Kulkukoira  Proturbo

JT-Tuning putkisto

  • 28 Vastauksia
  • 15769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rentz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
JT-Tuning putkisto
« : 30.05.2011, 10:52:25 »
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #1 : 30.05.2011, 10:55:54 »
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK
On siinä vähän niin ja näin että menee katsastuksesta läpi sekä voi rueta polttamaan vikavaloa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #2 : 08.06.2011, 23:04:50 »
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK
100 cel voi olla liian virtaava ja sit palaa lambdan vikakoodi koko ajan.
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #3 : 09.06.2011, 09:47:44 »
100 cel voi olla liian virtaava ja sit palaa lambdan vikakoodi koko ajan.
Ei se virtauksesta johdu ja siihen voi panna vaikka suoranputken. Vikavalo johtuu alhaisemasta puhdistus kyvystä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #4 : 09.06.2011, 12:33:33 »
Ei se virtauksesta johdu ja siihen voi panna vaikka suoranputken. Vikavalo johtuu alhaisemasta puhdistus kyvystä.
No sama se mistä aiheutuu mut vikavalo syttyy todennäkösesti. Jännä kun johtuu alhaisemmasta puhdistus kyvystä ku ittellä oli paremmat päästöt kisa katilla kun orkkiskatilla...
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #5 : 09.06.2011, 13:12:47 »
No sama se mistä aiheutuu mut vikavalo syttyy todennäkösesti. Jännä kun johtuu alhaisemmasta puhdistus kyvystä ku ittellä oli paremmat päästöt kisa katilla kun orkkiskatilla...
Ei ole alkuperäinen ollut kunnossa silloin. Itsellä kokemus monesta autosta joista mitattu alkuperäisellä ja virityskatilla.
Yleensä nuo virityskatilla on 300cell kennoja ja niillä ei ongelmia. Tarkkaan en tiedä mitä nuo alkuperäiset on 500cell??  Ainakin HC nousee 0 tasosta yleensä virityskateilla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #6 : 09.06.2011, 15:46:51 »
onko näissä kaksi lambda-anturia? ennen ja jälkeen katin?
LH&ostrich

