Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Jupepu S60 2.5T - 05.06.2012, 10:37:16

Otsikko: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 05.06.2012, 10:37:16
Ostin s60 2.5T vollen johon oli maaliskuussa laitettu digituning ohjelma 243hp/385nm.. Kysymys kuuluukin voinko asentaa autoon downpipen, catbackin (koko putkisto siis), malpassi pa-säädin sekä filsun, ilman että täytyy uudelleen ohjelmoida auto?? Olen kysellyt bsr:ltä sekä useammasta digituning lastua myyvästä paikasta ja ne vaan pallottelee asiaa toisillaan/pyytelevät kyselemään toisiltaan.. Selvää vastausta en mistään ole saanut joten olisi mukavaa jos joku pystyisi auttamaan..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: revote - 05.06.2012, 10:47:47
Minä en mitään mistään tiedä, mutta tuntus että kyllä joudut ohjelmoimaan uudelleen. Moottorin hengitys paranee, ja mitä muuta tuossa nyt tulee, niin varmaan uudelleensoftauksella tulee lisää kulkua.

Viisaammat vahvistakoon.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Ribbe - 05.06.2012, 11:08:28
Eiköhän se toimi yhtä hyvin ilman softaustakin. Tietty noiden muutosten jälkeen uudelleen softaamalla siitä voisi saada vähän lisää voimaa ulos, mutta ei mahdottomia.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 05.06.2012, 12:40:06
Joo lähinnä mietin ettei sit koneelle mitään negatiivista tapahtuis vaiks ei uusiks ohjelmoiskaan (saa riittävästi bensaa yms..), olis vaan ärsyttävää maksaa ohjelmasta täys hinta vaikka auto on just ohjelmoitu kerrann.. Noilla eväillä pitäis käsittääkseni päästä 270hp/430nm hujakoille..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: veikko - 05.06.2012, 19:08:50
Joo lähinnä mietin ettei sit koneelle mitään negatiivista tapahtuis vaiks ei uusiks ohjelmoiskaan (saa riittävästi bensaa yms..), olis vaan ärsyttävää maksaa ohjelmasta täys hinta vaikka auto on just ohjelmoitu kerrann.. Noilla eväillä pitäis käsittääkseni päästä 270hp/430nm hujakoille..
epäilen kyllä vahvasti että putkistolla ja pa-säätimellä pääsee noihin tehoihin, 250hv vois olla mahdollinen
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Kulmamies - 05.06.2012, 19:15:54
Näissähän ei taida edes olla bensanpaineensäädintä, vaan pumppu hoitaa sopivan paineen.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Ribbe - 05.06.2012, 19:52:58
epäilen kyllä vahvasti että putkistolla ja pa-säätimellä pääsee noihin tehoihin, 250hv vois olla mahdollinen
Helpommin taitaa saada lisää tehoa kun vaihtaa tuon turbon pienoismallin isompaan. Siinä leikissä vain äkkiä käy sisuskalut koneessa heikoksi.

Mutta vakiolla ahtimella ei taida paljoa yli 250hv saada.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: IceSun - 05.06.2012, 21:53:02
Onhan erään foorumilaisen autosta about noilla muutoksilla mitattu nuo lukemat. :P
Ei pa-säädintä.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 06.06.2012, 00:18:48
Jees, täytyy kattoo mitä toi karala vastailee.. Kiitoksia kaikille vastauksista..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 06.06.2012, 00:20:23
Ja auto on muuten manuaaliaskilla että laatikon ei pitäis rajoittaa niin paljoo ku toi geartronic..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 06.06.2012, 00:30:46
http://en.bsr.se/products/t396/
Eli bsr lupaa 264hp/434nm
Tuolta katoin noita tehoja, doc powerin mukaan toi downpipe sopii myös '05 malliin
http://www.eurosporttuning.ca/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EST02&Product_Code=VLE-960-228&Category_Code=VL-S60-en-kit-25t
270 hp and 315 ft/lbs ~n. 430nm siis lupaa eurosport tuning, molemmissa paketeissahan on käsittääkseni koko putkisto +ohjelma +filsu..

Mene ja tiedä... Karalan penkist sit totuus ehkä joskus selviää...
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: vellu86 - 06.06.2012, 18:03:01
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä  ;D

Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Ribbe - 06.06.2012, 18:47:32
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä  ;D
Tutulla oli 2006 vuosimallin V70 T5 mallissa joku BSR:n stage joka lupasi 350hv. Penkissä autosta irtosi vain 315hv.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Mika - 06.06.2012, 18:53:03
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä  ;D

Itsellä ainakin on BSR:stä hyvät kokemukset. Kahdessa eri T5:ssa mulla osunut melko kohdalleen, hepat olleet muutaman alle kun taas vääntöä ollut enemmän. Tuloksia tuli aikoinaan mitattua useammassa eri penkissä. Myös kulkupuoli verrattuna toisiin autoihin on ollut tehoihin nähden linjassa.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Mika - 06.06.2012, 18:54:30
Tutulla oli 2006 vuosimallin V70 T5 mallissa joku BSR:n stage joka lupasi 350hv. Penkissä autosta irtosi vain 315hv.

