Carcom Oy  Ateho

Tosipitkäisku turbo käytössä

  • 24 Vastauksia
  • 13649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #15 : 02.10.2011, 14:46:56 »
Omaan tinaneloseen tulossa 90mm isku, 149,5mm kanki ja 26mm puristuskorkeudella oleva mäntä. Samoissa koneissa 139,5mm kankea 36mm puristuskorkeudella (ja siis 90mm iskulla) on pyöritetty hienosti 9500 rpm ihan menestyksellä. En tosin puhu menestyksestä omalla kohdallani, mutta muilla.. ;D
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #16 : 02.10.2011, 19:37:26 »
77mm isku tuo mieleen pasta tinavitosen, 143mm kanki on taas tuttu S60 R:stä??

juurikin pasta t-5 kyseessä ja S60R kangilla
LH&ostrich

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #17 : 24.08.2012, 09:52:52 »
Mitenhän saisi tiputettua ruttuja järkevästi pitkällä iskulla?
94.5mm iskulla SPM 16V turbo männillä laskeskelin puristussuhteen olevan jotain 11,6:1.
Mäntää ei ainakaan kärsi laskea kun se tulee 0.28mm yli dekkitason.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #18 : 24.08.2012, 09:59:56 »
Mitenhän saisi tiputettua ruttuja järkevästi pitkällä iskulla?
94.5mm iskulla SPM 16V turbo männillä laskeskelin puristussuhteen olevan jotain 11,6:1.
Mäntää ei ainakaan kärsi laskea kun se tulee 0.28mm yli dekkitason.

Lyhyempi kiertokanki tilalle.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #19 : 24.08.2012, 10:09:54 »
Palotilan muotoilua , ja tilavuutta samalla  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #20 : 24.08.2012, 10:44:38 »
Nykyäänhän on suuntaus korkeisiin puristuksiin. Kunnon kisabensat tai alkoholikonvertointi, niin kova ruttu on pelkästään hyvästä. Tuohan on vain mekaaninen puristus ja lopulta dynaaminen ruttu määrää nakuherkkyyden per polttoainevalinta.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #21 : 24.08.2012, 11:05:57 »
Lyhyempi kiertokanki tilalle.

Mietin 3,05mm kansipahvia... sillä tippus puristus n.9:1, mutta paljeväli kasvaa aika isoksi.
Vaikutushan olis sama kun laittas noiden nykyisten 155mm kankien tilalle vakiot 152mm pitkät.

Nykyäänhän on suuntaus korkeisiin puristuksiin. Kunnon kisabensat tai alkoholikonvertointi, niin kova ruttu on pelkästään hyvästä. Tuohan on vain mekaaninen puristus ja lopulta dynaaminen ruttu määrää nakuherkkyyden per polttoainevalinta.

Moottorilla olis tarkoitus ajella n.10tkm, eli ei viittis kisabensalle virittää. E85 olisi vaihtoehto,mutta siihenkin joutuu 200 sarjalaisessa vaihtaan ainakin tankin.

Palotilan muotoilua , ja tilavuutta samalla  :-\
Onko 16V kannessa tavaraa palotilassa mitä vähentää? (Kaikki kannet on moottoreissa vielä kiinni, niin ei ole tullut tutkailtua.)
8V kannestahan kyllä saa tavaraa riittävästi.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #22 : 24.08.2012, 17:16:42 »
Mietin 3,05mm kansipahvia... sillä tippus puristus n.9:1, mutta paljeväli kasvaa aika isoksi.
Vaikutushan olis sama kun laittas noiden nykyisten 155mm kankien tilalle vakiot 152mm pitkät.

Moottorilla olis tarkoitus ajella n.10tkm, eli ei viittis kisabensalle virittää. E85 olisi vaihtoehto,mutta siihenkin joutuu 200 sarjalaisessa vaihtaan ainakin tankin.
Onko 16V kannessa tavaraa palotilassa mitä vähentää? (Kaikki kannet on moottoreissa vielä kiinni, niin ei ole tullut tutkailtua.)
8V kannestahan kyllä saa tavaraa riittävästi.
Ei kisabensaa tartte koviin tehoihin, kato vaikka tosta mun nimimerkin alta, mitä foorumin pojaat on sinne väsänny :P
Siitä en sit tiedä onko noi omat kovia tehoja, mutta auto liikkuu ainakin kovaa niillä.

300 sarjassakin peltitankki kuten 200 sarjassa, E85 tuolla on ollut kohta jo 5v, eikä oo tullut ulos vielä, ja pari vuotta sitten ku tsekkasin, ni tankki oli siisti sisältä, niin siisti kun 25v vanha tankki voi olla.

E85 saa esim tossa omassa kevyesti 400hv+ lukemia (lisääkin saa, ahdin oli vaan liian pien), 98E bensalla ei irtoa kun alle 300hv ja nakuttaa kovasti samasta koneesta.

Ei paksuja kansipahveja, ei fiksua ahdetussa koneessa, etenkään kovilla ahdoilla (1bar+), pahvi räjähtää helposti. Mieluummin koloa mäntiin ja kannen palotilan kairaus.

16v kannessa ei ole hirveästi tilaa palotilassa kairata.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #23 : 24.08.2012, 19:14:19 »
Lainaus
Moottorilla olis tarkoitus ajella n.10tkm, eli ei viittis kisabensalle virittää

Lainaus
Ei kisabensaa tartte koviin tehoihin, kato vaikka tosta mun nimimerkin alta, mitä foorumin pojaat on sinne väsänny
Ihan heittona,
jos koneella ajetaan vain 10tkm niin ilman muuta kunnon kisabensa / vastaava käyttöön. Ja mitä tulee tuohon sjs:n kommenttiin niin eihän siinä olekaan voimaa, toki huomioitavaa se että on tehty ns. itse kotona- low budget.

Jos on yhtään pelimerkkejä käytettävissä niin kisabensa ilman muuta ja hyvin tehty moottori kestää kyllä todella kauan kovaa käyttöä. Esmes toi oma harrastevessa (sen moottori) on nähny km 25tkm, eikä ole siis edes kisabensalla vaan ihan tolla re85:lla- niin ja siis ilman porsimisia. Se on kuitenkin jo miltei tehokas ( hp/ litra).
raw d

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tosipitkäisku turbo käytössä
« Vastaus #24 : 24.08.2012, 23:11:54 »
Mä en tiedä mitään tehokkaista moottoreista , mutta n 300 hv/litra kasivenaisesta , ja kuustoista venaisesta enempi , ruvetaan olemaan tontilla  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Samppasport  Futurez