Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566124 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #945 : 01.08.2015, 16:59:39 »
Pitäisikö -07 Classic varustelussa olla parkkitutka, ainakin sen oloinen nappi on konsolissa? Vai onko tuo nappi mukana vaikkei tutkaa olisikaan. Takapuskurissa ei kyllä päälle päin ole mitään antureita...

kuva keskikonsolista

http://services.netwheels.fi/pienikuva/pienikuva2.aspx?kuvaURL=http://services.netwheels.fi/NWAutokuvat/15786667LP/KSG408_14.jpg&width=980

Takapuskuri

http://services.netwheels.fi/pienikuva/pienikuva2.aspx?kuvaURL=http://services.netwheels.fi/NWAutokuvat/15786667LP/KSG408_5.jpg&width=980

Edit: ei näköjään ole tuo näppäin tutkan painike, mikä lie. On se tuokin, muuten on sähköpenkkiä muistilla ja kolmipuolaista rattia, mutta niin perusvarustetta ei ole kuin parkkitutka. Ilmankin on vaikea olla kun on tottunut...
« Viimeksi muokattu: 01.08.2015, 17:01:43 kirjoittanut kytkijä »
Vida Pohjois-Savossa

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #946 : 01.08.2015, 17:08:48 »
Tuo nappula rajoittaa hälyttimen toimintaa. Tuosta painaa ja laittaa hälyn päälle niin sisätutka ei mene päälle eikä muistaakseni ovet mene salpalukkoon. Tutka ei ole ollut noissa vakiona :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #947 : 01.08.2015, 17:19:09 »
Tuo nappula rajoittaa hälyttimen toimintaa. Tuosta painaa ja laittaa hälyn päälle niin sisätutka ei mene päälle eikä muistaakseni ovet mene salpalukkoon. Tutka ei ole ollut noissa vakiona :)

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7416122

Onko tuo ratti  ollut ruksittavissa, vai onko tuo jonkin tuninkimiehen jäljiltä? Pikagoogletuksella saattaisi olla R ratti tms.

Tuosta jos saa tingittyä reilusti pois niin voisi harkita, muuten en kyllä mielellään ota tuolla koneella ja ilman p-tutkaa... Mutta kilometrit on kohdillaan.
Vida Pohjois-Savossa

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #948 : 01.08.2015, 18:26:53 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7416122

Onko tuo ratti  ollut ruksittavissa, vai onko tuo jonkin tuninkimiehen jäljiltä? Pikagoogletuksella saattaisi olla R ratti tms.

Tuosta jos saa tingittyä reilusti pois niin voisi harkita, muuten en kyllä mielellään ota tuolla koneella ja ilman p-tutkaa... Mutta kilometrit on kohdillaan.
kuvan perusteella ihan normi kolmepuolainen ratti mikä on S60 mallissa vakiona. Tuon on saanu lisävarusteena otettua..

Vapari kuluttaa saman kuin turbo ja on aika laiska.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #949 : 01.08.2015, 23:08:09 »
Tänään sain kiinni tuon edellisen omistajan joka on autolla ajanut 2011-2015 tammikuu, jona aikana kilometrejä ei ollut tullut kuin 30tkm. Ei ollut ollut mitään vikaa ja tykännyt kovasti, lämmityslaitteen kenno vaihdettu volvolla hänen aikanaan.

Tämä kuulostaa kyllä hyvälle pelille, ainoastaan tuo nostinremppa on vähä kyseenalainen juttu...

EDIT: foorumien lukeminen vääristää kuvaa aina, joten onko kellään laajemmin tietoa onko tuo papatusongelma siis "kaikissa" tuon ikäisissä koneissa ja johtaako se konerikkoon, vai onko kyseessä vaan vähän yleisempi tyyppivika? Täältä kyllä saa kuvan että koskee ihan kaikkia...


