RallyBaron  Samppasport

Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..

  • 24 Vastauksia
  • 12722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« : 30.08.2017, 22:03:04 »
Noniin, tuli tänään käytyä hakemmassa pienoisen harkinnan jälkeen kaverilta 740 Turbo pois notkumasta.

Päiväkirjan ideana on vähän enemmän pitää muistiota itselle, että mitä on tehty ja mitä vielä tekemättä kuin ns esittely tarkoitus. Eli pääpiirteittäin olisi aikeissa istuttaa B6284T kone keulille ja parannella koria tekniikkaan vastaavaksi. Hiljalleen alkanut tinakoneet kiinnostamaan ja niistä hiukan koettanut tietoa etsiä ja sitä sisäistää. Yksi kone tuossa oiskin jo kiikarissa ja jos hyvä säkä käy sen voisi loppuviikosta jo saadakkin itelleen hypisteltäväksi. Laitellaan tähän väliin vaikka kuvat kopasta.





Aika karun näkönen kun noin keulii ja pelkät pellit alla..  :-\

Eli ihan perus 740 enempi vähempi räpellettynä. Sisustassa ja alustassa riittää tekemistä jotta saa mieleisen mutta niitä voisi ruveta jo puuhailemaan ennen koneen saapumistakin. Kyseinen autohan on jo ennestään foorumilta tuttu (edellinen omistaja ilmottautukoon jos haluaa) ja kauashan auto ei muuttanut kun kotkasta tuli haettua. Hankinta listaa voisi jossain kohtiin rustata, että pääsis itekkin kärryille että mitä kaikkea tässä pitäis metsästää. Varsinaisia tehotavotteita ei ole, katsellaan ajan kuluessa että mitä tästä saadaan aikaan.

Pistäkäähän rohkeesti kommenttia kun ois kiva kuulla muittenkin mielipiteitä ja kun aika alottelija vielä näitten tinakoneiden kanssa niin kyllä kaikki mahdollinen apu on tarpeenkin. :D Päivitellään kun tapahtuu!
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #1 : 11.09.2017, 20:57:24 »
Eipä täällä ole ihmeempiä tapahtunut, mutta päivitellään nyt kumminkii.

Eli kun auto minulle tuli niin siitä aika paljolti koetin purkailla ylimääräisiä johtoja, patentteja, auto gaugeja ynnä muuta mukavaa ja siinä samassa koetin ehostaa sisustaa jonka edellinen omistaja oli pistänyt hitusen uuteen uskoon.. (edelleen beiget sähkölasien ovipahvit hakusessa).

Moottorihan tähän tuli hankittua kun tuli niin hyvään hintaan ja kotiin kuljetettuna. (Kiitokset Kalamiehelle) :D



Ihan perus öljyinen kasa alumiinia.

Tässä hitusen pyöritellyt ajatuksia ja mietiskellyt että mitä kaikkea sitä hankintalistalla olisikaan, joten jos jollain ois antaa suuntaa antavaa ohjeistusta mitä kaikkea ois hankittava jotta tinakone tuonne keulille istuu siististi niin kaikki neuvot on enemmän kun tervetulleita! Kovasti itekkin yrittänyt näistä tietoa ettiä, mutta kaikkea ei oo osannut sisäistää eikä kyllä etsiäkkään.

Osia saa kans vapaasti tarjoilla esim. 3l kampura, apulaitteet, koneenkorvakot ja tukikumit yms.

Kourallinen tyhmiä kysymyksiäkin ois:

Eli kun laittaa 3l kampuran niin ilmeisesti pelaa vakiomittaiset veivit mikäli on esim 2l t5 italiaano männät?

Entäs nokka-akselit eli onkos näissä käytetty 3l nokkia ja jos on niin mitä eroja niissä on ja mitä hyötyjä?

Mitä imusarjoja näissä on käytetty ja mitkä todettu parhaimmaksi?

Vauhtipyöräny vois vissiinkin käyttää 850 t5 kovaa vauhtista?

Ei kait tässä kummempaa..
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #2 : 23.10.2017, 21:34:50 »
Noniin, täällä edetty hitaasti mutta jokseenkin ehkä varmasti.  :idiot2:

Viikonloppuna tuli haettua 3L koneella oleva 960 purkuun josta tarkotus ottaa tähän nokat, kamppari, koneenkorvakot ja ainakin apulaitteet sekä jotain muuta pientä nippeliä.

