RallyBaron  Samppasport

Suzuki PV -topic

  • 142 Vastauksia
  • 52080 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #120 : 21.09.2015, 19:19:25 »
Saman vian kanssa painitaan edelleen.

Aikaisemmin sai 85 suuttimella toimimaan kun kaasarista veti toisen ruuvin (ristipää) täysin kiinni ja tasapääruuvin auki. Tyhjäkäyntiä ei ollut ja hirtti kaasu heti kun sitä ristipääruuvia avasi.

Nyt sit taas alkoi sama v*tun taistelu. Suuttimia kokeiltu välillä 85-110, ei vaikutusta. Kolmea eri kaasaria kokeiltu, ei vaikutusta. Tiivisteitä kolme vai neljä peräkanaa, paksuus varmaan 7mm luokkaa. Kaasu jää pohjaan eli ei palaudu kuin ite kahvaa kääntämällä, mutta luisti kyllä muuten liikkuu mukana, ja kaasu hirttää vaikka luisti putoaa alas asti.  Luistin neulassakin on niitä säätömahdollisuuksia, ja parhaiten toimi alimmassa kohdassa, muilla hirtätti vielä nopeammin.

Ehdotuksia kiitoa. Hulluinta on kun pikkuveli tolla päivän ajoi ilman tuskaa ja sit hirttäminen alkoi taas ihan yhtäkkiä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #121 : 27.09.2015, 10:25:06 »
Tankissa oli aiemmin 95E10 kun äiti oli sinne hakenut. ;D Nyt 98E5 ja kovasti paremmin toimii. Ryyppy päällä kun ajaa niin ei hirtä käytännössä yhtään, ilman ryyppyä oikeastaan heti.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #122 : 27.09.2015, 11:48:00 »
Vuotaaks se jostain ilmaa välistä?
Mikäs kokoonpano siinä on?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #123 : 27.09.2015, 17:40:57 »
Itse olen tiivistänyt noita imukauloja/kaasareita ihan pelkällä tiivisteliimalla ja hyvin toimii. Ettei tuossa ole imukaula halki jostakin ?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #124 : 01.10.2015, 13:06:08 »
Oiski täällä kellään muuten jonninjoutavaa vakio Mikunia tai sen yläpään osia? Voisin semmoset ostaa, kun omasta vakiomikestä mpuuttuu yläpään osat ja toi dellortto tuskin on hyvä katsastuksessa :D

Ja kuvat on kivoja..
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 13:07:39 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #125 : 02.10.2015, 07:17:21 »
Vuotaaks se jostain ilmaa välistä?
Mikäs kokoonpano siinä on?

Vieläkään en usko imuvuotoon, mutta senkin suhteen saan mielenrauhan kun lyön massat väliin.

Kokoonpano 60cc plussu, vakio mikuni ja Luhao.


Itse olen tiivistänyt noita imukauloja/kaasareita ihan pelkällä tiivisteliimalla ja hyvin toimii. Ettei tuossa ole imukaula halki jostakin ?

Halkeamaa en oo löytänyt.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #126 : 25.04.2016, 22:34:21 »
Kai tää kuuluu tänne.. Kerran otteessa PV50 maininta  :D Tosiaan tämmöstä tullut näpräiltyä, alkuperäiseen suuntaan..


Osia on pirun hankala löytää  :-\

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #127 : 25.04.2016, 22:41:33 »
Lainaus
Osia on pirun hankala löytää
Joo ja toinen jännä juttu että näitten arvo on vaan murtoosa verratuna pv

Siisti peli kuitenkin, tulee nuoruus mieleen

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #128 : 25.04.2016, 22:55:37 »
Nettimoton tarjontaa kattelin, aika kauheita vehkeitä oli myynnissä. Eipä tätä ollakkaan myymässä, liikenteessä näitä ei enää näe.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #129 : 27.04.2016, 22:01:58 »
Mahtava ketju! Oli kerran PV itelläkin ja mallia 83 eli kärjetön sytytys. Oli se aikaansa edellä muihin mopoihin verrattuna monessa mielessä kun vertasi vaikkapa puch tai tomos pilipalivehkeisiin ;D Ihmeteltiin kun oli sokkavarmistuksia, kunnollinen prätkämäinen ketjunkiristys, haarukassa oli se kumisuoja kun taas muissa mopoissa taisi ketju raakasti laahata haarukkaa jos oli tarpeeksi löysällä ;D Kytkin oli kunnollinen eli vaihde silmässä kytkin vain pohjaan ja polkemaan mikä ei tainnu muissa onnistua

Ja se fiilis miten moposportin 80cc virisarjalla vastasi kaasuun ja uhkui tehoa. Siis se originaali sarja jota mainostettiin "tehoa ainakin riittävästi" kommentilla. Samaa fiilistä ei ole tainnut mikään prätkäkään tuoda sitten aikuisiällä :-\
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #130 : 27.04.2016, 22:20:11 »
Mahtava ketju! Oli kerran PV itelläkin ja mallia 83 eli kärjetön sytytys. Oli se aikaansa edellä muihin mopoihin verrattuna monessa mielessä kun vertasi vaikkapa puch tai tomos pilipalivehkeisiin ;D Ihmeteltiin kun oli sokkavarmistuksia, kunnollinen prätkämäinen ketjunkiristys, haarukassa oli se kumisuoja kun taas muissa mopoissa taisi ketju raakasti laahata haarukkaa jos oli tarpeeksi löysällä ;D Kytkin oli kunnollinen eli vaihde silmässä kytkin vain pohjaan ja polkemaan mikä ei tainnu muissa onnistua

Ja se fiilis miten moposportin 80cc virisarjalla vastasi kaasuun ja uhkui tehoa. Siis se originaali sarja jota mainostettiin "tehoa ainakin riittävästi" kommentilla. Samaa fiilistä ei ole tainnut mikään prätkäkään tuoda sitten aikuisiällä :-\
jep,83 oli ensimmäinen kärjetön.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #131 : 27.04.2016, 22:26:39 »
Ainakin tomoksen 4 vaihteinen kone on täysin kelvoton mihinkään, sama heittää romukoppaan samantien. 2 vaihteinen automaatti vähän parempi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #132 : 28.04.2016, 07:36:53 »
Kerran olen hyvällä pv:llä ajanut ja se oli täydellisen alkuperäinen. Hiljainen ja hyvä alavääntö. Kaikki muut ovat olleet pilattuja pakoputkilla jotka raastaa korvia. Se on myös ainoa mopo jolla olen kaatunut. :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #133 : 28.04.2016, 11:23:42 »
Lainaus
Ainakin tomoksen 4 vaihteinen kone on täysin kelvoton mihinkään,
Äläpäs nyt hauku legendaa, onhan niissä sentään öljytikku ja kannessa kertakäyttö kierre. Miten itse olisin oppinut volvoja värkkää, jos olisin jollakin suzukilla vaan ajanut. Unohtamatta tomoksen "vanos" itsesäätyvä magneetto (pikkukiila)  8)

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Suzuki PV -topic
« Vastaus #134 : 28.04.2016, 12:09:54 »
Isäukon kanssa kunnostettiin SM Solikka Tomoksella kun tulin mopoikään.
Kyllä tuli moottoriremontit tutuiksi. Hyviä puolia oli se että oli kevyt työntää kotiin :D

Tallissa olisi yksi Tomos-Solikka nipussa, mutta eipä se suostu käymään, pitäisi vissiin sillekkin tehdä jotain :D

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

 

Kulkukoira  Proturbo