Tiuhaan on laatikkoöljyjä taksikäytön vuoksi vaihdettu,  60,120,180,290tkm kohdalla. Onkohan taksikäytössä kuitenkin tuo öljynvaihtoväli ollut se longlaiffi, 30tkm?
Vida Pohjois-Savossa

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #950 : 02.08.2015, 12:20:24 »

Tiuhaan on laatikkoöljyjä taksikäytön vuoksi vaihdettu,  60,120,180,290tkm kohdalla. Onkohan taksikäytössä kuitenkin tuo öljynvaihtoväli ollut se longlaiffi, 30tkm?

Paha sanoa, lähipiirissä ainoa taksimersu saa määräaikaishuollon lisäksi 15tkm:n välein öljynvaihdon omistajan toimesta. Mutta moni varmasti ajaa pitkälläkin vaihtovälillä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #951 : 02.08.2015, 21:40:59 »

Tiuhaan on laatikkoöljyjä taksikäytön vuoksi vaihdettu,  60,120,180,290tkm kohdalla. Onkohan taksikäytössä kuitenkin tuo öljynvaihtoväli ollut se longlaiffi, 30tkm?
Taksikäytössä näissä on ollut lyhennetty öljynvaihtoväli, taisi olla 20tkm.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jfeller

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #952 : 03.08.2015, 21:10:46 »
Moi,
olisi kiikarissa 2001 V70 AWD aut, 180tkm: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7406882
Osaatteko sanoa, mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Laatikon öljyt bongasin jo foorumista, onko muuta, tyyppivikoja tms?
Kiitos avusta!

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6030
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #953 : 03.08.2015, 21:40:46 »
Ainakin että takapyörät sutii soralla kiihdytettäessä ja mittaristo toimii normaalisti. Alusta voi kolista, mun näkökulmasta se on halpa vika.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #954 : 03.08.2015, 22:37:31 »
Mitä riskejä/huomioitavaa on myyjän itsensä ruotista tuoman (2011) auton ostossa? Onko syytä olla erityisen tarkkana kilometrien suhteen (D5, vm -06, 215tkm). Pitää tietysti kysellä mitä tositteita löytyy ruotsin puolelta, mutta onko Volvoissa tapana tsekata jotkut tietyt paikat jotka ratkeaa tai kuluu tietyissä kilometreissä? Jäänyt mieleen, että bemaristit katsoo penkkiä ja rattia jne...

Kävin tänään ottamassa ensimmäisen kerran tuntumaa tuohon 2.5t koneeseen tällä

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7407125

Koeajosta jäi kyllä tosi paska maku suuhun. Auton olemus oli erittäin luotaantyöntävä, tuot sisusta oli aivan järkyttävä. Kun hyppäsi pukille alkoi voida pahoin. Ajaessa tuo vanhanmallinen keskikonsoli natisi ja heilui aivan helvetisti - en tiedä olisiko syynä tuo puhelinvarustus joka on ympätty siihen keskikonsoliin. Tosi laaduttoman tuntuinen. Ilmastoinnissa kylmä-kuuma jakajan servo (rakennetta tarkemmin tuntematta) haki paikkaansa kokoajan, kuulosti ihankuin kojelaudan sisässä olisi tikittänyt viisarikello :D Loppui kun ilmastoinnin otti pois automaatilta.

No, nämä menköön tuon sisutan piikkiin ja yleisen karvalakkiuden, luotan siihen että faceliftin ohjaamotuntuma on huomattavasti ihmismäisempi. Tosin rima on aika korkealla kun totuin jo mk3 v70 ajamaan. Ainut mikä huolettaa on se kääntösäde, oli kyllä oikeasti iso mk3 verrattuna.

Tuossa koeajoautossa pakin kytkeytyessä usein koko auto heilahti, ja kuului terävä naksaus tai tömäys - ihankuin joku tukikumi tms. pohjaisi. Onko tämä ihan normaalia, vai osoitus kuluneesta laatikosta tai jostain tuennasta tms.? Tietää mitä odottaa, sitten kun löytyy sellainen yksilö jota haluaa koeajaa "oikeasti".

