Carcom Oy  Ateho

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jiipee80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1110 : 10.07.2016, 00:14:07 »
Iltoja,olen menossa ensiviikolla katsomaan yhtä xc90 volvoa joka on vuosimalliltaan 2007 suomi-auto ja ajokilometrit on 200 tkm,onko näissä 5 vai 6 vaihteen automaatti?, ja missä maineessa muuten kyseinen laite on ja entäpä awd puoli kuinka herkkiä reistaamaan?, anteeksi tyhmät kysymykset ku kokemuksia ei oo ku saksalaisen pirssi en puolelta

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1111 : 10.07.2016, 20:09:27 »
Iltoja,olen menossa ensiviikolla katsomaan yhtä xc90 volvoa joka on vuosimalliltaan 2007 suomi-auto ja ajokilometrit on 200 tkm,onko näissä 5 vai 6 vaihteen automaatti?, ja missä maineessa muuten kyseinen laite on ja entäpä awd puoli kuinka herkkiä reistaamaan?, anteeksi tyhmät kysymykset ku kokemuksia ei oo ku saksalaisen pirssi en puolelta
6-lovinen on. Alkupäässä oli vikoja, mutta tuon ikäisessä lastentauteja ei oo.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1112 : 18.07.2016, 17:34:57 »
Terve. Appiukko hommasi tuossa uuden kulkineen, -03 V70 2.4D automaatti.

Ajoltaan todella jämäkkä, ei kolise/kilise. Automaatti vaihtaa hyvin ja öljy punaista, ei haise palaneelle (huuhdeltu 60tkm sitten). Kuskin oven ikkuna ei liiku (moottori yrittää), takalevyt kierot ja toinen nivomat takana vuotaa.

Onko mitään erityistä mitä ko. autosta kannattaa tarkistaa/katsoa huolellisesti? 444tkm ajettu, ajateltiin ennen talvea ainakin perus huolto eli moottorin öljyt + suodattimet ja laatikon öljyjen huuhteluvaihto.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1113 : 18.07.2016, 18:28:42 »
Jos takalevyt on menossa vaihtoon, niin käsijarrun toimintaa kannattaa vähän kurkkia. Ettei ole lähdössä pinnat kengistä irti. Etuiskareiden yläpään tukikumia kannattaa katsella ajatuksen kanssa ja etutukivarsien helat ettei ole revenneet.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1114 : 21.07.2016, 23:05:35 »
Volvo v70 D5 -06 geartronic laatikkoon vaihdetty öljyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa 264tkm kohdalla, nyt ajettu 24tkm lisää ja kuulemma toimii hyvin. Kannattaako tuohon sekaantua jos tosiaan tuolloin vasta vaihdettu öljyt ensimmäistä kertaa? Kummiskin yli 20tkm ajettu sen jälkeen, joten luulisi ongelmien jo ilmeentyneen jos niitä olisi?

Ehkä tulee vähän myöhässä tämä kommentti mutta sanonpa silti: se on hinnoittelukysymys. Pyydä ilman muuta reilua hinnanalennusta. Eikait ostajan kannata ottaa riskiä ilman palkintoa. Pyydä esim. 2Keur hinnasta pois. Tuolla et saa vielä laatikkoremppaa mutta laatikkohan vaikuttaisi toimivan tällä hetkellä. Näihin pitäis vaihtaa öljyt 60tkm välein joten ei ole yhtään liioiteltua sanoa että auto ollut huonolla pidolla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1115 : 22.07.2016, 07:43:40 »
Ei nyt voi ihan noinkaan rankasti yleistää.
Jos ei huolto-ohjelmassa ole öljynvaihtoja vaan on erikseen tilattava lisätyö niin kaikki osaa edes asiaa välttämättä ajatella. :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1116 : 22.07.2016, 07:52:25 »
Ehkä tulee vähän myöhässä tämä kommentti mutta sanonpa silti: se on hinnoittelukysymys. Pyydä ilman muuta reilua hinnanalennusta. Eikait ostajan kannata ottaa riskiä ilman palkintoa. Pyydä esim. 2Keur hinnasta pois. Tuolla et saa vielä laatikkoremppaa mutta laatikkohan vaikuttaisi toimivan tällä hetkellä. Näihin pitäis vaihtaa öljyt 60tkm välein joten ei ole yhtään liioiteltua sanoa että auto ollut huonolla pidolla
Puhumattakaan, jos autossa on noudatettu 30tkm huoltoväliä, niin hinnanalennus pitää olla todella tuntuva.....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1117 : 22.07.2016, 18:00:13 »
Ei nyt voi ihan noinkaan rankasti yleistää.
Jos ei huolto-ohjelmassa ole öljynvaihtoja vaan on erikseen tilattava lisätyö niin kaikki osaa edes asiaa välttämättä ajatella. :)

Juu siis eikait kukaan tahallaan tärvele autoaan ja sit koeta muina miehinä myydä sitä hyvänä. Tai no voihan sellaisiakin olla mutta vähemmän. Mutta kun tässä on kyse Volvon ostamisesta niin en välitä myyjän aivoituksia murehtia tai hänen osaansa murehtia.

