Saiskohan tohon rintapellissä oleviin kennolle meneviin letkuihin tehtyä jotain viritystä, et neste ei kiertäs kennon kautta ja jos ei keittäs enään nii sitte vois todeta et kennotukossa. Täytyypä kahdella tuossa ens vklp, Jos vähän perehtys noihin kiertoihin ku sais auton lämpöseen.
Niin tosiaan, minkalaiset liittimet siinä oli, jotkut erikoiset tietenkin. Ei taida saada lemmariliitosta tehtyä?? Putkiosista tekis 180 mutkan tai sopivasta putkesta taivuttais U-mutkan.
Voisiko se sun keittämisongelma johtua jostain pienestä vuodosta? Ardikin letkut jäävät herkästi hieman tihkumaan ja sitten, kun sinne tulee ilmaa vuodon seurauksena, niin lämmittimen päälle kytkemisen jälkeen ilmakupla alkaa laajenemaan vettä enemmän ja työntää paisarista nesteet ulos.
Tämä tuli itselläkin mieleen, mutta kun ei se minullakaan ulospäin vuoda. Kerran civicki kupli oikein kunnolla nesteet paisariin. Tein kansiremontinkin ja vika ei korjaantunut. Noh, jakopäässä vesipumpun tiiviste oli jotenkin hapertunut ja pumppu veti sieltä ilmaa.
Niin ja tein taas testin itselle. Puolen tunnin käytöllä nousi nestepinta ihan korkkiin asti, sammutin ardicin kun en kehdannut taas pihaa sotkea. Käynnistin auton- ei muutosta nestepinnassa. Päästin paineet sievästi pois. Jätin auton jäähtymään reilu 2 tuntia. Nestepinta tämän jälkeen edelleen samassa, eli tuota laajentumista ei selitetä tuon nesteen laajentumisella koska ei laskenut takaisin vesien jäähtyessä. Ajoin 150km illalla. Nestepinta oli laskenut aamuiselle tasolle, korkin aukaisu sihautti pikkuisen mutta pinnan korkeus ei muuttunut eli oliko ilma noussut tuonne säiliöön ajon aikana.
Niin ja ohensin eilen nestettä, pakkasenkestoa jäi viel -30. Eipä se tuntunut auttavan. Vaihdan itselle seuraavaksi termostaatin. Kaukaa haettua, mutta jos se olisi rikki ja koko ajan raollaan niin voisiko se haitata tuota kiertoa, kun pikku pumppu yrittää saada koko vesimassaa liikkeelle.