Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Jupepu S60 2.5T - 05.06.2012, 10:37:16
-
Ostin s60 2.5T vollen johon oli maaliskuussa laitettu digituning ohjelma 243hp/385nm.. Kysymys kuuluukin voinko asentaa autoon downpipen, catbackin (koko putkisto siis), malpassi pa-säädin sekä filsun, ilman että täytyy uudelleen ohjelmoida auto?? Olen kysellyt bsr:ltä sekä useammasta digituning lastua myyvästä paikasta ja ne vaan pallottelee asiaa toisillaan/pyytelevät kyselemään toisiltaan.. Selvää vastausta en mistään ole saanut joten olisi mukavaa jos joku pystyisi auttamaan..
-
Minä en mitään mistään tiedä, mutta tuntus että kyllä joudut ohjelmoimaan uudelleen. Moottorin hengitys paranee, ja mitä muuta tuossa nyt tulee, niin varmaan uudelleensoftauksella tulee lisää kulkua.
Viisaammat vahvistakoon.
-
Eiköhän se toimi yhtä hyvin ilman softaustakin. Tietty noiden muutosten jälkeen uudelleen softaamalla siitä voisi saada vähän lisää voimaa ulos, mutta ei mahdottomia.
-
Joo lähinnä mietin ettei sit koneelle mitään negatiivista tapahtuis vaiks ei uusiks ohjelmoiskaan (saa riittävästi bensaa yms..), olis vaan ärsyttävää maksaa ohjelmasta täys hinta vaikka auto on just ohjelmoitu kerrann.. Noilla eväillä pitäis käsittääkseni päästä 270hp/430nm hujakoille..
-
Joo lähinnä mietin ettei sit koneelle mitään negatiivista tapahtuis vaiks ei uusiks ohjelmoiskaan (saa riittävästi bensaa yms..), olis vaan ärsyttävää maksaa ohjelmasta täys hinta vaikka auto on just ohjelmoitu kerrann.. Noilla eväillä pitäis käsittääkseni päästä 270hp/430nm hujakoille..
epäilen kyllä vahvasti että putkistolla ja pa-säätimellä pääsee noihin tehoihin, 250hv vois olla mahdollinen
-
Näissähän ei taida edes olla bensanpaineensäädintä, vaan pumppu hoitaa sopivan paineen.
-
epäilen kyllä vahvasti että putkistolla ja pa-säätimellä pääsee noihin tehoihin, 250hv vois olla mahdollinen
Helpommin taitaa saada lisää tehoa kun vaihtaa tuon turbon pienoismallin isompaan. Siinä leikissä vain äkkiä käy sisuskalut koneessa heikoksi.
Mutta vakiolla ahtimella ei taida paljoa yli 250hv saada.
-
Onhan erään foorumilaisen autosta about noilla muutoksilla mitattu nuo lukemat. :P
Ei pa-säädintä.
-
Jees, täytyy kattoo mitä toi karala vastailee.. Kiitoksia kaikille vastauksista..
-
Ja auto on muuten manuaaliaskilla että laatikon ei pitäis rajoittaa niin paljoo ku toi geartronic..
-
http://en.bsr.se/products/t396/
Eli bsr lupaa 264hp/434nm
Tuolta katoin noita tehoja, doc powerin mukaan toi downpipe sopii myös '05 malliin
http://www.eurosporttuning.ca/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EST02&Product_Code=VLE-960-228&Category_Code=VL-S60-en-kit-25t
270 hp and 315 ft/lbs ~n. 430nm siis lupaa eurosport tuning, molemmissa paketeissahan on käsittääkseni koko putkisto +ohjelma +filsu..
Mene ja tiedä... Karalan penkist sit totuus ehkä joskus selviää...
-
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä ;D
-
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä ;D
Tutulla oli 2006 vuosimallin V70 T5 mallissa joku BSR:n stage joka lupasi 350hv. Penkissä autosta irtosi vain 315hv.
-
Bsr:än lupaukset on ainakin reilusti yläkanttiin. Esim. t5 pelkkä ohjelma 300hp (todellinen max.280) ja stage 3 315hp mut jos ahdin riittää n.300hp asti ni jokainen voi siitä päätellä ;D
Itsellä ainakin on BSR:stä hyvät kokemukset. Kahdessa eri T5:ssa mulla osunut melko kohdalleen, hepat olleet muutaman alle kun taas vääntöä ollut enemmän. Tuloksia tuli aikoinaan mitattua useammassa eri penkissä. Myös kulkupuoli verrattuna toisiin autoihin on ollut tehoihin nähden linjassa.
-
Tutulla oli 2006 vuosimallin V70 T5 mallissa joku BSR:n stage joka lupasi 350hv. Penkissä autosta irtosi vain 315hv.
Mulla 342hv/509nm. Yksilöissä on eroja, joten mulla tainnut kahteen kertaan osua hyvät yksilöt.
-
penkist sit totuus ehkä joskus selviää...
Koska suunnittelit penkkiin mentäväksi?
-
Meen penkittää sit ku kilkkeet on kiinni ja ehdin, filsu tuli jo mut putkistos kestää vielä vähän toimitus..
-
Siis toi bsr:n optiflow..
-
Mitäs tämmöses on vakio ahtopaineet?
-
mitäs tälle "vehkeelle" kuuluu? :)
-
Kuulin ettei nämä 2.4/2.5 turbot ole oikein kestäviä aihioita virittää - sylinterien yläpäät ei kestä. Onko tullut kokemuksia tästä ? Ainakin olen muutamasta kansivikaantuneesta lukenut juttua palstalta. Liekö kyse sitten tästä ?
-
Kuulin ettei nämä 2.4/2.5 turbot ole oikein kestäviä aihioita virittää - sylinterien yläpäät ei kestä. Onko tullut kokemuksia tästä ? Ainakin olen muutamasta kansivikaantuneesta lukenut juttua palstalta. Liekö kyse sitten tästä ?
Itselle ei ole sattunu silmään kansivikoja täällä, mutta kankia menee mutkalle ja joistakin on tainnu mennä sylinteriputkia. Mutta eiköhän nuo kestä sen mitä vakio ahtimella saa ulos kunhan muistaa ettei laita 95E:tä tankkiin :)
-
Kankien meno ja sylkkäputken halkeaminen mullaki tuli mielee ekoina paikkoina mitkä vois pettää.
-
Vakio -13g.llä jos mennään ja useimmiten tälle luvatut arvot on 230hv/380nm. Tuli vaan tuolta turbotecin suunnasta varottelua ja eivät olleet yhtään innokkaita lastuttamaan joten pistin softauksen toistaiseksi jäihin. ???
-
Vakio -13g.llä jos mennään ja useimmiten tälle luvatut arvot on 230hv/380nm. Tuli vaan tuolta turbotecin suunnasta varottelua ja eivät olleet yhtään innokkaita lastuttamaan joten pistin softauksen toistaiseksi jäihin. ???
Mitä ne varoittelivat? Vakio ahtimella ei kovin helpolla saa mottia rikki, kunhan ajaa oikealla bensalla.
-
No justiinsa tuosta sylinterien yläpäästä, jäi vähän epäselväksi tarkoitettiinko kantta vai sylinteriputkia. No nyt on rahanmenoa ihan tarpeeksi perustekniikan kuntoon saattamisessa. Ja siitähän se varmaan järkevää onkin aloittaa - virittely :pomo:
-
Käytetään tätä samaa, kun kerran sama motti on.
Onko jollain faktaa tämän 2.5T moottorin kestosta, kuinka herkkä hajomaan, kun paljon tästä sylinteriputkien kestosta on ollut puhe?!
Itellä kävi vaan mielessä, että lainais tuosta projekti 940:stä ahdinta, joka on TD05-16G #7 pakopesällä, olis jonkun verran järeempi vakiota. Tähän räätälöity lastu kylkeen alkuperäisillä suuttimilla. Auto on siis V70 2.5T AWD geartronicilla vm. -05. Aika mieto viritys mutta onko noi sylinteriputket niin heikot? laatikon kans ei vissiin pitäis tulla ongelmia.