseessä siis levyyn suoraan kolvattava lähetin koska kyseisessä levyssä ei ole rs232 porttia. Laite löytyy mutta tiedot ei liiku. tutkintaan--> :idiot2:
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/0EF9F53E-BF48-4DB6-A807-02BAC3C13674_zpsggowm23g.jpg)(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/DD73D2AF-A413-4BD8-B540-9EB71AAC42B4_zps3elnwq17.jpg)
Mittariston pohjana toimii vanerilevy johon tehty upotus tabletille niin että latauskaapelin saa myös vedettyä siististi kojelaudan sisältä. Vanerin päällä hiilikuitulaminointi ja matta lakka.
-
Nyt se on viimein tapahtunut, auto on muutostettu ja määräaikaiskatsastettu onnistuneesti !
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20244%20Turbo/B5384511-B026-4F05-8E02-D69CEF2D4A2C_zpsgfy4oheh.jpg)
Katsastusreissun päätteeksi laturi sanoin itsensä irti ja auto kyykähti sopivasti tallin pihaan, toissapäivänä hain biltemasta laturin ja taas toimii.
Gazin säädettävät pamput tuli myös laitettua joka nurkkaan.
Pakosarjaan täytyy koittaa kääreiden laittoa jos sillä saisi konehuonetta vähän viileämmäksi, myös ilmanputsarille täytyy tehdä lämpöpelti.
-
Taloon saapui lisää harrastettavaa parisen viikkoa sitten. Kyseinen kulkine tuli toimittamaan käyttöauton virkaa.
V70R AWD vuosimallia 2000
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/6B2D2D3D-3617-414B-B4E8-0E2795D8E36E_zpsfv9bodg7.jpg)
Varusteita/tietoutta:
- 265hp/350nm
- Automaattivaihteisto
- ML: 284tkm
- Vakionopeudensäädin
- Aut.ilmastointi
- Kattoluukku
- Lohkolämmitin
- Irroitettava vetokoukku
- Navigointi
- Sähkösäädöt etupenkeissä (kuski muistilla)
- Penkinlämmittimet (myös takana)
Huoltohistoriaa hieman:
Jakopää 272tkm
Syyläri uusi 275tkm
Kulmavaihde uusittu 281tkm
Viskolukko 281tkm
Kardaani huollettu 282tkm
ABS anturit taakse 282tkm
Autoon jouduin jo itsekin pientä korjausta tekemään nimittäin vaihteiston ja kulmavaihteen välistä tiputteli öljyä, tästä selvittiin vaihtamalla stefat uusiin.
Viskolukon pusla oli myös entinen ja se tuli uusittua, tämä aiheutti klonk-äänen liikkelle lähdettäessä.
Takapäässä laahaa/rohisee vielä joku mitä en ole vielä kerennyt sen enempää tutkimaan.
xc-maski R-merkillä tuli ostettua heti auton hankinnan jälkeen ja lyötyä paikoilleen.
Takakontin lippaa ei ole mutta se tulee varmasti hankittua jossain vaiheessa.
Kosmeettisia virheitä tästä autosta löytyy melko paljon, alla muutama.
Takapuskurista huomaa että on laiteltu kärryä koukkuun kiinni vähän turhan vaihdikkaasti, myös toisen puolen pakoputken kehys puuttui, uusi tuli jo mutta se saa odotella maalauksia.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/F242B85B-DB66-46C7-8FDA-973F54E9DD70_zpseah83f28.jpg)
Kuskin puolen helmamuovi on halki, löytyykö uusia muoveja mistään sopuhintaan että kannattaako itse alkaa korjailemaan.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/E644C604-36B7-4E45-ADF0-9FCF95AEC791_zpsq5mwvl43.jpg)
Etupuskuristakin löytyy jälkiä ja puutteita, tuo puuttuva ritilä tuli jo hankittua ja laitettua paikoilleen.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/BA3DD40B-C89A-419E-9241-FAB107025BFE_zpsevjokgq7.jpg)
Myös jokainen lokasuojankaari pitää käydä läpi alkavien kukintojen takia.
(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/FB489AEE-60F9-48EF-85D4-2733B832E624_zpswx4mt8eq.jpg)(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/68A5FF51-ABF1-4842-AE5B-8A87347B1ADA_zpscbvlp8k1.jpg)(http://i1175.photobucket.com/albums/r628/JJHuttunen/Volvo%20V70R/DDB0A5D5-6955-4B5A-81C2-9B957F46502B_zpsqdwrsvvg.jpg)
Että tämmöistä, tästä olisi tarkoitus jalostaa ns.harrastekäyttis ja pikkuhiljaa laitella kuntoon. Maalaushommat tehdään todennäköisesti keväällä/kesällä kun saa kakkosnelosen ajoon, koko auton ylimaalaus olisi varmasti paras tässä kohtaa kun noin paljon on pintavirheitä mutta katsotaan mihin rahkeet riittää.
Kakkosneloseenkin on tulossa päivitystä ennen kesää mutta palataan siihen myöhemmin kun jotain tapahtuu.