Kyllä tuo 2.5t alkaa olla poissuljettu pienten laskelmien jälkeen, on se niin järkyttävän paljon halvempi ajaa dieselillä ainakin äkkipäätään katsottuna. Pitää yrittää etsiä kohtuukilsoilla oleva diesel...
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #955 : 04.08.2015, 08:57:36 »
Makunsa kullakin mutta ei minusta kakkoskoppaisen V 70:n sisusta mitenkään ällöttävä ole. Tokihan faceliftissa muuttui hienommaksi mutta kyllä tuossakin on tykännyt istua. Volvon omaa touhua. Ja 2.5t, bensaa saa huoltoasemalta ja ei se nyt niin paljoa kuluta varsinkaan matka-ajossa. 8 ja risat ainakin pääsee. Pitää aina ottaa huomioon mikä kuluttaa. Ei varmasti pääse dieselin lukemiin.

Sellainen pieni ääni/tunne on pakkia laittaessa mutta ei mitään häiritsevää.

Kääntösäde on kyllä lentotukialuksen luokkaa mutta asia on itsellä ratkennut takavedon ostamisella jo useampi vuosi sitten... Tarvitse paineita ottaa.
a car you can believe in

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6030
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #956 : 04.08.2015, 09:24:21 »
Ne kaksi mk2 V70 D5:ttä 200tkm ajettuna mistä minulla on kokemusta ei normaalisti paukauta/tärähdä huomattavasti kun vaihtaa D->R vaihteistolta tai toisinpäin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #957 : 04.08.2015, 09:47:19 »
Ei se puhelinvarustus mitään nitinöitä tai heiluntaa itsessään aiheuta. Luultavasti joku vaan purkanut konsolin lamppuja vaihtaessa/muuten ja kasannut huonosti tai parhaimmillaan rikkonut jotain.

Diesel tulee halvemmaksi jo melko pienillä kilometreillä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #958 : 04.08.2015, 11:26:59 »
Makunsa kullakin mutta ei minusta kakkoskoppaisen V 70:n sisusta mitenkään ällöttävä ole. Tokihan faceliftissa muuttui hienommaksi mutta kyllä tuossakin on tykännyt istua. Volvon omaa touhua. Ja 2.5t, bensaa saa huoltoasemalta ja ei se nyt niin paljoa kuluta varsinkaan matka-ajossa. 8 ja risat ainakin pääsee. Pitää aina ottaa huomioon mikä kuluttaa. Ei varmasti pääse dieselin lukemiin.

Sellainen pieni ääni/tunne on pakkia laittaessa mutta ei mitään häiritsevää.

Kääntösäde on kyllä lentotukialuksen luokkaa mutta asia on itsellä ratkennut takavedon ostamisella jo useampi vuosi sitten... Tarvitse paineita ottaa.

Juu, sois hyvännäköinenhän se suunnittelultaan on, mutta tuon yksilön värimaailmaa jotenkin kavahdin. Täysnahkaisena tuo ruskea saattaisi menetellä....

Makuasioitahan nämä on.
Vida Pohjois-Savossa

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #959 : 07.08.2015, 14:09:29 »
Oliskohan paha hinta 07 classicista 2.4d motilla, 230tkm mittarissa, merkkiliikkeen h kirja ja siisti kunto (lootaöljyt vaihdettu kerran puolivälissä), jos saisi 10000-11000 väliin? Tosi vaikea arvioida kun hajonta on hinnassa ihan älytön yhden mallin sisällä. Onko 07 se ardic vaihtynut webastoon vai tuleeko se uudessa korissa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin, vaihtuuko se edes?
Vida Pohjois-Savossa

 

Proturbo  Autodiagnoosi