Proturbo  Autodiagnoosi

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #705 : 10.02.2013, 23:00:40 »
Kyllä niissä vain on

OK. Mut ei oikeen mun järjen juoksulla, tunnu kauheen loogiselta.=D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #706 : 10.02.2013, 23:02:50 »
Jossain audeissa on ainakin pitkittäin vaikka on etuveto.
Jep, on niissä. itselläni on moinen laitos ollut  :pomo:
OK. Mut ei oikeen mun järjen juoksulla, tunnu kauheen loogiselta.=D
Nelikon toteuttamisen helppous  ???
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 23:04:25 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #707 : 10.02.2013, 23:05:37 »
Jep, on niissä. itselläni on moinen laitos ollut  :pomo:Nelikon toteuttamisen helppous  ???

Kun siis luulis laatikon menevän niin taakse, et vetareihin tarvis laittaa ylimääränen nivel...=D Mut ei näköjään. :2funny:

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #708 : 10.02.2013, 23:17:32 »
ainakin ajamassani Audi A6 3.0 tdi quattrossa vm 2006 oli pitkittäinen kone. Ja TM:n äskettäisen vertailun mukaan Mersuissa Bemareissa Audeissa usein nykyäänkin on.

Saabihan se aikoinaan mainoisti ensimmäisten joukossa poikittaista konettaan turvallisuusmielessä ja loppuun asti vetivät noita kahden saabin puolittaisia nokkakolareita, hurjalta näyttää youtubessa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #709 : 11.02.2013, 00:03:31 »
Ei kai sentää... Siis ei mulla tietoo ole, mut tyhmältähän tuo kuulostaa. :o
Ei kuulosta tyhmältä, koska kone on pitkittäin niissä etuvedoissa joista on saatavilla myös torsen-neliveto. Pikku audeissa kone on jo sitten poikittain.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #710 : 11.02.2013, 08:56:12 »
Kun siis luulis laatikon menevän niin taakse, et vetareihin tarvis laittaa ylimääränen nivel...=D Mut ei näköjään. :2funny:
noissahan vanhemmissa audeissa oli koko paketti laitettu niin eteen että legendaarisessa Ur-quattrossa voi melkeen koskettaa konetta maskin läpi  :D

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #711 : 11.02.2013, 10:06:07 »
Olisihan siinä fiilistä jos nykyään olisi Volvoissakin suora viitonen/kuutonen tai V8 pitkittäin... :P
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #712 : 11.02.2013, 10:26:01 »
Olisihan siinä fiilistä jos nykyään olisi Volvoissakin suora viitonen/kuutonen tai V8 pitkittäin... :P
Kerroppa miten siellä ratin takana fiiliksessä huomaa että onko se vitonen pitkittäin vai poikittain? ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #713 : 11.02.2013, 10:27:13 »
Kerroppa miten siellä ratin takana fiiliksessä huomaa että onko se vitonen pitkittäin vai poikittain? ???

Esimerkiksi 50/50 -painojakauma mahdollinen...  8)

lisäys: ilman mitään turhia kikkoja, kuten kolme tonnia sokeria takakonttiin

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #714 : 11.02.2013, 10:50:18 »
Kerroppa miten siellä ratin takana fiiliksessä huomaa että onko se vitonen pitkittäin vai poikittain? ???

Ei ratista, mutta ehkä kaasupolkimesta kun pitkittäin asennettuna sinne voitaisiin sovittaa myös automaattina sellainen laatikko, joka kestäis muuta kuin starttimoottorien tehoja. ;) Tietysti sinne pitäisi saada tehokas kone samalla, mutta tuo mahdollistaisi sen.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #715 : 11.02.2013, 14:17:34 »
No miten uusi vs. vanha auto -kolarivertailu sitten pitäisi suorittaa?
Tuolleenhan se pitäisikin tehdä, kuitenkin vertaus samanhintaluokan autoon eli esim. käytetty volvo ois ihan kiva.Ja oisko tuossa ollut tilanne eri jos olisi ollut 850 volvo, nuo olisi kuitenkin yleisempiä. Tuossa ajankuluksi katselin autojen mittoja ja painoja niin sedan 850 ja 940 sarjalainen on painoltaan ja leveydeltään suurinpiirtein samoissa mitoissa ainoastaan 900 oli vajaa 10cm pidempi. Sitten mielenkiintoinen  vertaus on että uusi yaris on kolmoskorin golffin kokoinen ulkomitoiltaan myös painoltaan. Eikös Golf katsottu 90 luvulla keskikokoiseksi autoksi. Mielenkiintoista olisi nähdä testi 850 vs 900.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #716 : 11.02.2013, 14:48:16 »
http://www.edmunds.com/car-safety/new-crash-test-shakes-up-car-safety-ratings.html väittävät ainakin 850:ssa osittaisia kolareita mietityn enemmän
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa eerote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #717 : 11.02.2013, 15:53:04 »
Kerroppa miten siellä ratin takana fiiliksessä huomaa että onko se vitonen pitkittäin vai poikittain? ???

Ja jos v8 on oikea määrä tehoa niin on mukava liikennevaloissa keinutella autoa.  :D

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #718 : 11.02.2013, 15:59:48 »
http://www.edmunds.com/car-safety/new-crash-test-shakes-up-car-safety-ratings.html väittävät ainakin 850:ssa osittaisia kolareita mietityn enemmän
940 korin suunnittelu -70luvun peruja, eikös toi ole ratkaisuiltaan sama kuin mk1 760?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #719 : 11.02.2013, 16:55:54 »
Kerroppa miten siellä ratin takana fiiliksessä huomaa että onko se vitonen pitkittäin vai poikittain? ???

Se on sellainen perinteinen asia ja kyllä sitä joskus miettii ysikympin ratissa, jakohihna helpompi vaihtaa. Mutta eipä se nyt tärkein tekijä ole.
a car you can believe in

 

Kulkukoira  Proturbo