Mulla 342hv/509nm. Yksilöissä on eroja, joten mulla tainnut kahteen kertaan osua hyvät yksilöt.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: IceSun - 11.06.2012, 11:03:14
penkist sit totuus ehkä joskus selviää...

Koska suunnittelit penkkiin mentäväksi?
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 11.06.2012, 18:10:42
Meen penkittää sit ku kilkkeet on kiinni ja ehdin, filsu tuli jo mut putkistos kestää vielä vähän toimitus..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Jupepu S60 2.5T - 11.06.2012, 18:11:45
Siis toi bsr:n optiflow..
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: _tino_ - 10.08.2012, 11:52:31
Mitäs tämmöses on vakio ahtopaineet?
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: timAntt1 - 07.09.2012, 23:06:26
mitäs tälle "vehkeelle" kuuluu? :)
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: JanMac - 09.06.2013, 23:48:54
Kuulin ettei nämä 2.4/2.5 turbot ole oikein kestäviä aihioita virittää - sylinterien yläpäät ei kestä. Onko tullut kokemuksia tästä ? Ainakin olen muutamasta kansivikaantuneesta lukenut juttua palstalta. Liekö kyse sitten tästä ?
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Ribbe - 10.06.2013, 09:39:00
Kuulin ettei nämä 2.4/2.5 turbot ole oikein kestäviä aihioita virittää - sylinterien yläpäät ei kestä. Onko tullut kokemuksia tästä ? Ainakin olen muutamasta kansivikaantuneesta lukenut juttua palstalta. Liekö kyse sitten tästä ?
Itselle ei ole sattunu silmään kansivikoja täällä, mutta kankia menee mutkalle ja joistakin on tainnu mennä sylinteriputkia. Mutta eiköhän nuo kestä sen mitä vakio ahtimella saa ulos kunhan muistaa ettei laita 95E:tä tankkiin :)
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: sheiggi - 10.06.2013, 11:00:41
Kankien meno ja sylkkäputken halkeaminen mullaki tuli mielee ekoina paikkoina mitkä vois pettää.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: JanMac - 10.06.2013, 14:44:33
Vakio -13g.llä jos mennään ja useimmiten tälle luvatut arvot on 230hv/380nm. Tuli vaan tuolta turbotecin suunnasta varottelua ja eivät olleet yhtään innokkaita lastuttamaan joten pistin softauksen toistaiseksi jäihin.  ???
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Ribbe - 10.06.2013, 20:33:01
Vakio -13g.llä jos mennään ja useimmiten tälle luvatut arvot on 230hv/380nm. Tuli vaan tuolta turbotecin suunnasta varottelua ja eivät olleet yhtään innokkaita lastuttamaan joten pistin softauksen toistaiseksi jäihin.  ???
Mitä ne varoittelivat? Vakio ahtimella ei kovin helpolla saa mottia rikki, kunhan ajaa oikealla bensalla.
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: JanMac - 10.06.2013, 22:45:11
No justiinsa tuosta sylinterien yläpäästä, jäi vähän epäselväksi tarkoitettiinko kantta vai sylinteriputkia. No nyt on rahanmenoa ihan tarpeeksi perustekniikan kuntoon saattamisessa. Ja siitähän se varmaan järkevää onkin aloittaa - virittely  :pomo:
Otsikko: Vs: S60 2.5T viritys
Kirjoitti: Kökkö - 30.01.2014, 20:52:59
Käytetään tätä samaa, kun kerran sama motti on.
Onko jollain faktaa tämän 2.5T moottorin kestosta, kuinka herkkä hajomaan, kun paljon tästä sylinteriputkien kestosta on ollut puhe?!

Itellä kävi vaan mielessä, että lainais tuosta projekti 940:stä ahdinta, joka on TD05-16G #7 pakopesällä, olis jonkun verran järeempi vakiota. Tähän räätälöity lastu kylkeen alkuperäisillä suuttimilla. Auto on siis V70 2.5T AWD geartronicilla vm. -05. Aika mieto viritys mutta onko noi sylinteriputket niin heikot? laatikon kans ei vissiin pitäis tulla ongelmia.