Tuli myös purkailtua tuosta 2.5L koneesta yläkerta ja pytyt näytti olevan yllättävän hyvässä kunnossa. Joten taitaa jäädä tämä lohko poraamatta. Hain myös perus 850 kovan vauhtiksen.



Tuossa vielä nopea kuvastus purkuvaiheesta.

Nyt tarvis sitten hankkia jostain ilmeisesti t5/t6 vakio männät? Entäs myykö joku paikka näihin jotain plenum tyylisiä imusarjoja vai joutuuko tässä yrittää tehdä itse.. jälki tuskin tulee itse tehtynä kaunista olemaan. :D

Laitelkaa nyt joku jotain kommenttia ettei mee ihan yksin puhumiseks!
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #3 : 24.10.2017, 06:45:03 »
Tuo vakio imusarja toimii yllättävän hyvin, mutta jos haluaa päästä eroon tuosta isosta hässäkästä niin t6 imusarjaan kun vaihtaa läpän ja laipan käy sekin paikoilleen.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #4 : 24.10.2017, 12:22:05 »
Tuo vakio imusarja toimii yllättävän hyvin, mutta jos haluaa päästä eroon tuosta isosta hässäkästä niin t6 imusarjaan kun vaihtaa läpän ja laipan käy sekin paikoilleen.

No mutta, voishan sekii sitten olla ihan kokeilemisen arvonen jos ei kohtuullisella vaivalla löydy t6 imusarjaa. Mites onko noissa laipoissa isojakii eroja sitten?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #5 : 24.10.2017, 21:04:59 »
T6 imusarja löytyy, Kotkassa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #6 : 25.10.2017, 06:26:31 »
Laippa vaihtoon ja kaasuläpälle pulttijakomuutos.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #7 : 25.10.2017, 09:22:55 »
Laippa vaihtoon ja kaasuläpälle pulttijakomuutos.

Selvä homma.

T6 imusarja löytyy, Kotkassa.

Laittelen sulle yv niin katellaa tarkemmin.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #8 : 04.02.2018, 20:16:23 »
Noniin,

Ollut vähän hiljasta ja hidasta edistystä. Eli hain yhden aidon t6 tekniikan kun mäntiä ei muuten tahtonut löytyä, tilailin myös veivit jotka saapuivatkin jo joku aika sitten.

Koneen mukana tuli kohtuu paljon
muutakin hyödyllistä härpäkettä.

Joten lyhykäisyydessään laittelin männät veiveihin ja nyt pitäisi tilailla laakerit, männän renkaat sekä nippu tiivisteitä jolloin pääsisi kasaamaan perusmoottorin läjään.

Tarkotus olisi saada alakerta niputettua nyt lähiaikoina ja mahdollisesti viedä kansi työstettäväksi jonnekin. Kevään tullessa olisi tarkotus alottaa tekemään koppaa, johon sisältyy jarrujen ehostusta sekä muutenkin alusta jumppaa.

Mutta se siitä satuilusta, tehdään hiljakseen jolloin motivaatio säilyy. Päivittelen kun edistystä tapahtuu.

Loppuun vielä kuva veiveistä mäntineen kun muitakaan ei ole tullut oteltua ja postaus ilman kuvaa on vain tylsä. :D

Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Jorkki88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #9 : 05.02.2018, 18:03:59 »
Mielenkiinnolla seuraan ku mullaki alkamassa samanlaine projekti. Mistä tilasit noi kanget?

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #10 : 05.02.2018, 20:46:58 »
Mielenkiinnolla seuraan ku mullaki alkamassa samanlaine projekti. Mistä tilasit noi kanget?

Kiitokset, veivit tuli tilailtua suoraan maxspeedingrodsin kautta niiden omilta sivuilta. Heille joutuu laittamaan viestiä kun niitä ei löytynyt kun 5kpl sarjoissa, mutta myyvät kyllä kuuden sarjojakin kun vaan kyselee, hintaa tais tulla vähän rapiat 330€ + tullit kun tulee suoraan Hong kongista.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #11 : 24.04.2018, 21:26:19 »
Ja taas on jonkun aikaa ollut hiljaista täällä päin, mutta ehkä hitusen jotain tullut raavittua kasaan. Eli pääpiirteittäin nakkailin kampparin ja veivit mäntineen lohkoon sekä pulttailin kiinni. Suurimmaksi osaksi tullut haalittua tiivisteitä ja muuta oheis hilua.



