Futurez  Kulkukoira

Volvo S40 T4 -98 Lastu

  • 7 Vastauksia
  • 5371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jan89

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo S40 T4 -98 Lastu
« : 29.12.2017, 18:30:08 »
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #1 : 29.12.2017, 18:38:10 »
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)
Ihan nuo normaaleilta pilleri turbon lukemilta näyttää.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #2 : 29.12.2017, 19:17:53 »
Uskoisin olevan oikeat hevoset, todennäköistä että olisi ehkä liikaa vääntöä vs realistiset. Tehoa lastutettuu ph1 on ihan normaali.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #3 : 29.12.2017, 20:51:33 »
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #4 : 29.12.2017, 20:53:17 »
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.

Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #5 : 29.12.2017, 21:08:29 »
Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
Olen kyllä 14T mitsun nähnyt ja ajanut S40 T4 Volvolla. Lisäksi tuossa on matalanostoiset nokka-akselit vakiona. Tietysti se pieni ahdin herää alempaa noiden lisäksi, niin vääntö on kuin turbodieselissä, mutta tukkeutuu ylhäällä. Noihin verrattuna 70nm vääntölisä lastulla on ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2017, 21:10:13 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jan89

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #6 : 15.04.2018, 18:15:11 »
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #7 : 15.04.2018, 19:44:22 »
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.

Tarvitsee ohjelmoida jos katti poistuu, muuten ei tarvitse. Downpipestä on hyötyä jos se parantaa moottorin hengitystä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Ateho  Elekma