Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 203368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #210 : 21.06.2019, 13:15:59 »
Ei ole. Öljyn paluu menee ns. öljyn sekaan. En yhdessäkään vastaavanlaisessa kombinaatiossa ole nähnyt öljyn menevän
pinnan yläpuolelle. Ja tästä löytyy kyllä meriittiä, että öljy menee öljyn sekaan.

Tämä aika moottori ja turbo kohtaista. Autoista äkkiseltään tulee mieleen vain 1.8t vag missä menee tason alapuolelle.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa BusaMies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #211 : 21.06.2019, 17:02:50 »
Ei paljoakaan kerro 1.8T VAG, mutta onko siinä tuo sama ahdin? Minkälaisella öljynpaineella tuo mahtaa olla? Laitoin
isomman rattaan öljypumppuun ja toisen venttiilin - öljynpaine nousi. Tietoa ei ole paljonko. Asiantuntijat sanoivat,
että öljynpaineen nostamisella ei heillä ole ollut mitään ongelmia ahdinten kanssa. Tosin siellä on ollut Holsetteja ja
Garretteja. Jos Mitsun ahtimen tiivisteet ei vai kestä isompaa öljynpainetta. Tuo 1.8T öljynpaine kyllä kiinnostaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #212 : 21.06.2019, 17:21:40 »
Ei paljoakaan kerro 1.8T VAG, mutta onko siinä tuo sama ahdin? Minkälaisella öljynpaineella tuo mahtaa olla? Laitoin
isomman rattaan öljypumppuun ja toisen venttiilin - öljynpaine nousi. Tietoa ei ole paljonko. Asiantuntijat sanoivat,
että öljynpaineen nostamisella ei heillä ole ollut mitään ongelmia ahdinten kanssa. Tosin siellä on ollut Holsetteja ja
Garretteja. Jos Mitsun ahtimen tiivisteet ei vai kestä isompaa öljynpainetta. Tuo 1.8T öljynpaine kyllä kiinnostaa.

Ei ole sama ahdin. Mutta saa olla aika tarkkaan laskeskeltu öljynmäärä/paine jos tason alapuolelle paluu, toisella ahtimella tai öljypumpun muutoksella varmasti helposti ongelmia tuollaisessa.

Äkkiä voi sulla olla niin, että liikaa painetta tai paluu ei virtaa tarpeeksi (varsinkin kun tuon tason alapuolella). Jos kumpikaan ei näistä, niin ahdin rikki.
En oikeen tiedä millä sen äkkiä kokeilis, eikös jotkut ole lisänneet pumppuja noihin prätkiin imemään ahtimesta öljyä? En niistä mitään ymmärrä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #213 : 21.06.2019, 17:50:35 »
Itellä vanhassa autossa aikoinaan 13C:n kanssa kävi niin, kun öljynpaluu alkoi hieman ahdistamaan, niin lykkäsi aikalailla järkyttävän määrän öljyä suoraan pakopuolelle, putken päästä sai kaavittua öljyä.

Poissa BusaMies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #214 : 22.06.2019, 09:33:03 »
Edellisen ahtimen kanssa ei ollut mitään ongelmaa öljyjen kanssa. Siinä tuli tehot vain vastaan. Öljyn paluuletkukin oli vielä pienempää ja ihan samalla tavalla meni öljyn sekaan. Silloin tosin ei ollut öljynpainetta nostettu. On pumppuja jotka imevät, mutta, jos muutkaan niitä ei tarvitse.. Öljynpaineletkun reikä on n. 5mm. Laitoin kuristimen ahtimeen ja tein 2 mm reiän, mutta ei auttanut.  Miten tiivistys tehdään ko. ahtimessa? Löytyisikö jostain esim. räjäytyskuvaa ahtimesta?

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #215 : 13.07.2019, 23:02:12 »
Kertokaapa mulle tuo oikeakätisen arvoituksen vastaus. Millä se mutteri siinä pysyy? Joku erikoismutteri vai mikä on ratkasu?
Minä tilasin 4 korjaussarjaa Ebayn kautta Kinugawa turbolta, paketti tuli alle viikossa ja hintaa jäi 72e/kpl tulleineen ja alveineen. Yritin löytää myös englannista, mutta ei löytynyt tuota flat back versiota. Turbot ovat kaikki TD04HL-15G mallia ja peräisin 850T5 malleista. Ihmetystä aiheuttaa sellainen asia että kahdessa turbossa on vasenkätinen kierre akselin kompressorisiiven päässä ja kahdessa turbossa on oikeakätinen kierre. Korjaussarjoissa on vasenkätiset mutterit ja niin ne pitääkin olla aikaisemmin mainittujen ohjeiden mukaan.Mistähän nuo erot mahtaa johtua ja miten nuo oikeakätiset mahtaa pysyä kiinni ettei pakosiipi ja akseli kurkista pakoputkesta? Mitä maksaa turbojen tasapainotus esim. Proturbolla?
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #216 : 11.04.2020, 07:59:46 »
Noista kinugawan säädettävistä hukkiksenkelloista muistan lukeneeni, että paineet ei pidä paikkaansa, tai ilmoitetut paineet ovat sille arvolle kun portti on täysin selällään. Mites nuo kiinteät? Samaa paskaa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #217 : 11.04.2020, 11:06:31 »
Noista kinugawan säädettävistä hukkiksenkelloista muistan lukeneeni, että paineet ei pidä paikkaansa, tai ilmoitetut paineet ovat sille arvolle kun portti on täysin selällään. Mites nuo kiinteät? Samaa paskaa?

Kannattaa varmistaa kinugawalta
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #218 : 11.04.2020, 14:47:02 »
Noista kinugawan säädettävistä hukkiksenkelloista muistan lukeneeni, että paineet ei pidä paikkaansa, tai ilmoitetut paineet ovat sille arvolle kun portti on täysin selällään. Mites nuo kiinteät? Samaa paskaa?

Meinaatko säädettävillä nyt noita mihin jousia vaihtamalla säädellään paine?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #219 : 12.04.2020, 07:25:51 »
Meinaatko säädettävillä nyt noita mihin jousia vaihtamalla säädellään paine?

Jep
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #220 : 20.01.2021, 23:58:27 »
En jaksanut selata 15 sivua kaikkia, joten.. TD04HL-13g ja 13t, onko mitään ihmeellistä jos pakopesän laittaa 13g:stä 13t:n vakion tilalle? Ainakin 13t on isompi ulostulo pakopesässä

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #221 : 21.01.2021, 13:01:00 »
En jaksanut selata 15 sivua kaikkia, joten.. TD04HL-13g ja 13t, onko mitään ihmeellistä jos pakopesän laittaa 13g:stä 13t:n vakion tilalle? Ainakin 13t on isompi ulostulo pakopesässä

Tuo HL kertoon pakosiiven / akselin koon ja jos se on molemmissa ahtimissa sama, niin pesät ovat vaihtokelpoisia keskenään.

Ihan ekalta sivulta olisi tämäkin tieto löytynyt katsomalla.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=913.msg49389#msg49389

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #222 : 21.01.2021, 14:08:15 »
Tuo HL kertoon pakosiiven / akselin koon ja jos se on molemmissa ahtimissa sama, niin pesät ovat vaihtokelpoisia keskenään.

Ihan ekalta sivulta olisi tämäkin tieto löytynyt katsomalla.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=913.msg49389#msg49389
Juu no sen luinkin, jäi vaan arveluttamaan tuo pakopesän ulostulon koko että vaikuttaako mitenkää

Poissa HHeikki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #223 : 20.08.2021, 10:04:52 »
Onko samankokoiset kompurapesät vaihtokelpoisia keskenään siiven profiilista riippumatta? Esim. 15T ja 15G.

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #224 : 11.01.2022, 09:25:12 »
Onko samankokoiset kompurapesät vaihtokelpoisia keskenään siiven profiilista riippumatta? Esim. 15T ja 15G.

Äkkiseltään sanoisin että ei käy. esim 13c ja 13g siiven sisääntulo on erikokonisen. 15t ja g mitat löytyy internetistä kun jaksaa hetken googlata.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy