Elekma  Autoracing

Turbon vesijäähdytys Garrett t03

  • 5 Vastauksia
  • 5383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« : 20.08.2012, 08:22:44 »
Pitäisi saada tietää että mihin tuo turbon vesijäähdytys liitetään?
Voiko sen laittaa mihin vain vai onko sille oma paikkansa, tai mihin te olette laittaneet ne kiinni?

Mulla olis siihen ahtimeen ylimääräisenä se keskiosa ilman vesikanavia mutta kannattaako sitä alkaa vaihtamaan sihen ahtimeen?

mulla on tallissa ylimääräisenä automaattilaatikosta peräisin oleva lauhdutin, onko järkeä käyttää sitä turbon öljynlauhduttimena, tietysti muokattuna sopivaksi?

Anteeksi kysymykset mutta ahtimista ei ole tosiaan niin paljon kokemusta, mutta joskus se on pakko aloittaa että oppii :D
« Viimeksi muokattu: 20.08.2012, 08:24:16 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« Vastaus #1 : 20.08.2012, 10:17:05 »
Alunperin nuo vesiletkut tulee toinen alavesiletkusta, ja toinen paisarilta tulevasta letkusta muistaakseni. Joissain turbo malleissa on valmiina nuo haaroitukset jo noissa letkuissa, missä on tehtaalta ollut jo vesijäähy ahdin.

Tuo öljyjäähy ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta jos laitat sen niin laita orig. öljynsuodatin jalan kera(tässä siis lähdöt tuonne kennolle), niin saat myös termostaatti ohjatun kierron sinne kennolle ja sillon pääsee paljon vähemmällä kikkailullla, ja toimii varmasti.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« Vastaus #2 : 20.08.2012, 14:55:31 »
Alunperin nuo vesiletkut tulee toinen alavesiletkusta, ja toinen paisarilta tulevasta letkusta muistaakseni. Joissain turbo malleissa on valmiina nuo haaroitukset jo noissa letkuissa, missä on tehtaalta ollut jo vesijäähy ahdin.

Tuo öljyjäähy ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta jos laitat sen niin laita orig. öljynsuodatin jalan kera(tässä siis lähdöt tuonne kennolle), niin saat myös termostaatti ohjatun kierron sinne kennolle ja sillon pääsee paljon vähemmällä kikkailullla, ja toimii varmasti.

Kiitokset  -H-

Tosiaan mulla on tuossa paikalla turbon öljysuodattimen jalka joten sihen sen saisi kiinni.
Auto ei ole alkup. turbo mutta sain auton mukana täydellisen turbosarjan johon kuuluu kaikki turboon liittyvät liitännät yms :) paitsi öljylauhdutin jonka ajattelin rakentaa tuosta automaatin öljylauhduttimesta..
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« Vastaus #3 : 20.08.2012, 17:24:03 »
paitsi öljylauhdutin jonka ajattelin rakentaa tuosta automaatin öljylauhduttimesta..

Vink Vink...

Noita vanhoja laatikkoöljyn jäähdyttimistä on hajonnut noita liitoksia. Mieti kahdesti laitatko tuon vikakohteen autoon?

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« Vastaus #4 : 20.08.2012, 17:37:36 »
Vink Vink...

Noita vanhoja laatikkoöljyn jäähdyttimistä on hajonnut noita liitoksia. Mieti kahdesti laitatko tuon vikakohteen autoon?

Ai että sellasta on, no pitää varmaan ettiä kunnon turboon tarkoitettu öljylauhdutin ku ei ne varmaan paljoa maksa.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbon vesijäähdytys Garrett t03
« Vastaus #5 : 20.08.2012, 20:38:24 »
Ai että sellasta on, no pitää varmaan ettiä kunnon turboon tarkoitettu öljylauhdutin ku ei ne varmaan paljoa maksa.

Hintataso kympeissä. Itse ostin Volvo orkkis öljyjäähyn kympillä rompepäiviltä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat