KL-varaosat  Race.fi

SU vs. Weber

  • 68 Vastauksia
  • 30584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
SU vs. Weber
« : 10.03.2012, 07:47:41 »
Olisin kiinnostunut tietämään kyseisistä kaasutinmerkeistä käyttökokemuksia !
Itsellä on 2x SU hs4, jossain määrin vialliset, huomasin bensavuotoa niissä, väljät läpät, konetta vejättäessä kierroksille rupeaa kaasarit suhisemaan, ja kone ei saa kierroksia kunnolla, sillein että ihankun ne olisivat siellä tukkeena, tehojarruna.
Tässä kohtaa haluaisinkin kokeneemmilta neuvoja, että paraneeko käynti, veto, toiminta miten hyvin, kun korjaan/korjautan SU:t, eli toisinsanottuna riittääkö SU:t vai pitäisikö suunnitella autoon isompia kaasareita ?

SU:ille puolustukseksi kuitenkin että kuljettanut autoa parhaillaan 7.5 kulutuksella, kuinka pienille kulutuksille esim. weberit ylettää ?

Amukka on jokapäiväisenä käyttöautona, kone on syönyt SU:iden lisäksi 2,5mm madalletun kannen, kanavat viilailtu imusarjalle, K-nokka, ja peltisarja. jos tiedosta on apua tai tarvetta.

Pahoittelut jos meni värään paikkaan. Ja kiitokset vastauksista !
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #1 : 10.03.2012, 13:10:43 »
Riippuuhan se kulutus et mimmoset Weberit sä sinne laitat.. ::) Mutta yhdistettyyyn kulutukseen pääsee 45 tuplilla johonkin 10 litraan ajotavasta riippuen.. Maantiellä voi olla sen 8 litraa/100km ja kaupungissa 12-15litraan.. Kunhan kaasarit ja muukin kone on säädöissä :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #2 : 11.03.2012, 13:23:41 »
Meinasinkin juuri tuota että erikokoisilla webereillä, niinkun vähän vertailua, kokemuksia. Ilmeisesti weberit tuovat kuitenkin tehonlisäystäkin koneelle jonkunverran ? Mietin tuossa myös että minkähän kokoiset weberit suunilleen vastaisi noita SU:ita ?

Ja webereistä vielä että kun auto on myös talvella käytössä, niin miten toimivat, vai toimivatko ?

Tuleehan sitä tehonlisäystä varmasti jonkunverran jo, jos/kun korjauttaa SU:t ettei vuoda mistään ja toimisi täydellisesti synkassa. Tuntuu ettei ne ainakaan tuossa kunnossa riitä koneelle kun ajaa kovempaa, antaa kierroksia (esim. maantiellä ohittaessa), menohaluja kyllä on mutta menovettä ei tarpeeksi. Vai onko vika sitten jossain muualla, kaiken pitäisi kyllä olla kunnossa, tiedä sitten  ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #3 : 11.03.2012, 14:07:55 »
Ensinnäkin B16 konessa on SU HS4 kaasarit ja B18 ja B20 koneissa on SU HS6 kaasarit. Kyseisellä virityksillä ei ole väliä onko SU HS6 tai Weber 45 kulku eikä kulutus muutu jos kaasarit on muuten kunnossa.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #4 : 11.03.2012, 15:20:48 »
Meinasinkin juuri tuota että erikokoisilla webereillä, niinkun vähän vertailua, kokemuksia. Ilmeisesti weberit tuovat kuitenkin tehonlisäystäkin koneelle jonkunverran ? Mietin tuossa myös että minkähän kokoiset weberit suunilleen vastaisi noita SU:ita ?

Ja webereistä vielä että kun auto on myös talvella käytössä, niin miten toimivat, vai toimivatko ?

Tuleehan sitä tehonlisäystä varmasti jonkunverran jo, jos/kun korjauttaa SU:t ettei vuoda mistään ja toimisi täydellisesti synkassa. Tuntuu ettei ne ainakaan tuossa kunnossa riitä koneelle kun ajaa kovempaa, antaa kierroksia (esim. maantiellä ohittaessa), menohaluja kyllä on mutta menovettä ei tarpeeksi. Vai onko vika sitten jossain muualla, kaiken pitäisi kyllä olla kunnossa, tiedä sitten  ???

Mulla alko tekemään noiden 45:sten kanssa niin että ei menny 4500 kierrosta ylemmäks vaan alko röpöttämään.. Vaihoin nokka-akselin C:stä R:ään niin johan ottaa ainakin 6000 kierrosta.. Voi olla että ottais yli 7000 jos venttiilijouset vaihtais..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #5 : 11.03.2012, 15:22:03 »
Mulla alko tekemään noiden 45:sten kanssa niin että ei menny 4500 kierrosta ylemmäks vaan alko röpöttämään.. Vaihoin nokka-akselin C:stä R:ään niin johan ottaa ainakin 6000 kierrosta.. Voi olla että ottais yli 7000 jos venttiilijouset vaihtais..

Tietysti asiaan vaikuttaa enempi ja vähempi se että nää sun kaasarit ei ihan säädöissään tainnu olla..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #6 : 11.03.2012, 15:45:28 »
Tupla SU pitäs kyllä riittää noilla vireillä jos vain ovat kunnossa mutta jos vaikka laitat 40 tupla weberit niin tehonlisäystä varmasti tulee ja kulutus on suunnilleen sama kun vain ovat säädöissä ja ne riittää ainakin noilla osilla hyvin.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #7 : 11.03.2012, 16:43:41 »
En ole edes varma mitkä HS:t ne ovat.. http://www.sucarb.co.uk kuvien mukaan ovat kyllä HS4.  Autossa on kiekkamittari, joka ei tosin ole säädetty oikein(vielä). Mutta noilla laskureilla netissä laskettuna auto on naukassut kesällä ~6000rpm, tuskaisesti. Ei vaan vedä enää sitäkään.

Eli moninverroin halvemmaksi varmaan tulisi korjata SU:t, kuin käydä hankkimaan webereitä, en ihan mahdottomia tehoja kaipaakaan, kesän virityksien (yllä kirjoittamani viritykset) jälkeen autossa oli vääntöä vaikka muille jakaa, ja kulutuskin oli siedettävä. Silloin autoon jäi A-nokka. Syksyllä piti purkaa konetta palaneen kannentiivisteen vuoksi ja vaihdoin K-nokan samalla.
Nokan vaihdon jälkeen nyt kunnon tunnustelun jälkeen en suurta tehomuutosta huomaa, tuntuu jopa että sen jälkeen veto olisi huonontunut yläkierroksilla. Mutta bensankulutus tippui puolella litralla. Tyhjäkäyntikin on erittäin hyvä, niin alas kuin kaasarit saa säädettyä niin saa käymään hyvää tyhjäkäyntiä(700-1000rpm).

Tulisikohan suurta muutosta tehoihin, kulutukseen jne, jos heittäisi vielä tiukemman nokan, ja pitäisi SU:t ja korjauttaisi ne kuntoon. Onko kellään kokemusta suunilleen vastaavasta koneesta jossa vaikka ko. R-nokka ja SU:t, vai onko mahdoton yhtälö SU:ille ?

Kiitokset kun informoitte ! Tieto ja kokemus karttuu kokoajan, ja siihen on loputon nälkä  :)


Edit. kuva kaasareista: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3130711.jpg
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 16:47:05 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #8 : 11.03.2012, 17:11:31 »
Tietysti asiaan vaikuttaa enempi ja vähempi se että nää sun kaasarit ei ihan säädöissään tainnu olla..

Eikä ole vieläkään :P
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #9 : 11.03.2012, 17:14:53 »
En ole edes varma mitkä HS:t ne ovat.. http://www.sucarb.co.uk kuvien mukaan ovat kyllä HS4.  Autossa on kiekkamittari, joka ei tosin ole säädetty oikein(vielä). Mutta noilla laskureilla netissä laskettuna auto on naukassut kesällä ~6000rpm, tuskaisesti. Ei vaan vedä enää sitäkään.

Eli moninverroin halvemmaksi varmaan tulisi korjata SU:t, kuin käydä hankkimaan webereitä, en ihan mahdottomia tehoja kaipaakaan, kesän virityksien (yllä kirjoittamani viritykset) jälkeen autossa oli vääntöä vaikka muille jakaa, ja kulutuskin oli siedettävä. Silloin autoon jäi A-nokka. Syksyllä piti purkaa konetta palaneen kannentiivisteen vuoksi ja vaihdoin K-nokan samalla.
Nokan vaihdon jälkeen nyt kunnon tunnustelun jälkeen en suurta tehomuutosta huomaa, tuntuu jopa että sen jälkeen veto olisi huonontunut yläkierroksilla. Mutta bensankulutus tippui puolella litralla. Tyhjäkäyntikin on erittäin hyvä, niin alas kuin kaasarit saa säädettyä niin saa käymään hyvää tyhjäkäyntiä(700-1000rpm).

Tulisikohan suurta muutosta tehoihin, kulutukseen jne, jos heittäisi vielä tiukemman nokan, ja pitäisi SU:t ja korjauttaisi ne kuntoon. Onko kellään kokemusta suunilleen vastaavasta koneesta jossa vaikka ko. R-nokka ja SU:t, vai onko mahdoton yhtälö SU:ille ?

Kiitokset kun informoitte ! Tieto ja kokemus karttuu kokoajan, ja siihen on loputon nälkä  :)


Edit. kuva kaasareista: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3130711.jpg

Kyllä kai su:ille voi laittaa r-nokan kanssa kun on sitä laitettu 1 strömpänkin kanssa.. ::)

http://www.youtube.com/watch?v=L4u_Ui8OP6Y
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #10 : 11.03.2012, 17:25:18 »
Kuvassa näkyy että SUHS4 on 2pultilla ja SUHS6 4 pultilla kiinni imusarjassa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #11 : 11.03.2012, 20:01:10 »
Kuvassa näkyy että SUHS4 on 2pultilla ja SUHS6 4 pultilla kiinni imusarjassa.

Aivan, en ole koskaan tajunnut katsoa imusarjan kiinnitystä !
Eli HS6 kaasarit kyseessä.
Kiitokset tästä, opimme taas !
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #12 : 11.03.2012, 23:55:03 »
En ole edes varma mitkä HS:t ne ovat.. http://www.sucarb.co.uk kuvien mukaan ovat kyllä HS4.  Autossa on kiekkamittari, joka ei tosin ole säädetty oikein(vielä). Mutta noilla laskureilla netissä laskettuna auto on naukassut kesällä ~6000rpm, tuskaisesti. Ei vaan vedä enää sitäkään.

Eli moninverroin halvemmaksi varmaan tulisi korjata SU:t, kuin käydä hankkimaan webereitä, en ihan mahdottomia tehoja kaipaakaan, kesän virityksien (yllä kirjoittamani viritykset) jälkeen autossa oli vääntöä vaikka muille jakaa, ja kulutuskin oli siedettävä. Silloin autoon jäi A-nokka. Syksyllä piti purkaa konetta palaneen kannentiivisteen vuoksi ja vaihdoin K-nokan samalla.
Nokan vaihdon jälkeen nyt kunnon tunnustelun jälkeen en suurta tehomuutosta huomaa, tuntuu jopa että sen jälkeen veto olisi huonontunut yläkierroksilla. Mutta bensankulutus tippui puolella litralla. Tyhjäkäyntikin on erittäin hyvä, niin alas kuin kaasarit saa säädettyä niin saa käymään hyvää tyhjäkäyntiä(700-1000rpm).

Tulisikohan suurta muutosta tehoihin, kulutukseen jne, jos heittäisi vielä tiukemman nokan, ja pitäisi SU:t ja korjauttaisi ne kuntoon. Onko kellään kokemusta suunilleen vastaavasta koneesta jossa vaikka ko. R-nokka ja SU:t, vai onko mahdoton yhtälö SU:ille ?

Kiitokset kun informoitte ! Tieto ja kokemus karttuu kokoajan, ja siihen on loputon nälkä  :)


Edit. kuva kaasareista: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3130711.jpg

Olen kyllä kuullut että ei oikeen SU:illa rokkaa tuo R-nokka.Omia kokemuksia ei ole mutta olen kyllä kuullut että R-nokan kanssa jo mieluiten jotkin tuplat. Jos meinaa enemmän tehoja ottaa niin sitten jotkin 40 tai 45 tuplat. Saahan noita 40 tuplia käytettynä ihan kohtuu hintaan(~200-300€). Kyllä tuolla K-nokallakin pitäis olla selvä ero A-nokkaan tietenkin K-nokan eduksi. Suosittelen kyllä ensin noiden kaasareiden kunnostusta ja jos ei teho riitä niin jotkin tuplat tilalle ja sitten jyrkempää nokkaa ja kansityötä ;)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #13 : 12.03.2012, 09:18:43 »
itsellä odottelee tallissa misabin imusarja mihin saa kaksi kurkkuisen pysty weberin, niin onko kelläään siitä kokemusta kuinka pelittää?? taivoitteena olisi laittaa lähiaikoina paikoilleen kunhan saa vivuston tehtyä.. ja tietysti peltisatsi tulee samalla..

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #14 : 12.03.2012, 09:43:02 »

toi paketti toimii kyllä, mulla oli useita vuosia omassa kesäautossa. Ei tosin peltisarjaa vaan ruiskun pakosarjalla.
Mutta vakio A-nokalla ja timmikuntoisella yhdellä HS6:sell pääsi hiukan pienenpiin kulutuksiin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy