Elekma  Autoracing

Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07

  • 5 Vastauksia
  • 1604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heavy Metal Hamster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« : 20.07.2021, 23:03:14 »
Talouteen hankittiin ensimmäinen Volvo ikinä ja tässä säikeessä tullaankin nyt ihmettelemään tätä ostosta, sen vikoja ja muuta sellaista. Ostopäätös syntyi lähinnä hyvän yleiskunnon ja onnistuneen koeajon perusteella. Toki tarkastin huoltohistorian ja arvioin sen korkeintaan siedettäväksi. Nykymittapuun mukaan se on täydellinen eli 30tkm välein huollettu. Todellisuudessahan tuo on farssi. En ole koskaan ollut long life -miehiä ja tämäkään auto ei semmoista elämää enää meidän taloudessa tule elämään. Positiivisena puolena kone käy kyllä pehmeästi, voimaakin on ja automaattiöljyt on sentään vaihdettu kahdesti. Jakopääkin tehty hiljattain. Autolla on ajettu n. 277 000km.



Tein autolle heti pikaöljynvaihdon kun sain sen kotipihaan eli imin Lidlistä ostamallani 12V-imupumpulla vanhat kurat pois öljytikun aukosta ja kaadoin varastosta löytämäni avaamattoman 5L Valvoline tonkan koneen sisuksiin. Lisäsin sekaan RVS-aineet ja ajoin niillä noin 400km. Sen jälkeen taas uudet öljyt ja suodatin alakautta + toinen setti RVS:sää. Tämän sirkuksen yhteydessä sain ensikosketuksen V70:sen tyyppivikoihin... Konehan selvästi huohottaa öljykorkin kautta ja öljykorkissa ja täyttöaukossa on helkutisti mustaa paskaa (putsasin molemmat). Long live long life huollot! Eiku...

Eli sitten vaan opiskelua internetistä ja tutustumista huohotinongelmiin. Tilasinkin jo uuden huohotinsarjan KL-varaosilta ja samalla voikin näemmä putsata myös kaasuläpän. Vaihdoin ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen, ne olivat molemmat aivan tukossa.



Pitänee vielä vaihtaa sytytystulpat, ohjaustehostimen öljyt, polttoainesuodatin ja viedä johonkin pajalle automaattilootan huuhteluun. Sitten ollaan ehkä saavutettu tila, jossa voi hengähtää ja miettiä tulevia ehostuksia. Keksin niitä kyllä jo nyt. Yksi on nuo vanteet, ne lienevät mk3 -mallista? Ainakin niissä on kaikissa aika paksut spacerit ja en oikein fanita moista ratkaisua. Vakionopeudensäädin kaipaa huomiota yms yms. Mutta on tässä toisaalta potentiaalia vielä jopa hienoksi menopeliksi.

« Viimeksi muokattu: 20.07.2021, 23:07:18 kirjoittanut Heavy Metal Hamster »
V70 2.5T '07

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« Vastaus #1 : 20.07.2021, 23:21:28 »
Onnittelut ensimäisestä  ELK

Tuollainen Classic on ihan hieno auto ajaa, itselläni on ollut tuollainen aika vastaava.

Electric Silver metallic, kuten taitaa tuokin olla. Juurikin 2.5T Geartronic vaihteistolla oli oma. Nuo vanteet ovat Volvo Nodus ja ovat ensiasennus vanteet tuohon. Joku on halunnut sinne vaan spaceria tunkea väliin.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Heavy Metal Hamster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« Vastaus #2 : 20.07.2021, 23:32:49 »
Ahaa, ne onkin orkkisvanteet. Kiitos tiedosta.
V70 2.5T '07

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« Vastaus #3 : 21.07.2021, 01:23:41 »
Onnittelut autosta! Näitä siistikuntoisia P2-vehkeitä on aina ilo seurata. 8) Ne vaihteistoöljyt on myös melko näppärä vaihdella itse, ja öljyä saa 20 litran pönikän eBaysta noin 70-80€:lla kotiin toimitettuna.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5073
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« Vastaus #4 : 21.07.2021, 07:13:31 »
Aikas siistikorisen olet löytänyt.

Juu, ei ole kummoinen homma vaihdella itse lootaan öljyjä.

Huohotin kannattaa tosiaan vaihtaa ettei tyrkkää tiivisteitä ulos.
Työtähän siinä on mutta tehtävissä.

Jos öljyntäyttöaukon korkista vuotaa öljyä venttiilikopan päälle, niin motonetista saa siihen tiivisteen muutamalla eurolla eikä koko korkkia tarvitse uusia..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Heavy Metal Hamster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Arkiproomun ehostusta V70 2.5T '07
« Vastaus #5 : 30.07.2021, 22:23:52 »
Tuli tehtyä huohotusremppaa. Työtä siinä tosiaan oli  ::) Kattelin youtubesta tämän kätevän opetusvideon ( https://www.youtube.com/watch?v=oEOzIoVxO4s ) ja olin sitä mieltä, että kyllä meikäkin ton muutamassa tunnissa tekee. Olin väärässä! Vaikka koko homma on periaatteessa raakaa ruuvaamista, niin imusarjan vasen alin pultti ja imusarjan banjopultti varmistivat ajan kulumisen. Koko hommassa meni varmaan 20 tuntia. Tein pikku pätkissä useampana päivänä ja jouduin tuohon imusarjan kusipääpulttiin tekemään oman erikoistyökalun smirgelin avulla. Eli hioin 10mm pikkuhylsyn niin ohueksi ja lyhyeksi kuin se rakenteen puitteissa oli mahdollista. Hioin myös 1/4" jatkovarren ohueksi. Näillä se juuri ja juuri onnistui. Voi veljet että tuli selkä kipeäksi ja suomalaiset kirosanat kerrattua.



Oli tämä huohotuspönttö aivan tukossa. Vettä valui sisältä kolme-neljä desilitraa ja silti se painoi varmaan pari kiloa helposti. Uusi pönttöhön on kevyt. Eli oli täynnä paskaa. Myös alin rööri lohkossa oli tukossa ja jopa niin, että sen läpi ei voi puhaltaa öljypohjaan. Eli öljypohja tiputettava ja putsattava. Aika siihen on varattu jo liikkeeseen, mulle riitti tämä tältä erää. Ja aika öljyistä se olisi muutenkin alkaa sitä tuossa pihalla äheltämään. Nou tänks.



Putsasin toki kaasuläpän samalla ja vaihdoin tulpat. Vanhat tulpat näyttivät aika kuluneilta. Aikaa meni ehkä siksi niin kauan koko hommaan kun tuli putsattua paikat ja varmistettua, että kaikki huohotuslinjat on auki jne. No se on nyt tehty. Saa korjaamo rassata sen öljypohjan pään auki.





V70 2.5T '07

 

Samppasport  Futurez