Futurez  Kulkukoira

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #345 : 05.03.2012, 18:11:18 »
« Viimeksi muokattu: 05.03.2012, 18:34:29 kirjoittanut Kuppi_kahvia »

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #346 : 05.03.2012, 19:45:07 »
Mikä skooda tuo toinen oli, rumsteriko?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #347 : 05.03.2012, 19:46:47 »
Mikä skooda tuo toinen oli, rumsteriko?
Sepä se.
Jäitä housuun!

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #348 : 05.03.2012, 20:44:38 »
Mikähän muuten lie turvallisin Volvo kolaritilanteessa? Itse veikkaisin XC90. Tosin tuoreemmat isot Volvo mallit XC60, V60, V70, XC70 ja S80 eivät varmaan paljoa jää kolariturvallisuudessa, vaikka pienempiä autoja ovatkin.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #349 : 05.03.2012, 20:47:25 »
Mikähän muuten lie turvallisin Volvo kolaritilanteessa? Itse veikkaisin XC90. Tosin tuoreemmat isot Volvo mallit XC60, V60, V70, XC70 ja S80 eivät varmaan paljoa jää kolariturvallisuudessa, vaikka pienempiä autoja ovatkin.
Xc90 taitaa olla kun on massaa eniten Volvoista. Suurin osa tiellä olevista hlöautoista on sitä kevyempiä.

Tuon Hotakaisen kolarin kuvien perusteella Volvo näyttäisi ottaneen pahemmin osumaa, tainnut vanhemmille ihmisille olla vain kiihtyvyydet liikaa :(
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #350 : 05.03.2012, 20:50:04 »
Xc90 taitaa olla kun on massaa eniten Volvoista. Suurin osa tiellä olevista hlöautoista on sitä kevyempiä.

Tuon Hotakaisen kolarin kuvien perusteella Volvo näyttäisi ottaneen pahemmin osumaa, tainnut vanhemmille ihmisille olla vain kiihtyvyydet liikaa :(

Joo, onhan se 20 vuodessa autojen turvallisuus kehittynyt huimasti. Tosin harvalla 90-alun tuotteella olisi tuosta rytäkästä hengissä selvitty.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #351 : 05.03.2012, 21:02:12 »
Tuossa hotakaisen kolarissa on käyny kuten noissa pätkissä  eli volvo on mennyt enemmän läjään koska Roomsterissa on jo turvakori mitä ei ilm tuossa Hotakaisen vollessa ei vielä ollut. 

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
http://www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related


Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #352 : 05.03.2012, 21:05:23 »
200-sarjaisella olisi ihmetelty että mikä se pompsahti ja menty ihmettelemään, että eihän täällä kommandoissa mitään jäniksenraatoa näy...?  :o
viitsi vitsi... :)

Rumsterista:
"
EuroNCAP-törmäystestissä vuoden 2006 lopulla auto sai täydet viisi tähteä. Samalla se oli ensimmäinen Škoda, jolle annettiin täydet pisteet matkustajien turvallisuudesta.
"
Ei nuo tähdet näköjään sitten kuitenkaan tositilanteessa kaikkea kerro vaikka osviittaa antavatkin.  :-\

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #353 : 05.03.2012, 21:07:59 »
Tuossa hotakaisen kolarissa on käyny kuten noissa pätkissä  eli volvo on mennyt enemmän läjään koska Roomsterissa on jo turvakori mitä ei ilm tuossa Hotakaisen vollessa ei vielä ollut. 

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
http://www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related

Kyllä se vain "turvakori" on. Tekniikat vain ovat muuttuneet aikojen saatossa, ja riippuvat myös ajoneuvon kokoluokasta jonkin verran. Esim. Smartit ja monet muut pikkuautot luottavat siihen, että vastapuoliautot menevät kasaan. Suureen autoon on sitten mahdollista suunnitella myös itseensä tuota kokoonmenevää energiaa sitovaa vyöhykettä.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #354 : 05.03.2012, 21:36:23 »
200-sarjaisella olisi ihmetelty että mikä se pompsahti ja menty ihmettelemään, että eihän täällä kommandoissa mitään jäniksenraatoa näy...?  :o
viitsi vitsi... :)

Rumsterista:
"
EuroNCAP-törmäystestissä vuoden 2006 lopulla auto sai täydet viisi tähteä. Samalla se oli ensimmäinen Škoda, jolle annettiin täydet pisteet matkustajien turvallisuudesta.
"
Ei nuo tähdet näköjään sitten kuitenkaan tositilanteessa kaikkea kerro vaikka osviittaa antavatkin.  :-\

Kyllä ne tähdet kertovat juuri sen mitä niiden kuuluukiin eli auton kolariturvallisuuden ( eri kokoluokan autot tosin eri painotuksilla ). Vanha ihminen valitettavasti ei kestä lähellekään niin suuria kiihtyvyyteen liittyviä rasituksia, kuin vaikkapa parikymppinen kolli.

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #355 : 05.03.2012, 21:55:16 »
Kyllä ne tähdet kertovat juuri sen mitä niiden kuuluukiin eli auton kolariturvallisuuden ( eri kokoluokan autot tosin eri painotuksilla ). Vanha ihminen valitettavasti ei kestä lähellekään niin suuria kiihtyvyyteen liittyviä rasituksia, kuin vaikkapa parikymppinen kolli.

Eivät kerro.
Ne kertovat kolariturvallisuuden testiolosuhteissa.
Todellisuudessa olosuhteet vastaavat harvoin kovinkaan tarkasti testiolosuhteita.
Tähdet ovat aina vain suuntaa-antavia ja todellisuudessa muuttuvia tekijöitä on paljon enemmän kuin missään testeissä pystytään ottamaan huomioon.
Totta kai on kuitenkin hyvä, että suuntaa-antavia testejä tehdään ja kyllä niillä on varmasti ollut ja tulee olemaan suuri osuus autojen turvallisuuden kehityksessä. Kuitenkaan niitä ei voi lukea niin, että jos kaksi saman kokoluokan autoa pistettäisiin vastakkain kolarissa ja sisälle saman ikäiset tai eri-ikäiset matkustajat, voitaisiin tähtimääristä suoraan päätellä vammojen tai kuolemien loppusaldo. Eikä myöskään tällaisia johtopäätöksiä voida tehdä suoraan matkustajien iänkään perusteella.

Yleistäminen tuntuu helpolta. Sanotaanhan monesti, kun känninen selviää hengissä, että se kun oli niin rentona, niin sitä pärjää törmäyksessä paljon paremmin. Perustuuko tämäkään mihinkään faktaan?
Ikävää, että kun vanhempi volvo ja uudempi täystähtinen skooda törmäävät, johtuu volvossa paremmin selviytyminen joidenkin mielestä automaattisesti skoodassa olleiden suuremmasta iästä, eikä ollenkaan tule mieleen, että tähdet eivät sitten ehkä kuitenkaan kerro aina kaikkea... Kyllä niihin kannattaa suhtautua hieman skeptisesti.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #356 : 05.03.2012, 22:17:00 »
Tuossa hotakaisen kolarissa on käyny kuten noissa pätkissä  eli volvo on mennyt enemmän läjään koska Roomsterissa on jo turvakori mitä ei ilm tuossa Hotakaisen vollessa ei vielä ollut. 

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
http://www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related
Miksi linkitit 900-sarjan Volvon videoita joka perustuu 700-sarjaan, kun hotakainen ajoi 850:llä.

Eivät kerro.
Ne kertovat kolariturvallisuuden testiolosuhteissa.
Ainoa tapa verrata autoja keskenään on nuo testit. Oikean elämän kolareissa on juurikin liikaa muuttujia jotka vaikuttavat tulokseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #357 : 05.03.2012, 22:23:31 »
Ainoa tapa verrata autoja keskenään on nuo testit. Oikean elämän kolareissa on juurikin liikaa muuttujia jotka vaikuttavat tulokseen.

Se ei tarkoita, että testit olisivat täydellisiä, kuten hyvin itsekin tiedät. Toki testejäkin kehitetään jonkin verran koko ajan, mutta jos testit olisivat vielä monipuolisempia, olisi testaaminen myös kalliimpaa ja pisteyttäminen olisi vielä monimutkaisempaa.

Oikean elämän kolareista voidaan ottaa myös oppia; on otettu ja toivottavasti otetaan myös jatkossakin. Näitä oppeja vain ei ole niin helppo käyttää markkinoinnissa hyväksi kuin yksinkertaistettuja tähtiä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #358 : 05.03.2012, 22:26:19 »
Se ei tarkoita, että testit olisivat täydellisiä, kuten hyvin itsekin tiedät. Toki testejäkin kehitetään jonkin verran koko ajan, mutta jos testit olisivat vielä monipuolisempia, olisi testaaminen myös kalliimpaa ja pisteyttäminen olisi vielä monimutkaisempaa.

Oikean elämän kolareista voidaan ottaa myös oppia; on otettu ja toivottavasti otetaan myös jatkossakin. Näitä oppeja vain ei ole niin helppo käyttää markkinoinnissa hyväksi kuin yksinkertaistettuja tähtiä.
Joo ei ole täydellisiä ei :). Autotehtaat taitaa testata paljon monipuolisemmin kuin nämä tähtitestit. Tällä hetkellä ne on vain ainoa tapa jollain tasolla verrata autojen turvallisuutta. Tilastoihin perustuvassa arvioinnissa kun vaikuttaa onnettomuuden vakavuuteen niin moni asia ettei niillä uskalleta autoa lähteä mainostamaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #359 : 05.03.2012, 22:36:57 »
Joo ei ole täydellisiä ei :). Autotehtaat taitaa testata paljon monipuolisemmin kuin nämä tähtitestit. Tällä hetkellä ne on vain ainoa tapa jollain tasolla verrata autojen turvallisuutta. Tilastoihin perustuvassa arvioinnissa kun vaikuttaa onnettomuuden vakavuuteen niin moni asia ettei niillä uskalleta autoa lähteä mainostamaan.

Lähinnä näkisin tuon tähtimenetelmän huonoimpana puolena sen, että se houkuttelee autotehtaita painottamaan turvallisuustutkimustaan ja kehitystyötään ensisijaisesti hyvien tähtitulosten saavuttamiseen. Kun tiedetään että esimerkiksi Volvo muidenkin turvallisuuden edelläkävijöiden tavoin on omilla toimillaan aina hakenut turvallisuuden kehittämistä myös sellaisilla osa-alueilla, joita ei nykyisillä tai kunkin aikaisilla virallisilla yleisillä testeillä pystytä mittaamaan ja pisteyttämään, vaikuttavat taloudellisten resurssien pieneneminen tai taloudellisen tehokkuuden tavoittelu ja markkinoinnillisten tavoitteiden vaatimukset helposti niin, että erityisesti standardien ulkopuolisten turvallisuustekijöiden parantamiseen tähtäävien innovatiivisten järjestelmien kehittäminen ei olekaan niin houkuttelevaa tai mahdollista.
Hui kauhistus mitä tää näppis tuottaa tähän aikaan illasta...  ::)

Yksinkertaistettuna: toivottavasti Volvo jatkaa kiinalaisuudestaan huolimatta sitä aidosti motivoitunutta ja haasteellista, innovatiivista työtä liikenneturvallisuuden hyväksi, josta se on näihin aikoihin asti tunnettu. Pelkät tähdet eivät tosiaankaan kerro kaikkea.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2012, 22:38:48 kirjoittanut Tiiliskivi »

 

Kulkukoira  Proturbo