Taitaa olla jo fakta että näissä on laatikko melkoinen riski jos ei ole öljyjä säntillisesti vaihdettu. Ja kuten tuossa jo xc60 kommentoi niin kansi on samanmoinen riski jos vaihtoväli liian pitkä. Huolto-ohjelma on mitä on. Näitä tietoja voi myyjä ja ostaja hyödyntää parhaaksi katsomallaan tavalla.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kaitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • volvo v70
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1118 : 05.09.2016, 20:29:36 »
Olis tarkotus lähteä katsomaan tuommosta -03vuoden 2.5T AWD xc90 volvoa. Mitä kannattaa tarkistaa?
« Viimeksi muokattu: 06.09.2016, 18:35:50 kirjoittanut kaitsu »
Ite ku tekkee, tullee semmonen ku sattuu tulemaan

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1119 : 14.09.2016, 20:56:52 »
Olen ajatellut volvo s80 hankintaa. Mutta kannattaako ottaa kutoskoneella, onko kulutus paljon suurempi kuin vitoskoneella? ja onko vaihdelaatikon kestävyydellä eroa kuin kutos koneella on gm nelivaihteinen ja vitoskoneella aisinin viisvaihteinen?

Kutonen kuluttaa suurinpiirtein saman kuin vitonen, siinä ei juurikaan ole eroa. Kääntäisin katseet kuitenkin turbovitoseen vaihteiston vuoksi.

GM laatikko minun käsityksen mukaan huono. Eli älä osta sellaista.  Viisaammat kertokoon lisää.

Juuri näin. Esimerkiksi T6:ssa se on mitoitettu GM:n ilmoittaman maksimiväännön äärirajalle, joten on enemmän sääntö kuin poikkeus, että se hajoaa.
Itseltä hajosi 160 tkm kohdalla. Laatikon vaihto töineen lähes uuteen vaihtolaatikkoon oli 4k€, joten useampi tonni kannattaa pitää sivussa tuota varten.
Eikä siinä vielä kaikki. Nelivaihteisena vaihtovälit ovat todella pitkiä ja syövät moottorista parhaan terän, joten laatikko sopii luonteeltaan enemmän sellaiseen rauhalliseen jenkkityyliseen lipumiseen.
Aisin on käytökseltään paljon parempi, eikä perheen autoista niissä ole yhdessäkään ollut vikaa.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2016, 21:00:14 kirjoittanut raipe850 »
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa Warren

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1120 : 20.09.2016, 12:30:08 »
Olen hankkimassa talviautoksi etuvetoista bensa-automaattia ja vaihtoehtoina ovat nyt Audi A6 tai Volvo S60/80/V70.
Budjettina max 5 000€ joten Volvoista kyseeseen tulee 2000-luvun alkupään mallit. Eniten silmää miellyttää S80 mutta V70 olisi käytännöllisin.

Mitä erityistä kannattaa autoista tsekata? Jakopään vaihtoajankohta (4v/160 tkm) tietysti ja se että onko laatikkoöljyt vaihdettu säännöllisesti (60 tkm) mutta mitä muuta? Onko vuosimalleissa eroa esim. 2001 vs 2003?

Moottorivaihtoehtoina varmaankin 2.4 turbolla tai ilman. En ole niin tehojen perään joten vapaasti hengittävätkin käy, turboissa mietityttää turbon kestävyys tai lähinnä hajoaako se heti näissä 250-350 tkm ajetuissa?