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #7 : 09.06.2011, 16:19:21 »
onko näissä kaksi lambda-anturia? ennen ja jälkeen katin?
On.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #8 : 09.06.2011, 16:46:55 »
Ei ole alkuperäinen ollut kunnossa silloin. Itsellä kokemus monesta autosta joista mitattu alkuperäisellä ja virityskatilla.
Yleensä nuo virityskatilla on 300cell kennoja ja niillä ei ongelmia. Tarkkaan en tiedä mitä nuo alkuperäiset on 500cell??  Ainakin HC nousee 0 tasosta yleensä virityskateilla.
Vanha s40T4 oli 100cel ja siin oli tolla paremmat päästöt ku originel. Sama oli täl S60T5 ny 200cel ja paremmat oli päästöt ku vakio kissalla. Molemmat orkkis katit oli noin 130tkm ajettuja et en usko et niis mitään vikaa on ollu.
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #9 : 09.06.2011, 19:55:44 »
Vanha s40T4 oli 100cel ja siin oli tolla paremmat päästöt ku originel. Sama oli täl S60T5 ny 200cel ja paremmat oli päästöt ku vakio kissalla. Molemmat orkkis katit oli noin 130tkm ajettuja et en usko et niis mitään vikaa on ollu.
Selitä "paremmat" päästöt. Meinaat että mitä vähemmän katissa on kennoa sen paremmin se puhdistaa?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #10 : 09.06.2011, 20:16:38 »
En mielestäni oo sanonu et mitä harvempi kenno et putsais paremmin. Ero ei oo ollut suuri mutta arvot on ollut kuitenkin parempia kun vakio katilla. Mikä selittyy sillä että vaikka sinne lyödään harvempi katti mutta se on uusi ja erimateriaaleista tehty kun orkkis. Kai olet tietoinen että race katissa ja orkkis katissa on täysin eri materiaalit kennossa keskenään? Kun kisa katissa on harvempi kenno on sen harvemman kennon sillon suodatettava paremmin jotta päästöt pysyvät normien sisällä. Mun pointti oli se että esim tollate 200 cel suodattaa ihan samalla lailla kun vakio Esim 500cel katti nimenomaan kennon materiaalien takia ei cel luvun takia. Tämän takia ihmettelin sun kommenttia että vikakoodi ilmoittaa että jälkimmäinen lamda haistelis enemmän epäpuhtauksia. Koska päästöt eivät muutu oleellisesti vaan virtaus muuttu ja näin ollen jälimmäinen lamba ei saa enään sille tarkoitettua arvoa. Voi olla että olen väärässä mutta näin tämä asia mulle on selitetty ja koitan kaivaa sen vikakoodin minkä se antaa niin ei tarvii tästäkään asiasta mutuilla.
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #11 : 09.06.2011, 20:44:54 »
Taitavat olla metalli kennoisia molemmat*. HC on vakio katilla ollut 0 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Kisakateilla yleensä tyhjäkäynnin HC on joitain kymmeniä. Kierroksilla vetää sitten nollat.
Vikakoodia voi tulla mm sen takia että takimmainen lambda haistelee kylmästä lähtiessä katalysaattorin toiminta ei ole tullut raja-arvoihin tarpeeksi nopeasti(puhdistus kyky). Tälläinen koodi tuli omaan Bemariin näillä 100 cell kisakateilla. Ja mitä virtaus nopeuteen pitäähän sen lambda pysyä siellä perässä koko ajan virtaus nopeuksien muuttuessa. Vakioputkistossa on isompi virtaus nopeus kuin viriputkistoissa niin silloihan sen pitäisi olla ongelma vakiona eikä päin vastoin jos reagointi olisi ongelma.

Ja muutamia tapauksia on ollut ettei päästöistä ole mennyt läpi tuollaisella 100cell katilla. Nythän puhutaan niistä pienistä Volvoissakin yleisesti käytettävistä kisakateista esim magnaflow 59959.

« Viimeksi muokattu: 09.06.2011, 21:33:12 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Volvossi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #12 : 09.02.2015, 13:07:46 »
Ei taida jt:ltä enää 100cel katteja saadakaan..
Ainakaan omaani (s40T5) kun kattelin niin oli vaan 200 tai 300cel malleja myynnissä..
Kysymys kuuluukin että kumpiko olis järkevämpi tilata jos tilaan?
Vai kannattaako hommata jostain muualta jos ja kun koko ränniä ois tarkotus laittaa??

Volvo s40 T5 -06

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #13 : 09.02.2015, 16:33:20 »
Ei taida jt:ltä enää 100cel katteja saadakaan..
Ainakaan omaani (s40T5) kun kattelin niin oli vaan 200 tai 300cel malleja myynnissä..
Kysymys kuuluukin että kumpiko olis järkevämpi tilata jos tilaan?
Vai kannattaako hommata jostain muualta jos ja kun koko ränniä ois tarkotus laittaa??
200cel ilman muuta, mut ite en tota paska rautaa kyl laittais autoni alle, nimimerkillä kolmas putkisto menossa, kahesta edellistä mädäntyny akselin jälkeen...
S60 T5

Poissa Volvossi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: JT-Tuning putkisto
« Vastaus #14 : 09.02.2015, 18:30:40 »
200cel ilman muuta, mut ite en tota paska rautaa kyl laittais autoni alle, nimimerkillä kolmas putkisto menossa, kahesta edellistä mädäntyny akselin jälkeen...


Aijaa..
Kannattaisko se kattoo bsr:ltä sitte?
Eipä niitä paljon muita vaihtoehtoja taida olla
Volvo s40 T5 -06

 

Carcom Oy  Ateho