Ilmastoinnin ohjaimen 30-napaisen liittimen nastaan 20 kytketään lisälämmittimeltä tulevan ohjauksen avulla +12 V, kun lämmittimessä liekki palaa ja virtalukko on 0-asennossa. Pinna 20 jätetään irti (0V), kun lämmittimessä liekki ei pala tai virtalukko on asennossa 1 tai 2.
Lisäksi virtalukon 0-asennossa kun liekki palaa, pitää lämmityslaitteen puhaltimelle ja puhaltimen elektroniselle "etuvastukselle" antaa +12 V syöttöjännitejohtojansa pitkin (kelta/violetti). Toisaalta tietysti +12 V pitää näihin tulla alkuperäisen X-releen kautta, kun virtalukko on 1- tai 2-asennossa.
Pari relettä siis tarvitaan, ettei akku tyhjene.. Releitä varten on valmis konsoli matkustajan jalkatilassa yläverhoilulevyn takana, jos on asianmukaiset relekannat, jotka asentaa niihin.
Muistaakseni ohjaimen 30-napaisen liittimen nastanumerointi ei ole selvästi luettavissa, niin että sanottakoon, jotta toisessa rivissä ovat nastat 15 - 30 ja reunasta alkaen ovat vakiona seuraavan väriset johdot:
napa johtoväri
15 kelt/rusk
16 pinkki
17 tyhjä
18 tyhjä
19 harmaa
20 tyhjä, tähän se ohjaus
21 tyhjä
22 ruskea
..
..
30 valkoinen
Automaatti-ilmastointi kääntää omatoimisesti lämpötilan säätöläpät kuumalle ja puhallussuunnan sopivalle sekä puhallusnopeuden pienelle, kun ohjaimen liittimen nastaan 20 tulee +12 V. Mitään vesihanaa ei onneksi ole (vuotamassa kuskin kenkään, kuten vm. 1978 244:ssä).