Poissa Hannu 54

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Pitäis vaihtaa kuudes Vovo seitsemänteen...
« Vastaus #1121 : 24.09.2016, 19:44:34 »
Noniin pihassa on nyt kaksi käytettyä autoa nykyinen n.364500km ajettu D5 V70 -04 kulkee huollettu ja kunnossa tosin (ABC) valo syttyy palamaan ajon alkumetsreillä anturi? ketätietää ei ratkaiseva syy vaihtoon vaan ajomäärän totaallinen väheneminen n.6000 km/vuosi olen siirtymässä ansiosidonaiselta jne. niin se toinen on, ylläri! Volvo...tälläkertaa tarjolla V70 calssic -07 awd bensa ajettu 148000 täysi huoltokirja merkiltä. Kannattaisiko noin tekniikan puolesta se "neliveto" olen lukenut pari tuntia puolesta ja vastaan mielipiteitä miten on? Onko se haldex ja muu peräänpäin käyttökelpoista tekniikkaa, sen verran että tuolla etuvedollakin olen päässyt tönönpihaan yleensä aina, ajan kitkoilla talvet. Entä vaunun veto tuolla awdllä?

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1122 : 08.10.2016, 03:09:10 »
Nyt olisi katselussa V70 diesel koneella ikäluokasta 00-07. Tuo Volvon automaatti on ilmeisesti kohtuullisen luja laatikko automaatiksi ja tietysti se voi särkyä, mutta eikös noita manuaaleistakin mene kaksoismassoja jne. Mutta onko kestävyydessä suurta eroa onko vanhempi 5v vai uudempi 6v geartronic?

Ja pitääkö paikkansa että tuo vanhempi mustalla moottorikopalla oleva kone olisi kestävämpi? Ilmeisesti noissa uudemmissa on ollut venttiilin nostajissa vikaa mutta onko tätä tai muita vikoja vain 185hv koneessa, vai myös siinä harmaakoppaisessa 163hv koneessa?

Entäs sitten alusta. Ilmeisesti tuo -05 tullut facelift olisi alustaltaan parempi jos olen oikein ymmärtänyt? Onko selvää eroa, vai meneekö merkityksettömien asioiden piiriin? Ja onko tuo nivomat pitkäikäinen systeemi? Kallishan se on laittaa, mutta jos sen kerran laittaa, niin palveleeko se sitten selvästi pidempään kuin normaali iskarit, vai olisiko niiden särkyessä viisaampi vaihtaa normaali iskarit tilalle kaikkien vaadittavine kilkkeineen? Tai onko ylipäänsä nivomat sellainen jota kannattaa välttää kuin ruttoa ostovaiheessa?

Neliveto näissä taitaa olla sellainen johon alkaa tulla kohtuullisen kalliita vikoja, joten jos ei ole tonnia löysää rahaa, niin sitä kannattaa ilmeisesti välttää?

Eli olisiko viisasta katsoa D5 väliltä 00-04, etsiä mustakoppainen 05 facelift vai kannattaisiko katsella 05-07 harmaakoppaisella koneella ja jos näin, niin kumpi tehoversio? Olen ainakin nähnyt noita 05 mustalla moottorikopalla, eli ilman hiukkassuodatinta tuolla facelift sisustalla ja geartronic laatikolla, eli onko se sitten näistä viisain vaihtoehto mikäli sellaisen sattuu löytämään? Vai kannattaisiko kuitenkin suunnata katseet manuaaliin?

Ja onko näissä volvoissa jotakin perinteisiä tyyppivikoja mitä alkaa ilmetä välillä 200-400tkm? Näkyy ainakin olevan liikkeellä melko reilustikkin ajettuja ja tuttavapiiristäkin löytyy kaksi yli 550tkm ajettua joista toinen automaatti ja toinen manuaali. Mutta onkohan näihin ehditty joku kallis tyyppivika jo korjata, vai ruukaako nämä kulkea tuon puolisen miljoonaa perus huoltamisella ja kuluvien osien uusimisella? Käytetyissä ja varsinkin noissa enemmän ajetuissa tuntuu aina jotain vikoja ilmenevän, mutta valitettavasti tämänhetkinen rahatilanne ei anna myöden laittaa kalliimpaa.
V70 D5 GearTronic -05

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1123 : 08.10.2016, 10:00:31 »
Ihan oikeiden asioiden äärellä olet. Mun mielestä manuaalin vauhtis- ja kytkinrempan kustannus on sen verran lähellä automaatin remonttihintaa etten pitäis laatikkoo kustannusten kannalta valintakriteerinä. Automaatti on leppoisampi ajella ja vie hieman enemmän ja manuaali on "urheilullisempi" etenkin d5:n kanssa. Jos automaattiin on vaihdettu säännöllisesti öljyt niin sen kanssa tuskin tulee ongelmia. Saman ikäiset d5 ja 2,4d on teknisesti vastaavia, erot on ohjelmoinnissa. Nostajaviat liittyy harmaakoppaisiin tulleeseen 30tkm vaihtoväliin, eli koskee kumpaakin tehoversiota.

Alustasta en tiiä mitään, en oo ite huomannut mitään eroa ajettavuudessa. Alusta on läpi mallisarjan aika lailla yleistä käsitystä kestävämpi ja nivomatit voi korvata normaaleilla iskareilla ja jousilla. Neliveto on tietty yks vikakohde lisää ja nostaa hintaa ja kulutusta, eli jos tarkalla eurolla mennään niin kannattaa katsella etuvetoja. (Kannattaako katsella volvoja jos ei ole touhutonnia? :D)

Ei näissä nyt hirveitä "tyyppivikoja" ole mitkä tuohon ikkunaan erääntyis, mutta kyllähän tuohon väliin kaikkea kallistakin voi osua vetareista ja suuttimista lähtien.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Valto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1124 : 08.10.2016, 12:47:14 »
Lähinnä kysymys taitaa kuulua kannattaako katsella autoja jos ei ole touhutonnia   ::) Mutta yhden vag konsernin tekeleen omistaneena kaduttaa jälkeen päin ankarasti kun ei tullut selvitettyä kyseisen mallin tyyppivikoja. Ensimmäiset 2.5tdi v6 olivat kyllä sellaisia pommeja että olen päättänyt aktiivisesti välttää näitä sattumaostoja jatkossa. Tuttavapiirissä on hyviä kokemuksia d5 perusluotettavana ratsuna, joten näin opiskelijan budjetilla täytyy koittaa miettiä jotain kohtuullisen kestävää autoa ja budjetti on rajallinen joten uutta ei saa. Asunnon oston myötä kasvoi matka töihin ja kouluun sellaiseen 30km suuntaansa joten diesel auto olisi laitettava ja pikkuautot eivät tule kysymykseen koiran ja harrastusten takia. Se ei haittaa jos joskus tulee vaikka hieman keskimääräistä kalliimpia huoltoja, koska kesäisin on kyllä vara laittaa vähän autoonkin. Alustahommat ja vastaavat osaan tehdä itse ja tarvittaessa pääsen lämpimään talliin tekemään. Mutta jos suurempia moottorin tyyppivikoja on tiedossa, niin ei mielellään sellaista laittaisi, kun nehän perinteisesti särkyy juuri silloin kun rahat on tiukimmillaan. Ainahan se riski on suuttimissa, turbossa ja muissa ettei ne ikuisia ole kunhan ei ole jotain kalliita tyyppivikoja että tietää jo ostaess että kohta se särkyy.

Eli siis onko myös tuo vanhempi 131hv 2.4d täsmälleen sama kone kuin vanhempi d5? Eli lastuttamalla päästäisiin suoraan samoihin tehoihin paikkoja enempää särkemättä?

Nelikko olisi tietysti metsästäjälle etu, mutta eipä tuolla taida tohtia mihinkään ryösiä, kun maavara on auttamatta liian pieni. Toki kaikki aijemmat autot on olleet nelikkoja yhtä takavetoista lukuunottamatta, joten tiedän kyllä tarkkaan kuinka paljon mukavampi nelivedolla on talvikelissä ajella. Tuo volvon haldex vaan tuntuu olevan aika herkkä särkymään, ja vikoja tuntuu alkavan ilmetä näillä kilometreillä millä autoa katselen. Tietysti jos löytyy yksilö johon paikat on vasta laitettu kuntoon, niin sehän olisi optimitilanne. Tarkoitus olisi kuitenkin katsella auto mieumin väliltä 200-300tkm kuin 300-400tkm, koska ajatuksissa olisi pitää tätä autoa itsellä sellaiset 5-7 vuotta ja tällöin auto olisi vielä kohtuu kopakka peli jos kilometrejä kertyy sinä aikana noin 100-150tkm. Mitä olen katsellut, niin ne yksilöt johon nelivetoa on korjatttu, ovat olleet tuolla 300-400tkm välillä korjattuja. Toki taitaa myös budjetti olla tiukilla jos haluaa hyvin huolletun ja pidetyn yksilön kohtuu kilometreillä nelivetoisena. Kokemus kun on opettanut, että ei pidä mennä ostamaan sitä nettiauton halvinta, koska tahtoo tulla pitkässä juoksussa sellainen yksilö melko kalliiksi.

Onko muuten kokemuksia ardicin toimivuudesta? Onko ne järkiään hajonneet, vai uskaltaako sen jättää auton ainoaksi lämmittimeksi? Ja millaista huoltoa ruukaavat vaatia että voi huolettomammin taas talven ajella?
V70 D5 GearTronic -05

 

Carcom Oy  Ateho