Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Museokatsastus Dellortoilla

  • 25 Vastauksia
  • 8578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #15 : 20.08.2011, 15:51:59 »
Toi artikkelivaade on mun mielestä kohtuuton.

Ohjeissa todetaan että ajalle tyypilliset lisävarusteet / muutokset sallitaan. Kaasari ja putkimuutokset lienevät tuolle ajalle tyypillisimpiä virityksiä.

Museorekisteri ei tarkoita 100% alkuperäisyyttä - pystyykö museokatsastajaa vaihtamaan, mun mielestä tuon nykyisen menettely on väärä.

EDIT: ota yhteyttä maahantuojaan/valmistajaan ja pyydä historiatietoa sieltä -muuten voi olla hankala löytää.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011, 15:57:28 kirjoittanut D5GT »

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #16 : 20.08.2011, 15:58:39 »
Museotarkastaja voi vaatia näyttöä siitä että osat on tietynlaiset. Ihan sama miten sen todistaa. Tarkastajan voi valita ihan itse eikä siihen voi kukaan puuttua.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #17 : 20.08.2011, 17:49:54 »
Autoharrastajia pitäis olla ja ihmiset täällä vinkuu ko on liikaa virheitä museoautoissa. Kenen maailma oikeesti kaatuu siihen jos jonkun auton tiivisteen reunassa on maalia? Muutenkin tässä maassa vaan potkitaan päähän autoilijoita ja maksatetaan niillä koko yhteiskunnan elätys. Sit täytyy vielä olla toisille harrastajille noin kateellinen ja vikistä kun tarkastaja tehnyt virheitä. 90% museoautoista pitäis varmaan hylätä maalipinnan takia, ihan vaan siitä syystä että tehtaalta ei tosiaan ole niin hyvää pintaa tullut niihin aikoihin kun auto on valmistunut. Menkää kyttäämään uusienkin autojen maalipintaa, appelsiinia löytyy ja puskureiden erisävyisyys koriin nähden on sääntö eikä todellakaan poikkeus.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #18 : 20.08.2011, 18:30:46 »
Nyt sitten otetaan ihan rauhassa. :)

tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan. Se tarkoittaa, että asioista on erilaisia mielipiteitä. Asiat kiistelevät eikä henkilökohtaisuuksiin mennä.

Eli keskustelu museokatsastuksesta jatkukoon, mutta asialinjalla. -H-
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #19 : 20.08.2011, 18:50:46 »
Meidän mielipiteet voi olla mitä vaan mutta tässäkin vois tehdä niin että kyselee eri museotarkastajilta onko kyseisiä kaasareita hyväksytty jossakin tarkastuksessa.

Poissa akarki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #20 : 20.08.2011, 23:46:13 »
Mä oon kyllä samaa mielta kun pari muutakin. Jos 60-luvulla saattoin asentaaa virikaasuttimet niin silloin sen pitäisi mennä museosta läpi. Eihän museokatsatuksen tarkoitus ole tehdä Volvon tehtaan näyttelyä vaan läpileikkaus 60-luvun autoista, minkälaisia ne saattoi olla silloin.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #21 : 22.08.2011, 18:41:13 »
Aikoinaan, kun tuli tuo 73:nen 142:nen museokatsastettua (silloin oli viimeisiä hetkiä, kun sai auton 25 vuoden iässä museorekisteröityä ja nythän se on 30 vuotta), niin katsastuksessa tutkittiin kaikki osat latureita ja startteja myöten, että olivat alkuperäisiä tai täysin vastaavia osia ja ainoastaan 3 osaa sai olla vaihdettuna erityyppiseksi kuin alunperin oli ollut, mutta nämä kolme osaakin piti olla aikakaudelle tyypillisä osia. Minusta myös on ihan hyvä asia, että jonkinmoinen kriteeri on sillä mitä museo kilpiin saa laittaa. Olishan se aika kornia, jos ei olisi mitään rajaa ja tuohonkin Volvoon olisi saanut laittaa 70 luvun jenkkiautojen kaikki mukavuusvarusteet ja tekniikan, mitä ei ollut vielä Volvoissa normaalisti edes saatavillakaan.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #22 : 22.08.2011, 23:45:21 »
Tietyllä tapaa museokatsastuksissa pidetään mun mielestä turhan tiukkaa linjaa noiden osavaatimusten suhteen. Tärkeää olisi säilyttää liikenteessä mahdollisimman paljon menneille ajoille tyypillistä autokalustoa, ja mielelläni itse näkisin noissa hieman enemmänkin persoonallisuutta. Samaten musta 40 vuotta vanha auto saisi näyttää siltä, että sitä on käytetty 40 vuotta. Tästähän tosin seuraisi se ongelma, että museotarkastajalle muodostuisi jono vm-80 300d Mersuja miljoona mittarissa, takapuskuri maassa ja penkit tupakan polttamina. Autoharrastajien yleensä tarvitsee venyttää säädökset äärimmilleen. Onkohan joku jo käynyt tarjoamassa museoon turbotettua 142:sta tai amaa? ;D

Valvonnan vaikeuden vuoksihan se raja on aikanaan vedetty alkuperäisyyteen. Mitä vähemmän tulkinnanvaraisuutta, sitä vähemmän virheitä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

kepa09

  • Vieras
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #23 : 24.08.2011, 00:58:59 »
Museotarkastaja voi vaatia näyttöä siitä että osat on tietynlaiset. Ihan sama miten sen todistaa. Tarkastajan voi valita ihan itse eikä siihen voi kukaan puuttua.
jos en nyt väärin noita pykäliä muista niin voi.  Voin toki muistella vanhoja.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #24 : 25.08.2011, 20:15:28 »
joo mutta pitäis saada joku artikkeli. Kumma että museomies ei moista tiedä...

Museotarkastaja menettelee oikein, siirtää pallon auton omistajalle koska itse tietää ettei ko kaasuttimia olen niissä käytetty eikä niitä ollut myöskään virityssarjoissa. Kyselin itse eilen tutulta Volvo-museotarkastajalta kuinka hän olisi menetellyt nähdessään vastaavan tapauksen eikä hänkään olisi kyseistä muutosta hyväksynyt.

Poissa akarki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Museokatsastus Dellortoilla
« Vastaus #25 : 22.09.2011, 19:04:11 »
Pistin auton myyntiin nettiautoon. Joku muu saa vaihtaa SU:t takasin /Antti

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy