Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B20A sammuu lämpimänä muutaman kilometrin välein

  • 3 Vastauksia
  • 1689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amazonsson

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Terveeksi kaikille. Tännekin foorumille ehti lopulta liittymään 28 vuotta Amazonin kanssa ährättyään. Eipä sitä tosin ole paljon ehtinyt harrastaa lasten synnyttyä, mutta ehkä sitten taas joskus.

Tässäpäs uusi ilmiö: kävin näyttämässä 70-mallista B20A-amaani katsastuksessa (juu, tuli leima), mutta matkalla tuli neljä suunnittelematonta stoppia.

Tyypillisesti kävi joka kerta niin, että kun täytyi maantiellä hidastaa matkavauhtia, ei uusi kiihdytys enää onnistunutkaan, vaan kone lakkasi vetämästä, ryki vain kaasua tarjottaessa ja hiipui sitten sammuksiin (ei auttanut ryypyn tarjoaminenkaan). Sitten se ei startannut millään ennen kuin oli odoteltu luokkaa 5 minuuttia - ja sen jälkeen lähti taas iloisesti käyntiin. Neljä kertaa muutaman kilometrin välein.

Ajattelin, että olisiko tankin tulpan huohotusreikä tukossa, mutta ei ollut. Pumppukin tunkee bensaa ja tulpat kipinää, ja öljyä on Römperin vaimennusmännällä.  Kieltämättä kaasutin kaipaisi peruskorjausta, mutta silloin kun ongelmaa ei ole, kone käy ihan kunnolla ja vetää tasaisesti. Sammuilua ei ole ilmennyt kylmällä koneella, vaan vasta sitten kun se on kunnolla lämmin.

On se kumma kun jo 42 vuoden jälkeen alkaa Amazoniin tulla kremppoja :) Löytyisikös tälle ilmiölle todennäköistä selitystä? Alkaa itseltä jo unohtua nämä niksit, kun on muutaman vuoden ajanut vaivaiset 20 vuotta vanhalla toisenmerkkisellä, jossa on ruiskukone...
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 17:22:59 kirjoittanut Amazonsson »

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: B20A sammuu lämpimänä muutaman kilometrin välein
« Vastaus #1 : 04.09.2012, 18:12:38 »
oisko puola?
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Amazonsson

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B20A sammuu lämpimänä muutaman kilometrin välein
« Vastaus #2 : 06.09.2012, 13:16:55 »
Puola ei liene syypää, kun kipinää tulee tulpasta ihan ärhäkkäästi. Tuli mieleen, että josko Römperin uimuri jumittelee. Se selittäisi, miksi aina muutaman kilometrin kerrallaan pääsee ja sitten käynti hiipuu.


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20A sammuu lämpimänä muutaman kilometrin välein
« Vastaus #3 : 06.09.2012, 13:19:03 »
Mulla teki muuten kerran 144 tuon tasan saman, matkavauhdista hidastettaessa se vaan sammu.
Itellä oli just se koho juminu yläasentoon. Laittelinkohan
jotain crc:tä vähäsen sinne ja öljyt ylä-merkkiin niin sen jälkeen ei o kertaakaan sammunu

E: siis sinne tarkoittaa strömbergiin siitä öljyntäyttöaukosta
« Viimeksi muokattu: 06.09.2012, 16:28:48 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

KL-varaosat  Race.fi