Ateho  Elekma

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #900 : 05.06.2018, 16:12:10 »

Sitähän on toitotettu, että EZK luetaan vain ensimmäistä karttaa ja muut ovat hyödyttömiä. Miksi nyt kaikki 4 karttaa onkin taas käytössä?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #901 : 05.06.2018, 18:17:33 »
Sitähän on toitotettu, että EZK luetaan vain ensimmäistä karttaa ja muut ovat hyödyttömiä. Miksi nyt kaikki 4 karttaa onkin taas käytössä?

Väärin, normaalisti tavis EZK:ssa luetaan kolmatta karttaa ja muut ovat poissa pelistä. Jos siis kyseessä on joku tehtaalta tytärkortillinen ja sitä ei ole ruuvattu.

Jos EZK:ssa on joku mikä sattuu tytärkortti, niin sitten luetaan jotain muuta kohtaa.

Normi EZK:sta voi valita minkä tahansa niistä neljästä kartasta käyttöön. Mutta vain sitä käytetään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #902 : 05.06.2018, 19:20:33 »
Kiitos, nyt näkyy keltaista :).

Miten saa moottorijarrutuksessa polttoaineensyötön katkaisun päälle?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #903 : 05.06.2018, 20:03:40 »
Kiitos, nyt näkyy keltaista :).

Miten saa moottorijarrutuksessa polttoaineensyötön katkaisun päälle?

Se on päällä, jos kaikki ehdot täyttyvät.

Eli koneessa kierroksia riittävästi ja TK kärjet kiinni.

Sen säätäminen onkin sellainen savotta, etten lähtisi edes ajattelemaan sen käpistelemistä, ellei tunne LH:ta etu/taka/kaikinperin.

Edit:
Tässä on muuten jumalaton ero motikan ja LH:n välillä.
LH:ssa ei moottorijarrutuksen kytkeytymistä edes huomaa, kun motikalla ohjatussa tinakoneessa naama on tuulilasissa.
LH:n laatu näkyy juuri tuollaisissa yksityiskohdissa.

Kuten se 21 kartan tyhjäkäynti hässäkkä, jota Ipdown ja Jaybeeze kuvasivat "NEO-german crazyness".
Voin yhtyä mielipiteeseen, sillä se vaikuttaa sekavalle aluksi, mutta kun jutun juuresta saa kiinni, niin se on käsittämättömän hienosti rakennettu kompleksi (kirjaimellisesti).
« Viimeksi muokattu: 05.06.2018, 20:07:48 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #904 : 05.06.2018, 20:11:22 »
Ei toimi 937:lla millään kierroksilla, vakiolastulla toimi :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #905 : 05.06.2018, 20:33:34 »
Onko muuten kukaan saanut sytkää eli EZK address tracea toimimaan?
Napista painamalla on tähän asti toiminut?  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #906 : 05.06.2018, 21:14:51 »
Lh:ssa moottorijarrutus? Enpä ole huomannut...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #907 : 05.06.2018, 22:01:41 »
LH:ssa ei moottorijarrutuksen kytkeytymistä edes huomaa, kun motikalla ohjatussa tinakoneessa naama on tuulilasissa.

Suosittelen vaihtamaan moottorin tukikumit, mikäli asia on noin

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #908 : 05.06.2018, 22:03:15 »
Korjaus, kyllä se toimii nyt kun ajoin pidemmän lenkin ja koneen kunnolla kuumaksi. Toimii ja vetää näinkin paremmin kuin bensalla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #909 : 05.06.2018, 22:05:36 »
Suosittelen vaihtamaan moottorin tukikumit, mikäli asia on noin
Ja taka-akselin/voimansiirron ripustukset.

Kyllä sen minä ainakin olen huomannut, aina. Niin 240:llä, 740:llä ja 940:llä. Niin manuaalina, kuin automaattina. Niin perseelläni, kuin mittareita tuijottamalla.

Samanlailla sen huomaa motikassakin. Niin manuaalilla, kuin automaatilla. Niin perseellä, kuin mittaristostakin.

Raja on erittäin selvä. Aikanaan asuin sopivan kukkulan päällä, josta alaspäin tullessa tuon moottorijarrun kytkeytymisen huomasi todella hyvin autolla kuin autolla. Oli sitten motikka tai LH ja missä kopassa vaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #910 : 05.06.2018, 22:33:46 »
Suosittelen vaihtamaan moottorin tukikumit, mikäli asia on noin

Tukikumit on vaihdettu kuutisen vuotta sitten...

Kyllä sen moottorijarrun huomaa, mutta kytkeytyminen on paljon sivistyneempi, kuin saman ikäluokan motikassa. Jossa sen huomaa selvästi jopa vakionopeus säätimellä ajaessa.

Tässä muuten on eroa bini-versioiden välillä ja tässä sivistyneimpiä ovat 954-> binit!

Tosin, suoattaapi olla omilla kätösillä jotain tekoa asian kanssa siellä LH:n uumenissa...   ::)

Korjaus, kyllä se toimii nyt kun ajoin pidemmän lenkin ja koneen kunnolla kuumaksi. Toimii ja vetää näinkin paremmin kuin bensalla.

Oletin, että sinulle on itsestään selvää, että moottorin toiminta vajaa lämpöisenä on hyvin erilaista kuin käyntilämpimänä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #911 : 05.06.2018, 22:58:57 »
Kyllä syötönkatkasu pelaa ns kylmälläkin padalla, siis nyt kesäolosuhteista puhuttaessa "kylmällä", ainakin puolen kilsan kohdilla olevassa mäessä katkeaa syöttö kyllä kun vaan latoo pakkovaihteista pienempää jolla kierroksia saa yli arvon x (rundari toimii muutaman minuutin tankillisen aikana niin vaikea sanoa). Niin tämä siis 561C koodilla...

Tuo syötönkatkaisu on muuten semmonen asia, että ison immun kanssa monta hyvin erilaista ja osin samoille, osin eri koodiversioilel tehtyjä hyvin erilaisia moottoreita säädelleenä voin vaan todeta, että se pelaa just miten sattuu pelittämään. Yhdessä 954 koodilla tuli syötönkatkasu sillain että 1300 meni syöttö poikki ja varmaan nippanappa yli 1000 kun löi syötön päälle, mun omassa taas myöskin 954 koodilla on varmaan 2400 että saa syötön poikki ja heti 2000 alla se tulee takasin. Ja muutamassa muussa 954 koodille tehdyssä se on toiminut osapuilleen normaalisti. Mulla toki 954 koodi ahdetussa 16v, jossa tuntuu olevan muutenkin eroa käytökseltään kasitappiin (oh really?!).
« Viimeksi muokattu: 05.06.2018, 23:01:55 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #912 : 06.06.2018, 00:04:26 »
984:llä se toimi lyhyemmän ajon jälkeen eli kun hidastan työpaikalle tullessa pitkässä alamäessä 80km/h nelos vaihteella. Nyt se ei ole tehnyt sitä. Siitä luulin ettei mokoma toimisi ollenkaan.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #913 : 09.07.2018, 19:58:48 »
Aiempana jossain oli juttua missä mainittiin siitä ide kaapelin käyttämisestä, en vaan oo löytäny sovitetta tuonne piirin kantaan, pitääkö siis ostaa ihan vaan kanta ja juotella siihen kaapeli kiinni  ???

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #914 : 07.08.2018, 21:38:05 »
Nyt tarvis apua, aivan varma en ole kuuluuko asia oikeastaan tänne vai korjaamolle... 940 ft koneella, holset hx35 jne. 012 kiinaimmu ja 016 3"putkessa kokeiltu. Kone tallilla autossa, mutta ulkomuistista heitän että purkissa 937 bin, johon laitettu 012 immun arvot niihin molempiin "karttoihin". Muuten vakio ohjelma, koska aloin käyttämään lämpimäksi vakio suuttimilla ennen isompien suuttimien säätöä.

Nyt ongelmana on se, ettei käy tyhjää kunnolla, eikä ota kierroksia. Tyhjäkäynti seilaa mittarin mukaan 100-1400 ja välillä sammuu. Seosmittari näyttää mitä sattuu, kaasulla jos herkuttelee pikkuhiljaa kierrokset ~3krpm ja pitää siinä, hetken päästä kierrokset romahtaa ja plx menee laihalle. Olenkohan nyt tehnyt jotain väärin immun arvojen kanssa, vai onko jokin anturi viallinen? Kaasun"asento"? YKK-anturia lähinnä epäilen, muut ei oikein selitä tätä. Ilman immua kokeiltu myös, ei juuri auta. Lämpöanturin pistokkeen epäilin olevan väärässä paikassa nakun tai tk-servon kanssa, mutta lämpöanturin pistoke irrottamalla tuli vikakoodi siitä. Muuten ei vikakoodeja, kerran 1-1-2 kun checksum jäi vääräksi, ja toki immusta oli koodi kun ilman sitä kokeilin.


E. Vaihdoin ykk anturin, sekä palautin vakio 937 binin purkkiin niin alko pelaamaan suht ok. Tk-servo vittuilee nyt, tällä hetkellä piuha irti. Immuna 016 sisukset 3" rungossa, onkos tuossa sen koodauksessa jotain ihmeellisyyksiä? Nyt siis vakio 016 kartta
« Viimeksi muokattu: 08.08.2018, 22:09:52 kirjoittanut Juike »

 

Proturbo  Autodiagnoosi