Tässä joku kuva kasaus vaiheesta.

Nyt oikeestaan vaan tiivisteiden odottelua.

Sitten muutama kysymys:

Kun T6 lohkossa on useampi (muistaakseni 3) niitä huohotus neliöitä siellä öljypohjan vasta pinnassa mutta öljypohjassa vaan yksi, onko tällä merkitystä ja jos on niin mitä pitää tehdä?

Pelaako 2,5l vaparin kansi täysin tuon T6 lohkon kanssa?

Ainiin meinasi tulla jo ongelmia tämän kanssa mutta selvittiin onneksi säikähdyksellä. Eli oli koneen edellinen omistaja onnistunut katkaisemaan öljypumpun yhden pultin lohkoon.



Tähän tyyliin, mutta onneksi lähti kohtalaisen helposti sieltä.

Tässä kaikki tältä erää, pelkkä pieni tilanne katsaus ettei pääse kokonaan unohtumaan tämä.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #12 : 07.03.2019, 20:53:11 »
Noniin tämähän on viettänyt jo hyvän aikaa hiljaiseloa syystä jos toisestakin, mutta toivottavasti siihen tulisi nyt muutos.

Eli tässä on tapahtunut seuraavaa. Konehuoneeseen on löytänyt tiensä vakio vinokone koska tarkoitus olisi alkuun tämä sillä katsastaa, sillä auto on ollut leimasta viimeksi vuonna 2009.

Olen myös ostellutkin joitain osasia kuten Ms2 tuli ostettua vinokkaan johtosarjan kanssa josta syntykin ajatus laittaa sinne vinokone kun sellanen sattu tallista löytymään

Tinakoneelle kuuluu seuraavaa eli alakerta on nipussa kuten viime päivityksessä sitä kasailtiinkin. Nyt on puuhattu kantta ja se olisikin purettuna ja lähti illalla kaverin työpaikalle pesuun niin on sitten kiva kasailla venttiilit puhtaaseen kanteen.



Tähän tapaan, joten seuraavaksi jatketaan kannen kasauksella.

Koetan vähän aktiivisemmin tätä nyt tulevaisuudessa päivitellä jos ja kun jotain tapahtuu!  ;D
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #13 : 16.03.2019, 11:50:07 »
Ja seuraavaa tällä kertaa.

Kansi saapu pesusta, siitä kiitokset kaverille. Seuraavaksi rupesin venttiileitä läppäämään ja kun sain kaikki tehtyä ja kannen kasattua niin paljastu että nelos sylinterin kummatkin pako venttiilit vuotaa. Noh uudestaan auki ja läppäystä, kasaan ja edelleen vuotaa. Taas auki ja seeti pinnoissa ei näkynyt mitään jälkiä, mikä mättää? Ei ole roskia välissä ja tosiaan pinnat hyvän näköset ilman monttuja tai muitakaan jälkiä. Tarkastelin siis vuodot laittamalla palotilat täyteen bensaa ja sitä rupes valumaan kanavia pitkin.

Noh kannen jätin niille sijoilleen kun en itse keksinyt syytä ja rupesin purkamaan hienompaakin hienoja virityksiä autosta. Sisustaahan tästä purettiin jo viime kesän kalamiehen kanssa kun edellisen omistajan johtosarjan tekemistä ihmeteltiin sekä karsittiin.

Nyt olis taakse vaihdettu iskarit sekä jarrut johonkin muuhun kun 10 vuotta sitten toimineisiin. Tarkotus olisi ottaa pihalla lojuvasta ysistä vielä etutolpat ja jarrut tähän kun ne sieltä kerkeää purkamaan. Ja tänään olis tarkotus laitella johtosarjaa paikalleen.



Jokainen tietääkin miltä vinokas näyttää mutta tossa nyt vielä kuvaa..  :o

Jatketaan taas kun tapahtuu.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Volvo 740 Turbo ic, tinakone haaveilua..
« Vastaus #14 : 21.03.2019, 19:42:04 »
Jos ei venttiileissä tai seeteissä selvää jälkeä näy ni taitaa olla venttiili mutkalla? Ootko valon kans kattonu?

 

RallyBaron  Samppasport